آیا به دنبال این هستید که هر روز که بیدار می‌شوید خط چشم، ابرو یا خط لب داشته باشید؟ آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که ای کاش یک آرایش بی‌عیب و نقص می‌توانست دست نخورده باقی بماند، به طوری که وقتی از خواب بیدار می‌شوید فقط لازم باشد از رختخواب بیرون بیایید و آماده باشید؟ به لطف آرایش دائمی این آرزو می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. آرایش دائمی به خالکوبی‌های آرایشی اشاره دارد که به شما کمک می‌کند آرایش مورد علاقه خود را بصورت نیمه دائمی همیشه بر چهره داشته باشید.

ممکن است قبلاً نام میکروبلیدینگ را شنیده‌ باشید. در چند سال گذشته علاقه شدید به داشتن ابروهایی زیبا و منظم، تکنیک تاتوی ابرو پیشرفت چشمگیری داشته است. آرایش دائمی ابرو تازه شروع کار آرایش دائمی صورت هستند. همچنین می‌توانید لب‌های صورتی با رنگی زنده، چشم‌های با خط چشمی زیبا و تیز یا حتی کک و مک مصنوعی داشته باشید. آرایش دائمی از زمانی که مادربزرگ شما ابروهایش را تاتو کرد، مسیر طولانی را تا به امروز طی کرده است. امروزه، تکنیک و هنر آرایش دائمی واقعاً تکامل یافته است تا طبیعی‌ترین زیبایی‌ها را در اختیار افراد بگذارد. ممکن است دوستان شما تعجب کنند که چه کرده‌اید تا این‌قدر شاداب و زیبا به نظر می‌رسید. اگر قصد دارید از آرایش دائمی بر روی چهره خود یا برخی اعضای صورت استفاده کنید باید بدانید شما در حال گرفتن یک تصمیم دائمی هستید – حداقل تصمیمی که برای چند سال دوام خواهد آورد.

قبل از اینکه برای آرایش دائمی خود تصمیم بگیرید چند نکته مهم باید بدانید که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم. همچنین ایده خوبی است که با پزشک خود در مورد اینکه آیا آرایش دائمی برای بدن شما مناسب است یا خیر صحبت کنید. از نحوه کار تا مدت زمان ماندگاری آن، در اینجا دقیقاً آنچه باید در مورد میکروبلیدینگ، آرایش دائمی لب ، تاتوی رژگونه و خط چشم بدانید، وجود دارد.

آرایش دائمی ابرو یا میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ نامی جذاب برای تاتوی دائمی ابرو است، احتمالاً محبوب‌ترین روش آرایش دائمی است. هنرمند با استفاده از یک سوزن ظریف، رنگدانه را مستقیماً زیر پوست می‌گذارد و جای خالی موهای طبیعی ابرو را پر می‌کند تا ابروهای شما پرتر و طبیعی‌تر به نظر آیند.

ابزار میکروبلیدینگ سوزن‌های بسیار ظریفی دارند. شما می‌توانید از این ابزار به همراه جوهر تاتو برای ایجاد هر تار مو استفاده کنید. میکروبلیدینگ یا آرایش دائمی ابرو نواحی پراکنده ابرویی را که از قبل پر شده بود و الان خالی است، پر می‌کند یا به برخی از ابروها حالت می‌دهد.

برای آرایش دائمی همچنین ممکن است نام‌هایی مانند پر کردن ابرو یا میکروسایدینگ را بشنوید. مردم تکنیک‌های مختلفی را برای اهداف بازاریابی نامگذاری می‌کنند. سایر تکنیک‌ها همه زیرشاخه تاتو و آرایش دائمی مو با ظاهری طبیعی قرار می‌گیرند. نکته‌ای که باید قبل از انجام میکروبلیدینگ به آن دقت داشته باشید این است که نمونه‌هایی از کارهای تاتو آرتیست خود را قبل از رزرو قرار ببینید.

آرایش دائمی ابرو یا میکروبلیدینگ چیست؟

چه کسانی می‌توانند میکروبلیدینگ کنند؟

اگر پر کردن ابروها بخش مهمی از روتین زیبایی شماست، میکروبلیدینگ ممکن است ایده بدی نباشد. این روش آرایش دائمی مورد تایید متخصص پوست است. میکروبلیدینگ تنها زمانی عالی به نظر می‌رسد که بتوانید به جزئیات دقیق دست پیدا کنید. افرادی که پوست چربی دارند باید قبل از انجام آرایش دائمی با تتو آرتیست مشورت کنند که آیا نتیجه کار خوب در می‌آید یا خیر؟

میکروبلیدینگ چقدر دوام دارد؟

مانند هر نوع آرایش دائمی، میکروبلیدینگ در بیشتر موارد با گذشت زمان محو می‌شود و آرایش دائمی ابرو را بیشتر شبیه نیمه دائمی می‌کند. میکروبلیدینگ یک روش بسیار طبیعی برای دستیابی به ابروهایی با ظاهری کامل‌تر است. آرایش دائمی ابرو بسته به نوع پوست و سبک زندگی فرد می‌توانند از 1 تا 3 سال دوام بیاورند. اگر از مواد لایه بردار زیادی برای مراقبت از پوست استفاده می‌کنید یا ابروهای خود را در برابر نور خورشید محافظت نمی‌کنید، ممکن است متوجه محو شدن سریعتر آنها شوید. بنابراین مهم است که نکات مراقبت از ابرو بعد از هاشور و تاتو را بدانید.

با این حال مهم نیست که سبک زندگی شما چیست، بین 12 تا 18 ماه باید مجدد به سراغ آرایشگر خود بروید. اینکه دقیقا چه زمانی برگردید به روش مراقبت شما از آرایش و نوع پوست شما بستگی دارد. رنگدانه‌ها طوری طراحی شده‌اند که در طول زمان به آرامی محو می‌شوند، بنابراین بسته به سلیقه شما است که زمانی که آرایش دائمی شروع به کمرنگ‌تر شدن می‌کند، چه زمانی بخواهید آنرا تمدید کنید. برخی افراد با کمی محو شدن آرایش دائمی سریعا برای تمدید مراجعه می‌کنند؛ برخی دیگر صبر می‌کنند تا کامل محو شود.

خطرات بالقوه میکروبلیدینگ چیست؟

عفونت یک خطر بالقوه برای هر نوع آرایش دائمی و همچنین تقریباً هر نوع خالکوبی بدن است. با آرایش دائمی پوست باز می‌شود و پاتوژن‌های منتقله از خون می‌توانند پخش شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که تکنسین‌ها از دستگاه آرایش ضدعفونی شده و مواد یکبار مصرف استفاده می‌کنند. هر زمان که سد پوستی در طی یک عمل مختل شود، خطر ورود باکتری و ایجاد عفونت وجود دارد.

بهترین راه برای جلوگیری از این نوع خطر این است که به یک مرکز معتبر مراجعه کنید و میکروبلیدینگ را تحت یک شرایط تمیز انجام دهید. گول مراکزی که هزینه آرایش دائمی ارزانتری دارند را نخورید. تکنسین شما باید ابزار یکبار مصرف را در مقابل شما باز کند. اگر مراجعین مراقبت‌های پس از آن را رعایت نکنند، عفونت نیز ممکن است رخ دهد. از جمله خشک نگه داشتن ناحیه و دور ماندن از نور خورشید برای حدود 10 روز است. بعد از شش هفته باید مجدد به تاتو آرتیست خود مراجعه کنید برای اطمینان از اینکه پوست به درستی بهبود یافته و از نتایج آرایش دائمی راضی هستید.

جدا از خطرات پزشکی، این احتمال نیز وجود دارد که از کار تمام شده ناراضی باشید و بیش از یک سال در مدل ابروهایی که دوست ندارید گیر کنید. تنها راه برای جلوگیری از این امر این است که در مورد آرایشگر خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که کار آنها با سبک شخصی شما همخوانی دارد.

هزینه میکروبلیدینگ چقدر است؟

هزینه میکروبلیدینگ بسته به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید و دستمزد آرایشگر شما متفاوت باشد.

آرایش دائمی لب ها

درمورد این نوع آرایش ممکن است تصویر یک لب فانتزی با خط لب دائمی را به ذهن بیاورد که به نظر می‌رسد هرگز روی خود لب‌ها را رنگ پر نمی‌کند، اما این تکنیک اصلاح شده است. آرایش دائمی لب امروزه پخش کردن رنگ شفاف در کل لب است.

آرایش دائمی لب ها

این تکنیک تاتو لب نوعی آرایشی نیمه‌دائمی و فوق‌العاده با رنگ ثابتی ایجاد می‌کند و ظاهر لب شما را پرتر و جذابتر نشان می‌دهد. بدون اینکه از فیلر استفاده کنید. نتیجه نهایی باید مانند یک لب تازه گاز گرفته و تار به نظر برسد. نوعی رژلب با رنگ ملایم که به نظر می‌رسد به تازگی آرایش کرده‌اید.

چیزی که به آن اشاره می‌شود این است که آرایش دائمی لب در مقایسه با سایر روشهای آرایش دائمی فرآیندی شدیدتر است. از آنجایی که پوست لب مانند بقیه پوست رنگدانه را حفظ نمی‌کند، برخی از مشتریان به دو یا سه بار تمدید نیاز دارند.

چه کسانی می‌توانند آرایش دائمی لب انجام دهند؟

اگر هر روز به دنبال ظاهری زیبا با رنگ ملایم صورتی طبیعی لب هستید، آرایش دائمی لب می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. اما در نظر داشته باشید دردی را باید تحمل کنید. لب‌ها بسیار حساس‌تر از سایر قسمت‌های صورت هستند، بنابراین اغلب افراد با تاتو لب ها درد و تورم را تجربه می‌کنند. ممکن است بعد از اینکار برای چند روز لبهای شما پف کند.

آرایش دائمی لب چقدر دوام دارد؟

رنگ این نوع آرایش حدود یک سال دوام خواهد داشت. این روش همیشه شامل دو جلسه با فاصله شش هفته است. نتایج معمولاً سه تا پنج سال دوام می‌آورد، بنابراین توصیه می‌کنیم هر زمان که رنگ نیاز به تقویت داشت، دوباره برگردید.

خطرات احتمالی آرایش دائمی لب چیست؟

احتمال آلرژی به رنگدانه قرمز در تاتو زیاد است. اگر دچار آلرژی شدید، توجه داشته باشید که هیچ راه حل آسانی وجود ندارد. زمانی که لیزر اصلاحی برای حذف رنگدانه قرمز در آرایش دائمی انجام می‌شود، اکثر اوقات سیاه می‌شود. تخصص، هنرمندی، مراقبت مناسب و پیشرفته پوست کمترین خطر را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

هزینه آرایش دائمی چقدر است؟

هزینه این نوع آرایش دائمی متفاوت است.

آرایش چشم دائمی

حال که متوجه شدید آرایش دائمی چیست در مورد تاتوی خط چشم صحبت خواهیم کرد. برای این نوع آرایش انواع مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند بر اساس نیاز و زیبایی شخصی خود انجام دهند. یکی از انواع آن تاتوی بن مژه است که در اصل تقویت کننده خط مژه است که یک خط تیره است که در داخل خط مژه قرار می‌گیرد تا به جذابیت چشمان شما کمک کند.

اگر آرایش نمی‌کنید، تاتوی بن مژه باعث می‌شود که مژه‌های شما زیباتر و پرتر به نظر برسد. از انواع دیگر آرایش دائمی چشم می‌توان به خط چشم نیمه دائمی اشاره کرد که معمولا آن را بالای خط مژه قرار می‌دهند. مدلهای مختلف از چشم گربه‌ای گرفته تا بال نرم و دودی را میتوان با خط چشم دائمی ایجاد کرد.

آرایش چشم دائمی

چه کسانی می‌توانند خط چشم دائمی بزنند؟

اگر کشیدن خط چشم جزئی از برنامه روزانه شماست، آرایش دائمی چشم می‌تواند نتایج مشابهی را بدون دردسر آرایش کردن روزانه به شما ارائه دهد.

ماندگاری آرایش چشم دائمی چقدر است؟

نتایج می‌توانند یک تا سه سال دوام داشته باشند، بنابراین توصیه می‌کنیم هر زمان که رنگ نیاز به تقویت کمی داشت، دوباره به آرایشگر خود مراجعه کنید. معمولا شش هفته پس از قرار ملاقات اصلی باید برای معاینه مراجعه کنید.

خطرات احتمالی خط چشم دائمی چیست؟

درست مانند آرایش دائمی ابروها و لب‌ها، مهم‌ترین خطر عفونت است. با این حال، اگر طبق اصول پزشکی درست انجام شود می‌تواند یک درمان ایده‌آل برای تقویت مژه‌های شما باشد.

هزینه آرایش چشم دائمی چقدر است؟

هزینه این آرایش به میزان مواد مصرف شده و دستمزد آرایشگر بستگی دارد.

کاموفلاژ یا پوشش دائمی جای زخم چیست؟

کاموفلاژ یک نوع پوشش جای زخم و بخیه و اسکارهای پوستی است. این روش درمانی شناخته‌شده‌ترین راه برای مخفی کردن اسکارهای ماستکتومی است، تاتو آرتیست‌ها می‌توانند اشکال مختلفی از اسکارها مانند علائم کشش پوست یا اسکار آکنه را نیز بپوشانند. یک هنرمند تاتوکار حرفه‌ای با ارزیابی جای زخم و ترکیب سفارشی رنگدانه برای مطابقت دقیق با پوست مشتری خود شروع می‌کند. او رنگدانه را در لایه‌های ریز کمتر از یک میلی متر زیر سطح پوست می‌زند. نتیجه نهایی دو تا سه جلسه طول می‌کشد، این نوع تکنیک با فاصله پنج تا شش هفته انجام می‌شود.

کاموفلاژ یا پوشش دائمی جای زخم چیست؟

 چه کسی می‌تواند کاموفلاژ کند؟

هر کسی که اسکارهای روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی خود داشته باشد، به طور کلی کاندیدای عالی برای این خدمات آرایش دائمی است. به طور معمول، این درمان روی جای زخم‌های قهوه‌ای، بنفش یا قرمز به خوبی جواب نمی‌دهد. اگر به دنبال پوشاندن جای زخم‌های قهوه ای، بنفش یا قرمز هستید، ابتدا باید لیزر و بلیچینگ را انجام دهید، سپس می‌توانید تاتوی کاموفلاژ را انجام دهید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که جای زخم قبل از انجام هر تاتویی باید به طور کامل بهبود یابد، که معمولاً 8 تا 12 ماه طول می‌کشد. این به این دلیل است که قرمزی یا رنگ‌های بنفش باقیمانده کاملاً از بین رفته و به طور کلی ناپدید شده باشند و باعث ایجاد اختلال در تولید ملانین در ناحیه می‌شود. اگرچه این درمان روی اسکارهای هیپرتروفی به خوبی جواب می‌دهد، اسکارهای کلوئیدی کاندیدای این درمان نیستند.

افرادی که دارای لکه‌های هایپرپیگمانتاسیون هستند نیز معمولاً کاندیدهای خوبی هستند – باز هم به دلیل لکه‌های پوستی که از رنگ پوست شما روشن‌تر است. اغلب این موارد در اثر آکنه یا آسیب خورشید ایجاد می‌شوند.

ماندگاری کاموفلاژ اسکار چقدر است؟

 از آنجایی که بافت اسکار بافت ضخیم‌تری دارد و غدد عرق ندارد، این روش نسبت به سایر انواع آرایش دائمی ماندگاری بیشتری دارد. ممکن است حتی نتایج برای سال‌ها باقی بماند، به خصوص اگر آنها کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند و یک روال مراقبت از پوست ملایم داشته باشند.

خطرات احتمالی کاموفلاژ اسکار چیست؟

به گفته تاتو آرتیست‌های حرفه‌ای رایج‌ترین خطر، ناآگاهی و غیرحرفه ای بودن است. برخی تکنسین‌ها فقط ترکیبی از سفید و قهوه‌ای را با هم مخلوط می‌کنند تا شبیه رنگ پوست شود. به دلیل ساختار مولکولیِ رنگ، قهوه‌ای اغلب به مرور زمان نارنجی می‌شود و رنگ سفید برای همیشه روشن می‌ماند، که اثر معکوسی در آشکارتر کردن جای زخم دارد. قبل از انجام نمونه‌ کارها را چک کنید و مطمئن شوید که تکنیک هنرمندتان با شما همخوانی دارد.

هزینه کاموفلاژ چقدر است؟

 قیمت بسته به اندازه اسکار متفاوت است.

تاتو دائمی کک و مک های صورت

تاتوی کک و مک را می‌توان خواهر کوچک سرکش صنعت آرایش دائم در نظر بگیرید. برخی از هنرمندان به دلیل دشواری حفظ محو شدن روی صورت، این تکنیک را اجرا نمی‌کنند، در حالی که برخی دیگر استدلال می‌کنند که به هر حال کک و مک به طور طبیعی ناهموار هستند.

هنرمند تاتوکار با کشیدن بر روی کک و مک‌های فردی با مداد خط چشم شروع می‌کند. او سپس از تکنیک تاتو با یک سوزن به جای ماشین  برای هر کک و مک استفاده می‌کند. ایجاد هر کک و مک حدوداً چهار یا پنج ضربه دارد. با استفاده از رنگدانه رقیق شده، او به آرامی یک صورت کک و مکی می‌سازد تا زمانی که کک و مک‌ها نرم، طبیعی و درست زیر پوست به نظر برسند. وقتی اولین نقطه با سوزن انجام داده شد، کرم بی‌حس‌کننده را روی صورت مشتری می‌مالد و دوباره سوزن را داخل می‌کند تا بدون ایجاد ناراحتی اضافی، مقداری از لکه‌ها را بزرگ‌تر یا تیره‌تر کند.

تاتو کک و مک های صورت

چه کسانی می‌توانند تاتوی کک و مک داشته باشند؟

اکثر مشتریان این نوع آرایش دائمی افرادی هستند که در کودکی دارای کک و مک بوده‌اند. آن‌ها بزرگ‌تر شدند و تصمیم گرفتند از نور خورشید دوری کنند، بنابراین کک‌ومک‌هایشان از بین رفته است. آنها بدون نیاز به بیرون رفتن در زیر نور خورشید، ظاهر جوانی را می‌خواهند. علاوه بر تاتو، می توانید آرایش صورت کک و مکی را امتحان کنید.

ماندگاری تاتوی کک و مک چقدر است؟

اکثر مشتریان پس از یک یا دو سال برای معاینه برمی‌گردند، و این بستگی به این دارد که کک‌ و مک‌ها چقدر زود محو می‌شوند و چقدر می‌خواهند آنها تیره‌تر شوند. محصولات مراقبت از پوست معمولاً روند محو شدن را تسریع می‌کنند، بنابراین ممکن است برای تمدید برگردید یا می‌توانید اجازه دهید تاتوها کاملا محو شوند. بر خلاف سایر روشهای آرایش دائم شما می‌توانید قدم به قدم به سمت تاتوی کک و مک قدم بردارید. شما می‌توانید مقدار زیادی کک و مک داشته باشید، اما نمی‌توانید دقیقاً یک چشم را به طور دائمی آرایش کنید. مشتریان اغلب برمی گردند و از هنرمند تاتو آرتیست می‌خواهند که موارد بیشتری را اضافه کند.

منبع

allure