مدل شنیون باز و بسته عروس مناسب با حالت چهره شما کدام است؟

مدل مو یکی از موارد تاثیرگذار در زیبایی چهره بخصوص برای عروس خانم هاست. بهترین گزینه برای عروس ها، مدل شنیون باز و بسته عروس است. شنیون باز عروس یا شنیون بسته عروس را باید با توجه به فرم چهره و سایر مشخصات صورت انتخاب کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه این مطلب قصد داریم چند مدل شنیون عروس را به شما معرفی کنیم. همچنین، بهترین نوع شنیون با توجه به نوع چهره را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدل شنیون بسته عروس

شنیون مو انواع مختلفی دارد که یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین آنها، شنیون بسته عروس است. در شنیون بسته عروس می توان موها را با توجه به سلیقه، مدل لباس و فرم چهره در قسمت بالا یا پایین سر جمع کرد. انواع مختلفی از شنیون بسته عروس وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

شنیون عروس مدل اروپایی

در چند سال اخیر، مدل های ساده و اروپایی شنیون ترند شده اند. اغلب عروس خانم ها ترجیح می دهند به جای شنیون های شلوغ و پرکار از شنیون های ساده تر استفاده کنند. در شنیون‌عروس مدل اروپایی هیچ قاعده و قانون خاصی وجود ندارد. کافی است موها را در قسمت پایین یا بالای سر جمع کنید و با آن یک مدل جمع و جور و شیک درست کنید. در شنیون جدید عروس مدل اروپایی باید از تاج های ظریف و شیک یا تاج گل استفاده شود.

شنیون عروس مدل اروپایی

شنیون مدل گل

یکی دیگر از انواع شنیون بسته عروس ، مدل گل است که معمولا در قسمت پایین سر انجام می شود. اموزش شنیون عروس برای این مدل به این صورت است که باید ابتدا موهای قسمت صدفی سر را کمی پوش داده و در محل مناسب فیکس کرد. سپس باقی مو را به صورت دم اسبی در قسمت پایین سر می بندیم. در مرحله بعد موهای جلوی سر را درست می کنیم. بعد از آن، نوبت به در آوردن شنیون‌عروس مدل گل می رسد.

برای این کار باید موهای دم اسبی را یک بافت کلاسیک بزنید و دانه های بافت را کمی با دست شل کنید. سپس دم اسبی که حالا تبدیل به بافت شل شده است را چند دور به دور خود بپیچانید تا به شکل گل شود. حالا از چند سنجاق سر برای ثابت ماندن شنیون عروس مدل گل استفاده کنید. تاج سر را می توانید روی قسمت صدفی سر قرار دهید. تور را هم زیر شنیون گل قرار داده و با سنجاق آن را تثبیت کنید. شنیون بسته عروس مدل گل برای افرادی مناسب است که موهایی بلند و پرپشت دارند.

شنیون مدل گل

شنیون بسته عروس گوجه‌ای

اگر از آن دسته عروس خانم هایی هستید که به سادگی و آراستگی در کنار هم علاقه دارید، شنیون مو عروس مدل مو گوجه ای را امتحان کنید. شنیون گوجه‌ای را هم می توان در قسمت بالای سر و هم در قسمت پایین سر انجام داد. برای این کار ابتدا موها را براشینگ کنید. سپس مدل موی جلوی سر را مطابق میل خود درست کرده و با اسپری حالت دهنده آن را فیکس کنید. در مرحله بعد باید دنباله موها را با کش ببندید. اگر می خواهید شنیون‌عروس مدل گوجه‌ای را در بالای سر انجام دهید، یک دم اسبی در بالای سر خود ببندید.

برای شنیون عروس مدل گوجه‌ای می توان از ابزار مخصوص به این کار استفاده کرد. معمولا برای شنیون گوجه‌ای از یک ابر دایره ای توخالی استفاده می شود. موهای دم اسبی را باید از قسمت توخالی ابر رد کنید. سپس اضافه موها را دور ابر دایره ای شکل خیلی تمیز بپیچید تا تمام مو جمع شود و به شکل گوجه در بیاید. تاج عروس را می توانید روی صدفی سر یا حتی دور شنیون گوجه‌ای قرار داد.

شنیون بسته عروس مدل گوجه ای

با مشاهده ویدوی زیر می توانید با روش انجام مدل موی گوجه‌ای آشنا شوید.

شنیون بسته با تور

شنیون بسته عروس با تور بیشتر مخصوص افرادی است که تمایل دارند، موهای خود را بپوشانند. در این مدل شنیون عروس جدید باید ابتدا موها را در قسمت پایین سر جمع و به مدل دلخواه شنیون کرد. به همین ترتیب موهای جلوی سر را نیز براشینگ کرده و درست می کنیم. سپس تور را روی سر در محل مورد نظر قرار می دهیم. به طوری که حجم بزرگی از موها را پوشش دهد. از سنجاق سر برای ثابت ماندن تور روی سر استفاده کرده و آن را خیلی نامحسوس به کار می بریم. روی تور می توان تاج قرار داد تا مرز بین تور و موهای سر چندان مشخص نباشد. در این مدل شنیون‌عروس بهتر است تور را کمی بلند در نظر بگیرید.

شنیون بسته با تور

شنیون بسته با تور بیشتر مخصوص افرادی است که تمایل دارند موهای خود را بپوشانند.

شنیون عروس مدل خطی

در شنیون عروس مدل خطی، برخی از نواحی مو کمی بالاتر از سایر سطوح مو قرار داده می شوند تا ظاهر یکدست و زیبایی به وجود بیاید. شنیون بسته عروس مدل خطی تاثیر زیادی در حجیم به نظر رسیدن موها خواهد داشت. برای این کار باید ابتدا موهای جلوی سر را دیزاین کنیم و آن را به مدل دلخواه در بیاوریم. سپس نوک انگشتان را آغشته به کمی کرم مو می کنیم و چند تار مو را به طور منظم و با فاصله مشخص از هم کمی بیرون می آوریم تا شکل خطی به وجود بیاید. هر لاینی که از لابلای موها خارج می کنیم را با سنجاق فیکس می کنیم و سپس اسپری حالت دهنده می زنیم تا به همان حالت بماند.

در صورت تمایل برای آشنایی با جدیدترین مدل مو مجلسی به مقاله دیگر ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه نمایید.

شنیون عروس مدل خطی

شنیون عروس مدل مواج

شنیون عروس مدل مواج هم یک مدل شنیون بوده که در سال های اخیر ترند شده است. در این سبک شنیون بسته عروس باید با استفاده از ترفندهایی، لایه های مو را به صورت مواج در آورد. برای این مدل شینیون باید لایه هایی از مو را در دست گرفت و با استفاده از اتو مو حالت داد. سپس نوک انگشتان را آغشته به کرم مو کرده و روی مو یک موج ایجاد می کنیم. موج ایجاد شده را با سنجاق فیکس کرده و به سراغ ادامه مو می رویم. به همین ترتیب روی یک دسته مو چند موج ایجاد کرده و همگی را با سنجاق ثابت می کنیم. در نهایت اسپری حالت دهنده می زنیم و بعد از چند دقیقه سنجاق ها را باز می کنیم.

شنیون عروس مدل مواج

شنیون بسته عروس با بافت

یکی دیگر از مدل های شنیون بسته عروس که می توان انجام داد، تلفیق شنیون و بافت مو است. برای این کار می توان قسمت جلوی سر را بافت زد و قسمت پشت سر را نیز به مدل دلخواه جمع کرد. بهترین مدل بافت موی جلوی سر، مدل فرانسوی است. در این مدل می توانید چند تار مو از قسمت جلوی سر را نیز به داخل صورت بریزید و آن را کمی فر کنید.

روش بافت مو فرانسوی به این صورت است که ابتدا موها را به سه دسته مساوی تقسیم می کنیم. سپس شروع به انجام بافت کلاسیک کرده و پس از این که دو قسمت ابتدایی بافت کلاسیک را انجام دادیم، از سمت راست یک دسته مو اضافه کرده و می بافیم. در مرحله بعد یک دسته مو از سمت چپ به بافت اضافه کرده و همین کار را تا انتها ادامه می دهیم تا بافت کاملا کف سر بچسبد.

حتی می توانید قسمت پشت را نیز ببافید. یکی از انواع شنیون عروس با بافت به این صورت است که موها را از قسمت پشت گردن تا وسط سر جدا کرده و یک بافت کف سر به صورت عمودی می زنیم. سپس موهای قسمت بالای سر را یک شنیون شل و ساده می زنیم.

از ترکیب شنیون با بافت می توان برای شنیون‌عروس مدل گوجه‌ای نیز استفاده کرد. به این صورت که یک دسته از موها را بافته و به دور شنیون گوجه‌ای فیکس می کنیم. به همین ترتیب مدل های مختلف بسیاری را می توان از ترکیب شنیون و بافت مو خلق کرد.

شنیون بسته عروس با بافت

انواع مدل شنیون باز عروس

شنیون باز، بهترین شنیون عروس است. بهتر است که شنیون باز عروس را در ماه هایی از سال انتخاب کنید که خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد. چون گرمای هوا موجب افزایش تعریق شده و به همین علت هم مدل موی شنیون باز عروس انتخاب هوشمندانه ای برای این فصل نیست. علاوه بر این، در آب و هوای سرد سال نیز به دلیل بارش برف یا باران ممکن است، شنیون باز عروس خراب شود. بنابراین قبل از انتخاب شنیون به این موارد هم دقت داشته باشید.

شنیون باز عروس مدل فر

یکی از محبوب ترین مدل های شنیون باز عروس، مدل فر است. معمولا عروس خانم های ساده پسند از این مدل شنیون عروس استقبال می کنند. برای این مدل بهتر است موهایتان بلند و پرپشت باشد. ابتدا باید موها را براشینگ و سپس با استفاده از اتو مو یا بابلیس اقدام به فر کردن موها کرد. در این مدل شنیون‌عروس، استفاده از تور انتخابی است. می توانید تور را در مرکز سر قرار داده و روی آن یک تاج ظریف نصب کنید. استفاده از تاج گل هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

مدل موی بافت

شنیون باز عروس مدل دم اسبی

مدل موی دم اسبی را دست کم نگیرید! این مدل شنیون جدید عروس را اگر به شیوه ای زیبا و شکیل بیارایید، تاثیر زیادی در افزایش جذابیت چهره شما خواهد داشت. برای این کار باید ابتدا موها را خوب براشینگ کنید. سپس موهای قسمت صدفی سر را درست کرده و کمی پوش می دهیم. در مرحله بعد موهای جلوی سر را درست می کنیم. سپس دنباله موها را به صورت دم اسبی در بالا یا پایین سر می بندیم. حالا یک لایه باریک از موهای دم اسبی را جدا کرده و به دور کش سر می بندیم تا حالت شیک تری پیدا کند. دنباله دم اسبی را می توانید فر کنید. همچنین می توان از انواع اکسسوری مو مثل مروارید برای دور دم اسبی استفاده کرد. برای آشنایی با روش استفاده از انواع اکسسوری برای مو به مقاله دیگر ما با نام آموزش آرایش مو دخترانه مراجعه کنید.

موی دم اسبی

در صورتی که مدل شنیون دم اسبی را به شیوه ای زیبا و شکیل بیارایید، تاثیر زیادی در افزایش جذابیت چهره شما خواهد داشت.

شنیون باز عروس مدل نیمه بسته

یکی دیگر از انواع شنیون باز عروس، به این صورت است که نیمی از مو را به صورت بسته و نیمی دیگر از موها به صورت باز باشد. برای این کار باید کمی روی موهای قسمت صدفی سر کار کنید. سپس دنباله موها که به صورت باز است را براشینگ کنید. می توانید از بابلیس برای فر کردن موها نیز استفاده نمایید. در این سبک شنیون‌عروس بهتر است از یک تاج ظریف هم کمک بگیرید. تور را نیز می توان روی قسمت باز موها قرار داد و با سنجاق فیکس کرد.

شنیون نیمه بسته

شنیون باز عروس مدل راپونزل

اگر انیمیشن راپونزل را دیده باشید، حتما با مدل موی شخصیت اصلی این داستان آشنایی دارید. دختری که به داشتن موهای خیلی بلند معروف است. برای این مدل شنیون باز عروس باید ابتدا موها را خوب براشینگ کنید. سپس موهای قسمت صدفی را در مرکز سر جمع کرده و با سنجاق یا کش سر فیکس نماییم. دنباله موها را نیز با فاصله چند سانت از هم بسته و از اکسسوری مناسب برای تزئین آن استفاده می کنیم. برای این مدل شنیون‌عروس باید موها بلند و پرپشت باشد. همچنین می توان از موهای اضافی یا روش اکستنشن مو برای بلندتر و حجیم تر شدن موها استفاده کرد.

شنیون راپونزل

شنیون عروس مدل باز با بافت

عروس خانم های طرفدار سادگی می توانند از مدل موی باز به همراه بافت نیز استفاده کنند. مدل های مختلفی از بافت مو وجود دارد که همگی زیبا هستند و می توان از آنها بهره گرفت. یکی از مدل های بافت مو برای شنیون، مدل تیغ ماهی است. برای این کار باید بافت مو را از دو طرف سر آغاز کرده و سپس در مرکز سر موها را با هم ترکیب نموده و یک بافت تیغ ماهی بزنید. سپس بافت را با دست کمی شل کنید تا نمای زیباتری داشته باشد.

برای انجام بافت تیغ ماهی باید ابتدا موها را به دو دسته مساوی تقسیم کنید. موهای سمت راست را با دست نگه داشته و یک دسته کوچکی از موهای سمت چپ را جدا کرده و داخل سمت راست ببرید. در مرحله بعد باید خلاف این کار را انجام دهید. یعنی باید قسمت کوچکی از موهای سمت راست را جدا کرده و داخل موهای سمت چپ ببرید. همین کار را تا انتها انجام دهید.

مدل بافت مو

انتخاب مدل شنیون عروس بر اساس فرم صورت

اگر می خواهید نتیجه بهتری از مدل شنیون‌عروس بگیرید، باید به تناسب و هماهنگی آن با فرم صورت خود توجه داشته باشید.

مدل‌موی عروس مطابق با صورت بیضی

در فرم صورت بیضی یا کشیده، گونه ها دارای انحنای کمتری هستند و اندازه پیشانی و چانه بلندتر دیده می شود. برای این فرم صورت بهتر است از مدل شنیون عروس استفاده شود که خیلی ارتفاع نداشته باشد. بهترین نوع شنیون‌عروس برای صورت بیضی و کشیده، مدل شل است.

مدل‌موی عروس مطابق با صورت بیضی

شنیون‌عروس مطابق با صورت مستطیلی

در فرم صورت مستطیلی معمولا پیشانی و فک در یک زاویه قرار دارند و گونه ها به صورت فرو رفته دیده می شوند. برای این مدل صورت بهتر است از مدل خاصی از شنیون‌عروس استفاده شود که چهره را حجیم تر جلوه دهد. چون در اغلب مواقع افراد دارای فرم صورت مستطیلی دارای چهره ای لاغر هستند. بهترین نوع شنیون برای این افراد، مدل شنیون باز عروس است که قسمتی از موها نیز روی چانه و گردن قرار بگیرد.

 

شنیون عروس مطابق با صورت مثلثی یا قلبی

در فرم صورت مثلثی، پیشانی از اندازه کوچک تری نسبت به پایین صورت برخوردار است. برعکس، در فرم صورت قلبی، پیشانی از حجم بیشتری نسبت به چانه برخوردار است. برای شنیون صورت مثلثی باید مول مویی را انتخاب کرد که حجم پیشانی را بیشتر جلوه دهد. به عنوان مثال، مدل موی جلوی سر شلوغ برای این افراد انتخاب خوبی است. اما برای شنیون صورت قلبی باید از مدل مویی استفاده کرد تا حجم پیشانی کمتر دیده شود. مدل بافت مو جلوی سر یا مدل مو باز برای این افراد گزینه مناسبی به نظر می رسد.

شنیون صورت مثلثی یا قلبی

 

مدل‌موی عروس مطابق با صورت گرد

در فرم صورت گرد معمولا عرض پیشانی و چانه یکی هستند و گونه ها حالت برجسته تری دارند. برای این مدل فرم صورت باید از شنیون هایی استفاده شود که چهره لاغرتر و کشیده تر به نظر برسد. برای شنیون عروس صورت گرد بهتر است از مدل هایی استفاده شود که حجم بیشتری از مو بالای سر جمع یا پشت سر بسته شود.

مدل‌موی مطابق با صورت گرد

سخن آخر

شنیون‌عروس مدل های مختلفی دارد که در دو گروه شنیون باز عروس و شنیون بسته عروس دسته بندی می شود. برای این که بهترین تجربه را از شنیون‌عروس داشته باشید، باید به فرم صورت خود توجه کرده و مطابق با آن مدل مو را انجام دهید. در این مطلب به انواع مدل شنیون عروس جدید و همچنین انتخاب شنیون بر اساس فرم صورت پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

منابع

theknot