افتر شیو چیست؟همه آنچه که در مورد افتر شیو لازم است بدانید

شیو کردن مو کاری منظم و همیشگی است و چه خانم باشید یا آقا تقریبا هر دو هفته یک بار باید این کار را انجام دهید. ما در این مقاله می خواهیم با هم ببینیم که افترشیو چیست و چه کاربردی دارد. پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

یکی از اصول نظافت برای خانم ها و آقایان از بین بردن مو های زائد است. شیو کردن و تمیز نگه داشتن بدن همیشه جزو ملزومات زندگی افراد بوده است. بیشتر آقایان مایل به استفاده از ژیلت و تیغ برای اصلاح صورت خود هستند که همین امر موجب می‌شود پس از اصلاح با التهاب پوست، ایجاد قرمزی روی پوست و خشک شدن آن مواجه شوند که استفاده از افترشیو این مشکل را برطرف خواهد کرد.

افترشیو چیست ؟

افترشیو ها جزو محصولات بهداشتی هستند که هر شخصی به آن ها نیاز دارد. افترشیو به معنی چیزی است که آن را پس از اصلاح استفاده می کنند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کاربرد اصلی افترشیو چیست ؟ 

در واقع کاربرد افترشیو ها ممانعت از عفونی شدن هرگونه خراش و بریدگی است که در زمان اصلاح رخ می دهند. همچنین بهترین روش برای احیای پوست، پس از تراشیدن موها، افترشیو است. افترشیو ها حاوی موادی هستند که از خشک شدن پوست پس از اصلاح، جلوگیری می کنند و مانع از قرمزی پوست و ایجاد التهاب بعد از اصلاح می شوند. علاوه بر رایحه مطبوعی که افترشیو ها دارند، به دلیل وجود الکل درون آن ها، افترشیو ها جزو محصولات بهداشتی آنتی باکتریال، دسته بندی می شوند. افترشیو ها فقط مخصوص آقایان نیستند و افترشیو زنانه هم در بازار موجود است.

اصلاح روزانه موهای زائد با تیغ، علاوه بر تراشیدن موها لایه رویی سلول‌های پوستی را هم می تراشد و پوست را ملتهب می کند. پوست پس از تراشیده شدن به محافظت و تغذیه نیازمند است. به همین علت هنگام خرید افترشیو، باید توجه کنیم که درون آن ها تسکین‌ دهنده ‌های طبیعی مانند آلوئه ‌ورا وجود داشته باشند.

 

افتر شیو چیست

فواید افترشیو چیست ؟

افترشیو ها از پوست شما در برابر تحریکات و آلودگی‌های بیرونی محافظت می کنند. به همین علت پس از اصلاح، سوزش و خارش ایجاد نمی شود و آکنه و جوش بر اثر تجمع آلودگی و چربی هم به وجود نمی آیند.

افترشیو مردانه چیست ؟

اصلاح صورت همیشه جزو اصلی زندگی آقایان است. اکثر آقایان به وسیله ژیلت و تیغ صورت خود را اصلاح می کنند. اما این اصلاح های مداوم می توانند موجب خشکی و آسیب به پوست بشوند. افترشیو مردانه اگر پس از اصلاح مصرف شود از التهاب پوست جلوگیری می کند.

اگر می خواهید بدانید که آیا تیغ زدن صورت باعث افزایش ریش میشود یا نه حتما این مقاله را بخوانید.

افترشیو زنانه چیست ؟

بعضی از خانم ها به جای اپیلاسیون، موهای زائد خود را شيو می کنند. حتی برخی از آن ها موهای صورتشان را هم به صورت روزانه يا دو سه روز در ميان، شیو می کنند. اگر می خواهید که پس از هر اصلاح از پوستتان مراقبت کنید، بهتر است، از افترشیو ها استفاده کنید. زمانی که تيغ روي پوست کشیده می شود ممکن است، جوش، خشكي و خارش پوست به وجود بیاید. به همین علت اگر از افترشيو زنانه پس از اصلاح استفاده كنید از پوست خود در برابر آلودگی ها و خشکی محافظت کرده اید.

اگر می خواهید بدانید که  ویژگی های بهترین ژیلت برای خانمها  چیست حتما این مطلب را بخوانید.

افتر شیو چیست

ترکیبات افترشیو چیست؟

افترشیو ها بر پایه مواد مختلفی مانند الکل، آب یا حتی شیر ساخته می‌ شوند که در انواع مختلف ژل، اسپری و بالم در بازار وجود دارند و از اسانس های روغنی و عصاره‌ های گیاهی برای معطر کردن آن ها استفاده می کنند، اما گاهی بعضی از افترشیو ها هستند که هیچ کدام از این ترکیبات را ندارند.

برای فهمیدن ترکیبات تشکیل دهنده افترشیو، نوشته های روی آن را مطالعه کنید. توجه کنید افترشیوی که انتخاب می کنید باید ترکیبات طبیعی داشته باشد و رنگ و عطرهای مصنوعی نداشته باشد. به این دلیل که رنگ و عطرهای مصنوعی موجب تحریکات پوستی و واکنش‌های آلرژیک می گردند.

ترکیبات مفید درون افترشیو چیست ؟

طبق بررسی های میس و مستر ترکیبات مفیدی که درون افترشیو ها وجود دارند، شامل این موارد هستند:

  • کره شیا که به عنوان ضد التهاب برای پوست به کار می رود.
  • روغن‌های طبیعی شامل آووکادو، نارگیل، دانه انگور، ماکادمیا (فندق استرالیایی)، بادام، زیتون یا جوجوبا که خاصیت آب رسان و ترمیم کننده دارند.
  • گلیسیرین که سلول های خشک پوست را ترمیم می کند و موجب آب رسانی به پوست می شود.
  • استرینجنت که یک ترکیب طبیعی است و موجب بسته شدن منافذ پوست می شود. اگر پوست شما هنگام شیو کردن دچار بریدگی‌ یا خراشیدگی‌ شد، این ترکیب می تواند موجب بهبود آن شود. ولی در هنگام استفاده از افترشیو باید به این نکته توجه کنید که استرینجت Astringent می تواند موجب التهاب پوست های خشک شود. پس اگر پوست شما خشک است، هنگام خرید افترشیو بررسی کنید که آیا استرینجت درون آن وجود دارد یا نه.

افتر شیو چیست

ترکیبات ممنوع در افترشیو چیست ؟

  • پارابن

جزو مواردی است که حتما درهنگام خرید افترشیو باید به آن توجه کنید. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که علت تاکید ما بر عدم وجود پارابن در افترشیو چیست ؟

پارابن به عنوان ماده نگهدارنده و همچنین ماده ای که از رشد باکتری‌ ها جلوگیری می کند در محصولات آرایشی بهداشتی  به کار می‌رود، اما می تواند باکتری ‌های مفید پوست را هم از بین ببرد. اگر پوست تان حساس باشد، پارابن موجب تحریک آن می شود. پس حتما در خرید افترشیو توجه کنید که محصول خریداری شده فاقد پارابن باشد.

شکل های دیگر پارابن در افترشیو چیست ؟

اگر در زمان خرید روی برچسب افترشیو را خواندید، ولی اسمی از پارابن ندیدید، شاید فکر کنید که همه چیز رو به راه است. پارابن ترکیبات مختلفی دارد، که به شکل‌های دیگری مانند آلکیل پاراهیدروکسی بنزوات در محصولات به کار می روند. حالا ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در هنگام خرید افترشیو بهترین کار برای تشخیص پارابن چیست ؟

بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که فهرستی از ترکیبات پارابن را یادداشت کنید و در هنگام خرید افترشیو همه ترکیباتی از پارابن را که ممکن است درون محصول وجود داشته باشد را چک کنید. اگر از فروشگاه اینترنتی خرید می کنید حتما به قسمت ترکیبات توجه کنید.

  • رنگ و عطرهای مصنوعی

بهتر است افترشیوی که انتخاب می کنید، فاقد رنگ و عطرهای مصنوعی باشد. به این دلیل که این مواد معمولا موجب تحریکات پوستی و واکنش‌های آلرژیک می شوند. افترشیو انتخابی شما، بهتر است دارای عصاره‌های گیاهی و اسانس های روغنی طبیعی باشد. به این دلیل که مواد طبیعی همانند عصاره‌ های گیاهی و معدنی، روغن‌های گیاهی، موم و اسانس های روغنی‌ قابل ‌تجزیه اند و با عملکرد طبیعی بدن و چرخه‌های درونی آن هماهنگ هستند. ولی بعضی از افترشیو ها هم هستند که هیچ کدام از این ترکیبات را ندارند.

افتر شیو بدون پارابن

اشکال مختلف افترشیو چیست ؟

افترشیو ها دارای اشکال مختلفی هستند و بسته به این که بر پایه الکل، آب یا شیر ساخته شده باشند به شکل:

  • لوسیون
  • ژل (بالم)
  • اسپری

وجود دارند. همین طور افترشیو های متفاوتی برای هر کدام از مدل های پوستی وجود دارند، مثلا افترشیو پوست حساس.

افترشیو بالم چیست ؟

بالم افترشیو در رده محصولات مراقبت از پوست دسته بندی می شود. بالم‌ ها حاوی ۲ تا ۵ درصد الکل اند اما بعضی از بالم های افترشیو هیچ الکلی ندارند و جایگزین الکل، از ترکیبات طبیعی همانند عصاره روغن‌ ها در ترکیباتشان ‌استفاده شده است. ترکیبات طبیعی موجود در بالم ها همانند الکل ضدعفونی ‌کننده اند اما موجب خشکی پوست نمی شوند. بالم‌ها معمولا حاوی آب و روغن‌ های مختلف برای مرطوب نگه داشتن پوست هستند، ولی روغنی روی پوست باقی نمی گذارند.

افتر شیو

افترشیو ژل چیست ؟

ژل‌ های افترشیو‌ نوع دیگری از افترشیو ها هستند. این نوع از افترشیو ها هم دارای الکل کمی هستند، ولی در بعضی از موارد ژل هایی را می توانید پیدا کنید که فاقد الکل اند. در ژل‌های افترشیو از روغن استفاده نمی شود و به همین دلیل ژل های افترشیو نسبت به بالم  آب رسانی کم تری دارند، ولی طراوت و آرامش زیادی به پوست می‌ بخشند و یکی از عوامل حفظ سلامت و شادابی پوست به شمار می روند.

افترشیو لوسیون چیست ؟

لوسیون های افترشیو بیشتر از سایر انواع افترشیو ها الکل دارند. این الکل چیزی در حدود ۶۰ تا ۷۵ درصد افترشیو را شامل می شود.

در واقع لوسیون ‌ها همان اسپری‌های قدیمی آرایشگاه ‌ها هستند. ولی به دلیل وجود درصد الکل بالا در لوسیون ها، پوست تازه تراشیده شده به سوزش می افتد. پس بهتر است که از لوسیون های افترشیو استفاده نکنیم. چون که الکل در عین ضدعفونی ‌کننده بودن، موجب خشکی و تحریک پوست هم می‌ گردد. همین طور این الکل منافذ پوست را محکم می ‌کند و موجب گیر کردن موها در پوست و ناتوانی در بیرون آمدن از آن می شود. بهتر است این نکته را هم بدانیم که تقریبا همه لوسیون‌ها دارای رایحه ‌های مصنوعی و رنگ‌ های مضر هستند که اصلا برای سلامتی پوست مناسب نمی باشند.

آیا هنوز با روش درست اصلاح صورت با تیغ آشنا نیستید؟ ما به شما مقاله بهترین روش اصلاح صورت با ژیلت  برای خانم ها و آقایان را پیشنهاد می کنیم.

افتر شیو چیست

 

نکات مهم خرید افترشیو ها برای هر کدام از انواع پوست  چیست ؟

افترشیو مخصوص پوست های نرمال یا طبیعی

اگر پوست‌ طبیعی دارید، بهتر است بالم افترشیو را انتخاب کنید. بالم افترشیو به اندازه کافی به پوست آب رسانی می کند و به دلیل وجود الکل به میزان ناچیز در آن آسیبی به پوست های نرمال نمی زند.

افترشیو مخصوص پوست های خشک

اگر پوست‌ خشکی دارید بهتر است ژل‌ های افترشیو را امتحان کنید. ژل ها میزان الکل کم تری نسبت به بالم ‌ها دارند. الکل آب را از پوست خارج می کند و موجب خشک تر شدن پوست می شود. اگر ترجیح می دهید که از بالم به ‌جای ژل استفاده کنید، حتما بالم بدون الکل تهیه کنید. همچنین در ترکیبات افترشیو حتما توجه کنید که گلیسیرین یا یک مرطوب ‌کننده دیگر وجود داشته باشد.

افتر شیو

افترشیو مخصوص پوست های چرب

الکل برای پوست های چرب مشکلی ایجاد نمی کند. پس هر نوعی از افترشیو ها را که خواستید می توانید تهیه کنید. ولی باز هم بهتر است افترشیوی را انتخاب کنید، که دارای مواد رطوبت رسان باشد. یکی از مشکلات پوست های چرب همیشه جوش هایی است که پس از اصلاح می زند. ولی با خواندن مقاله راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح می توانید برای همیشه، از این مشکل راحت شوید. پس حتما این مقاله را بخوانید.

افترشیو مخصوص پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید، بالم افترشیو بدون عطر و فاقد الکل تهیه کنید یا افترشیو های دارای عصاره های اسطوخودوس، رز یا پرتقال را بخرید. به این دلیل که این روغن ها پوست را تحریک نمی‌ کنند. حتی افترشیو های دارای آلوئه ورا هم برای پوست های حساس مناسب نیستند.

افتر شیو چیست

تفاوت افترشیو مدل لوسیون با بالم لب در چیست ؟

لوسیون با بالم لب این تفاوت را دارد که لوسیون کمی از بالم رقیق ‌تر است.

ست افترشیو چیست ؟

ست افترشیو یک پیشنهاد خوب، برای تمام آن چه که شما نیاز دارید است. معمولا در ست افترشیو، یک افترشیو و ژل اصلاح وجود دارد. که گاهی درون یک عدد کیف زیپ ‌دار بهداشتی، ارائه می شوند. این کیف ها کاربرد های فراوانی دارند، که می توانند هنگام سفر خیلی به کارتان بیایند.

گاهی در ست افترشیو محصولات دیگری همانند ژل های اصلاح قرار می دهند که به هر چه راحت تر شدن عمل اصلاح کمک شایانی می کنند.

افتر شیو چیست

جمع بندی

ما در این مقاله با هم دیدیم که افترشیو چیست و چه کاربرد هایی دارد. افترشیو انواع مختلفی برای پوست های چرب، خشک و معمولی دارد. انتخاب افترشیو مناسب نوع پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین همیشه به این نکته توجه کنید که از افترشیو های بدون پارابن استفاده کنید.

ویدیو بسیار جذاب افترشیو نیوآ

 

منبع

Menshealth

 

سوالات متداول در رابطه با افترشیو

 

 

افترشیو مناسب چه افرادی است؟

افترشیو ها هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب هستند.

کاربرد افترشیو چیست؟

افترشیو ها جزو مواد بهداشتی بعد از اصلاح هستند و کاربردهای زیادی دارند. در این مقاله در مورد کاربردهای افترشیو صحبت کرده ایم.

افترشیو مردانه چیست؟

افترشیو های مردانه، مخصوص آقایان هستند و برای استفاده بعد از اصلاح مردان مناسب هستند.

افترشیو زنانه چیست؟

افترشیو های زنانه برای استفاده بعد از اصلاح بانوان طراحی شده اند.