مانیکور ناخن چیست

Table of Contents

داشتن ناخن هایی مرتب یکی از اصول زیبایی دستان شماست و رابطه مستقیمی با سلامت روح و جسم شما دارد. حال برای مرتب کردن ناخن باید چه کنیم؟ آیا شما از آن دست افرادی هستید که به جای اینکه بدانید مانیکور کردن ناخن چیست ترجیح می دهید به صورت مرتب پیش مانیکوریست بروید و ناخن های خود را به او بسپارید؟ یا جزء گروه دیگر هستید که ترجیح می دهند خودشان در خانه کارهای مانیکور ناخن را انجام دهند؟ حتی اگر جزء دسته اول هستید بهتر است مانیکور ناخن را به خوبی بدانید زیرا ممکن است مشکلاتی همچون ویروس کرونا شما را از مانیکورکار خود دور کند و ماه ها ناخن هایتان بدون مانیکور و رسیدگی باقی بماند.

با توجه به اهمیت رسیدگی به ناخن ها، در این مطلب سعی داریم به طور کامل درباره  آموزش مانیکور ناخن صحبت کنیم. از این رو ابتدا به توضیحی درباره مانیکور ناخن چیست می پردازیم، سپس ابزار آن را با هم بررسی خواهیم کرد و در نهایت روش صحیح مانیکور کردن ناخن های مختلف را بررسی می کنیم.

مانیکور ناخن چیست ؟

مانیکور ناخن چیست

مانیکور ناخن روشی برای مراقبت و زیبایی ناخن های دست است که شامل مراحل مختلفی است. در سالن های زیبایی و مراکز اسپا مانیکور ناخن متفاوت تعریف می شود اما مراحل معمول آن شامل سوهان کشیدن، شکل دادن به ناخن، گرفتن پوست های اضافه و تمیز کردن کوتیکول ناخن و در نهایت لاک زدن به ناخن است. البته ماساژ دست و لایه برداری از آن نیز در بیشتر مراکز انجام می شود.

در کنار اصطلاح مانیکور ناخن چیست ، اصطلاح پدیکور چیست هم حتما زیاد به گوش شما می خورد. فرق مانیکور و پدیکور ناخن در این است که مانیکور روی ناخن های دست انجام می شود و پدیکور برای مرتب کردن ناخن های پا صورت می گیرد. بنابراین شما با یادگیری صحیح و اصولی مانیکور ناخن در خانه به راحتی می توانید پدیکور را هم خودتان انجام دهید.

انواع مانیکور ناخن چیست ؟

مانیکور ناخن به دو صورت خشک و مرطوب انجام می شود. در هر دو حالت شما می توانید بعد از مرتب شدن ناخن های خود تصمیم بگیرید که آرایش ناخن شما چگونه باشد؟ می توانید روی ناخن های خود را لاک بزنید یا آن ها را ژلیش کنید یا اینکه به یک برق ناخن ساده اکتفا کنید و از ظاهر طبیعی آن ها لذت ببرید.

مانیکور ناخن خیس چیست

مانیکور خیس چیست ؟

اصطلاح مانیکور خیس را شاید شنیده باشید. مانیکور ناخن خیس چیست ؟ در مانیکور ناخن به صورت خیس، دست ها درون آب گرم خیسانده می شوند تا گوشت های اضافه و کوتیکول های اطراف ناخن نرم شوند. روش کار نیز بدین صورت است که ابتدا باید لاک قبلی روی ناخن به طور کامل پاک شود، سپس ناخن ها به کمک ناخن گیر کوتاه شده و به کمک سوهان ناخن فرم داده شوند. بعد از این مراحل، دست ها را به مدت 10 دقیقه درون کاسه ای از آب گرم به همراه مقداری صابون و مایع نرم کننده قرار می دهند تا نرم شوند. سپس دست ها را با حوله خشک می کنند. حال نوبت به تمیز کردن پوست های مرده روی سطح ناخن و مرتب کردن کوتیکول ها است که یکی از مراحل مهم در مانیکور ناخن هستند. در نهایت با کرم زدن یا استفاده از لوسیون دست ها و ناخن ها ماساژ داده می شود تا خشک نشوند.

مانیکور ناخن به کمک پارافین هم یکی از روش هایی است که اخیرا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این روش تا حدودی شبیه به مانیکور ناخن مرطوب است با این تفاوت که به جای آب گرم از پارافین ولرم استفاده می شود.

مانیکور ناخن خشک چیست ؟

مانیکور ناخن خشک چیست

مراحل آموزش مانیکور خشک همانند مانیکور ناخن مرطوب است با این تفاوت که دست ها در داخل آب قرار نمی گیرند و در همان حالت خشک مانیکور می شوند. این روش به خصوص برای افرادی که ناخن های شکننده یا پوست خشکی دارند بهتر است. مانیکور ناخن خشک به دو روش معمولی و روسی انجام می شود. در مانیکور ناخن خشک از سوهان دستی استفاده می کنند اما در روش روسی از سوهان برقی و سر سوهان های شنی استفاده می شود.

روش های دیگری نیز برای مانیکور ناخن نام می برند که از آن جمله می توان به مانیکور فرانسوی، آمریکایی و ژلیش هستند که تفاوت این روش ها در نوع لاک زدن ناخن است و مرتب کردن ناخن ها به یکی از دو صورت مرطوب یا خشک صورت می گیرد.

حال که با انواع روش مانیکور ناخن آشنا شدید، زمان آموزش مانیکور در خانه است. آنچه که مهم است، یادگیری صحیح و اصولی مرتب کردن ناخن ها است تا علاوه بر زیبایی، سلامت آن ها هم تضمین شوند. مطمئن باشید با داشتن ناخن هایی با ظاهر مرتب حتی با یک لاک ساده جذابیت بالایی به دست های خود خواهید داد.

قبل از اینکه طرز مانیکور کردن ناخن ها را ببینیم، باید اول با ابزار مورد نیاز این کار آشنا شویم و با طرز کار هر کدام از آن ها آشنا شویم.

ست مانیکور ناخن چیست ؟

ست مانیکور ناخن

برای انجام صحیح هر کاری باید از ابزار مورد نیاز آن استفاده کرد. مانیکور ناخن نیز نیاز به ابزار مانیکور دارد که در یک ست مانیکور ناخن موجود هستند. در ادامه در مورد این که ابزار مانیکور ناخن چیست صحبت می کنیم و در مورد هر کدام از آن ها توضیح می دهیم.

1.      ناخن گیر اولین ابزار مورد نیاز برای مانیکور ناخن

از ابزار اصلی برای مانیکور ناخن، سوهان و ناخن گیر هستند. از آن جایی که زیر ناخن ها می تواند محل مناسبی برای رشد باکتری ها باشد، بهتر است همیشه آن ها را کوتاه نگه دارید تا از شیوع بیماری جلوگیری کنید.

2.      سوهان ناخن برای فرم دهی به ناخن ها بعد از کوتاه کردن آن ها

سوهان های ناخن انواع مختلفی دارند که به شکل ها و درجه های زبری متفاوتی هستند. این که چه شکلی را انتخاب می کنید به راحتی خود شما بستگی دارد اما درجه زبری آن مهم است.

سوهان ناخن حداقل دو طرف دارد که گاهی هر دو طرف درجه زبری شبیه به هم دارند و گاهی متفاوت هستند. اگر دقت کرده باشید بر روی هر سوهان ناخن دو عدد نوشته شده است. اگر این دو عدد یکسان باشند، هر دو طرف سوهان یکی هستند اما اگر متفاوت باشند، دو طرف سوهان زبری متفاوتی دارند. به طور مثال اعداد 180/180 بر روی سوهان ناخن به این معنا هستند که دو طرف سوهان شبیه به هم هستند و در هر سانتی متر مربع آن 180 دندانه وجود دارد. باید بدانید که هر چه عدد بزرگتر باشد، سوهان نرم تر است و هرچه این عدد کوچک تر باشد، سوهان زبرتر است.

زبری مناسب سوهان ناخن

حال که انواع سوهان ناخن را شناختید، یکی را انتخاب کنید اما دقت داشته باشید که:

  • سوهان های با درجه زبری 80-100، فقط برای ناخن های مصنوعی قابل استفاده هستند. اگر از آن ها برای ناخن طبیعی استفاده کنید، باعث شکستن و بد شکل کردن ناخن شما می شوند.
  • بهتر از سوهان ناخن فلزی استفاده نکنید زیرا ممکن است به ناخن شما آسیب بزند.
  • سوهان های شیشه ای یا کریستالی بسیار کاربردی هستند و به راحتی نیز شسته می شوند.

 

3.      کاربرد قاشقک عقب زن یا پوشر برای مانیکور ناخن چیست ؟

پوشر

برای عقب راندن کوتیکول ها از این ابزار استفاده می شود. اگر پوست سختی دارید از نوع فلزی و اگر پوست نرم و حساسی دارید از پوشرهای چوبی یا استیک استفاده کنید.

شما نباید کوتیکول های خود را برش دهید یا از بین ببرید بلکه فقط باید آن ها را عقب برانید. انتهای پهن تر پوشر یا قاشقک عقب زن برای این کار مناسب تر است. مراقب باشید در اطراف ناخن بریدگی ایجاد نکنید که می تواند باعث عفونت شود.

4.      انبرک یا نیپر در ابزار مانیکور ناخن برای چیست ؟

نیپر

از این ابزار برای جدا کردن کوتیکول های اضافه یا پوسته های اطراف ناخن استفاده می کنند. بنابراین زمانی که با کمک پوشر کوتیکول ناخن را به عقب راندید، با استفاده از نیپر اضافه آن را جدا کنید. همچنین پوست های نرم اطراف ناخن که جدا شده یا ظاهر بدی به ناخن شما داده اند را می توانید با نیپر جدا کنید.

5.      اهمیت بافر در مانیکور ناخن چیست ؟

بافر

بافر جزء مراحل اصلی مانیکور ناخن نیست اما باعث می شود ناخن های شما درخشش زیبایی پیدا کند. همچنین به لایه برداری از روی ناخن ها کمک می کند.

در زمان استفاده از بافر فقط در یک جهت حرکت کنید یعنی از جلو به عقب یا از عقب به جلو بیایید و این کار را نرم و آرام انجام دهید. استفاده بیش از حد از بافر باعث نازک شدن ناخن های شما می شود. برای درخشش بیشتر ناخن ها می توانید از قسمت نازک این ابزار استفاده کنید. بعد از اتمام کار نیز از روغن کوتیکول یا موم زنبور عسل روی ناخن های خود بزنید.

6.      فرچه یا برس ناخن باعث از بین بردن آلودگی ها می شود.

کاربرد فرچه برای مانیکور ناخن چیست

برس ناخن برای تمیز کردن زیر ناخن ها به کار می آید. البته استفاده از این ابزار را به صورت روزانه هم می توانید انجام دهید زیرا باعث می شود آلودگی ها از زیر ناخن شما زدوده شود.

برای استفاده از برس، آن را زیر آب گرم بگیرید و سپس مقداری صابون به برس بزنید. حال برس را از یک سمت به سمت دیگر ناخن بکشید. پس از تمیز شدن کامل ناخن ها، دست خود را به خوبی بشویید. استفاده از آب گرم هم بهتر زیر ناخن ها را تمیز می کند و هم آن ها را نرم می کند تا برس بهتر زیر ناخن ها برود.

7.      کاربرد استیک برای مانیکور ناخن چیست ؟

استیک چوبی

این ابزار می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از آن می توانید به عنوان پوشر استفاده کنید تا کوتیکول را به عقب برانید، کثیفی های زیر ناخن را برطرف کنید یا بعد از لاک زدن به ناخن اطراف ناخن و ایرادات لاک را به کمک این ابزار برطرف کنید.

حال که با ابزار مورد نیاز برای آموزش مانیکور دست آشنا شدید زمان آن است که ببینیم چگونه ناخن هایمان را مانیکور کنیم؟

چگونه در خانه مانیکور ناخن کنیم؟

فیلم آموزش مانیکور ناخن

بعد از اینکه توضیح دادیم مانیکور ناخن چیست و ابزار مورد نیاز آن را شناختیم نوبت به آموزش ساده مانیکور ناخن به صورت مرحله به مرحله و با جزئیات کامل می رسد تا شما نحوه مانیکور ناخن در منزل را به صورت کامل یاد بگیرید. همچنین می توانید آموزش طراحی ناخن را نیز یاد بگیرید و جلوه زیباتری به ناخن های خود بدهید.

1.      دست های خود را بشویید.

قبل از گرفتن ناخن ها، باید دست های خود را با آب گرم و صابون به درستی بشویید تا از هر گونه آلودگی و چربی پاک شود. این کار باعث می شود ناخن ها نیز نرم شوند و راحت تر بتوانید آن ها را فرم دهید. البته اگر ناخن های حساسی دارید یا می خواهید از مانیکور ناخن خشک استفاده کنید می توانید از روغن هایی همچون روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید تا پوست دست و ناخن ها را نرم کنند.

همچنین توجه داشته باشید که قبل از شروع به مانیکور حتما باید لاک قبلی ناخن را به طور کامل از روی ناخن خود پاک کنید سپس مانیکور را شروع کنید.

2.      دست هایتان را کامل خشک کنید.

بعد از شستن دست ها حتما آن ها را به طور کامل خشک کنید زیرا آب می تواند باعث نرم شدن ناخن ها و آسیب پذیری آن ها در زمان مانیکور شود.

3.      شکل ناخن خود را انتخاب کنید.

پس از آشنایی با این که مانیکور ناخن چیست ، باید به سراغ شکل دادن ناخن ها برویم. حال نوبت استفاده از ناخن گیر است ناخن ها را می توان شکل های متفاوتی داد. اما شکل های متداول بیضی، مربعی و بادامی است. اینکه چه شکلی به ناخن خود دهید به سلیقه و فرم انگشتان و ناخن های شما بستگی دارد.

انواع مدل های ناخن

·        ناخن های مربعی

این فرم ناخن با توجه به طول آن به شکل مربع یا مستطیل هستند و دور آن کاملا زاویه قائمه دارد. اگر ناخن شما کوتاه است، لبه های کاملا صاف، ناخن ها را مستحکم می کند. این فرم برای افرادی که با دست خود زیاد کار می کنند مناسب است. البته ناخن کوتاه مربعی، انگشتان را کوتاه تر و پهن تر نشان می دهد. لبه های این فرم ناخن می تواند در زمان لباس پوشیدن برای شما مشکل ایجاد کند مخصوصا اگر از لباس ها و روسری های ظریف استفاده می کنید.

·        ناخن های بیضی مربعی:

این فرم بین حالتی بین مربعی و بیضی است که لبه های ناخن گردتر هستند و ظاهری لطیف تر به ناخن می دهند. این فرم ناخن، انگشتان را مسطح نشان می دهند، در هر دو طول کوتاه و بلند ناخن کاربرد دارند و به استحکام ناخن کمک می کنند.

·        ناخن های گرد:

فکر می کنید فرم کلاسیک ناخن ها در مانیکور ناخن چیست ؟ فرم کلاسیک ناخن ها، گرد است که برای ناخن های کوتاه استفاده می شوند و لبه هایی کاملا منحنی دارند. این فرم در ناخن های بلند بسیار شبیه به فرم بیضی است اما گردتر. این فرم کمتر از هر فرم دیگری می شکند و برای کسانی که زیاد را دستان خود کار می کنند مناسب است. خاراندن بدن در این فرم ناخن چندان رضایت بخش نیست و باز کردن یا زدن گره سخت است.

·        ناخن های بیضوی:

مانیکور ناخن بیضوی چیست و کجا باید استفاده شود؟ این فرم کلاسیک ناخن های بلند است که لبه های آن در بالای ناخن انحنا پیدا می کنند اما این انحنا به اندازه فرم گرد نیست. این فرم در کنار زیبا بودن بسیار کاربردی است و به ناخن های شما استحکام می بخشد. در تمام فعالیت های روزانه می توانید از این فرم استفاده کنید.

·        ناخن های بادامی:

ناخن های بادامی همانند اسمشان شبیه به بادام هستند، با گوشه های نازک و مخروطی شده که در نوک ناخن گرد می شوند. این فرم ناخن، انگشتان پهن را کشیده تر نشان می دهند و با وجود گوشه های سوهان کشیده، تا حدودی ناخن شما را مستحکم قرار می دهند. از این فرم ناخن ها می توانید برای طول های کوتاه تر هم استفاده کنید اما برای درآوردن آن ها به شکل بادامی، نیاز به طول بلندتر از معمول دارید. این فرم بیشتر در ناخن های مصنوعی استفاده می شوند. و اگر ناخن شما به شکل بادامی است باید با باز کردن راحت قوطی های نوشابه یا برداشتن هر چیزی از روی زمین و همچنین بستن دکمه لباس به همان آسانی که دیگران انجام می دهند خداحافظی کنید.

·        ناخن های بالرین:

مانیکور ناخن بالرین چیست؟ به نظرتان دلیل نام گذاری اینگونه نامگذاری برای این مدل ناخن ها چیست ؟ این ناخن های باریک که نوک هایی گرد دارند، شبیه به کفش بالرین ها هستند. به همین دلیل به آن ها ناخن های بالرین می گویند. مانیکور کردن ناخن بدین شکل باعث می شود انگشتان کشیده تر نشان داده شوند و فرصت بیشتری برای هنر ناخن آرایی فراهم می کنند. اما با انتخاب آن، ورزش، باز کردن در چیپس و پفک و تایپ بی صدا روی صفحه گوشی و کیبورد را فراموش کنید.

·        ناخن های کارد شکل:

مانیکور ناخن کارد شکل برای چیست؟ با نگاهی به این مدل ناخن ها، دلیل نامگذاری آن ها کاملا مشخص می شود. این فرم، سری نوک تیز دارد که می تواند باعث پاره شدن برخی لباس های ظریف نیز بشود. این فرم نیز انگشتان را کشیده تر نشان می دهند و فقط برای افرادی همچون سلبریتی ها مناسب است که تیمی برای انجام دادن کارهای شان دارند وگرنه برای افراد عادی که حتی برای کارهای روزانه و سبک از دستان خود استفاده می کنند نیز مناسب نیست.

بعد از انتخاب شکل ناخن ها، باید به اندازه مورد نیاز ناخن را باخن گیر کوتاه کنید و با سوهان، ناخن خود را فرم دهید. در زمان کوتاه کردن حتما فرم ناخن دلخواه را در نظر داشته باشید. به طور مثال اگر ناخن های بادامی شکل می خواهید، اطراف ناخن خود را بیشتر از سر ناخن کوتاه کنید یا اگر ناخن مربعی دوست دارید، نباید به طور کامل و به اندازه ناخن گرد آن را کوتاه کنید.

برای سوهان کشیدن صحیح ناخن باید چند نکته را حتما رعایت کنید:

  1. ناخن را موازی با سوهان ناخن بگیرید. این کار باعث جلوگیری از شکستن ناخن شما می شود. همچنین سوهان را خیلی دور از ناخن نگیرید که این کار نیز ناخن را مستعد شکستگی می کند.
  2. همانطور که در ویدیوی پایین نیز نشان داده می شود، سوهان را از کناره ناخن به سمت مرکز ببرید. هرگز سوهان ناخن را در حرکت های رفت و برگشت بر روی ناخن نکشید. این کار باعث پوسته پوسته کردن ناخن و شکستن آن می شود. بلکه آن را هر بار از روی ناخن برداشته و دوباره بر روی گوشه ناخن بگذارید.
  3. زمانی که ناخن ها را از کناره به سمت نوک سوهان کشیدید، سوهان ناخن را عمود بر ناخن بگیرید و سر آن را مرتب کنید. این کار از ضعیف شدن ناخن در زمان سوهان کشیدن جلوگیری می کند. مراقب باشید که سوهان کشیدن به صورت زاویه دار از بالا، باعث نازک شدن ناخن شما می شود.
  4. سوهان ناخن را همانطور که در ویدیو نشان داده می شود به صورت عمود بر سر ناخن و موازی گوشه آن قرار داده و از یک طرف به سمت دیگر بکشید.

البته توجه داشته باشید که سوهان کشیدن زیاد به ناخن ها باعث آسیب رساندن به آن ها می شود. دو هفته یکبار یا حتی چهار هفته یکبار کافی است. به ناخن های خود فرصت رشد کافی را بدهید.

طریقه صحیح سوهان کشیدن هنگام مانیکور ناخن چیست؟ در ویدیوی زیر می توانید طریقه صحیح سوهان کشیدن به ناخن را ببینید.

5.      مرتب کردن کوتیکول ناخن

شاید برای تان سوال باشد مرتب کردن کوتیکول هنگام مانیکور کردن ناخن چیست. یکی از مراحل آموزش مانیکور حرفه ای، استفاده صحیح از پوشر و نیپر است. قبل از این کار بهتر است مجدد دست های خود را به مدت چند دقیقه با آب گرم و نرم کننده ملایم خیس کنید تا کوتیکول ها نرم شوند. همچنین به کمک برس ناخن زیر ناخن های تان را به خوبی تمیز کنید.

حال دست خود را با حوله تمیز خشک کنید و کمی کرم کوتیکول روی ناخن ها ماساژ دهید. پس از این مرحله از پوشر و نیپر به همان صورت که گفته شد استفاده کنید تا کوتیکول و پوست اطراف ناخن را مرتب نمایید.

البته هر بار که دست های خود را می شویید باید از روغن کوتیکول و مرطوب کننده استفاده کنید پس آن ها را نزدیک سینک یا روشویی خود قرار دهید تا به طور منظم به کار ببرید.

6.      لاک زدن به ناخن

پس از تمیز کردن کوتیکول ها و پوسته های اضافه اطراف ناخن، نوبت به لاک زدن ناخن است که به روش های مختلفی می توانید انجام دهید و این کار کاملا به سلیقه و دلخواه شما بستگی دارد.

7.      استفاده از لوسیون و مرطوب کننده

در نهایت برای جلوگیری از خشکی دست، از نرم کننده و لوسیون استفاده نمایید یا می توانید تقویت ناخن خانگی خود را با انواع ماسک های دست ساز انجام دهید.

مزایای مانیکور ناخن چیست ؟

شاید برای تان سوال باشد که مزایای مانیکور ناخن چیست که افراد زیادی به سراغ آن می روند. در ادامه مهمترین مزایای مانیکور ناخن را بیان کرده ایم.

  • ماساژ دست باعث بهبود گردش خود در انگشتان و دستان شما می شود و لایه برداری از پوست دست نیز باعث نرم و زیبا شدن آن می شود.
  • استفاده از لوسیون ها و ماسک های ناخن به افزایش رشد و استحکام ناخن های شما کمک می کند.
  • تمیز کردن زیر و گوشه های ناخن نیز باعث می شود هر گونه میکروب، قارچ یا عفونتی از روی ناخن های شما زدوده شود.
  • در نهایت شما با ماساژ دست ها استرس و تنش را از خود دور کرده و با زیبا کردن آن ها اعتماد به نفس خود را بالا خواهید برد.

اما این را هم فراموش نکنید که در صورت استفاده از وسایل غیر استریل چه در خانه و چه در سالن زیبایی، ممکن است خطر عفونت ناخن و دست خود را به جان بخرید. این عفونت یا قارچ ممکن است از افراد دیگر که از این وسایل استفاده می کنند به شما سرایت کند بنابراین همیشه قبل از شروع کار وسایل مورد نیاز را ضد عفونی کنید.

در انتها

در این نوشته سعی کردیم درباره اینکه مانیکور ناخن و انواع آن چیست به طور کامل توضیح دهیم و هر آنچه که شما برای مانیکور ناخن در خانه نیاز دارید را معرفی کنیم و طرز کار آن ها را نیز بگوییم. امیدواریم بعد از خواندن این متن به راحتی بتوانید ناخن های خود را مانیکور کنید. در صورتی که درباره این مطلب سوالی داشتید یا تجربه مانیکور ناخن در منزل را داشته اید، در قسمت نظرها با ما در میان بگذارید.

سوالات رایج درباره مانیکور ناخن

 

مانیکور ناخن چیست؟

برای پاسخ به سوال مانیکور ناخن چیست باید بگوییم، مانیکور ناخن روشی برای مراقبت و زیبایی ناخن های دست است که شامل مراحل مختلفی از جمله کوتاه کردن ناخن ها، سوهان کشیدن، شکل دادن به آن ها، گرفتن پوست های اضافه و تمیز کردن کوتیکول ناخن و در نهایت لاک زدن به آن است.

طریقه مانیکور کردن ناخن چیست؟

برای مانیکور ناخن باید ابتدا فرم آن ها را با ناخن گیر و سوهان شکل داد و سپس به کمک ابزار مناسب کوتیکل و پوست های اطراف ناخن را مرتب کرد. سپس با لاک زدن روی آن جلوه زیبایی به ناخن ها بخشید.

چگونه مانیکور کنیم؟

برخی افراد ترجیح می دهند برای مانیکور ناخن های خود به مانیکوریست مراجعه کنند و برخی با یاد گرفتن اصول آن، خود به مانیکور کردن ناخن هایشان می پردازند.

هر چند وقت یک بار مانیکور کنیم؟

زمان مانیکور ناخن به فعالیت روزانه شما بر می گردد. اگر در طول روز زیاد با دستان خود کار می کنید، ممکن است هر هفته ناخن های شما نیاز به مانیکور پیدا کنند اما سوهان کشیدن زیاد هم می تواند به ناخن هایتان آسیب برساند. بنابراین سعی کنید کمتر از دو هفته یکبار این کار را انجام ندهید.

 

 

منابع:

lesalon

wonderopolis

picsnails