پیدا کردن رنگ مناسب برای آرایش ابرو می تواند مشکل باشد، زیرا می خواهید ابروهایتان طبیعی به نظر برسند، اما همچنان مشخص باشند. انتخاب سایه نادرست می تواند ابروهای شما را خیلی تیره یا خیلی واضح نشان دهد. با اطمینان از اینکه رنگ ابرو با رنگ مو و رنگ پوست شما مطابقت دارد، سایه مناسب را برای ابروهای خود انتخاب کنید. هنگامی که رنگ مناسب را پیدا کردید، آن را به درستی اعمال کنید تا ابروهای شما پر و زیبا به نظر برسند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع شماره رنگ ابرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پیدا کردن شماره رنگ ابرو متناسب با رنگ مو

اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید، سایه ای را انتخاب کنید که حداقل 1 تا 2 درجه روشن تر باشد. این باعث می شود رنگ ابرو طبیعی به نظر برسد و روی ابروهای شما خیلی تیره نباشد. چربی‌ های موجود در پوست شما باعث می ‌شوند رنگ ابرو تیره ‌تر به نظر برسد، بنابراین انتخاب شماره رنگ ابرو 1 تا 2 درجه روشن ‌تر از رنگ مو، باعث می ‌شود که رنگ بیش از حد برجسته یا مشخص نشود.

می ‌توانید برای شروع، شماره رنگ ابرویی را امتحان کنید که 1 درجه روشن ‌تر است و اگر نمی ‌خواهید ابروهایتان هنگام رنگ کردن خیلی تیره به نظر برسند، به سراغ رنگ روشن ‌تر بروید. اگر موهایتان بلوند یا قهوه ‌ای روشن است، به سراغ رنگ‌ هایی بروید که ۱ تا ۲ درجه تیره‌ تر است. اگر موهایی با رنگ روشن ‌تر دارید، مطمئن شوید که رنگ ابرو کمی تیره ‌تر از آن است تا روی صورت شما برجسته و مشخص شود. سایه رنگ ابرو باید به اندازه ‌ای روشن باشد که طبیعی به نظر برسد، اما به اندازه‌ ای تیره باشد که به ابروهای شما تعریفی بدهد.

با رنگ ابرویی که 1 درجه تیره تر است شروع کنید و اگر ترجیح می دهید ابروهایتان مشخص تر به نظر برسد، سایه تیره تر را امتحان کنید. اگر موهای بلوند دارید یک رنگ مایل به زرد انتخاب کنید. این باعث می شود رنگ ابروی شما طبیعی به نظر برسد و در برابر موهای ابروی شما خیلی تیره نباشد.

پیدا کردن شماره رنگ ابرو متناسب با رنگ مو

اگر موهای قهوه ای بسیار روشن یا موهای روشن با هایلایت بلوند دارید، ممکن است بخواهید رنگ مایل به قرمز را امتحان کنید. اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید به سراغ رنگ قهوه ای ملایم بروید. به دنبال سایه ای باشید که قهوه ای روشن باشد تا خیلی تیره به نظر نرسد، به خصوص اگر موهای قهوه ای متوسط ​​دارید. اگر موهای مشکی یا موهای تیره دارید، به سراغ رنگ قهوه ای تیره بروید.

درصورتی که ابروهای شما به طور طبیعی سیاه باشد، از مصرف رنگ مشکی برای ابروهای خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است بیش از حد خشن و تیره به نظر برسد.در صورت تردید، به جای آن یک سایه قهوه ای تیره را انتخاب کنید. از طرفی اگر ابروهای شما به طور طبیعی سیاه یا قهوه ای تیره هستند، انتخاب سایه روشن تر ممکن است غیرطبیعی به نظر برسد.در این موارد باید از محصولات ابرو به رنگ مشکی استفاده کنید.

اگر موهای قرمز دارید، رنگ بلوند را انتخاب کنید. رنگ‌ های قرمز موهایتان را با رنگ ابروی بلوند روشن تکمیل کنید. معمولاً هر چه رنگ بلوند روشن‌ تر باشد، بهتر است؛ زیرا تارهای ابرو برای مو قرمزها بسیار روشن است.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد انتخاب شماره رنگ ابرو بدانید، تناسب آن با رنگ موها است. به طور کلی توصیه می شود رنگ ابرو همرنگ با رنگ مو یا در برخی شرایط تا دو درجه روشن تر یا تیره تر از آن باشد.

انتخاب شماره رنگ ابرو بر اساس رنگ پوست

انتخاب شماره رنگ ابرو بر اساس رنگ پوست

اگر پوست روشن با ته رنگ صورتی دارید، شماره رنگ ابرو بلوند خاکستری را انتخاب کنید. اگر رژگونه متمایل به صورتی یا قرمز با رنگ پوست شما سازگاری بیشتری دارد، معمولاً ته رنگ صورتی دارید. رنگ پوست خود را با استفاده از رنگ بلوند روشن که کمی خاکستری به نظر می رسد تکمیل کنید تا خیلی زرد یا نارنجی به نظر نرسد.

  • اگر پوست روشن و موهای تیره‌ تری دارید، می ‌توانید رنگ قهوه ‌ای روشن را نیز امتحان کنید.
  • سعی کنید از به کار بردن رنگ های قرمز یا گرم برای ابروهای خود اجتناب کنید، حتی اگر موهای بلوند یا قهوه ای گرمی دارید. ابروها بیشتر از موهای سر شما خاکستری دیده می شوند، بنابراین استفاده از سایه های سردتر ظاهر طبیعی تری به شما می دهد.

اگر پوست زیتونی دارید یک رنگ قهوه ای روشن تا متوسط ​​انتخاب کنید. اگر پوست شما به راحتی برنزه می شود یا پوستی طبیعی به رنگ زیتونی دارید، به سراغ سایه ابروهایی بروید که قهوه ای متوسط ​​است. این اطمینان حاصل می کند که رنگ قهوه ای در برابر پوست شما متمایز می شود.

اگر پوست تیره ای دارید به سراغ رنگ قهوه ای مات بروید. اگر پوست شما تیره یا سیاه است، به دنبال رنگ قهوه ای روشن تا متوسط ​​باشید که مات باشد. شماره رنگ ابرو باید 1 تا 2 درجه روشن تر از رنگ پوست شما باشد تا روی صورت شما برجسته شود و ابروهای شما مشخص به نظر برسد.

شماره رنگ ابرو برای موهای مشکی

بعد از این که مو و پوست خود را برای انتخاب بهترین شماره رنگ ابرو بررسی کردید، نوبت به خرید و استفاده از آن می رسد. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، اگر موهایتان مشکی است، باید ابروهای شما تا سه درجه روشن تر باشد. شماره رنگ ابرو مشکی معمولا با عدد یک نشان داده می شود. پس شما می توانید از شماره رنگ ابرو ۲ یا ۳ که روشن تر است، استفاده کنید. این شماره رنگ ابروها تیره بوده و مناسب موهای تیره هستند.

شماره رنگ ابرو برای موی مشکی

افرادی که شماره رنگ ابرو تیره تر را مورد استفاده قرار می دهند، برای طراحی و قرینه سازی ابروها با مداد بهتر است این روش را در پیش بگیرند. برای داشتن ظاهری طبیعی، از گوشه بیرونی شروع به پر کردن ابرو کرده و هر چه به سمت داخل می روید، حرکات خود را نرم و آهسته کنید. اگر احساس کردید طراحی ابروی شما خیلی غیر طبیعی و بیش از حد تیره است، از یک برس تمیز برای فید کردن آن استفاده کنید.

شماره رنگ ابرو قهوه ای

یکی از پرکاربردترین و درطرفدارترین شماره رنگ ابروها، قهوه ای است. رنگ ابرو قهوه ای خود به تناژهای مختلف تیره و روشن دسته بندی می شود. شماره رنگ ابرو قهوه ای سوخته که بیشتر برای موهای تیره کاربرد دارد، معمولا با شماره ۲ نشان داده می شود.

شماره رنگ ابرو قهوه ای تیره یک درجه روشن تر از رنگ ابرو قهوه ای سوخته است. شماره رنگ ابروی قهوه ای تیره نیز معمولا با عدد ۳ نشان داده می شود. این رنگ ابرو برای افرادی که موهایشان به رنگ قهوه ای متوسط، فندقی، کاراملی متوسط، ماهگونی و … است، مناسب می باشد.

اگر موهای شما به رنگ بلوند متوسط یا طلایی و گرم است، می توانید از شماره رنگ ابروی روشن استفاده کنید. این رنگ معمولا با عدد ۴ نشان داده می شود.

شماره رنگ ابرو نسکافه ای یکی دیگر از زیرمجموعه های رنگ قهوه ای است. این رنگ برای افرادی که موهایشان را به رنگ نسکافه ای در آورده اند، مناسب است.

بهترین رنگ مناسب موهای خاکستری

اگر موهای شما به رنگ خاکستری است، توصیه می کنیم تناژ ابروهای خود را روشن نگه دارید. استفاده از شماره رنگ ابرو مشکی و تیره باعث می شود چهره شما خشن و عصبانی به نظر برسد. علاوه بر این، سن شما را بیشتر نشان می دهد. به جای رنگ ابرو تیره، می توانید از رنگ ابرو قهوه ای روشن با تناژ سرد استفاده کنید.

در هر کاتالوگ رنگ ابرو، معمولا شماره رنگ ابرو از تیره به روشن دسته بندی می شود. رنگ ابرو تیره تر با شماره کوچک تر آغاز شده و هر چه رنگ روشن تر می شود، عدد نیز افزایش پیدا می کند.

بهترین رنگ مناسب موهای خاکستری

چگونه ابروها را رنگ کنیم؟

پس از انتخاب شماره رنگ ابرو، نوبت به استفاده از آن می رسد. قبل از اعمال رنگ روی ابروهای خود، ابتدا آن را روی پوست تان تست کنید. با کشیدن مقدار کمی رنگ روی پوست کنار ابرو، متوجه شوید که آیا رنگ ابرو مناسب است یا خیر. از این طریق می توانید مداد یا ژل ابرو را تست کنید. بسته به رنگ مو و رنگ پوست، شماره رنگ ابرو باید 1 تا 2 درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ موی شما باشد. به جای ایجاد تضاد آشکار، باید رنگ پوست و رنگ موی شما را تکمیل کند.

  • به خاطر داشته باشید که چربی های موجود در پوست شما باعث می شود رنگ ابرو تیره تر به نظر برسد، به خصوص زمانی که در طول روز فعالیت بیشتر است. معمولاً بهتر است احتیاط کنید و ابتدا با سایه روشن تر شروع کنید.

از یک مداد ابرو با نوک ظریف استفاده کنید تا ابروهای خود را پرتر نشان دهید. سعی نکنید شکاف ابروهای خود را با مداد پر کنید. در عوض، بالا و پایین ابروهای خود را با نوک ظریف پر کنید تا ظاهری طبیعی تر داشته باشید. از یک طرح کلی سخت اجتناب کنید و در عوض از ضربات کوتاه و سریع یا از مداد هاشور برای ایجاد خطوطی شبیه به تارهای مو استفاده کنید. سپس، با استفاده از یک برس ابرو، رنگ را در یک حرکت رو به بالا و بیرون بکشید.

  • برخی از مدادهای ابرو دارای یک نوک ظریف در یک سر و برس در انتهای دیگر برای استفاده آسان هستند.
  • می توانید مداد ابرو را از فروشگاه لوازم آرایشی یا آنلاین خریداری کنید. ممکن است بخواهید مداد ابرو را شخصاً از فروشگاه خریداری کنید تا بتوانید قبل از خرید، رنگ آن را امتحان کنید.

برای استفاده سریع و آسان، ژل ابرو را امتحان کنید. اگر نمی‌ خواهید ابروهای خود را با مداد پر کنید و زمان کوتاهی دارید، ژل ابرو گزینه خوبی است. از یک برس ابرو یا برس زاویه دار استفاده کنید تا ژل ابرو را با حرکت رو به بالا و بیرون روی ابروهای خود بمالید.

  • ژل ابرو همچنین می تواند به نگه داشتن ابروهای شما در طول روز کمک و رنگ آن را ثابت کند تا پوسته پوسته یا محو نشود.
  • ژل ابرو را می توانید از فروشگاه لوازم آرایشی یا آنلاین خریداری کنید. در مقاله دیگری توضیح داده ایم ژل ابرو چیست.

سعی کنید ابروهای خود را با سایه چشم پر کنید تا ظاهری طبیعی ‌تر داشته باشید. سایه می تواند جایگزینی عالی برای مدادها و ژل های ابرو باشد. یک برس کوچک و زاویه دار را به رنگ سایه ای که با ابروهای شما مطابقت دارد (براساس انتخاب شماره رنگ ابرو)، آغشته کنید. سپس، به آرامی برس را از پایه ابروی خود به سمت بالا تکان دهید. این کار به ایجاد خطوط مو به جای یک طرح کلی و غیر طبیعی کمک می کند. این روند را تا زمانی ادامه دهید که ابروهای تان مطابق میل شما باشد، از یک برس ابرو برای کمک به ترکیب سایه با ابروی طبیعی تان استفاده کنید.

چگونه ابروها را رنگ کنیم؟

ابروهای خود را می توانید به طور نیمه دائمی هم رنگ کنید. رنگ آمیزی نیمه دائمی ابروها می تواند به شما کمک کند تا بهترین رنگ متناسب با ویژگی های خود را سریع تر پیدا کنید. این رنگ فقط روی موهای ابروی شما اعمال می شود و نه پوست شما، و برای شما ابروهایی خوش فرم و مشخص ایجاد می کند. ابروهای خود را توسط یک متخصص حرفه ای در یک سالن زیبایی رنگ کنید تا مطمئن شوید که بهترین ظاهر را برایتان به دنبال خواهد داشت.

  • اگر می خواهید ابروهای خود را در خانه رنگ کنید، این کار را با احتیاط انجام دهید، زیرا نباید ابروها بیش از حد تیره شوند. به دنبال رنگی باشید که هم سطح یا یک سطح تیره تر از ابروهای طبیعی شما باشد.
  • رنگ کردن ابرو با محصولات نیمه دائمی گزینه بهتر و ایمن ‌تری نسبت به رنگ کردن ابروها با رنگ دائم یا آرایش دائمی ابروهاست، زیرا اگر نتیجه خوبی نداشت، سریع تر از بین می رود.
  • حتی با ابروهای رنگی، ممکن است همچنان نیاز به استفاده از مداد برای پر کردن نقاط خالی یا متعادل کردن فرم ابروهای خود داشته باشید.

اگر قصد دارید در خانه ابروهایتان را رنگ کنید، حتما به نسبت رنگ ابرو به اکسیدان توجه داشته باشید. همچنین بهتر است ابتدا مقداری از رنگ را روی پوست کنار ابرو تست کنید.

کدام محصولات برای شما مناسب هستند؟

هنوز نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام محصول ابرو برای شما مناسب است؟ پس اول از همه، به بافت محصول فکر کنید. ریمل ابرو برای ارائه مقدار کمی رنگ به ابروها بهترین گزینه هستند، زیرا فقط موهای ابرو را پوشش می ‌دهند. مدادها و سایه ابرو برای داشتن ظاهری مشخص ‌تر عالی هستند، چرا که هر نقطه خالی را پر می ‌کنند و به ابروها رنگ و شکل می ‌دهند.

مدادهای ابرو با نوک نمدی در چند سال اخیر بسیار محبوب شده ‌اند، زیرا به دلیل نوک دقیق و فشار سبک آن‌ ها، امکان اعمال هاشور وجود دارد. هاشور ابرو ظاهری فوق العاده شیک و طبیعی به ابروها می دهد.

اگر از فرم و رنگ ابروهای خود رضایت دارید و فقط می خواهید ظاهر مرتب تری پیدا کنند، پیشنهاد می کنیم از ژل ابرو استفاده کنید. ژل ابرو بی رنگ بوده و قادر به پوشاندن نواحی خالی را ندارند. در مقابل، تارهای ابرو را رو به سمت بالا فیکس می کنند و ظاهری دخترانه و شیک برای شما به دنبال دارند.

سخن آخر

رنگ ابرو تکمیل کننده زیبایی چهره و مو است؛ به همین دلیل باید شماره رنگ ابرو را با دقت و متناسب با ویژگی های ظاهری انتخاب کرد. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از رنگ کردن ابروها بگیرید، بهتر است ابتدا رنگ موها و رنگ پوست را در نظر داشته باشید. در این مطلب شماره رنگ ابرو متناسب با هر رنگ مو و پوست را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

پرسش و پاسخ رایج

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره شماره رنگ ابرو پاسخ دهیم.


بهترین رنگ ابرو کدام است؟

بهترین رنگ ابرو، رنگی است که متناسب با رنگ موها و تناژ پوست انتخاب شده باشد. به طور کلی بهتر است رنگ ابرو را تا دو درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ پوست و مو انتخاب کنید و به سایه رنگ ابرو نیز توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه به دست بیاید.

کدام شماره رنگ ابرو باعث جوان تر به نظر رسیدن چهره می شود؟

معمولا رنگ های تیره تر باعث جوان نشان دادن چهره می شوند. البته بهتر است به تناسب میان رنگ ابرو با رنگ مو و پوست نیز توجه داشته باشید. اما در حالت کلی می توانید از رنگ های تیره تر مثل قهوه ای استفاده کنید.

نسبت اکسیدان به رنگ ابرو چقدر است؟

برای دانستن میزان نسبت اکسیدان به رنگ ابرو باید به اعداد درج شده روی بسته رنگ ابرو دقت کنید. این اعداد معمولا به صورت ۱:۱ یا ۱:۱.۵ نشان داده می شوند. اگر به صورت ۱:۱ نوشته شده باشد، باید به مقدار مساوی از رنگ ابرو و اکسیدان استفاده کنید.

رنگ ابرو قهوه ای روشن مناسب چه افرادی است؟

افرادی که موهای قهوه ای متوسط یا روشن دارند، افرادی که موهایشان به رنگ بلوند متوسط است، افرادی که موهای قرمز دارند، بهترین گزینه برای استفاده از رنگ ابرو قهوه ای روشن هستند.

 

منابع

wikihow

elle