راه های تشخیص لوازم آرایش فاسد و تاریخ گذشته – [اینفوگرافیک]

استفاده از لوازم آرایش فاسد و تاریخ گذشته می تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر پوست ما شود. به همین علت است که باید با راه های تشخیص لوازم آرایش فاسد آشنا شویم. آشنایی با این روش ها به ما کمک می کند تا بتوانیم هنگام خرید و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی، اجناس فاسد را تشخیص داده و از آن ها استفاده نکنیم.

علامت های محصولات آرایشی فاسد

لوازم آرایشی فاسد را می توان از روی برخی علائم و نشانه ها شناخت که این نشانه ها به شرح زیر هستند:

  • تغییر بوی محصولات آرایشی: در صورتی که پس از مدتی متوجه تغییر بوی لوازم آرایشی خود شدید، از مصرف آن ها خودداری نمایید؛ چراکه تغییر بو نشان دهنده تغییر ساختار شیمیایی محصولات آرایشی است و مصرف این لوازم می تواند برای پوست شما مضر باشد.
  • تغییر رنگ محصولات آرایشی: تغییر رنگ محصولات آرایشی مانند تیره شدن انواع کرم پودر و کانسیلر نشان دهنده فاسد شدن این دسته از محصولات است.
  • تغییر بافت محصولات آرایشی: مشاهده هرگونه تغییر در بافت لوازم آرایشی مانند انواع رژگونه یا رژلب می تواند نشان دهنده اتمام تاریخ انقضای محصولات یا فاسد شدن آن ها باشد.
  • ایجاد حساسیت های پوستی: یکی از دلایل ایجاد حساسیت های پوستی مانند التهاب، قرمزی، خارش، جوش زدن و… می تواند استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته باشد.

کلام آخر

در این متن سعی کردیم تا برخی از ساده ترین راه های تشخیص لوازم آرایش فاسد را برای شما شرح دهیم. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تمایل دارید، می توانید به مقاله مربوط به آن در وبلاگ میس و مستر با نام مهمترین نشانه های لوازم آرایش فاسد مراجعه کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم تا در صورت تمایل به استفاده از محصولات آرایشی، تا جای ممکن از لوازم آرایشی ارگانیک بهره بگیرید و برای داشتن پوستی صاف و زیبا حتما از یک روتین پوست مناسب و حرفه ای استفاده نمایید.

همچنین اینفوگرافیک پایین صفحه به شما کمک خواهد کرد تا مطالب این مقاله را به صورت خلاصه مشاهده کرده و به خاطر بسپارید.

راه های تشخیص لوازم آرایش فاسد و تاریخ گذشته – [اینفوگرافیک]

منابع

thehealthy