لمینت ناخن

یکی از کارهایی که در دنیای امروزی بسیار مورد توجه خانم ‌ها قرار گرفته، آراستگی ناخن هاست. لمینت ناخن هم یکی از تکنیک هایی است که به کمک آن می توان ناخن های آراسته و زیبایی داشت. بی شک برای شما هم پیش آمده که از فرم ناخن هایتان راضی نباشید و یا شکننده بودن آن ها به دردسرتان انداخته باشد. در چنین مواقعی لمینت ناخن بهترین کاری است که می توانید، برای زیبا کردن ناخن ها و جلوگیری از صدمه دیدن آن‌ ها انجام دهید. به همین منظور ما قرار است در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر لمینت را از تمام جوانب بررسی کنیم، معایب و مزایای آن را بسنجیم و در نهایت به طریقه لمینت کردن ناخن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

لمینت ناخن چیست؟

در ابتدای مطلب و پیش از هر چیزی قرار است به این پرسش پاسخ دهیم، که لمینت ناخن چیست. لمينت یا کاور ناخن يك تکنیک جديد براي مقاوم سازي ناخن طبيعي اشت. درست است که لمینت شبیه کاشت است، اما تفاوت های اساسی هم با هم دارند. به عنوان مثال در لمینت کردن از تیپ‌ های ناخن استفاده نمی ‌شود و مواد را به طور مستقیم و فقط به صورت یک لایه ‌نازک روی خود ناخن طبیعی قرار می دهند. به همین خاطر بسیار سبُك و منعطف است و برای آن دسته از افرادی که ناخن ‌های کاشته شده را ضخیم می دانند و مورد پسندشان نیست و یا فرم طبیعی ناخن خود را دوست ندارند، پیشنهاد می ‌شود. در لمینت ناخن بر عکس کاشت ظاهر ناخن بسيار طبيعي و زيباست. علاوه بر این آسیبی که در لمینت ناخن به صدف ناخن وارد می شود، خیلی کمتر از آسیبی است که انواع کاشت ناخن به آن وارد می کند.

لمینت ناخن از آن جایی که ظاهر طبیعی تر و قیمت مناسب تری دارد، می تواند جایگزین خوبی برای کاشت محسوب شود.

مزایای لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن مزایای متعددی دارد، به خصوص برای افرادی که ناخن های طبیعی و نچرال را می پسندند. در ادامه به مهم ترین مزایای لمینت کردن ناخن ها اشاره می ‌کنیم.

جلوگیری از شکننده بودن ناخن ها

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید، که مدام ناخن هایتان می شکند؟ چنین مشکلی به قدری خانم ها را خسته می کند، که آن ها ترجیح می دهند، از خیر زیبایی ناخن هایشان بگذرند و آن ها را کوتاه نگه دارند. این جاست که پای لمینت ناخن به میدان باز می شود. به جرات می توان گفت مهم ترین مزیت لمینت ناخن، قدرتی است که در افزایش استحکام ناخن ها دارد. با لمینت کردن روی ناخن هایتان لایه ای نازک ایجاد می شود، که همین لایه نازک استحکام ناخن هایتان را چند برابر می کند و شما را از شر شکننده بودن ناخن هایتان راحت می کند.

حفظ ظاهر طبیعی ناخن ها

این مسئله که در لمینت ظاهر طبیعی ناخن ها کاملا حفظ می شود، برای افرادی که طرفدار نچرال بودن هستند، بسیار اهمیت دارد. حتما می دانید که در دنیای مد و فشن حفظ ظاهر طبیعی جزو ترندهای روز به حساب می آید. در لمینت ناخن از آن جایی که هیچ لایه ضخیمی از مواد، روی ناخن قرار نمی گیرد و فقط یک لایه نازک روی آن ایجاد می شود، ظاهر طبیعی ناخن ها حفظ می شود.

مزایای لمینت ناخن چیست؟

رفع ناهمواری ‌ها و روزنه های روی ناخن ها

دیگر مزیتی که لمینت کردن ناخن ها دارد، این است که به خوبی می تواند سطوح ناهموار، موج دار و روزنه دار ناخن که در اثر ژنتیک، حادثه یا هر علت دیگری پدید آمده اند، را پوشش دهد و ناخن هایی زیبا و بی نقص را به شما هدیه کند.

ریموو راحت لمینت ناخن

یکی دیگر از مهم ترین مزایای لمینت این است که ریمو راحتی دارد. این مزیت به شما کمک می کند تا هر زمان که بخواهید، مواد را به راحتی و در منزل از روی سطح ناخن های خود پاک کنید. استون و پنبه تنها موادی است که برای این کار به آن احتیاج پیدا می کنید. (مراحل ریمو کردن لمینت در ادامه مطلب مفصل توضیح داده شده است.)

ریمو راحت لمینت ناخن

سبک و انعطاف پذیر بودن

دیگر مزیتی که افراد زیادی را به سمت لمینت کردن ناخن هایشان سوق داده، سبک و منعطف بودن آن است. اگر از تکنیک کاشت ناخن استفاده کرده باشید، بی شک از سنگینی مواد روی ناخن هایتان خسته خواهید شد و حتی ممکن است این سنگینی برایتان غیر قابل تحمل هم باشد. برای لمینت کردن ناخن ها چون از مواد سبکی استفاده می شود و تنها یک لایه نازک روی سطح ناخن ایجاد می شود، به هیچ عنوان احساس سنگینی پیدا نخواهید کرد.

عدم آسیب به صدف ناخن

دیگر مزیتی که باعث شده لمینت ناخن طرفداران زیادی را پیدا کند، این است که به صدف ناخن آسیبی وارد نمی شود. در این تکنیک چون ناخن ها با دستگاه های سوهان برقی، سوهان کشی نمی شوند، صدف ناخن ها سالم می‌ مانند. بنابراین بی هیچ نگرانی می توانید، به لمینت کردن ناخن هایتان بپردازید و از زیبایی طبیعی آن لذت ببرید.

لمینت راه حل مناسبی برای زیبا شدن و استحکام ناخن هاست.

بدون بوی زننده

استفاده از مواد بدون بو مزیت دیگری است که لمینت ناخن دارد. لمینت ناخن برخلاف سایر تکنیک های کاشت از موادی نظیر لیکویید که بوی تند و زننده ای دارد، استفاده نمی کند. تمامی مواد مورد استفاده در این روش بدون بو هستند. پس حتی اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به بو حساسیت دارید می‌توانید با خیالی آسوده از این تکنیک استفاده کنید.

قیمت مناسب لمینت ناخن

قیمت مناسب یکی دیگر از مزایایی است که لمینت دارد و طرفداران زیادی را در بین خانم ها پیدا کرده است. هزینه لمینت کردن ناخن از بسیاری از خدمات ناخن نظیر کاشت کمتر ‌است و دلیل آن هم استفاده از مواد ارزان ‌تر است. از طرفی حجم موادی که در لمینت به کار می رود، بسیار کمتر از کاشت است.

قیمت مناسب لمینت ناخن

معایب لمینت ناخن

لمینت ناخن نیز مانند هر تکنیک آرایشی با وجود مزایای متعددی که دارد، معایبی هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌ کنیم. دقت کنید که تمام این معایب در استفاده طولانی مدت از این روش خود را نشان می دهد.

عفونت قارچی؛ یکی از عوارض لمینت ناخن

یکی از اصلی ترین معایبی که به لمینت وارد می شود، احتمال ابتلا به عفونت های قارچی ناخن است. با لمینت کردن ناخن مواد صدف ناخن را می پوشانند. به این ترتیب ناخن در برابر هوای آزاد قرار نمی گیرد. به همین خاطر احتمال رشد قارچ زیر مواد لمینت وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از بروز هر گونه عفونت قارچی توصیه می شود به صورت مدام از این روش استفاده نکنید و هرچند وقت یک بار باید مواد لمینت را از روی ناخن هایتان حذف کنید و به ناخن ها استراحت دهید. البته توجه داشته باشید که چنین اتفاقی در استفاده طولانی مدت از این روش و سایر روش های زیبایی ناخن رخ می دهد.

عفونت قارچی ناخن

عدم تغذیه ناخن

یکی دیگر از معایب لمینت ناخن، عدم تغذیه ناخن هاست. از آن جایی که در این روش روی سطح ناخن با مواد پوشانده می شود، اکسیژن ‌رسانی به صدف ناخن کاهش می ‌یابد. همین امر در ادامه منجر به تغذیه نامناسب ناخن می‌ شود که باعث کاهش رشد ناخن می ‌شود. اگر می خواهید، با لمینت کردن از این گونه عوارض در امان بمانید، تنها کافی است هر چند وقت یک بار لمینت را از روی ناخن هایتان ریمو کنید و به کمک ماسک ها و مواد طبیعی مختلف به تغذیه و تقویت ناخن هایتان بپردازید.

آموزش گام با گام لمینت و ریموو کردن لمینت ناخن

قبل از اینکه طرز لمینت کردن ناخن ها را یاد بگیرید، باید اول با مواد و ابزار مورد نیاز این کار آشنا شوید.

وسایل لمینت ناخن چیست؟

برای انجام صحیح هر کاری باید از ابزار و مواد مورد نیاز آن استفاده کرد. لمینت هم به ابزار و مواد خاصی احتیاج دارد که در ادامه به هر کدام از آن ها اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

  • مایع ضد قارچ
  • پرایمر مخصوص ناخن
  • بیس ژل یا ژل پایه
  • مواد مخصوص لمينت ناخن – ژل فایبر گلاس مخصوص لمينت ناخن
  • دستگاه UV
  • وسایل مخصوص مانیکور و پدیکور ناخن
  • سوهان برقی
  • پد الکلی

 

مراحل لمینت ناخن

حال که می ‌دانید چه ابزار و موادی برای لمینت کردن نیاز است، بهتر است به سراغ مراحل کار برویم.

مرحله اول

برای شروع کار ابتدا باید دست ها و ناخن های خود را به خوبی بشویید تا هرگونه آلودگی و چربی روی ناخن ها وجود دارد، از بین برود. در مرحله بعدی باید قد ناخن‌هایتان را به کمک ناخن ‌گیر کوتاه کنید. دقت کنید که اگر بلندی ناخن هایتان زیاد نیست و فقط به کوتاهی جزئی نیاز دارد، از این مرحله صرف نظر کنید؛ چرا که در مرحله سوهان کشی مقداری از قد ناخن کاسته می شود. پس از کوتاه کردن ناخن هایتان باید به کمک ابزار مخصوص پوست و گوشت انتهای ناخن را کمی به سمت عقب فشار دهید. این کار کمک می کند تا فرم ناخن ها بهتر دیده شود.

مرحله دوم

در این مرحله باید به کمک سوهان برقی خیلی آرام سطح روی ناخن هایتان را سوهان بکشید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سطح براقی روی ناخن هایتان باقی نمانده باشد. پوست های اضافی اطراف و دور ناخن را هم بهتر است در همین مرحله برش بزنید تا اطراف ناخن صاف و یک دست شود. پس از سوهان کشی سطح ناخن زمان آن است تا به کمک سوهان شکل و فرم تمام ناخن هایتان را یک دست کنید. فرم ناخن بسته به سلیقه تان می تواند گرد، مربعی یا بیضی باشد. در مقاله دیگری مفصلا نحوه سوهان کشیدن ناخن را به اشکال مختلف آموزش داده ایم. پس از این که تمام ناخن هایتان را به فرم دلخواه رساندید، باید تمام پودرهای اضافه ای را که در اثر سوهان کشی روی دست و ناخن ها هستند، با استفاده از برس مخصوص از روی ناخن ها پاک کنید.

آموزش گام با گام لمینت کردن ناخن ها

در لمینت هیچ تغییری در شکل و اندازه ناخن ها ایجاد نمی شود و فقط با استفاده از مواد مخصوص، استحکام ناخن ها بیشتر شده و زیبایی و درخشش بیشتری برای ناخن ها ایجاد خواهد شد.

مرحله سوم

اکنون مایع ضد قارچ را روی تمام قسمت های ناخن خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. توجه داشته باشید که مایع ضد قارچ یکی از مهم‌ ترین مواد مربوط به تکنیک ‌های زیبایی ناخن است و بسیار مهم است که از مدل مرغوب آن استفاده کنید. زمانی که مایع ضد قارچ روی سطح ناخن خشک شد، وقت پرایمر زدن است. پرایمر زدن یکی از مراحل اساسی در لمینت کردن ناخن است، چرا که کمک می کند تا مواد خیلی بهتر روی ناخن بچسبند. توجه داشته باشید در لمینت از پرایمری باید استفاده کنید که از نوع غیر اسیدی باشد.

مایع ضد قارچ

مرحله چهارم

پس از آماده سازی بستر ناخن ها به یکی از مهم ترین مراحل این کار می رسیم. در این مرحله باید روی تمام ناخن ها یک لایه بیس ژل بزنید. در این مرحله نهایت دقت خود را به خرج دهید تا بیس ژل با فاصله خیلی کمی از گوشت اطراف ناخن قرار بگیرد. چرا که اگر بیس ژل روی گوشت و پوست ناخن زده بشود، باعث هوا کشیدن لمینت خواهد شد. وقتی روی تمام ناخن هایتان بیس ژل زدید، ناخن هایتان را به مدت یک تا دو دقیقه در دستگاه یو وی قرار دهید تا ژل به خوبی خشک شود.

آموزش لمینت ناخن

مرحله پنجم

وقتی که ژل بیس به خوبی خشک شد، نوبت ژل مخصوص لمینت است تا روی ناخن ها زده شود. البته اگر می‌خواهید قد ناخن‌های خود را کمی بلندتر کنید، قبل از زدن ژل مخصوص لمینت باید دست به کار شوید. برای بلندتر کردن ناخن هایتان باید فرمر نصب کنید. به این صورت که چسب آن را باز کنید و آن را دقیقا زیر ناخن خود قرار دهید. سعی کنید دو طرف آن را به دو لبه انگشتتان ثابت کنید. پس از فیکس شدن فرمر باید با کمک مونوژل، کمی قد ناخن را بلند کنید. بهتر است فقط نیم سانت ناخن هایتان را بلند کنید، چرا که بلند کردن بیشتر از این میزان علاوه بر این که طبیعی بودن ناخن زیر سوال می‌رود، استقامت کمتری نیز پیدا می ‌کند و به راحتی و با یک ضربه به ناخن دچار شکستگی می شود. حال باید ناخن‌هایتان را به مدت یک دقیقه در دستگاه UV قرار دهید. وقتی خشک شد، فرمر را از دور ناخن هایتان باز کنید و با سوهان دستی ناخن هایتان را به فرم دلخواه خود برسانید. در نهایت نیز گرد مواد را از ناخن تمیز کنید.

فرمر گذاشتن

حال باید ژل فایبر گلاس که به ژل مخصوص لمینت هم معروف است را حداقل 3 تا 5 لایه روی ناخن ها بزنید. برای این کار ابتدا باید یک لایه نازک از ژل فایبر گلاس را روی ناخن ها بزنید و سپس ناخن هایتان را مانند مرحله قبل درون دستگاه UV قرار بدید تا این ژل خشک شود. لایه دوم را هم به همین ترتیب بزنید و مجددا درون دستگاه یو وی قرار دهید. این کار را به همین ترتیب آنقدر تکرار کنید تا ضخامت لمینت به حد مورد نظر برسد.

مرحله ششم و پایانی

 در آخرین گام آخر باید با یک پد الکلی خیلی محکم روی ناخن هایتان بکشید. این کار را برای این باید انجام دهید، تا هم حالت چسبندگی روی ناخن ها از بین برود و هم یک لایه براق روی ناخن ها دیده شود. بعد از این مرحله می توانید از هر رنگ لاک ناخن معمولی استفاده کنید و یا هر طرح و دیزاینی که تمایل داشته باشید را روی ناخن هایتان پیاده کنید. طرفداران لمینت از آن جایی که طبیعی بودن ناخن ها برایشان اهمیت دارد، ترجیح می دهند از رنگ های نود برای لاک ناخن خود استفاده کنند، اما تمام این ها بستگی به سلیقه شخصی شما دارد و می توانید از انواع مختلف رنگ لاک روی ناخن های لمینت شده خود استفاده کنید.

حتما باید پس از تمام شدن همه مراحل انجام کار لمینت با استفاده از یک پنبه الکل و یا یک پد محکم بر روی ناخن های کار شده کشیده شود تا تمیز شود و چسبندگی آن از بین برود و براق تر شود.

تمام مراحل فوق را در ویدیوی زیر می توانید بیاموزید. البته توجه داشته باشید که برای لمینت حتما باید از مواد مخصوص این کار استفاده کنید.

نحوه ریمو لمینت ناخن چگونه است؟

اگر بعد از چند وقت برای در امان ماندن از آسیب هایی که استفاده طولانی مدت لمینت به ناخن ها می زند، یا هر دلیل دیگری قصد ریمو دارید، لازم نیست به سالن های آرایشی و زیبایی مخصوص این کار بروید. بلکه به راحتی می ‌توانید این کار را به تنهایی و در منزل انجام دهید. تنها کافی است، استون ۱۰۰٪، پنبه و فویل در دسترس داشته باشید. روش ریموو لمینت ناخن را در ادامه توضیح داده ایم:

  • پیش از هر کاری باید تعدادی فویل به اندازه دور انگشتان خود برش دهید و آن را زیر انگشتان خود قرار دهید.
  • اکنون مقداری پنبه بردارید و آن را به مقداری استون آغشته کنید. توجه داشته باشید که میزان استون نه خیلی کم باشد که تاثیر نداشته باشد و نه به حدی زیاد باشد که استون از پنبه جاری شود.
  • حال پنبه را روی سطح ناخن هایتان بگذارید و بلافاصله فویل را دور انگشت بپیچید. فویل را طوری دور انگشتانتان بپیچید که کاملا پنبه را بپوشاند.
  • حداقل به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید پنبه به همان حالت روی ناخن هایتان باقی بماند.
  • بعد از گذشت این مدت زمان ناخن‌ها را چک کنید. اگر مواد از روی ناخن پاک شده بود می‌توانید فویل و پنبه را بردارید. اما اگر همچنان مواد روی ناخن مشاهده کردید، باید باز هم به آن فرصت دهید تا تاثیر خود را بگذارد و تمام مواد را پاک کند.
  • زمانی که تمام مواد از روی سطح ناخن هایتان پاک شد، فویل و پنبه را بردارید و با یک سوهان دستی فرم ناخن خود را تنظیم کنید. در پایان نیز دست های خود را با آب ولرم شستشو دهید.

برای اینکه کار سریع‌تر انجام شود می‌ توانید به ریمو لمینت ناخن با سوهان برقی بپردازید. فقط مراقب باشید که فقط لایه های لاک و لمینت را از روی ناخن برداشته و به صدف ناخن ها آسیبی نرسانید. 

ریموو

آیا لمینت ناخن هم به ترمیم احتیاج دارد؟

بله؛ لمینت نیز مانند سایر روش‌های زیبایی ناخن نیازمند ترمیم است. دلیل آن هم رشد ناخن هاست. درست است که رشد ناخن ها تعیین می کند لمینت چه موقع به ترمیم نیاز دارد، اما با این حال به صورت میانگین ترمیم هر ۲ تا ۳ هفته یک بار باید انجام شود. برای ترمیم لمینت باید به سالن‌ های آرایشی و زیبایی مخصوص این کار مراجعه کنید. البته توجه داشته باشید که در این روش به دلیل ظرافت ناخن ‌ها، مانند کاشت یا هر تکنیک دیگری رشد ناخن ‌ها باعث بدریخت شدن ناخن شما نمی‌ شود. ترمیم زمان زیادی از شما نمی گیرد و مدت زمانی که برای این کار صرف می‌کنید بسیار کمتر از مدت زمانی است که برای ترمیم کاشت صرف می کنید. توجه داشته باشید که پس از سه بار ترمیم لمینت باید آن را ریموو کنید و مجددا ناخنتان را لمینت کنید.

کلام اخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر همه آنچه که در خصوص لمینت ناخن لازم بود بدانید، بیان شد. حال با اطمینان خاطر می توانید ناخن های خود را لمینت کنید و صاحب دستانی زیبا، دلنواز و اغوا کننده شوید. به عنوان توصیه پایانی توجه داشته باشید که برای این کار حتما به افراد حرفه ‌ای و سالن ‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنید، چرا که در صورت استفاده از ابزار غیر بهداشتی در این زمینه ممکن است ناخن شما دچار بیماری ‌های قارچی یا عفونت شود.

سوالات متداول

در پایان این بخش به سه مورد از رایج ترین سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.


تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟

مهم ترین تفاوت لمینت با کاشت این است که مواد کاشت با ضخامت زیاد و با استفاده از تیپ روی ناخن کار می شود که این کار باعث ظاهر غیرطبیعی ناخن کاشت شده می شود. در حالی که در لمینت، مواد به صورت لایه ای نازک روی خود ناخن کار می شود. به همین خاطر است که لمینت خیلی طبیعی تر از کاشت  به نظر می رسد. علاوه بر این هزینه و آسیبی که لمینت به صدف ناخن وارد می کند، بسیار کمتر از کاشت ناخن است.

چه کسانی به هیچ عنوان نباید ناخن هایشان را لمینت کنند؟

افرادی که مبتلا به بیماری ‌های عفونی و قارچی هستند، به هیچ عنوان نباید ناخن های خود را لمینت کنند، چرا که با لمینت کردن ناخن هایشان پیشرفت بیماری از چشمشان پنهان می ماند و روند درمانی آن را مختل می کند. علاوه بر این کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مستعد بیماری ‌های عفونی هستند نباید از لمینت استفاده کنند، چرا که اگر برای لمینت کردن ناخن هایشان از مواد استاندارد استفاده نشود، خطر ابتلا به بیماری های عفونی در آن ها بالا می رود.

هزینه لمینت ناخن چقدر است؟

قیمت لمینت به عوامل مختلفی همچون موقعیت مکانی سالن زیبایی، تجربه فرد ناخن کار، کیفیت و هزینه مواد مصرفی و حجم مواد مورد استفاده بستگی دارد. بدیهی است که با بهتر شدن هر کدام از شرایط و عواملی فوق، قیمت این خدمت نیز افزایش می ‌یابد. البته با این حال لازم است بدانید که هزینه لمینت نسبت به خدمات دیگر مانند کاشت، کاور و کاشت پلی ‌ژل ارزان تر است.