آموزش مرحله به مرحله ساده ترین راه برای امبره در منزل

یکی از تکنیک‌های جدیدی که این روزها بسیار مد شده، امبره موهاست. در این روش رنگ کردن مو، قسمت پایین موها نسبت به بخش بالایی روشن‌تر یا تیره‌تر شده و بدین ترتیب جلوه بی‌نظیر و خاصی ایجاد می‌شود. اما این روزها شیوع ویروس کرونا و بسته بودن آرایشگاه‌ها از یک طرف و گران بودن هزینه آن از طرف دیگر بسیاری از خانم‌ها را ترغیب کرده که به امبره در منزل روی آورند. خبر خوب این است که امبره کردن مو در خانه با چند مرحله ساده قابل اجراست. از این رو تصمیم گرفتیم در مقاله پیش روی‌تان به آموزش امبره در منزل بپردازیم. شاید با این آموزش کاربردی، برای همیشه قید رفتن به آرایشگاه را برای امبره موها زدید و با هزینه بسیار کمتر خودتان دست به کار شدید!

آموزش رنگ موی امبره در خانه

در ادامه این مقاله مرحله به مرحله روش آمبره کردن موها را در منزل می‌آموزید:

مرحله اول: آماده سازی برای امبره در منزل

امبره در منزل

  1. رنگ موی موردنظر را برای امبره در منزل انتخاب کنید

مانند هر روش رنگ موی دیگری، اولین مرحله انتخاب رنگ مو است. می‌توانید از ایده‌های‌ رنگ مو در پاییز 2020 ایده بگیرید؛ اما حتما رنگی را انتخاب کنید که با رنگ موهای طبیعی‌تان مطابقت داشته باشد. رایج‎ترین رنگ‌هایی که برای امبره مو استفاده می‌شود، سایه روشن‌های قهوه‌ای، قرمز و یا بلوند است.

ترجیحا رنگی را برای امبره در منزل انتخاب کنید که بیشتر از دو درجه روشن‌تر از رنگ موهای طبیعی‌تان نباشد. هر چه تغییر رنگ ظریف‌تر و مرز دو رنگ تیره و روشن امبره کمتر مشخص باشد، موهای‌تان طبیعی‌تر و جذاب‌تر به نظر خواهد رسید.

در قدم بعدی نوع امبره موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید. دو نوع امبره مو وجود دارد: امبره سنتی و معکوس. در امبره سنتی انتهای موها نسبت به ریشه مو روشن‌تر است و بالعکس در امبره معکوس چتری‌ها و ریشه مو روشن‌تر از قسمت انتهایی می‌شوند.

  1. مرز رنگ تیره و روشن را مشخص کنید

به همان اندازه انتخاب رنگ مو، مهم است که مرز موهای طبیعی و رنگ شده را تعیین کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که در این تکنیک حرفه‌ای نشده‌اید، برای امبره در منزل این مرز را در قسمت‌های پایین‌تری از موها قرار دهید؛ چرا که اگر مرز دو رنگ تیره و روشن خیلی در قسمت‌های بالایی موهای‌تان باشد، به جای یک امبره زیبا این طور به نظر خواهد رسید که ریشه‌های موهای‌تان درآمده‌اند و رنگ موی بلوندتان را خراب کرده‌اند.

با وجود اینکه امبره موی کوتاه در منزل هم ممکن است، اما این تکنیک بیشتر مناسب کسانی است که موهای بلندتری دارند؛ زیرا هر چه موها بلندتر باشند، مرز تیره و روشن به صورت ملایمی محو می‌شود و نتیجه نهایی زیباتر خواهد بود.

به طور کلی خط فک محل مناسبی برای مرز رنگ تیره و روشن در امبره موهاست.

  1. برای رنگ کردن موها آماده شوید

برای امبره در منزل موهای‌تان را شانه کنید و مطمئن شوید که هیچ گره‌ای در موهای‌تان به جا نمانده است. شانه کردن موها، دکلره آن‌ها را راحت‌تر می‌کند و در عین حال باعث می‌شود موها به طور یکنواخت‌تری رنگ بگیرند.

سپس یک روپوش یا تی‌شرت قدیمی بپوشید. به احتمال زیاد حین دکلره و یا امبره در منزل سفیدکننده و رنگ مو روی لباس‌تان می‌ریزد. پس حتما قبل از این کار روپوش و یا تی‌شرت کهنه‎‌ای را که رنگ گرفتن آن برای‌تان مهم نیست، بپوشید.

حتما دستکش دست کنید. معمولا به همراه کیت رنگ موهایی که خریداری می‌کنید، دستکش هم وجود دارد. در غیر این صورت می‌توانید از دستکش‌های وینیل یا لاتکس‌های معمول استفاده کنید. استفاده از دستکش حین دکلره و یا رنگ کردن موها اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که رنگ موی روی پوست به سختی پاک می‌شود و از طرفی مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند پوست‌تان را تحریک کرده و احساس سوزش ایجاد کند.

مرحله دوم: دکلره کردن موها

موهای امبره

  1. مواد دکلره را آماده کنید

برای امبره در منزل توجه کنید که درصورتی که نمی‌خواهید موهای‌تان را امبره برعکس کنید، باید قسمت پایینی موها دکلره شوند. برای امبره در منزل بدون دکلره می‌توانید به جای سفیدکننده از رنگ موی بلوند استفاده کنید که نسبت به مواد دکلره، برای موهای‌تان امن‌تر است و ضرر کمتری دارد. با این حال رنگ موی بلوند به اندازه کافی رنگ موها را از بین نمی‌برد و ممکن است نتیجه نهایی چندان تمیز از آب درنیاید.

برای دکلره کردن موها به اکسیدان نیاز دارید. اکسیدان‌های خارجی به صورت شماره‌های 10 ولیوم، 20 ولیوم، 30 ولیوم و 40 ولیوم وجود دارد که برای امبره در منزل ولیوم 10 یا 20 مناسب است.

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه دکلره موها در خانه این است که به نسبت مساوی پودر سفید کننده و اکسیدان 20 ولیوم را با هم مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا ترکیب کرمی رنگی حاصل شود. توجه داشته باشید که همیشه باید از پودر سفیدکننده در محلی با تهویه مناسب استفاده کنید تا از استنشاق بیش از حد بخارات آن جلوگیری شود.

  1. موهای‌تان را تقسیم بندی کنید

قسمت پایین موها را گرفته و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. سپس نیمه حداقل به دو قسمت و در نهایت کل موها به 4 قسمت تقسیم کنید. البته اگر موهای ضخیم و یا بلندی داشته باشید، بهتر است به قسمت‌های بیشتری تقسیم شوند. هر قسمت را با گیره ببندید تا از بقیه جدا شوند. حتما از گیره‌های غیرفلزی استفاده کنید؛ چرا که فلزات می‌توانند با مواد شیمیایی رنگ و دکلره واکنش دهند.

برای اینکه امبره حرفه ای‌تر در منزل هر دو نیمه موها را به قسمت رویی که دیده می‌شود و به قسمت زیری که در زیر موهاست، تقسیم کنید. سپس می‌توانید فقط قسمت رویی را دکلره کنید و یا اجازه دهید مواد دکلره مدت زمان بیشتری روی موهایی قرار گیرند که بیشتر دیده می‌شوند.

در این مرحله باید ناحیه‌ای را که می‌خواهید مرز قسمت روشن و تیره (رنگ اصلی موهای‌تان باشد)، پوش دهید. پوش دادن این ناحیه، نکته مهمی برای امبره در منزل است و کمک می‌کند که مواد سفید کننده از جایی که زده‌اید، بالاتر نرود.

  1. موها را دکلره یا سفید کنید

اگر از کیت رنگ یا دکلره استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد یک برس کوچک همراه آن باشد. در غیر این صورت بهترین گزینه تهیه یک براش رنگ مو پلاستیکی است که در سایزهای مختلفی وجود دارد. از براشی استفاده کنید که با دور انداختنش مشکلی نداشته باشید.

از انتهای موها شروع کنید و مواد دکلره را از پایین به بالا، به آرامی و با دقت روی آن بزنید. اصلا برای این کار عجله نکنید و به نحوی عمل کنید که تمام قسمت پایینی موها به طور مساوی با مواد دکلره پوشانده شوند. همچنین اطمینان حاصل کنید که سفیدکننده به طور یکنواختی به دو قسمت موهای‌تان رسیده و البته از نقطه یکسانی در دو طرف شروع می‌شود.

برای اینکه هیچ خط مشخصی برجای نماند، حتما از براش رنگ مو برای امبره مو در منزل استفاده کنید و به جای اینکه موها را به صورت افقی رنگ کنید، مواد دکلره را به صورت عمودی و از پایین به بالا بر موها بکشید.

  1. بعد از زمان کافی، موها را بشویید

بسته به اینکه چقدر می‌خواهید موها دکلره شوند، بین 10 تا 45 دقیقه صبر کنید. پس از حدود 10 تا 20 دقیقه ناحیه کوچکی از موهای‌تان را بشویید و نتیجه دکلره را ببینید. اگر به اندازه کافی سفید شده بود، مابقی موهای‌تان را بشویید. اما اگر می‌خواهید سفیدتر شود، 10-5 دقیقه دیگر صبر کنید و دوباره امتحان کنید.

برای کمی تغییر رنگ 20-10 دقیقه و برای تغییر رنگ بیشتر 45-40 دقیقه مواد دکلره را روی موها قرار دهید. اگر بنابه تجربه‌تان حتی بعد از 45 دقیقه موها نارنجی یا مسی رنگ می‌شوند، مدت زمان بیشتری صبر کنید.

سپس موها را بشویید. برای شستن موها حتما دستکش دست کنید و با دوش تلفنی، آب گرم را از بالا روی موها بگیرید. سپس موها را با شامپوی بدون سولفات بشویید. حتما تمام مواد دکلره را پاک کنید؛ در غیر این صورت موهای‌تان همچنان روشن خواهد شد. هنوز وقت استفاده از نرم کننده نیست.

مرحله سوم: رنگ امبره در منزل

آموزش امبره مو

  1. موها را خشک و تقسیم بندی کنید

قبل از آمبره کردن مو در منزل با حوله نخی و نرمی موها را خشک کنید. بهتر است یکی دو ساعتی صبر کنید تا موها کاملا خشک شوند. سپس موهای‌تان را تقسیم کنید و انتهای آن‌ها را با کش موهای لاستیکی ببندید تا کار امبره در منزل راحت‌تر انجام شود. اگر به جای کش می‌خواهید موها را گیره بزنید، توجه داشته باشید که حتما گیره‌ها غیر فلزی باشند تا از واکنش شیمیایی با رنگ مو جلوگیری شود.

  1. رنگ مو را آماده و موها را رنگ کنید

سپس دستکش بپوشید و مطابق دستورالعمل روی بسته بندی رنگ مو عمل کنید. حتما رنگ مو را در محلی که تهویه مناسبی دارد، تهیه کنید. حال وقت امبره در منزل رسیده است.

اگر می‌خواهید به روش سنتی موها را امبره کنید، با قلم موی مخصوص رنگ مو را روی تمام قسمت‌های سفید و دکلره شده بمالید و آن را کمی بالاتر ببرید.

از طرف دیگر اگر می‌خواهید موها را امبره معکوس کنید، رنگ موی تیره‌تر را دقیقا از روی مرز موهای دکلره و طبیعی به سمت پایین بزنید. اطمینان حاصل کنید تمام موهایی که می‌خواهید رنگ کنید، به رنگ مو آغشته شده‌اند.

سپس دستورالعمل روی جعبه رنگ را دنبال و در همان مدت زمان گفته شده، صبر کنید. از آن جایی که پیش از این موها را دکلره کرده‌اید، معمولا لازم نیست برای امبره در منزل بیشتر از 10 دقیقه رنگ مو روی موهای‌تان باقی بماند.

  1. موهای‌تان را بشویید

در مرحله آخر از امبره در منزل باید همچنان دستکش‌ها را به دست داشته باشید. رنگ مو را با آب گرم و سپس با شامپوی بدون سولفات بشویید. از آن جایی که استفاده بیش از حد از مواد رنگ مو و سفیدکننده به موها آسیب می‌رساند، در این مرحله حتما از نرم کننده استفاده کنید تا رطوبت موردنیاز موها تامین شود.

در نهایت موهای‌تان را مانند همیشه خشک و حالت دهید. از آن جایی که تازگی موهای‌تان در معرض مواد شیمیایی قرار داشته‌اند، بهتر است به جای سشوار کشیدن اجازه دهید موها در معرض هوا خشک شوند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم ویدیوی زیر را با موضوع نحوه امبره مو در منزل مشاهده کنید:

سخن پایانی

در این مقاله به اموزش امبره کردن مو در خانه پرداختیم. با این چند مرحله ساده به راحتی می‌توانید موها را در خانه آمبره کنید و از زیبایی بی‌نظیر آن لذت ببرید. اگر سوالی درباره امبره در منزل دارید و یا حین انجام آن به مشکلی برخوردید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان همیشگی مجله زیبایی و آرایش میس و مستر باشیم.

 منابع

wikihow

lorealparisusa

سوالات متداول درمورد امبره در منزل
 
آمبره مو چیست؟

آمبره روشی برای رنگ کردن موهاست که در این روش قسمت پایینی موها روشن‌تر شده و ظاهر دو رنگی پیدا می‌کند.

آیا برای آمبره مو به دکلره نیاز است؟

اجباری به دکلره کردن موها نیست. در صورتی که طبق دستورالعمل مقاله فوق موها را دکلره نکنید، اختلاف رنگ قسمت بالایی و پایینی موها چندان زیاد نخواهد شد.

چگونه موهایم را امبره کنم؟

برای امبره در منزل ابتدا رنگ موی دلخواه‌تان را تهیه کنید و به سادگی هرچه تمام‌تر از راهنمایی که برای شما تهیه کرده‌ایم، برای رنگ آمیزی موها استفاده کنید.