صابون ابرو چیست؟ از بهترین برندها تا نحوه ساخت خانگی و طرز استفاده

اگر نگاهی به مدل‌های معروف در اینستاگرام و مجلات زیبایی بیاندازید، یک وجه مشترک میان اکثر آن‌ها دیده می‌شود و آن مدل ابروهاست. دیگر دوره ابروهای نازک و کمانی گذشته و جای خود را به ابروهای پهنی داده که به صورت طبیعی رشد کرده‌اند. اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه خواهید شد که این ابروها چندان دست نخورده هم نیستند و اصطلاحا لیفت شده‌اند. لیفت ابرو به منظم شدن تارموهای دو کمان زیبای‌تان کمک می‌کند و در واقع مانع از این می‌شود که یک تار ابروی‌تان به یمین باشد و تار دیگر به یسار! یکی از بهترین و اثربخش‌ترین محصولاتی که در لیفت ابرو کاربرد دارد صابون حالت دهنده ابرو است. اگر نمی‌دانید کار صابون ابرو چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله پیش روی‌تان را به دقت بخوانید.

صابون لیفت ابرو چیست؟

برای اینکه بدانید صابون ابرو چیست، فقط کافی است به اسم این محصول جذاب دقیق‌تر شوید. در واقع صابون ابرو یک ابزار آرایشی است که برای حالت دهی تار موهای ابرو به سمت بالا کاربرد دارد و باعث می‌شود ابروهای پرپشت و طبیعی‌تان منظم‌تر به نظر برسند.

آیا صابون ابرو باعث ریزش ابرو میشود؟

به طور کلی نتیجه نهایی استفاده از محصولاتی که برای لیفت ابرو کاربرد دارند، ابروهای پرپشت و کرکی است که آراستگی خود را در تمام طول روز حفظ می‌کنند. انواع مختلف محصولات قادرند ابروهای‌تان را منظم کنند؛ اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و بعضا ممکن است باعث ریزش ابروها شوند. این محصولات عبارتند از: ژل ابرو، ریمل ابرو و البته صابون ابرو.

اما با وجود این همه تنوع در این گونه محصولاتی که زیبایی ابروها را دوچندان می‌کنند، ممکن است تشخیص و خرید بهترین محصول سخت باشد. درفرمولاسیون ریمل‌های ابرو رنگدانه وجود دارند و بنابراین گزینه بهتری برای کسانی است که می‌خواهند فضای خالی ابروهای‌شان را پر کنند. اما میزان رنگدانه در ژل ابرو کمتر و در صابون ابرو صفر است؛ از این رو این محصولات برای ابروهای پرپشت بدون فضای خالی مناسب‌تر هستند (اگر در آرزوی پرپشت شدن مژه و ابروها هستید، این مقاله را از دست ندهید).

صابون ابرو چیست

ژل ابرو بهتر است با صابون ابرو؟

تا اینجای مقاله می‌دانید صابون ابرو چیست و چه کاربردی دارد. این محصولات نسبتا بی ضرر هستند. ژل ابرو هم مانند صابون ابرو برای لیفت ابروها به سمت بالا کاربرد دارد. اما اگر تجربه استفاده از ژل ابرو را داشته باشید، می‌دانید که این نوع محصولات دوام چندان بالایی ندارند و بعد از مدتی ابروها به حال اولیه خودشان برمی‌گردند؛ چرا که فرمولاسیون این محصولات مبتنی بر آب است و به ویژه در فصل تابستان، با عرق پوست از بین می‌رود.

به همین دلیل به عقیده بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها صابون ابرو جایگزین خوبی برای ژل‌ها و ریمل ابرو به شمار می‌رود؛ چرا که معمولا قیمت کمتری دارند و طرز استفاده از آن راحت و بی‌دردسر است. از طرفی صابون ابرو لایه ضخیم و حجیمی روی تار موهای ابرو ایجاد می‌کند و مدت زمان طولانی‌تری ابروها را به سمت بالا نگه می‌دارد. شاید پیش از این تصور می‌کردید، استفاده از صابون به جای ژل ابرو کار درستی نباشد، اما توجه داشته باشید که از هر صابونی نباید استفاده کرد.

مهم‌ترین ویژگی صابون ابرو چیست؟ یک ویژگی مهم هنگام خرید و انتخاب صابون ابرو، این است که به ترکیبات آن دقت کنید. در صابون ابرو حتما باید گلیسیرین به کار رفته باشد؛ چرا که این نوع صابون‌ها pH پایینی دارند و مانع سوزش یا ریزش ابروهای‌تان می‌شوند. همچنین ابروها را در حالت ایده‌آلی حفظ می‌کنند. علاوه بر این صابون ابرو بهتر است کاملا شفاف و بی رنگ باشد.

بهترین برند صابون ابرو چیست؟

مانند دیگر محصولات آرایشی، برندهای تقریبا متنوعی اقدام به تولید و عرضه صابون‌های ابرو کرده‌اند. علاوه بر برندهای معتبر، بسیاری از صفحات اینستاگرام هم به تولید صابون ابروی خانگی روی آورده‌اند که البته در بخش آخر این مقاله به آموزش آن خواهیم پرداخت. اما بهترین مارک صابون ابرو چیست؟

معمولا در لیست بهترین برندهای لوازم آرایشی نام برند معتبر اسنس به چشم می‌خورد. این برند اروپایی محصولات باکیفیت و مرغوبی تولید می‌کند که یکی از آن‌ها صابون ابروست. صابون ابرو اسنس دقیقا مانند ژل‌های فیکس کننده ابرو و بعضا با ماندگاری بیشتر ابروهای شما را در طول روز به بهترین شکل ممکن نگه می‌دارد و به ادعای خود شرکت تولید کننده تا 24 ساعت ماندگاری دارد.

صابون لیفت کننده ابرو اسنس نسبتا قیمت مناسبی دارد و از این نظر محصول اقتصادی و به صرفه‌ای محسوب می‌شود. همچنین این صابون علاوه بر فرم دادن ابروها، با داشتن اسانس رزماری ابروهای شما را پرپشت و تقویت می‌کند (تمام راهکارهای تقویت ابرو و مژه را از اینجا بخوانید). این محصول در عرض چند دقیقه خشک شده و هیچ سفیدکی برجای نمی‌گذارد. پس می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

چگونه از صابون ابرو استفاده کنیم؟

پس از این که متوجه شدیم صابون ابرو چیست ، به سراغ نحوه استفاده از آن می رویم. همان طور که گفتیم، یکی از مزایای صابون ابرو کاربری راحت آن است. در ادامه نحوه شانه زدن ابرو با صابون و لیفت کردن‌ این تار موهای بعضا بد قلق را آموزش می‌دهیم.

نحوه استفاده از صابون ابرو

مرحله 1: فرچه ابرو را بردارید

حال که می‌دانید صابون ابرو چیست ، برای استفاده از آن به یک فرچه نیاز دارید. یک فرچه ابرو تهیه کنید (ممکن است به همراه برخی برندهای صابون، فرچه ابرو هم وجود داشته باشد). فرچه را با کمی آب مرطوب کنید. توجه داشته باشید که رطوبت فرچه نباید بیش از حد باشد؛ زیرا در این حال صابون بسیار رقیق شده و استفاده از آن برای ابروها غیرممکن خواهد شد.

یک راهکار حرفه‌ای‌تر برای زدن صابون ابرو این است که به جای آب، فرچه را با اسپری تثبیت کننده آرایش مرطوب کنید و به این ترتیب با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم فرچه آماده آغشته شدن به صابون است و هم صابون و مدادی که بعدتر روی آن می‌کشید، دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

مرحله 2: فرچه را به صابون آغشته کنید

به آرامی براش مرطوب ابرو خود را روی صابون بکشید و آن را چند بار جلو و عقب ببرید تا کمی از صابون روی فرچه دیده شود. به یاد داشته باشید اگر اولین بار است که از این محصول استفاده می‌کنید، بهتر است از مقدار کمی صابون ابرو استفاده کنید تا مقدار کافی دست‌تان بیاید. وقتی فرچه به صورت یکنواخت به صابون ابرو آغشته شد، به مرحله بعد بروید. توجه کنید که هیچ قسمتی از فرچه‌تان نباید کمتر یا بیشتر صابون داشته باشد.

مرحله 3: ابروها را لیفت کنید

حال وقت آن رسیده که ابروهای‌تان را به سادگی هر چه تمام‌تر لیفت کنید. با استفاده از فرچه ابروها را به سمت بالا و گوشه خارجی ابروها شانه بزنید. سپس برگردید و مجددا این کار را تکرار کنید تا تمام تار موهای ابرو منظم شوند.

صبر کنید تا صابون ابرو کاملا خشک شود. البته قبل از خشک شدن صابون، ابروها را در حال دلخواه‌تان مرتب کنید؛ زیرا بعد از خشک شدن تغییر حالت آن سخت و دشوار خواهد بود. بعد از اینکه صابون خشک شد، ممکن است لازم باشد دور ابروهای‌تان را که به صابون آغشته شده‌اند تمیز کنید. برای تمیز کردن این نواحی، می‌توانید از دستمال مرطوب آرایشی و یا توپک‌های پنبه‌ای مرطوب استفاده کنید.

مرحله 4: ابروهای‌تان را پر کنید

به یاد بیاورید که صابون ابرو چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. صابون ابرو هیچ رنگی را به ابروها اضافه نمی‌کند و در نتیجه نمی‌تواند جایگزین کاملی برای ریمل یا سایه ابرو باشد. البته بسته به پرپشتی یا کم پشت بودن ابروهای‌تان این مرحله اختیاری است. اگر ابروهای نازک و کم پشتی دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مرحله را انجام دهید. مداد و ماژیک ابرو همیشگی‌تان را بردارید و فضاهای خالی بین ابروها را، که با شانه شدن ابروها بیشتر نمایان شده‌اند، هاشور بزنید.

پر کردن ابروها با مداد باید حتما بعد از صابون کشیدن باشد؛ وگرنه هم احتمال پخش شدن مداد به بالاتر از ابرو وجود دارد و هم فرچه ابروی‌تان رنگ می‌گیرد. در این صورت دفعات بعدی استفاده از صابون ابرو، خواهید دید چه بلایی بر سر صابون ابروی عزیزتان می‌آید!

چگونه در خانه صابون ابرو بسازیم؟

برای ساخت صابون ابرو خانگی می‌توانید از مواد و ترکیبات مختلفی استفاده کنید. یکی از این ترکیبات موم زنبور عسل است که در بسیاری از صابون‌های آماده لیفت ابرو هم به کار می‌رود. خاصیت ارتجاعی موم زنبور عسل کمک می‌کند ابروها در حال بالا قرار گیرند و بدون اینکه عوارض جانبی مانند سوزش و ریزش داشته باشند، آن‌ها را لیفت کنند.

ویدیوی زیر نحوه ساخت صابون ابرو را آموزش می‌دهد:

سخن پایانی

این روزها ابروهای پهن و پرپشت نقش زیادی در زیبایی و جذابیت چهره دارد و اکثر مدل‌ها و بازیگران معروف، ترجیح می‌دهند به جای برداشتن ابروها آن‌ها آراسته و اصطلاحا لیفت کنند. لیفت ابروها با انواع صابون ابرو ممکن است و مزایای زیادی نسبت به دیگر محصولات لیفت کننده ابرو مانند ژل یا ریمل ابرو دارد که در این مقاله به توضیح آن پرداختیم. حال که می‌دانید صابون ابرو چیست و چه کاربردی دارد، وقت آن رسیده یکی از این محصولات کاربردی را تهیه و یا خودتان در خانه بسازید. اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان همیشگی مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

سوالات متداول درمورد صابون ابرو چیست

 
صابون ابرو برای چیست؟

با استفاده از یک فرچه آغشته به صابون ابرو به راحتی می‌توان ابروها را لیفت کرد و با دوام زیاد، تار موهای ابرو را به سمت بالا نگه داشت. صابون ابرو کمک می‌کند که ابروها پهن‌تر دیده شوند. و در عین حال آراستگی و جذابیت زیادی به چهره‌تان می‌بخشد.

آیا صابون لیفت ابرو ضرر دارد؟

صابون‌های معمولی که برای لیفت ابرو طراحی نشده‌اند، می‌توانند سلامت پوست و ابروها را به خطر بیاندازند. به عنوان مثال صابون‌های معمولی حاوی مواد تحریک کننده‌ای مانند سدیم لوریل سولفات هستند. در صورتی که به مدت طولانی این مواد بدون شستشو روی ابرو و پوست شما بمانند، درماتیت تماسی ایجاد کرده و طولی نمی‌کشد که انواع مشکلات پوستی مانند خارش و تاول‌های قرمزی را مشاهده خواهید کرد. اما صابون مخصوص لیفت ابرو معمولا ضرری ندارند.

بهترین مارک صابون ابرو چیست؟

برندهای زیادی اقدام به تولید صابون ابرو کرده‌اند. یکی از این برندهای معروف و معتبر را که قیمت مناسبی هم دارد، در این مقاله معرفی کردیم. از جمله محصولات مرغوب برای لیفت ابرو از برندهای دیگر عبارتند از: پالت حرفه‌ای Benefit Cosmetics Brow Zings، وکس حالت دهنده ابرو Patrick Ta Major، صابون و براش ابرو Iconic London، مداد وکس ابرو فنتی بیوتی و ادیتور ابرو سفور. البته پیدا کردن اصل این محصولات در ایران ممکن است کمی سخت باشد.

 

منابع:

allure

lorealparisusa