انواع رنگ مو

فرقی نمی کند که به دنبال امتحان کردن انواع مدل جدید رنگ مو باشید یا رنگ کردن بخشی از مراقبت های زیبایی موهایتان باشد، مهم این است که انواع رنگ های مو را به خوبی بشناسید. بدانید که مدل هایی مختلف، چون رنگ موی دائم یا رنگ موی موقت چه تاثیری بر روی تار موهایتان خواهند گذاشت. رنگ های مو، مشابه هم نیستند و هر کدام برای اهداف خاصی تولید شده اند. در ادامه با میس و مستر همراه شوید تا انواع رنگ مو را به خوبی بشناسید و برای چهره جذاب و زیبای بعدی خود، بهترین انتخاب را انجام دهید.

چه به دنبال تنوع و رنگ مویی موقت باشید و یا بخواهید بهترین رنگ موی همیشگی خود را پیدا کنید، ما تمامی اطلاعات لازم درباره انتخاب و شناخت رنگ موها را به شما خواهیم داد.

۱- انواع رنگ مو فانتزی و موقت

این روزها تصاویر موهای نقره ای یا رنگ های پاستلی، صفحات شبکه های اجتماعی را پر کرده است. اگرچه این رنگ های زیبا بسیار درخشان و خیره کننده دیده می شود، اما باید بدانید که چنین رنگ ها بیشتر برای عکس و فیلم مناسب است و در طولانی مدت، ماندگاری زیادی ندارد.

رنگ های موقت بهترین گزینه برای امتحان کردن انواع رنگ مو فانتزی هستند. این مدل رنگ های مو تنها بر ساقه مو تاثیر گذاشته و با چند بار حمام به کلی شسته می شوند. این بدان معنی است که با شامپو زدن به موها، رنگ نیز از ساقه مو شسته شده و رنگ طبیعی خودش را نشان می دهد. استفاده از این مدل رنگ به موهای آسیب دیده برای مدت طولانی پیشنهاد نمی شود، چرا که ممکن است لک شده و این لک روی موها دائمی شود.

برای استفاده از آن کافی است با انگشت دست یا برس، رنگ را روی ساقه مو بزنید و هیچ نیازی به اکسیدان یا دیگر مواد نخواهید داشت. دقت کنید که رنگ مو با ریشه و پوست سرتان برخورد نکند. بسته به محصولی که انتخاب کرده اید و جنس موهایتان این رنگ پس از دو تا سه بار استفاده کامل محو خواهد شد.

از مزایای این مدل حفظ سلامت مو به خاطر نداشتن آمونیاک، عدم تغییر در رنگ طبیعی مو، امکان استفاده بسیار سریع و آسان، پر پشت نشان دادن مو و تنوع زیاد است. از معایب آن باید به تاثیر ضعیف بر موهای سفید و خاکستری، دوام کوتاه و تاثیر کم بر موهای کاملا مشکی اشاره کرد.

مدل های رنگ مو موقت و فانتزی

۲- انواع رنگ مو ترکیبی نیمه موقت (SEMI-PERMANENT)

اگر می خواهید دوام رنگ موی خود را افزایش دهید، اما با گذشت چند روز دوباره رنگ موی طبیعی یا قبلی نمایان شود، از رنگ های نیمه موقت استفاده کنید. این رنگ ها معمولاً با آمونیاک تهیه نمی شوند و نیازی به اکسیدان ندارند. رنگ نیمه موقت به طور کلی با حدود هشت بار شست و شو محو می شود. به همین دلیل اگر زمان رفتن به آرایشگاه را ندارید، یک رنگ نیمه دائمی در منزل می تواند گزینه مناسبی برای پوشش موهای خاکستری باشد.

استفاده از رنگ نیمه دائم فواید زیادی دارد، از جمله اینکه می تواند موها را براق تر و درخشان تر نشان دهد، استفاده از آن برای ریشه موهای درآمده گزینه فوق العاده ای است و می تواند با آسیب کمتر شما را تا چند وقت از رنگ کردن بی نیاز کند.

۳- رنگ موی نیمه دائم (DEMI-PERMANENT)

احتمالا فکر می کنید که نیمه موقت با نیمه دائم تفاوتی ندارد و هر دو یک محصول مشابه هستند، که باید بگوییم خیر، بین این دو نوع رنگ مو تفاوت های وجود دارد. اگر به دنبال محصولی بین نیمه موقت و دائم هستید، نیمه دائم را به شما پیشنهاد می کنیم! این نوع از رنگ مو به دلیل عدم ماندگاری کامل و فاقد آمونیاک بودن، شبیه به رنگ موهای نیمه دائمی است، هرچند بین این دو تفاوت اساسی وجود دارد.

برخلاف رنگ نیمه موقت، رنگ موی نیمه دائمی باید با اکسیدان مخلوط شود، همین امر موجب می شود تا به جای اینکه فقط مو را بپوشانند، در ساقه موها نفوذ کنند. این بدان معنی است که دوام رنگ های نیمه دائم بیشتر از قبلی ها است و تقریبا تا ۲۴ بار شامپو کردن، زیبایی خود را حفظ می کند.

۴- رنگ مو دائم

اگر می خواهید برای مدتی موهایتان یک رنگ خاص مانند انواع رنگ موی قهوه ای را داشته باشد، احتمالاً رنگ موی دائمی گزینه مناسبی برای شماست. این رنگ واکنش های شیمیایی پیچیده تری در بافت موها انجام داده و بیشتر به عمق آن ها نفوذ می کند. این بدان معنی است که رنگ موی شما هفته ها بدون تغییر و علامتی قابل مشاهده، ثابت خواهد ماند.

رنگ های دائمی می توانند برای روشن تر کردن، تیره کردن، تغییر تناژ رنگی و پوشاندن کلی موهای خاکستری و سفید شده استفاده شوند.

اگرچه ماندگاری این محصول بسیار بالا است، اما به خاطر رشد ریشه موها پس از مدتی نیاز به تجدید خواهد داشت.

انواع رنگ مو برای پوست سبزه و سفید

ترکیب رنگ مو بدون دکلره

بسته به پایه رنگ موهایتان و نتیجه نهایی که می خواهید به آن برسید، ممکن است مجبور شوید این کار را به تدریج و طی چند مرحله انجام دهید. هرچند بیشتر افراد ترجیح می دهند، که با یکبار رنگ کردن به نتیجه دلخواه خود برسند، اما بدون استفاده از دکلره این کار ممکن نیست. بطور مثال اگر بخواهید موی تیره را به پایه بلوند پلاتینی برسانید باید چند بار و با تکرار این کار را انجام دهید.

اکسیدان های شماره ۲ و ۳ (اکسیدان ۹٪ و اکسیدان ۱۲٪) خاصیت روشن کنندگی بیشتری دارند و نتیجه را روشن تر می کنند. دقت داشته باشید که این انواع اکسیدان برای رنگ مو قوی ترند و سریع تر به مو آسیب می رسانند. به همین خاطر باید حتما توسط آرایشگرهای حرفه ای و افراد با تجربه در ترکیب رنگ مو بکار گرفته شوند.

۵- انواع هایلایت مو

به مدل های که در آن تمامی موها رنگ یک دست نداشته و برخی روشن تر از دسته ای دیگر باشند، هایلایت گفته می شود. با قرار دادن رنگ یا پودر دکلره می توان این مدل رنگ مو را تجربه کرد. هایلایت به دو روش با کلاه و با فویل انجام می شود. در روش هایلات با کلاه، کلاه مخصوص و دارای منافذی در سطح، روی سر قرار می گیرد و تکه هایی از مو به طور نامنظم از منافذ کلاه خارج می شود و با رنگ دلخواه مشتری رنگ می شود. در روش دیگر فویل ها به شکل مستطیل و بلند تر از طول موها، برش داده می شود و پس از دسته کردن، تارهای مو، رنگ شده و داخل فویل پیچیده می شوند.

عکس انواع رنگ مو

برای انجام هایلایت به تناسب بین لایت ها و رنگ زمینه با پوست و چهره خود توجه کنید تا با سازگاری بیشتر زیباییتان دو چندان شود.

این روزها دیگر هایلایت های پرزرق و برق از مد افتاده اند و در عوض رنگ موهای زیباتری جایگزین شدند. در ادامه انواع هایلایت را بررسی می کنیم.

آمبره

آمبره واژه ای فرانسوی به معنی سایه است. در این تکنیک که بر روی موهای تیره انجام می شود، موها حالت سایه روشن رنگ می شوند. از ریشه موها تیره بوده و هرچه به سمت ساقه ها می رویم موها روشن تر می شوند. بطوری که نوک موها کاملا یکدست روشن است. در این صورت (اگر موهایتان تیره است) با بلند شدن ریشه دیگر نیازی به رنگ کردن ندارید و برای مدتی ظاهری آراسته و بدون نیاز به رنگ خواهید داشت.

بالیاژ

بالیاژ نیز واژه ای فرانسوی به معنی از این سو به آن سو حرکت دادن است. در تکنیک بالیاژ، مو بصورت آزادانه رنگ می شود. این شیوه برای موهای کوتاه و بلند مناسب است. در این گزینه رنگ مو از ریشه ها آغاز شده و لایه های رویی روشن می شوند. این مدل برای افرادی که موی سفید زیادی دارند، مناسب است. بر خلاف سایر روش ها بالیاژ با دست انجام می شود. این روش نسبت به هایلایت با فویل نتیجه ملایم تر و طبیعی تری دارد. در این مدل، رشد ریشه باعث تغییر شدید در ظاهر مدل رنگ مو نمی شود و نیاز به ترمیم ریشه ندارد.

لولایت

لولایت روش عکس هایلایت است، زمینه موها روشن بوده و بین آن ها نوارهای تیره رنگ درآورده می شود. لولایت موها را حجیم تر و هایلایت موها را براق تر نشان می دهد. برای انجام آن می توان از کلاه مش یا فویل استفاده کرد. این گزینه برای افراد با زمینه موی روشن پیشنهاد می شوند. اگر موهایتان روشن شده و از نتیجه راضی نیستید یا می خواهید در عین بلوند بودن تغییری در ظاهر خود ایجاد کنید، لولایت یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

۶- انواع رنگ ریشه مو

دیدن تارهای موی سفید در آینه، برای بعضی ها اصلا خوشایند نیست و به محض رویش ریشه، آن را رنگ می کنند یا گروهی دیگر ترجیح می دهند، همیشه موهایشان یکدست و یکنواخت باشد. با استفاده از رنگ مخصوص ریشه دیگر نیازی به گذاشتن رنگ بر روی تمام موهای سر خود نخواهید داشت، این مدل رنگ مو بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند رنگ موی طبیعی خود را حفظ کنند. جالب است بدانید که رنگ های ریشه نیز در مدل های دائمی و موقت تولید می شوند.

در سال های اخیر راهکار های بسیاری برای پوشاندن موهای خاکستری ایجاد شده و به سرعت آن ها را کاور می کند. اگر به دنبال راه سریعی هستید از اسپری های رنگ مو استفاده کنید، رنگ این اسپری ها در اولین حمام کامل شسته می شود. مدل های موقت (همان طور که از نامشان مشخص است) برای استفاده دائمی نیستند، اما اگر عجله داشتید کارتان را راه می اندازند.

۷- بلیچ یا دکلره مو

اگر موهای طبیعی شما قهوه ای یا تیره است، برای روشن کردنشان و داشتن انواع رنگ مو بهار و تابستان باید آن ها را دکلره کنید. دکلره کردن موها را بسیار زیبا می سازد و زیبایی رنگ بر روی آن دوچندان می شود. به خاطر داشته باشید که انجام این کار می تواند به موهایتان آسیب برساند. دکلره کردن در منزل کار سختی است، وقتی خودتان این کار را انجام دهید، خطر رنگ غیر یکنواخت یا آسیب بیش از حد، افزایش می ‌یابد.

پس از دکلره کردن، موها به رسیدگی زیادی نیاز دارند، باید آب و چربی از دست رفته را به موها و پوست سرتان بازگردانید. عدم استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار پس از بلیچینگ نیز در سلامت موها تاثیر بسیاری دارد.

پودر دکلره ماده ای شیمیایی است که رنگدانه های طبیعی را از موی شما خارج می کند. بهتر است پیش از انجام دکلره موهایتان چرب باشد تا از تحریک پوست پیشگیری شود.

۸- رنگ موی مردانه

رنگ کردن مو در آقایان نیز طرفداران بسیاری دارد، برخی از رنگ های فانتزی تر استفاده می کنند و گروهی می خواهند تارهای موی سفیدشان را بپوشانند. رنگ موی خانم ها، رنگ طبیعی موها را از بین می برد اما رنگ موی آقایان رنگ طبیعی موها را به خوبی حفظ کرده و بیشتر برای پوشاندن تارهای خاکستری یا سفید به کار می رود. آقایانی که تمایل دارند موهای سفیدشان پوشانده شود و در عین حال کسی متوجه رنگ کردن موهایشان نشود، باید به نکات زیر برای انتخاب انواع رنگ مو توجه کنند:

  • رنگ موی انتخابی تا حد امکان نزدیک به رنگ موهای طبیعی شخص باشد.
  • اگر رنگ موهای فرد دارای رنگدانه های قرمز است از رنگ های دارای تناژ گرم و در غیر این صورت از رنگ های با تناژ‌ سرد استفاده شود.
  • شانه و لوازم مناسب به کار گرفته شود.
  • به زمان لازم برای ماندن رنگ روی سر، که بر روی بسته بندی نوشته شده توجه شود.

پرطرفدارترین انواع رنگ مو در سال های اخیر

مد و فشن هر روز تغییر می کنند، رنگ مو و آرایش آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر می خواهید زیباترین انواع مدل رنگ مو جدید را امتحان کنید و با مد پیش بروید، این ۶ رنگ پر طرفدارترین رنگ های چند سال اخیر هستند.

پرطرفدارترین رنگ موهای سال ۲۰۲۰

رنگ موی عسلی بلوند تیره

بلوند عسلی با هر رنگ پوستی همخوانی دارد و برای تمام فصول، به ویژه بهار و تابستان مناسب است. از طرفی با یک یا دوبار رنگ کردن می توان آن را تجربه کرد.

رنگ موی قهوه ای تیره درخشان

تنها یک درجه روشن تر از رنگ موی مشکی، قهوه ای خیلی تیره و درخشان جذابیت چهره را دوچندان می سازد. اگر موهای طبیعی شما این رنگ را دارد با استفاده از کمی براق کننده مو می توانید آن ها را درخشان کنید.

هایلایت طلایی برای تابستان و پاییز

هایلایت طلایی انتخاب فوق العاده ای برای تابستان و پاییز امسال است، اما نیاز به پودر دکلره، هایلایت یا لولایت دارد و اگر خودتان تجربه کافی ندارید، بهتر است آرایشگر ماهر این کار را برایتان انجام دهد.

رنگ فانتزی بلوند نقره ای

رنگ نقره ای خیلی فانتزی است و با رنگ پوست اکثر افراد همخوانی ندارد. در مقابل رنگ موی بلوند نقره ای ماندگاری و دوام بیشتری داشته و صورت را زیباتر نشان می دهد. اگر این رنگ را انتخاب کردید، پیشنهاد می کنیم که با شامپو رنگ بنفش موهای خود را بشویید.

رنگ موی یاسی

رنگ موی یاسی چند سالی است که مد شده و طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر تا به حال آن را امتحان نکرده اید، این تابستان فرصت خوبی برای یاسی کردن موهایتان است. برای افرادی که موهایشان را رنگ یاسی می زنند، استفاده از ماسک های آبرسان توصیه می شود.

رنگ موی شکلاتی مایل به قهوه ای

رنگ موی قهوه ای همیشه پرطرفدار است و اگر می خواهید کمی متفاوت تر باشید، با کمی تناژ شکلاتی مخلوط کنید. هایلایت های شکلاتی در موهای قهوه ای و یا بالیاژ زیبایی موهایتان را بیشتر نشان می دهد.

بهترین مارک رنگ مو کدام است؟

با توجه به تقاضای زیاد، تنوع بسیاری از انواع رنگ مو در بازار وجود دارد. کیفیت، نوع و رنگ های مختلف از مهم ترین پارامترهایی است که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید. مارک رنگ موی خوب معمولا کمترین میزان استفاده از مواد آسیب رسان مانند آمونیاک را دارد و در ترکیبات آن از عصاره روغن های گیاهی و ویتامین های مختلف برای جلوگیری از شکنندگی موها و همچنین پیشگیری از خشک شدن موها استفاده شده است.

بهترین رنگ موها ارگانیک هستند و مواد شیمیایی اندکی دارند، توجه داشته باشید که هیچ مارک رنگ مویی کاملا و صد در صد ارگانیک نیست و برای فعال شدن pH موها به مواد شیمیایی نیاز است. این روزها رنگ موی بدون آمونیاک طرفداران زیادی دارد اما باید دقت کنید که به جای آن از چه مواد شیمیایی استفاده شده است.

در این مطلب انواع رنگ مو را که شامل ۸ مدل مختلف می‌شود، معرفی کرده و ویژگی هایشان را توضیح دادیم. به بررسی پرطرفدارترین رنگ موهای چند سال اخیر پرداختیم و در آخر گفتیم که بهترین مارک رنگ مو باید چه خصوصیاتی داشته باشد. شما نیز تجربیات یا سوالات خود را در بخش نظرات با میس و مستر و دیگر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

سوالات مربوط به بهترین مارک رنگ مو و انواع آن 

 

 کدام یک از انواع رنگ مو برای پوست سبزه مناسب است؟

رنگ های با تناژ گرم، مانند عسلی، کاراملی، شکلاتی و قهوه ای تیره چهره افراد با پوست سبزه را شاداب تر نشان می دهند.

چطور موهای سفید را با رنگ بپوشانیم؟

استفاده از رنگ های دائم یا رنگ مخصوص ریشه، رنگ های سری neutral یا natural، برس های زبر و مقدار کافی رنگ موجب می شود که موهای سفید کامل پوشانده شوند.

رنگ مو برای چه مدت باید روی سر بماند؟

۳۰ دقیقه برای ماندن رنگ مو روی موها کافی است، با توجه به رنگ ضمینه موهایتان، رنگی که می خواهید داشته باشید و تعداد موهای سفید این مدت می تواند به ۴۵ دقیقه افزایش یابد.