Table of Contents

یکی سخت ترین کارها برای خانم ها انتخاب و خرید پنککی است که به خوبی روی پوست نشسته و حالت طبیعی داشته باشد. به خصوص افرادی که پوست چرب دارند، همیشه برای آرایش کردن دلواپس و نگرانند. از آنجایی که چربی تمایل دارد به سطح پوست بازگردد، آرایش روی پوست چرب، کاری سخت و چالش برانگیز بوده و ماندگاری آن را به شدت کاهش می دهد. به همین دلیل باید در انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب به نکاتی که در این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر توضیح می دهیم، توجه داشته باشید.

در ابتدا با پوست چرب بیشتر آشنا شویم:

پوست چرب چه نوع پوستی است؟

‌پوست این افراد بعد از شست و شو خیلی زود چرب می ‌شود و بر خلاف پوست خشک، این نوع پوست براق به نظر می‌رسد و احساس چربی روی پوست وجود دارد. همچنین ممکن است منافذ بزرگتر از منافذ طبیعی، کمدون و جوش‌های آکنه‌ای روی پوست وجود داشته باشد. مراقبت از پوست چرب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای این نوع پوست از محصولات فاقد چربی استفاده کنید. از آنجایی که این پوست مستعد جوش است، در صورت انتخاب اشتباه پنکک و بسته شدن منافذ پوستی، احتمال زدن جوش بسیار بالا است. اما نگران نباشید، با رعایت نکاتی که در این مقاله از میس و مستر به شما می گوییم، شما در انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار دیگر مشکلی نخواهید داشت.

مشخصات بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار

همه افراد پوستی یک‌دست، سالم و شفاف می‌خواهند اما برخی از این نعمت محرومند. بهترین پنکک برای پوست چرب این افراد پنککی است که پوشانندگی بالا دارد که جای جوش و لک‌ های صورت را کاور کند. موارد زیر به طور کلی مهم ترین مشخصه های یک پنکک خوب را بیان می کنند:

  • کنترل کننده چربی پوست
  • مانع بروز انواع جوش و لک صورت
  • طبیعی جلوه دادن آرایش صورت
  • مات کننده پوست
  • ماندگاری بالا
  • پوشانندگی بالا
  • مناسب برای مصرف روزانه

بهترین پنکک برای پوست چرب، پنککی است که به راحتی نریخته، تغییر حالت و رنگ نمی دهد و ماندگاری آرایش را تضمین می کند. باید به این نکته توجه داشت که مهم ترین ویژگی استفاده از یک پنکک خوب کنترل کردن چربی پوست، مات کردن آن و طبیعی جلوه دادن آرایش صورت است.

پنکک پوست چرب

در ادامه با مشخصات بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار بیشتر آشنا می شویم:

انتخاب پنکک با چربی کنترل شده

اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید، اضافه کردن چربی بیشتر به پوست شما باعث بسته شدن منافذ پوستی خواهد شد. پس قبل از خرید پنکک، از “فاقد چربی” یا “دارای چربی کنترل شده” بودن آن مطمئن شوید. پنککی که اصطلاح Oil free روی آن نوشته شده باشد، بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار است. یک پنکیک مناسب، با جذب چربی اضافه، پوست را مات نگه داشته و ناهمواری های آن را تا حد زیادی پوشش می دهد.

درجه پوشانندگی پنکک

نکته‌ای که شما همیشه باید برای انتخاب بهترین پنکک پوست چرب در نظر داشته باشید، این است که پنککی انتخاب کنید که به اصطلاح خواب بسیار مناسبی روی پوست تان داشته باشد. پنکک هم مانند کرم پودر در رنگ و تن های رنگ مختلفی عرضه می شود. رنگ پنکک را باید با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید. معمولا بهتر است در انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب، رنگ پنکک یک درجه از رنگ پوست روشن تر باشد. باید بدانید که این نکته رابطه مستقیمی با نوع آرایش هم دارد و ممکن است حتی نوع آرایش مشخص کننده رنگ پنکک باشد. در هر صورت هرچه خواب پنکک روی پوست تان بهتر باشد، به زیباتر و طبیعی تر به نظر رسیدن پوست شما کمک خواهد کرد. البته انتخاب رنگ و یا درجه پوشانندگی هم از مسائلی است که باید با توجه به نوع پوست خودتان آن را انتخاب کنید.

انتخاب پنکک با توجه به تست پوشانندگی

حتما میزان پوشش‌ دهی پنکک را روی پوست گردن تست کنید. بهترین پنکک برای پوست چرب پنککی است که پوشانندگی و دوام بالایی دارد. محصولات تقلبی، ناشناخته و بسیار ارزان، معمولا این خصوصیت را ندارند.

به پوشش ایجاد شده کاملا دقت کنید تا یکدست و بی‌نقص باشد، پنکک‌ هایی که رطوبت کافی ندارند، معمولا دوام بالایی نداشته، زود ریخته و آرایش شما را خراب می‌کنند.

کیفیت ساخت پنکک مناسب

در انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب باید به کیفیت ساخت و استاندارد بودن آن توجه ویژه داشته باشید. چون هرچه کیفیت پنکک بالاتر باشد، آرایش شما بیشتر به چشم می‌آید. همیشه محصولی را انتخاب کنید که مجوز بهداشتی استاندارد داشته باشد. پنکک‌ ها اکثرا پوشش زیادی دارند و زیاده ‌روی در استفاده از آن‌ها ممکن است آرایش را سنگین و متراکم نشان دهد. اما اگر محصول انتخابی شما از یک برند معتبر لوازم آرایشی با کیفیت باشد، نه‌ تنها پوشش مناسبی برای پوست به دنبال دارد، بلکه آرایش زیبا و جذابی را هم برای شما به ارمغان می‌آ‌ورد. قبل از خرید حتما سایت ‌های اینترنتی معتبر را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین پنکک برای پوست چرب خود را انتخاب کنید.

پنکک پوست چرب

در ادامه چند مورد از بهترین پنکک ها برای پوست چرب و جوش دار را به شما معرفی خواهیم کرد:

بهترین مارک های پنکک برای پوست چرب و جوش دار

برای خرید بهترین مارک انواع پنکک برای پوست چرب رعایت نکات گفته شده ضروری است.

در بین نکات بالا انتخاب پنکک با رنگ نزدیک به پوست، رنگ دهی و دوام پنکک هم اهمیت زیادی در انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب دارند.

همچنین بهتر است، برندی را انتخاب کنید، که شناخته شده باشد. برندهای ناشناخته خارجی و داخلی گرچه قیمت کمتری دارند، اما میزان کیفیت مواد اولیه بکار رفته در ساخت آن‌ها مشخص نیست. در بعضی موارد استفاده از برندهای ناشناخته باعث آسیب به پوست شما خواهند شد. در این بخش پس از تحقیق و بررسی مقالات سایت های معتبر زیبایی و آرایشی قصد داریم برترین برند های متعبر ایرانی و خارجی برای انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب را به شما عزیزان معرفی کنیم:

1.پنکک فشرده مَک استودیو اسکالپ MAC Studio Sculpt

بهترین پنکک بای پوست چرب

این پنکک بهترین پنکک برای پوست چرب ، مختلط و خشک در میان تمام پنکک های برند مک می باشد، چون این پنکک حالت ژله ای داشته و روی پوست به خوبی پخش می شود. همچنین به سرعت روی پوست خشک شده و پوست را طبیعی نشان می دهد. کسانی که پوست خشکی دارند، می توانند از این پنکک بهره ببرند. ماندگاری آن روی پوست های چرب، ترکیبی و خشک تا 6 ساعت است و پوست را گچی نمی کند و روی پوست گوله گوله نمی شود. تنها عیب این پنکک این است که لکه های پررنگ را به خوبی نمی پوشاند.

ویژگی های بهترین پنکک برند مک برای پوست چرب

  • پوشش دهی منافذ باز پوست
  • پوست را خشک نمی کند
  • ایجاد نشدن حالت کیکی و یا گچی روی پوست

2.پنکک maybelline new York fit me

بهترین پنکک برای پوست چرب lmaybeline

برند Maybelline یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین برندها در دنیای لوازم آرایشی است. تمامی محصولات این برند دارای کیفیتی فوق العاده هستند، پنکک های این برند بر روی پوست های خشک و چرب عملکردی فوق العاده دارد. رنگ های آن طبیعی هستند و ظرافت و سبکی شگفت انگیز دارند. درخشش و چرب بودن پوست را به راحتی کنترل کرده و پوشش کاملی را ارائه می دهد.

با استفاده از پنکک fit me میبلین، پوستی شاداب خواهید داشت. این محصول بدون موم و روغن می باشد که پس از استفاده ناهمواری های سطح پوست را به خوبی پوشانده و حالتی صاف و بی نقص را پدید می‌آورد، همچنین جلوه ای طبیعی به پوست می ‌بخشد، برای همین بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار به حساب می آید. این پودر فشرده را به دو صورت می‌توان استفاده کرد، یکی مستقیم بر روی پوست صورت و دیگری بر روی زیرساز آرایشی. این محصول دارای فناوری رنگ 5D می‌باشد. این فناوری به چهره شما بعد طبیعی تری می دهد.

از ویژگی های بارز این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش دهی عالی
  • صاف و هموار نمودن پوست
  • فاقد موم وروغن
  • فناوری رنگ 5D

3.پنکک کلینیک Clinique Stay-Matte Sheer Pressed Powder

پنکک کلینیک، بافتی ابریشمی و نرم دارد، همچنین پوشانندگی بالا جهت کاور کردن عیوب پوست و یکدست جلوه دادن آن می باشد. در ترکیبات این محصول از مواد مغذی پوست استفاده شده است که باعث طراوت بخشیدن به پوست می گردد. پنکک مات کلینیک، فاقد چربی و روغن می باشد، در نتیجه برای افرادی که پوست چرب دارند گزینه ایده آل و مناسبی به شمار می آید. این پنکک یکی از بهترین پنکک ها برای پوست چرب است، چون دارای خاصیت مات کنندگی است و از براق به نظر رسیدن پوست جلوگیری می کند. پنکک کلینیک فاقد اسانس و عطر است، همین امر باعث جلوگیری از بروز آلرژی و التهاب می شود.

ویژگی های بهترین پنکک کلینیک برای پوست چرب

  • مناسب برای پوست هاینرمال تا چرب
  • پوشش دهی بالا
  • ماندگاری و دوام بالا
  • دارای بافتی ابریشمی و نرم
  • فاقد روغن جهت کاهش درخشش ناشی از چربی پوست
  • ضد آکنه
  • مغذی و تقویت کننده پوست

این پنکک لکه های پوست را پوشش می دهد و در عین حال درخشش پوست را حفظ می کند. کسانی که پوست چرب دارند، می توانند به سادگی از این محصول استفاده کنند چون باعث بروز آکنه نمی شود. این پنکک روی پوست های چرب تا ۴ ساعت می ماند، به همین دلیل بهترین پنکک برای پوست چرب محسوب می شود.

بهترین پنکیک برای پوست های چرب و جوش دار

 

4.پنکک پودری لورا مرسییِر Laura Mercier بهترین پنکک برای پوست چرب

 

این پنکک به صورت پودری است و بدون گوله گوله شدن تا ساعت ها روی پوست باقی می ماند. این محصول پوست را مات و در عین حال کمی درخشان می کند. به همین دلیل هم بهترین پنکیک برای پوست چرب به حساب می آید.

ویژگی های پنکک پودری لورا مرسییر

  • کنترل چربی پوست
  • مات کردن پوست

تنها مشکل پنکک لورا مرسییر این است که از آن جایی که پودری است، نمی توان آن را به راحتی با خود حمل کرد. پنکک لورا مرسیر بدون ماسیدن تا ساعت ها روی پوست باقی می ماند. این محصول پوست را مات و در عین حال کمی درخشان می کند. به همین دلیل جزو لیست بهترین پنکک ها برای پوست های چرب و جوش دار است.

پنکک پودری لورا مرسییِر Laura Mercier

5.پنکک Bobbi Brown Skin Foundation Mineral Makeup

این پنکک ظاهری طبیعی به صورت می بخشد و پوششی کامل دارد. به خاطر بافت بسیار سبکی که دارد کمی کار با آن سخت است ولی در مقابل بسیار سبک روی پوست نشسته و آن را نرم می کند. این پنکک دارای ضد آفتاب هم هست اما قدرت SPF آن کم است. همچنین به دلیل بافت بسیار نرم این پنکک، استفاده از آن کمی سخت است.

مزایای بهترین پنکک برای پوست چرب Bobbi Brown

  • بافتی ابریشمی و سبک
  • ظاهری طبیعی به صورت می دهد.
  • روی صورت نمی بندد و گوله گوله نمی شود.

این پودر بافتی سبک و یکپارچه روی پوست ایجاد کرده و خطوط و منافذ آن را پنهان می کند. از دیگر مزایای این پنکک که باعث شده است یکی از بهترین پنکک ها برای پوست چرب و جوش دار باشد، می توان به حفظ حالت طبیعی پوست و جذب چربی اضافه اشاره کرد.

bobbi brown

6.پنکک مک فشرده بلات MAC Blot Powder Pressed

این پنکک علاوه بر پوشش دهی قوی لکه ها، از بروز جوش جلوگیری کرده و ادعا می کند که چربی پوست را کنترل می کند. به علاوه ماندگاری بسیار بالایی دارد و حتی برای پوست های ترکیبی و چرب، در روز تنها یک بار نیاز به تمدید دارد.

مزایای پنکک مک فشرده بلات

  • باعث بروز جوش نمی شود
  • برق بیش از حد پوست را کنترل می کند
  • سطح پوست را یکدست می کند
  • مناسب برای حمل و نقل
  • مناسب برای مصرف روزانه
  • پوشش قوی
  • معایب پنکک مک فشرده بلات

بزرگترین مشکل این پنکک این است که پس از چندین بار استفاده در طول روز روی پوست حالت گوله گوله پیدا می کند. این پنکک می تواند ترشح چربی را کنترل کرده و پایه آرایش را ثابت نگه دارد تا نتیجه کار طبیعی به نظر برسد؛ به علاوه ماندگاری بالایی دارد. در مواقعی که قصد دارید سریع آرایش کنید،این بهترین انتخاب پنکک برای پوست چرب است.

پنکک فشرده مک بلات

7.پودر فشرده‌ی اینفائیبل ۲۴ ساعته INFAILLIBLE POWDER 24H

پنکک لورال سری Infaillible بافتی نرم و کرمی و ترکیبی منحصر به فرد دارد که حاصل تحقیقات علمی شرکت لورآل است.

ویژگی های بهترین پنکک برای پوست جوش دار و چرب لورآل

  • مناسب برای پوست‌های نرمال تا چرب
  • دارای سیلیکا برای جذب چربی اضافی روی پوست
  • پوشش بالا
  • قابل استفاده به دو صورت خشک و مرطوب

مهمترین ویژگی این پنکک که آن را تبدیل بهترین پنکک برای پوست چرب این است که بافت سبک و ابریشمی این پنکک روی پوست خشک نمی‌شود. فرمولاسیون این پودر طوری طراحی شده است که در حالتی ایده آل، سبکی یک پنکک را با قابلیت پوشانندگی و ماندگاری ۲۴ ساعته یک کرم پودر یکجا عرضه می‌کند. این پنکک، قابلیت پوشانندگی فوق العاده ای دارد، به خوبی با پوست هماهنگ می‌شود، و پوست شما را صاف، یکدست و مات می‌سازد. همچنین با رطوبت رسانی مداوم، از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. این پنکک قابلیت مصرف به دو روش خشک و مرطوب را دارد. پنکک ۲۴ ساعته لورال رطوبت رسان است، ماندگاری ۲۴ ساعته دارد و به شما امکان می‌دهد که همزمان سبکی پودر را به همراه ماندگاری و پوشانندگی یک کرم پودر تجربه کنید.

پنکک مخصوص پوست چرب

8.پنکک نوت NOTE LUMINOUS SILK CREAM POWDER

پنکک کرمی نوت پوشاننده ای قوی، غنی شده با روغن درخت چدار جهت پوست های چرب می باشد. این پنکک سبوم و چربی پوست را تنظیم نموده و نمایی مات و طبیعی بر روی پوست ایجاد می نماید. پنکک کرمی نوت از ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست جلوگیری می کند و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می نماید. این محصول پوشانندگی بالایی دارد و تا بیش از 10 ساعت بر روی پوست دوام خواهد داشت. پنکک کرمی نوت به صورت خشک یا مرطوب قابل استفاده می باشد به همین دلیل بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار به حساب می آید.

ویژگی های پنکک کرمی نوت

  • پوشانندگی قوی
  • تنظیم چربی پوست
  • ایجاد نماییمات
  • قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب
  • پوشش کامل عیوب پوست
  • حاوی روغن درخت چدار
  • مورد تایید آزمایشات پوستی
  • ماندگاری طولانی مدت
  • جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش
  • دارای پد مخصوص جهت استفاده آسان

یکی از مهمترین ویژگی های این پنکک فاقد پارابن بودن آن است که باعث شده است تا لقب “بهترین پنکک برای پوست جوش دار و چرب” را کسب کند.

پنکک کرمی نوت برای انواع پوست به ویژه پوست های چرب مناسب می باشد. پنکک کرمی نوت پوششی با دوام و یکپارچه را بر روی چهره شما ایجاد نموده و از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می نماید. این محصول را می توانید هم به عنوان پنکک و هم به عنوان کرم پودر استفاده نمایید.

شما می توانید پنکک فشرده نوت مدل NOTE LUMINOUS SILK CREAM POWDER را از طریق فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.

بهترین پنکک برای پوست جوش دار لومینوس سیلک

9.پنکک متمرکز مات ریمِل Rimmel بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار

این محصول ریمل بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار است، چون منافذ بیش از اندازه باز پوست را بسته و آرایش را بهتر روی پوست جذب می کند. همچنین با کمک آن چربی پوست کنترل شده و به همین دلیل نیز کسانی که پوست های چرب دارند، می توانند از آن استفاده کنند. بسته بندی این محصول ضعیف است ولی بافت اصلی خود پنکک کیفیت بالایی دارد و تا 5 ساعت بدون هیچ مشکلی روی پوست های چرب باقی می ماند.

مزایای پنکک متمرکز مات ریمل

  • درخشش بیش از حد پوست های چرب را می گیرد
  • ماندگاری بالایی دارد

در پنکک متمرکز مات ریمِل خیلی شل است، به همین دلیل نمی توان آن را جایی برد و بوی خوبی هم ندارد. پنکک Rimmel می تواند پوست شما را در تمام طول روز مات نگه دارد. این پنکک مناسب پوست های حساس و مستعد جوش است. برای کسانی که پوست های خیلی چرب دارند هم بسیار توصیه می شود.

10.پنکک متمرکز مَکس فَکتور Max Factor Crème Puff Pressed Powder

این پنکک به دلیل داشتن ذره های بازتابنده پوست را کمی براق نشان می دهد. همچنین لکه ها را به خوبی پوشانده و پوست را فلت نمی کند به همین دلیل بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار است. ماندگاری این محصول تا 4 ساعت روی همه پوست هاست.

مزایای پنکک متمرکز مَکس فَکتور

  • حالت کیکی و گچی روی پوست به وجود نمی آورد.
  • پوست را مات کرده و در عین حال درخشش کمی روی آن ایجاد می کند.
  • لکه ها را به خوبی می پوشاند.
  • ماندگاری نسبتا مناسبی دارد.

بوی شدید پنکک متمرکز مَکس فَکتور و کیفیت پایین اسفنج آن تنها اشکالاتی هستند که می توان از این پنکک گرفت. از این اشکالات اگر بتوان چشم پوشی کرد می توان گفت این پنکک به دلیل قدرت پوشانندگی بالا، بهترین پنکک برای پوست چرب با منافذ باز است.

پنکک مکس فکتور

11. پنکک دیورDior Skin Forever and Ever Control Loose Powder

پنکک فوراور بهترین پنکک برای پوست چرب از برند مشهور دیور است که بافتی مخملین و زیبا بر روی پوست ایجاد کرده و نتیجه‌ای نیمه مات از خود ارائه می‌دهد. این محصول به شکل بی‌نظیری بر روی پوست خوابیده و از دوام بالایی برخوردار است. همچنین، پنکک دیور اسکین فوراور با دارا بودن فیلتر محافظتی SPF25 از پوست در برابر اثرات مخرب آفتاب و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند به همین دلیل جزو بهترین پنکک ها برای پوست چرب شناخته می شود.

مزایای پنکک دیور

  • پوشش دهی بالا
  • بافت پودری فشرده و سبک
  • مناسب انواع پوست مختلط، نرمال و چرب
  • جلوه دهی مات به آرایش

پنکک دیور (Dior) برای استفاده در پایان آرایش صورت بسیار مناسب است. این پنکک برای هر رنگ پوست مناسب است. پنکک دیور را در نواحی بینی، چانه و بین دو ابرو (ناحیه T صورت) به کار ببرید تا برق و درخشش آن ها از بین برود.

بهترین پنکک دیور

بهترین پنکک برای پوست چرب ایرانی با قیمت مناسب

در ادامه قصد داریم چند پنکک ایرانی با قیمت مناسب را به شما معرفی کنیم. در چند سال اخیر شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی در داخل کشور در ساخت فرمولاسیون های باکیفیت برای تولید محصولاتشان پیشرفت چشمگیری داشته اند. محصولات مذکور علاوه بر قیمت مناسب به دلیل کیفیت بالایی که نسبت بسیاری از پنکک های موجود در بازار، حتی نمونه های خارجی هم رده خود دارند، طرفداران زیادی در بین بانوان ایرانی پیدا کرده اند.

پنکک دو کاره کالیستا سری Silky Matt شماره TC01

ترکیبات این پنکک بافتی نرم و ابریشمی دارد و به خوبی روی پوست می نشیند. پنکک دو کاره کالیستا به خاطر بافت سبکی که دارد برای استفاده روزانه گزینه مناسبی است و همچنین به دلیل داشتن خاصیت مات کنندگی پوست، مانع براق و چرب دیده شدن آن می شود، به همین دلیل بهترین پنکک ایرانی برای پوست چرب می باشد. شما می توانید از این محصول روی کرم پودر یا به تنهایی استفاده کنید که در هر دو صورت ماندگاری زیادی بر روی پوست دارد.

ویژگی های پنکک دوکاره کالیستا مدل Silky Matt

  • امکان استفاده تنها یا همراه با کرم پودر
  • مات کردن پوست
  • داشتن بافت نرم، ابریشمی و سبک
  • دوام و ماندگاری بالا
  • پوشش فوق العاده عالی ایرادات پوست
  • داشتن جلوه طبیعی
  • مناسب برای پوست های مختلف
  • دارای رنگ بندی متنوع

یکی دیگر از ویژگی های این محصول امکان استفاده از آن به صورت مرطوب و خشک می باشد. در داخل بسته بندی محصول پد مرطوب قرار داده شده است که کار پخش پنکک و یکنواختی آن بر روی پوست را آسان تر می سازد. شما می توانید پنکک دوکاره کالیستا مدل Silky Matt را از طریق فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.

بهترین پنکک برای پوست چرب

پنکک این لی مدل Golden Sand

پنکک این لی با پوشش دهی مناسب و ساختار سبکی که دارد، بهترین تجربه از مصرف این محصول آرایشی را در اختیارتان قرار می دهد. ساختار سبک این محصول که آن را به یکی از بهترین پنکک ها برای پوست چرب تبدیل کرده است، باعث می شود تا بدون ایجاد حس سنگینی تا مدت طولانی روی پوست بماند، همچنین بافت این پنکک به گونه ای است که منافذ باز پوست مسدود نشود. مسدود شدن منافذ باز پوست، جلوی تنفس بهتر آن را گرفته و زمینه را برای به وجود آمدن جوش و آکنه به وجود می آورد. استفاده از پنکک این لی باعث می شود برق اضافه پوست به خوبی گرفته شود و دوام آرایش صورت تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

مزایای پنکک این لی

  • مات کردن پوست
  • داشتن بافت نرم، ابریشمی و سبک
  • دوام و ماندگاری بالا
  • پوشش فوق العاده عالی ایرادات پوست
  • داشتن جلوه طبیعی
  • فاقد چربی
  • صاف و یکدست کردن پوست

پنکک این لی، بهترین گزینه برای افراد دارای پوست چرب است.

شما می توانید پنکک این لی مدل Golden Sand را از طریق فروشگاه اینترنتی میس و مستر خریداری کنید.

پنکک این لی بهترین برای پوست های چرب

سخن آخر

پنکک ‌‌ها قدرت پوشش‌دهی بیشتری از کرم پودر ها دارند. پنکک‌ ها معمولا به شکل پودر فشرده ‌شده و به دو صورت مرطوب و خشک  هستند. آنها به دلیل فشردگی و حالت پودری که دارند، می‌توانند برای پوشش مناسب در تکمیل آرایش به کار بروند. پنکک‌ها حتی در ماندگاری کرم پودر بهترین عملکرد را دارند.

البته پنکک به تنهایی و بدون کرم پودر هم برای پوشش دادن ناهمواری‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنکک مناسب افرادی با پوست چرب هست، چون باعث می‌شود تا چربی اضافی پوست از بین برود و ظاهر پوست مات و یکدست شود. در این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر سعی کردیم در کنار توضیح تمامی نکات مهم برای انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار، بهترین برند های موجود پنکک را هم معرفی کنیم تا شما بتوانید انتخابی هوشمندانه تر داشته باشید. همچنین اگر در فکر خرید یک کانسیلر خوب برای پوست چرب خود هستید می توانید مقاله ” بهترین کانسیلر برای پوست چرب چیست  ” را مطالعه کنید.

در نهایت اگر پوستی چرب دارید لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • بهترین پنکک برای پوست های چرب، پنککی است که چربی سطح پوست شما را کنترل کند.
  • از پنکک هایی استفاده کنید که باعث درخشندگی پوست شما نشود.
  • قبل از خرید پنکک میزان پوشانندگی آن را حتما روی پوست خود چک کنید.

سوالات متداول درباره بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار

کرم پودر بهتر است یا پنکک؟

استفاده از پنکک و کرم پودر ارتباط زیادی با نوع پوست هر فرد دارد. کسانی که پوستی چرب و زمینه آکنه و جوش صورت را دارند بهتر است از مواد آرایشی سبک تری مانند پنکک استفاده کنند. به طور کلی کرم پودرها نسبت به پنکک ها سنگین تر هستند. اما افرادی با پوست خشک یا آن هایی که از پوشانندگی پنکک رضایت ندارند، می توانند برای ساعت های کوتاهی از کرم پودر هم استفاده کنند.

آیا روی ضد آفتاب پنکک زدن ضرری برای پوست دارد؟

باید دقت شود که پنکک‌ ها اثر بخشی ضدآفتاب را کم می‌کنند. علاوه بر این پنکک در برخی مواقع باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود به همین دلیل بهتر است با صرف کمی هزینه بیشتر بهترین پنکک برای پوست چرب را خریداری کنید. با در نظر داشتن این نکات، می توانید در صورت تمایل، ضد آفتابی را انتخاب کنید که خاصیت آرایشی و پوشش‌ دهندگی را نیز در خودش داشته باشد.

چطور پنکک بزنیم؟

هرچه رطوبت پد پنکک کمتر باشد، پوشش بیشتری خواهد داشت، پس اگر به دنبال یک پوشش طبیعی روی پوست صورت تان هستید، پد را زیاد مرطوب نکنید و همچنین برای برداشتن پنکک فشار اضافی به آن وارد نکنید. با مقدار کافی از پنکک روی پد، شروع به پوشش دهی پوست کنید. برای اینکه پوست صورت شما یکنواخت تر به نظر برسد و هرچه قدر از سطح صورت را که می توانید پوشش بدهید.

چگونه پد پنکک را مرطوب کنیم؟

جهت مرطوب کردن پد پنکیک تنها کافی است چند قطره آب روی آن بچکانید و به خیس کردن کامل نیازی نیست. اگر این کار برایتان دشوار است از اسپری آب استفاده کنید.