Table of Contents

کاشت ناخن یکی از کارهای موردعلاقه خانم‌ها محسوب می‌شود. کم دیده می‌شود که خانمی به کاشت ناخن یا انجام کارهای زیبایی بر روی آن، علاقه‌ای نداشته باشد. شما با انجام روش‌های گوناگون می‌توانید، ناخن‌های خود را برجسته‌تر کنید. اما انجام این کار در دوران بارداری کمی متفاوت است. اگر در دوران بارداری قصد دارید ناخن بکارید، باید در ابتدا از بی‌خطر بودن آن مطمئن شوید. در ابتدا باید اشاره کنیم که به‌صورت رسمی تا به ‌حال در مورد ضرر داشتن کاشت ناخن در بارداری هیچ مقاله‌ای منتشر نشده است. اما بهتر است افراد در این دوران کمتر خود را در معرض مواد شیمیایی قرار دهید.

بیشتر نگرانی افراد در این خصوص به این دلیل است که ممکن است مقدار بسیار محدودی از این مواد شیمیایی وارد بدن شوند. اما تقریباً بعید است که مواد شیمیایی بتوانند وارد جریان خون شوند و جنین را تحت‌تأثیر قرار دهند. تنها ماده‌ای که برای هیچ فردی امن نیست، متیل متاکریلات شیمیایی است. چنین ماده‌ای در برخی از محلول‌های باندینگ ناخن می‌تواند، آسیب‌رسان باشد. افرادی که در خصوص اثر مواد شیمیایی ناشی از مانیکور کردن ناخن‌ها نگرانی دارند، می‌توانند ماسک بزنند؛ یا این که به‌جای استفاده از این مواد لاک بزنند.

آیا کاشت ناخن در بارداری خطرناک است؟

برخی از سازمان‌های بهداشتی نیز معتقدند که کاشت ناخن‌ها در دوران بارداری خطری به همراه ندارد. آن‌ها در این خصوص توضیحاتی را نیز منتشر کردند که با هم بررسی می‌کنیم:

  • قرارگیری در معرض مواد شیمیایی مضر با حداقل میزان ممکن صورت می‌گیرد
  • چنانچه پوست فرد مواد شیمیایی مضر را به خود جذب نماید، مقدار ماده‌ای که به جنین می‌رسد بسیار کم است و به همین دلیل تأثیری بر آن ندارد
  • هیچ اطلاعاتی در خصوص ضرر داشتن کاشت ناخن در بارداری و مواد شیمیایی در اندازه‌های معمولی برای بدن منتشر نشده است.

منظور از دوز و اندازه معمولی، افرادی است که به‌ندرت ناخن‌های خود را مانیکور می‌کنند. اما افرادی که در سالن‌های زیبایی کار می‌کنند و شغل آن‌ها مانیکور است، بیشتر از سایرین در معرض مواد شیمیایی هستند. در سال 2021 مطالعه‌ای انجام شد. این پژوهش نشان داد که کودکان متولد شده از تکنسین‌های ناخن، بیش از سایر کودکان دچار نقص لوله عصبی و مادرزادی بودند. اولین تفاوتی که دیده می‌شود مربوط به ساختار شریان قلب است.

تفاوت دوم نیز در شکل‌گیری جنین است که بر روی رشد مغز آن‌ها اثر دارد. البته مطالعات ذکر شده در حجم بسیار کوچکی صورت‌گرفته است. به همین دلیل این امکان وجود دارد که خطرات آسیب به جنین برای تکنسین‌های ناخن کار بیش از سایر افراد بولد شده باشد. فاکتورهای بسیار متعددی وجود دارند که می‌توانند جنین را به اختلال‌های مادرزادی دچار نمایند. به طور مثال، یکی از این موارد سطح پایین اسیدفولیک در بارداری به شمار می‌رود.

آیا کاشت ناخن در بارداری خطرناک است؟

چرا کاشت ناخن در بارداری مضر است؟

در کاشت ناخن گاهی اوقات از متریالی مانند متیل متاکریلات استفاده می‌شود که ناخن‌ها را به هم‌ پیوند می‌دهد. هنگام انواع کاشت ناخن در بارداری این ماده می‌تواند، برای هر فردی مضر واقع شود. متیل متاکریلات در افراد باعث خواب‌آلودگی می‌شود. از طرفی چنانچه برای طولانی‌مدت در معرض آن قرار بگیرید، می‌تواند پوست شما را تحریک نماید. البته ممکن است مقدار میزان ناچیزی از ماده باندینگ استفاده شود و درصد بسیار پایینی از آن باقی بماند. پژوهشگران اثرات این ماده را در خانم‌های باردار آزمایش نکردند.

البته چون دانشمندان ثابت کرده‌اند که این ماده برای سلامتی خطراتی را به همراه دارد، بهتر است از آن دوری کنید. چنانچه در دوران بارداری می‌خواهید ناخن‌های خود را مانیکور کنید، از ناخن کار بخواهید تا از ماده‌ای استفاده نماید که در آن متیل متاکریلات وجود نداشته باشد.

خطرات انجام مانیکور در دوران بارداری

در مانیکورهای گاه‌به‌گاه هنگام بارداری خانم‌ها، هیچ‌گونه خطر ثابت شده‌ای دیده نشده است. پدیکور یا مانیکور می‌تواند به‌عنوان یک استراتژی مراقبتی نیز استفاده شود. اما چنانچه به مدت طولانی در معرض مواد شیمیایی مانیکور قرار بگیرید، می‌تواند ضررهایی را برای شما به دنبال داشته باشد. در مطالعه‌ای که سال 2021 انجام گرفت، 61 تکنسین ناخن کار مورد آزمایش قرار گرفتند. 39 نفر از این افراد به‌عنوان آرایشگر نیز فعالیت داشتند. کاشت ناخن در بارداری را نه می‌توان مضر دانست و نه می‌توان آن را بدون آسیب توصیف کرد.

احتمال تولد نوزادی با نقص‌های قلبی یا لوله عصبی در ناخن کارهایی که به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کردند، بیشتر از سایرین بود. کسانی که در هر دو بخش ذکر شده فعالیت داشتند، احتمال داشت نوزادان آن‌ها با کام شکاف‌دار متولد شوند. اما همان گونه که ذکر کردیم، سطح این مطالعه چندان وسیع نبود و روی تعداد کمی از افراد آزمایش شد. این تحقیق توانست ارتباطی را بین کار در سالن‌های کاشت ناخن و تفاوت‌های رشدی در نوزادان نشان دهد. اما نتوانست ثابت کند که کار کردن، زمینه این ناهنجاری‌ها را فراهم نموده است. البته این افراد در مدت طولانی در معرض مواد شیمیایی قرار داشتند.

افرادی که پدیکور یا مانیکور ناخن‌ها را به‌ندرت انجام می‌دهند، کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار دارند. البته محصولات ناخن نیز می‌توانند، علائم رایجی که در دوران بارداری دیده می‌شود را تشدید کنند. در سال 2020 مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان می‌داد، سفت کننده‌های ناخن در بارداری می‌تواند حالت تهوع، حساسیت پوستی و سردرد را تشدید نماید. بنابراین شما باید سعی کنید هنگام کاشت ناخن در بارداری استفاده از این مواد را به حداقل میزان ممکن برسانید.

چرا کاشت ناخن در بارداری مضر است؟

چطور از آسیب‌های کاشت ناخن در امان باشیم؟

هیچ یک از داده‌های موجود نشان نمی‌دهد که انجام‌دادن مانیکور در هنگام بارداری می‌تواند، خطرناک یا بی‌خطر باشد. برخی از روش‌ها وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید، خطرات ناشی از کاشتن ناخن در بارداری را کاهش دهید. برخی از این استراتژی‌ها عبارتند از:

  • بعد از انجام مانیکور دست‌های خود را بشویید تا مواد شیمیایی استفاده شده روی پوست شما باقی نماند.
  • سعی کنید از لاک‌هایی استفاده کنید که سم کمتری دارند، همچنین لوازم مراقبت از ناخن باکیفیتی را انتخاب نمایید.
  • می‌توانید به‌جای مراجعه به سالن زیبایی از یک نفر بخواهید که این خدمات را در منزل برای شما انجام دهد.
  • برای این که کمتر در معرض بخارهای سمی قرار بگیرید از ماسک استفاده کنید.
  • حتماً لیست مواد تشکیل‌دهنده محصولی که قرار است استفاده کنید را مطالعه نمایید
  • در آخر نیز سعی کنید، از پودر و ژل با کمترین میزان ممکن استفاده کنید.

 

سایر عوارض انجام مانیکور در بارداری

در خصوص عوارض انجام مانیکور در بارداری عوارض دیگری نیز وجود دارد که کمتر به آن پرداختیم. اما لازم است خانم‌ها هنگام کاشت ناخن در بارداری از چنین خطراتی نیز مطلع باشند تا بتوانند در این زمینه بهتر تصمیم‌گیری نمایند.

  • از آنجایی ‌که در کاشت ناخن مصنوعی روی ناخن اصلی شما قرار می‌گیرد، خطر ابتلای افراد به انواع عفونت‌های باکتریایی و قارچی وجود دارد
  • موادی که برای ناخن‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است به‌عنوان یک تهدید برای نوزاد شما عمل کنند. ناتوانی در یادگیری و یا کند بودن فرایند رشد می‌تواند از عواقب انجام این کار باشد
  • زمانی که کاشت ناخن انجام می‌دهید، ممکن است در معرض میزان زیادی استون قرار بگیرید. استون می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد یا جنین شما را سقط کند.

چطور از آسیب‌های کاشت ناخن در امان باشیم؟

نکات ضروری در مورد کاشت ناخن‌ها در بارداری

در دوران بارداری نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید، به طور مستقیم بر جنین شما اثر می‌گذارند. لازم است برای کاشت ناخن به برخی از نکات توجه کنید که در این جا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برخی از این نکات عبارتند از:

  • هنگام کاشت ناخن در اتاقی قرار بگیرید که تهویه مناسبی داشته باشد، بدین ترتیب استنشاق بخارهای خطرناک به کمترین میزان می‌رسد
  • حتماً از یک سالن حرفه‌ای و خوب استفاده کنید که لوازم باکیفیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد، هرگز سعی نکنید از سالن‌ها و خدمات ارزان‌قیمت خدمات بگیرید.
  • چنانچه برای کاشت ناخن در بارداری اقدام کردید، بررسی کنید که آیا مواد استفاده شده توسط پرسنل سالن اتیل متاکریلات دارند یا خیر
  • هرگز بخارهای مضری که در طول انجام کاشت به وجود می‌آید را استنشاق نکنید، زیرا ممکن است به سلامت جنین آسیب بزند
  • در برخی از موارد مواد شیمایی استفاده شده در سالن‌ها برای افراد حساسیت ایجاد می‌کنند. به همین دلیل نباید از این مواد استفاده نمایید
  • ناخن‌های کاشته شده خود را به طور مرتب تمیز کنید تا دچار عفونت‌های باکتریایی یا قارچی نشوید
  • هرگز ناخن‌های مصنوعی خود را کوتاه نکنید، این کار می‌تواند سبب شود بیش از اندازه در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید
  • سعی کنید برای انجام خدمات ناخن صبح‌ها به سالن زیبایی مراجعه کنید، زیرا در ساعات اولیه روز بخارهای مضر کمتری در سالن وجود دارد

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند همیشه شیک و زیبا به نظر برسند و ما این موضوع را درک می‌کنیم. اما این سؤال مطرح است که چرا شما تمایل دارید تحت هر فرایند مشکوکی باشید که ممکن است برای جنین شما آسیب‌زا باشد. بهتر است انجام کارهایی زیبایی ناخن را به دوران بعد از بارداری موکول کنید تا خیال خودتان نیز از بابت سلامت کامل جنین راحت باشد. عدم انجام کاشت ناخن در بارداری موجب می‌شود، شما نیز دچار استرس و اضطراب نشوید.

نکات ضروری در مورد کاشت ناخن‌ها در بارداری

در کاشت ناخن از چه موادی استفاده می‌شود؟

فرایند کاشت ناخن کمی زمان بر است، زیرا شما باید در انجام این کار از متریال بسیار متعددی استفاده کنید. در این جا برخی از موادی که هنگام کاشت ناخن به کار می‌روند را به شما معرفی می‌کنیم. این مواد عبارتند از:

  1. ضدقارچ در کاشت ناخن

دهیدراتور یا ضدقارچ یکی از محلول‌های بسیار ضروری است که هنگام کاشت ناخن استفاده می‌شود. این ماده موجب می‌شود چربی، رطوبت و آلودگی‌هایی که روی ناخن‌های شما وجود دارد، از بین برود. از این طریق ناخن‌های شما را برای گذاشتن مواد کاشت آماده می‌سازند. ضدقارچ همان‌طور که از نامش پیداست اجازه نمی‌دهد، ناخن‌های شما قارچ بزند. از طرفی ضدقارچ رطوبت و چربی‌های سطح ناخن را از بین می‌برد، همچنین میزان اسیدیته آن‌ها را تغییر می‌دهد. استفاده از این ماده سبب می‌شود، ماندگاری مواد کاشت روی ناخن‌های شما نیز افزایش یابد. شما باید پیش از تیپ گذاری از این محصول استفاده نمایید. موارد استفاده از ضدقارچ پیش از کاشت با پودر، ژلیش و کاشت با ژل است.

  1. پرایمر

افراد به دلیل استفاده از مواد متعدد در این فرایند کاشت ناخن در بارداری را مضر می‌دانند. یکی از مهم‌ترین موادی که هنگام کاشت استفاده می‌شود، پرایمر است. این ماده ph ناخن را تغییر می‌دهد و بدین ترتیب ماندگاری کاشت را بیشتر می‌کند. این مواد در 2 نوع اسیدی و غیر اسیدی در بازار وجود دارند.

پرایمرهای غیر اسیدی:

بوی این پرایمرها کمتر است و از طرفی به دلیل عدم وجود اسیدها، صدف ناخن را کمتر دچار آسیب می‌کنند. استفاده از پرایمرهای غیر اسیدی حساسیت‌های پوستی و سوزش را برای شما به همراه ندارد.

پرایمرهای اسیدی:

از آن جایی که این پرایمرها اسیدی هستند، می‌توانند سبب ایجاد حفره در صدف ناخن‌ها و خورده شدن آن‌ها شوند. هنگام استفاده از این مواد در اطراف ناخن احساس سوزش دارید. بهتر است افرادی که پوست چربی دارند و مواد روی ناخن خیلی راحت از صدف آن جدا می‌شود، از این پرایمر استفاده کنند. هنگام کاشت ناخن‌ها استفاده از پرایمر بسیار حائز اهمیت است. اگر ناخن کار استفاده از آن را فراموش کند، ناخن کاشت شده هوا می‌گیرد یا جدا می‌شود.

در کاشت ناخن از چه موادی استفاده می‌شود؟

  1. پودر کاشت ناخن

پودر اکریلیک یا پودر کاشت پلیمری است. این پودر هنگام ترکیب‌شدن با لیکویید کاشت ناخن باعث به وجود آمدن یک خمیر می‌شود. اگر قصد کاشت ناخن در بارداری را دارید باید بگویم که این خمیر زمینه کاشت ناخن را برای شما فراهم می‌کند. این پودر در رنگ‌های گوناگونی عرضه می‌شود. همچنین از 2 مدل شاین دار و معمولی تشکیل می‌شود. زمانی که قصد خرید پودر کاشت دارید، توجه کنید که دانه‌های آن ریز باشند. زیرا هر چه دانه‌های پودر ریزتر باشند کیفیت آن بالاتر است. از طرفی کار با پودرهای ریز نیز بسیار آسان‌تر است.

  1. لیکویید کاشت ناخن

یکی از مونومرهایی که در کاشت ناخن به کار می‌رود، لیکویید کاشت است. این ماده پودر کاشت را خمیر می‌کند. بدین ترتیب ناخن برای مواد گذاری آماده می‌شود. لیکوییدها 3 نوع مختلف دارند:

زود خشک:

اگر هنگام کار از این نوع لیکویید استفاده کنید مواد موجود بر روی ناخن‌ها خیلی زود خشک می‌شوند. بدین ترتیب ناخن کار زمان کوتاهی برای فرم دادن به ناخن‌ها دارد.

متوسط یا نیم چرب:

این لیکوییدها نسبت به نوع قبلی که معرفی کردیم، برای خشک‌شدن زمان بیشتری احتیاج دارند. در طول این زمان شما می‌توانید به مواد روی ناخن‌ها فرم دهید.

دیر خشک یا چرب:

لیکویید های چرب همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، برای خشک‌شدن به زمان زیادی نیاز دارند. اگر هنگام کاشت ناخن در بارداری ناخن کار از این نوع لیکویید استفاده کند، فرایند کاشت زمان بیشتری از شما می‌گیرد. در این نوع لیکویید، ناخن کار برای فرم دادن به ناخن‌ها زمان زیادی در اختیار دارد. یکی از معایبی که این لیکوییدها دارند این است که ناخن کار باید زمان زیادی صبر کند تا بتواند سوهان کشی را انجام دهد.

 برای این کار مواد باید کاملاً خشک شده باشند. انتخاب هر یک از این لیکوییدها در هنگام کار به مهارتی که ناخن کار دارد، همچنین سرعت عمل آن وابسته است. ناخن کارهایی که تازه فعالیت خود را آغاز کردند، بهتر است در شروع کار از لیکوییدهای نیم چرب یا چرب استفاده نمایند. زیرا در زمان بیشتری می‌توانند به ناخن‌ها فرم دهند.

  1. بیس کات

بیس کات نیز بر روی ناخن‌ها استفاده می‌شود و به کار بردن آن مزایایی را به همراه دارد. اول اینکه در برابر لاک ژل و لاک از صدف ناخن‌های افراد حفاظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد ناخن‌ها زرد شوند یا رنگ بگیرند.

دوم این که چسبندگی آن سبب می‌شود لاک و لاک ژل ماندگاری و دوام خوبی داشته باشد. این ماده نیز در انواع ژل و معمولی در بازار عرضه می‌شود. شما باید برای کاشت ناخن در بارداری به یک سالن معتبر مراجعه کنید که از مواد باکیفیت در پروسه کاشت استفاده می‌کند.

در کاشت ناخن از چه موادی استفاده می‌شود؟

بیس کات ژل:

پیش از انجام ژلیش، حتماً باید از یک لایه بیس کات استفاده کنید. بعد از این که بیس کات زده شد، دست فرد داخل دستگاه قرار می‌گیرد تا بیس کات خشک شود. از این ماده باید پیش از کاشت با ژل و لمینت نیز استفاده کنید.

بیس کات معمولی:

بعد از انجام فرایند مانیکور همچنین لاک معمولی از بیس کات معمولی استفاده می‌کنند. این ماده برای خشک‌شدن احتیاجی به دستگاه یو وی ندارد و با قرارگیری در معرض هوا خشک می‌شود.

استفاده از بیس کات چه مزایایی دارد؟

 

  • اجازه نمی‌دهد صدف ناخن شما آسیبی ببیند
  • وجود این ماده سبب می‌شود، لاک روی ناخن دچار ترک‌خوردگی نشود
  • سطح ناخن‌ها را پیش از لاک زدن صاف و یکدست می‌کند
  • هنگام استفاده از لاک تیره نمی‌گذارد ناخن شما رنگ بگیرد
  • مواد تقویت‌کننده ناخن در خود دارد و صدف ناخن شما را بهتر می‌کند

کاشت ناخن در بارداری ضرر داره

  1. تاپ کات

بعد از تمام شدن فرایند کاشت ناخن‌ها از تاپ کات استفاده می‌شود. این ماده در انواع بسیار متعددی تهیه می‌شود که به آن می‌پردازیم:

تاپ کات معمولی:

برای انجام کاشت ناخن در بارداری احتیاجی به این ماده ندارید. زیرا این تاپ کات‌ها بعد از زدن لاک معمولی بر روی لاک‌ها استفاده می‌شوند و با قرارگرفتن در هوای آزاد خشک می‌شوند.

تاپ کات ژل:

پس از استفاده از لاک ژل و خشک‌شدن آن می‌توان از تاپ کات ژل روی ناخن‌ها استفاده کرد. این تاپ کات چون به‌صورت ژلی است، باید حتماً با دستگاه خشک شود.

تاپ کات شاین:

پس از انجام لمینت ناخن، کاشت با ژل و کاشت اکریلیک از این ماده استفاده می‌شود. این تاپ کات نیز ژلی است و به همین دلیل تنها با دستگاه خشک می‌شود.

تاپ کات مات:

این مدل از در دو نوع معمولی و ژلی در بازار دیده می‌شود و ظاهر ماتی را برای ناخن به همراه دارد. از نوع معمولی آن بر روی لاک معمولی استفاده می‌شود. اما نوع ژلی برای کاشت و ژلیش استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از تاپ کات‌ها

 

  • از ناخن‌ها محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد، کثیف یا لب پر شوند.
  • ظاهر براقی را برای ناخن‌های شما فراهم می‌کند
  • لایه سطحی ناخن شما را یکدست و صاف می‌کند و سبب می‌شود، کاشت بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشیم
  • ماندگاری لاک ژل را افزایش می‌دهد

مزایای استفاده از تاپ کات‌ها

  1. باندر ژل

هنگام کاشت با ژل از این ماده استفاده می‌کنند. برای کاشت ناخن در بارداری شما تقریباً باید از تمام موادی که معرفی کردیم، استفاده کنید. باندر ژل مثل پرایمر چسبندگی مواد روی ناخن را بیشتر می‌کند. هنگام انجام کاشت با ژل حتماً باید از این ماده استفاده کنید. زیرا اگر آن را روی ناخن خود نزنید، عمر کاشت شما بسیار کوتاه می‌شود. از طرفی در بسیار از موارد باعث هواگیری ناخن و جداشدن آن می‌شود.

  1. پلی ژل

پلی ژل یکی از مواد جدیدی است که در فرایند کاشت به کار می‌برند. این ماده حالت خمیری دارد. به همین دلیل هنگام به کار بردن آن لازم نیست از لیکویید استفاده نمایید. البته در محصولات برخی از برندها شما علاوه بر پلی ژل، باید از لیکویید نیز استفاده نمایید. البته این لیکویید با لیکویید کاشت اکریلیک تفاوت دارد. پلی ژل را نیز باید در دستگاه قرار دهید تا خشک شود.

مزایای پلی ژل

 

  • از بی‌ضررترین مواد هنگام کاشت، می‌توان به پلی ژل اشاره کرد که نقش محافظتی نیز دارد
  • چون به لیکویید نیاز ندارد فرایند کاشت بدون بود پیش می‌رود
  • هنگام استفاده از این ماده مواد گذاری بسیار راحت انجام می‌شود
  • تنوع رنگ‌های آن بسیار بالاست
  • نسبت به مواد اکریلیک داری انعطاف‌پذیری بیشتری است

مزایای تاپ ژل

  1. بیلدر ژل

برای کاشت ناخن در بارداری نیز بابد از بیلدر ژل استفاده کنید. این نوع ژل‌ها در انواع هارد و سافت وجود دارند که از آن‌ها هنگام انجام کاشت همچنین طراحی استفاده می‌شود. می‌توانید بیلدر ژل را روی فرمر، تیپ و ناخن طبیعی به کار ببرید. این مواد نیز هنگام استفاده به لیکویید احتیاج ندارند. اما برای خشک‌شدن باید آن‌ها را در دستگاه قرار دهید.

مزایای بیلدر ژل

 

  • کاشت بدون بو صورت می‌گیرد، زیرا لیکویید به کار نمی‌برید
  • دوام بسیار بالایی دارد
  • زیبایی و تنوع رنگ‌های آن بالاست
  • استحکام و مقاومت آن زیاد است و سبب می‌شود کاشت دوام بهتری داشته باشد

 

10. کلینزر در کاشت ناخن

نوچی سطح ناخن‌ها را با استفاده از کلینزر از بین می‌برند. البته برخی از گونه‌های موجود در بازار ضدقارچ نیز عمل می‌کنند. به همین دلیل بعد از مانیکور و پدیکور نیز می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید. هرگز برای زدن آن‌ها از پنبه یا دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا این مواد پرز دارند و به سطح ناخن می‌چسبند. پدهای کلینزر به همین منظور تولید شدند و هنگام استفاده پرز نمی‌دهند. چنانچه می‌خواهید با استفاده از کلینزر نوچی دست‌ها را از بین ببرید، باید اول دست خود را درون دستگاه بگذارید. هنگام فرایند کاشت ناخن در بارداری بعد از خشک‌شدن ژل می‌توانید کلینزر بزنید.

همان‌طور که مشاهده کردید، هنگام کاشت ناخن از مواد بسیار متنوعی استفاده می‌شود به همین دلیل اغلب افراد فکر می‌کنند کاشت ناخن در بارداری مضر است. اما این موضوع کاملاً به کیفیت موادی که شما استفاده می‌کنید، بستگی دارد.

چه عواملی ماندگاری کاشت ناخن در بارداری را افزایش می‌دهند؟

بعد از انجام کاشت ناخن‌ها افراد باید برخی از مراقبت‌ها را انجام دهند تا عمر و دوام کاشت آن‌ها افزایش یابد. بدون انجام این دستورالعمل‌ها، حتی اگر در فرایند کاشت از بهترین مواد نیز استفاده شده باشد، عمر آن‌ها کوتاه می‌شود. برخی از نکات مراقبت از ناخن هایی که باید انجام دهید عبارتند از:

رسیدگی کردن به فرم ناخن‌ها

همان‌طور که می‌دانید، شما بهتر می‌توانید از ناخن‌های نوک‌تیز مراقبت کنید. مراقبت از ناخن‌های مربعی و گرد به‌مراتب کار سخت‌تری است. ناخن‌های نوک‌تیز می‌توانند زودتر از فرم‌های دیگر ناخن رشد کنند. چنانچه دوست ندارید از این مدل‌ها استفاده کنید، می‌توانید ناخن‌های خود را بادامی کنید. این نوع فرم ناخن به نسبت مدل‌های نوک‌تیز، تیزی کمتری دارد.

ترمیم به‌موقع ناخن‌ها

بعد از انجام یک کاشت باکیفیت، شما باید به‌موقع ترمیم‌های آن را انجام دهید تا ناخن‌ها عمر بیشتری داشته باشند. پس از کاشت ناخن در بارداری اگر می‌خواهید عمر کاشت خود را بیشتر کنید، باید حداقل هر 3 هفته یک‌بار برای ترمیم اقدام کنید. تأخیر کردن در زمان ترمیم می‌تواند منجر به آسیب‌دیدن و افتادن ناخن‌ها شود.

ماندگاری کاشت ناخن در بارداری

اجتناب از کندن ناخن‌ها

برخی افراد فکر می‌کنند که بعد از  انجام چند دوره ترمیم، باید ناخن‌های کاشت خود را ریموو نمایند و طراحی جدیدی روی کاشت خود انجام دهند. اما باید توجه داشته باشید که این کار سبب می‌شود، ناخن‌های شما به آسیب‌های جدی دچار شوند. برای برداشتن ناخن‌های کاشت شده، ناخن شما باید در مقدار زیادی استون غوطه‌ور شود. شیمیایی بودن استون سبب می‌شود، بافت ناخن‌های شما آسیب زیادی ببیند. پس از قرارگرفتن در استون نیز با یک شی تیز اکستنشن ناخن‌های شما را برمی‌دارند. این کار کمی دردناک است. بنابراین توجه داشته باشید که زودبه‌زود ناخن‌های کاشته شده خود را ریموو نکنید.

حفاظت در برابر رطوبت

اگر ناخن‌های شما کاشت هستند حتماً هنگام شستن ظرف‌ها از دستکش استفاده کنید یا آن‌ها را در ماشین ظرف‌شویی قرار دهید. چنانچه از شوینده‌های شیمیایی استفاده می‌کنید، دست شما نباید در تماس با آن‌ها قرار گیرد. بعد از شستن دست‌ها یا استحمام نیز سعی کنید، خیلی سریع ناخن‌های خود را خشک کنید. رعایت کردن این نکات هنگام کاشت ناخن در بارداری اهمیت بیشتری دارد. رطوبت داشتن ناخن‌ها می‌تواند منجر به قارچی شدن آن‌ها شود. به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مختلف، برخی از افراد معتقدند که کاشت ناخن در دوران بارداری ضرر دارد.

انتخاب یک سالن حرفه‌ای

هرگز برای کاشت ناخن به دنبال مکان‌های ارزان‌قیمت نباشید. زیرا برخی از این افراد از متریال مناسب و باکیفیت استفاده نمی‌کنند. کاشت ناخن را باید به افراد حرفه‌ای بسپارید تا پس از آن برای شما مشکلی به وجود نیاید. رعایت کردن نکات بهداشتی در فرایند کاشت نقش بسیار مهمی دارد. هرگز نباید آن را نادیده بگیرید. بنابراین حتماً برای انجام چنین خدماتی از افراد و سالن‌های حرفه‌ای کمک بگیرید.

جمع‌بندی

کاشت ناخن در بارداری را در مقاله امروز بررسی کردیم. انجام کارهای زیبایی در دوران بارداری می‌تواند، منجر به آرامش بیشتر افراد شود. تاکنون هیچ تحقیقی نتوانسته است، به‌صورت قطعی مضر بودن کاشت را ثابت کند. چنانچه دوران بارداری را سپری می‌کنید و در مورد وجود خطرات احتمالی نگرانی‌هایی دارید، حتماً نکاتی که در بالا ذکر کردیم را رعایت نمایید. البته به‌منظور کاهش استرس و ریسک‌های موجود نیز می‌توانید این کار را انجام ندهید. همه چیز به تصمیمات شما وابسته است. برخی از افراد در مورد کاشت مژه در بارداری نیز ابهاماتی دارند. اما باید اشاره کنم که اکستنشن و کاشت مژه در بارداری هیچ ضرری برای شما به همراه ندارد.