دانستنی ها و نکات ضروری برای داشتن یک آرایش تابستانی زیبا و حرفه ای

با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان، زمان مناسبی برای امتحان کردن ترندهای روز آرایشی، بخصوص استفاده از رنگ های شاد و جذاب فرا می رسد. اما اگر مراقب انتخاب محصولات و لوازم آرایشی خود نباشید، ممکن است تجربه خوبی از آرایش تابستانی کسب نکنید؛ چرا که در این فصل به دلیل افزایش دمای هوا و تعریق صورت، احتمال ماسیده شدن آرایش افزایش می یابد. به همین دلیل اغلب میکاپ آرتیست ها از لوازم آرایشی فوق العاده سبک در آرایش تابستانی خود استفاده می کنند. در این فصل، استفاده از محصولات ضد تعریق و ضد آب بهترین گزینه است که نباید از آن غافل شد.

از همه مهم تر، توجه به این نکته است که یک آرایش بی عیب و نقص زمانی انجام می شود که مراقبت های پوستی یعنی آبرسانی و لایه برداری را مرتب انجام داده باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع نکات و ترفندهای آرایش تابستانی و همچنین آموزش آن آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

آرایش تابستانی

نکات آرایش تابستانی

یک آرایشگر حرفه ای اظهار کرده است که یکی از اسلحه های مخفی وی برای انجام آرایش تابستانی شیک و مداوم، این است که قبل از شروع آرایش، پوست مشتری خود را به خوبی پاکسازی می کند. اگر می خواهید آرایش شما در تابستان جلوه بهتری داشته و همچنین از ماندگاری بالاتری برخوردار باشد، باید پوست خود را پاکسازی و لایه برداری کنید. پاکسازی پوست باعث می شود تا چربی اضافی و همچنین سلول های مرده از سطح پوست پاک شده و پوست آماده پذیرش میکاپ شود.

پس از این که لایه اضافی روی پوست را برداشتید، باید با استفاده از یک شوینده ملایم پوست را شستشو دهید. سپس می توانید از انواع محصولات مناسب برای زیرسازی آرایش استفاده نمایید. به این ترتیب آرایش تابستانی شما جلوه زیباتر و سبک تری پیدا خواهد کرد.

استفاده از پرایمر قبل از آرایش تابستانی

علاوه بر لایه برداری و پاکسازی پوست، استفاده از پرایمر کمک می کند تا مدت زمان ماندگاری میکاپ خود را افزایش دهید. پرایمرها از درخشندگی و ترشح بیش از حد چربی نیز جلوگیری می کنند. برای این کار کافی است ابتدا یک پرایمر متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید. یعنی اگر پوست شما از نوع چرب است، باید پرایمر فاقد چربی یا oil free خریداری کنید. اگر پوست شما از نوع خشک است، باید پرایمری را انتخاب کنید که از خشک شدن پوست بعد از کرم پودر زدن یا ایجاد ترک و خطوط پوستی جلوگیری کند.

برای مصرف پرایمر، استفاده از انگشت سبابه دست بهترین گزینه است؛ چرا که با ماساژ دادن پوست حین زدن پرایمر، مقداری گرما تولید کرده که در جذب و تثبیت محصول موثر واقع می شود. پس از این که مقداری پرایمر روی بینی، گونه ها، پیشانی و چانه زدید حدود دو دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود و سپس میکاپ خود را آغاز کنید.

استفاده از پرایمر

انتخاب کرم پودر مناسب برای فصل تابستان

راه رفتن در دما و رطوبت بالا باعث می شود تا شما عرق کنید و در نتیجه آرایش شما جلوه نازیبایی پیدا کند. برای جلوگیری از این پیش آمد، توصیه می شود از محصولات آرایشی سبک برای فصل تابستان استفاده کنید. به طور مثال می توانید به جای کرم پودر از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب های رنگی بهره بگیرید. این محصولات علاوه بر محافظت از پوست، حاوی مقداری رنگدانه نیز هستند که به یکدست شدن رنگ پوست کمک بسیاری می کند. علاوه بر این، بافت آن ها بسیار سبک بوده و احساس سنگینی ایجاد نخواهند کرد.

اگر روی پوست خود جوش یا لک دارید، می توانید ابتدا با استفاده از کانسیلرهای تصحیح کننده، ناحیه مورد نظر را به خوبی پوشش داده و سپس ضد آفتاب رنگی بزنید. برای زیر چشم نیز می توانید از کانسیلری به رنگ طبیعی یا انواع بهترین کرم دور چشم رنگی استفاده کنید.

کرم پودر مناسب برای فصل تابستان

استفاده از محصولات چند کاره در تابستان

در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و تعریق بیش از حد، احتمالا تمایل زیادی برای میکاپ کردن طولانی مدت نخواهید داشت. پس سعی کنید محصولاتی را تهیه کنید که چند کاره بوده و در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کنند. به طور مثال می توانید از یک محصول به عنوان رژلب و رژگونه خود استفاده کنید. تینت بنفیت یکی از همین گزینه های چند کاره و مفید است که همه جا به کارتان می آید. این نوع محصولات، تناژ هماهنگی را در آرایش شما ایجاد می کنند که به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک خواهد کرد.

استفاده از محصولات آرایشی چندکاره در وقت و هزینه شما صرفه جویی کرده و باعث سهولت آرایش می شوند.

استفاده از ریمل و خط چشم ضد آب در تابستان

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای داشتن یک آرایش تابستانی زیبا و بدون نقص، استفاده از لوازم آرایشی ضد آب است. هیچ چیز بدتر از ریمل و خط چشم ریخته شده در اطراف پلک نیست. پس با ارتقای ریمل و خط چشم خود به مدل ضد آب، از پخش شدن آرایش چشم خود در فصل تابستان جلوگیری کنید. همان طور که می دانید، برخی از ریمل های ضد آب قابلیت استفاده در استخر را هم دارند. بنابراین با خیال راحت از آنها در فصل تابستان استفاده کنید.

آرایش تابستانی جدید

در مدل های آرایش تابستانی جدید توصیه می شود که تمرکز خود را از آرایش چشم برداشته و بیشتر روی گونه ها و لب مانور دهید. یعنی به جای این که در فصل تابستان از خط چشم و آرایش اسموکی استفاده کنید، سعی کنید به یک ریمل یا خط چشم رنگی بسنده کنید. در مقابل می توانید برای آرایش گونه ها و لب ها از رنگ های شاد و درخشان مانند صورتی و نارنجی استفاده کنید.

این روزها استفاده از خط چشم های رنگی برای فصل تابستان به یک ترند آرایشی تبدیل شده است. این خط چشم ها را می توانید در انواع رنگ های نود و پاستلی که مختص تابستان هستند، پیدا کنید. همچنین، شما می توانید به جای کشیدن یک خط صاف و ساده پشت پلک، آن را به اشکال فانتزی بکشید. به طور مثال می توانید دنباله آن را کمی طولانی تر بکشید و سپس در جهت داخل پلک و امتداد خط میانی ادامه دهید.

میکاپ تابستانی

آرایش تابستانی دخترانه

به طور کلی در آرایش تابستانی بهتر است از رنگ های روشن و شاد استفاده شود و این موضوع در مورد آرایش تابستانی دخترانه نیز کاملا صدق می کند. بهتر است از رنگ های ملایم دخترانه مانند صورتی، هلویی، نارنجی، بژ و … در فصل تابستان استفاده شود. همچنین، توصیه می شود آرایش چشم را ملایم تر از آرایش لب انجام داد. استفاده از برق لب و به طور کلی لوازم آرایشی شاین دار نیز توصیه می شود.

آرایش تابستانی دخترانه بسیار ساده و سریع است. برای این سبک آرایش تابستانی صورت کافی است ابتدا صورت را با ضد آفتاب و کانسیلر مناسب بپوشانید. سپس از ریمل برای آرایش چشم استفاده کنید. برای آرایش گونه ها و لب ها نیز می توانید از یک محصول چند کاره مثل تینت بهره بگیرید.

آموزش آرایش تابستانی

ابتدا پوست خود را شستشو دهید تا عاری از هر گونه آلودگی و پسماندهای آرایشی شود. سپس قبل از این که پوست صورت تان به طور کامل خشک شود، اقدام به زدن مرطوب کننده کنید. استفاده از مرطوب کننده و آبرسان باعث می شود از خشکی و هیدراته شدن پوست شما جلوگیری شود. کمی صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شود و چربی روی سطح آن باقی نماند.

در مرحله بعد باید از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب را نه تنها در فصل تابستان، بلکه در همه فصول سال و حتی روزهای غیر آفتابی نیز باید مورد استفاده قرار داد تا از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت شود. مقدار مناسبی از ضد آفتاب را روی همه قسمت های پوست به جز دور چشم ماساژ دهید. این کار را بهتر است حداقل ۱۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن انجام دهید تا فرآیند محافظت از پوست به خوبی انجام شود.

اگر پوست شما هیچ مشکلی از قبیل ناهمواری، جوش، لک و … ندارد، بهتر است در آرایش تابستانی  خود به جای کرم پودر به مرطوب کننده و ضد آفتاب اکتفا کنید.

پس از این که ضد آفتاب را زدید و چند دقیقه بابت جذب بهتر آن صبر کردید، نوبت به مصرف کانسیلر می رسد. در صورتی که دور چشم شما تیرگی یا پف ندارد، می توانید تنها از کانسیلرهای رنگ طبیعی پوست استفاده کنید. اما اگر با مشکل تیرگی دور چشم مواجه هستید، بهتر است ابتدا از کانسیلر زرد رنگ برای پوشش دهی بهتر زیر چشم کمک گرفته شود. در مرحله بعد می توانید یک کانسیلر با رنگ طبیعی را به کار ببرید.

همچنین اگر سطح پوست شما دچار جوش، لکه یا جای زخم بود، ابتدا باید با استفاده از کانسیلرهای تصحیح کننده، اقدام به برطرف سازی آنها نمایید. به طور مثال، اگر روی صورت شما جوش و آکنه قرمز رنگ وجود دارد، با استفاده از کانسیلر سبز رنگ روی آن را بپوشانید و بعد به سراغ کانسیلر طبیعی یا کرم پودر بروید.

در فصل تابستان توصیه می شود از کرم پودرهای سبک استفاده کنید. اگر پوست شما هیچ مشکلی از قبیل ناهمواری، جوش، لک و … ندارد، بهتر است به جای کرم پودر تنها به مرطوب کننده و ضد آفتاب اکتفا کنید. به این ترتیب هم پوست شما مجال تنفس بهتر را پیدا خواهد کرد و هم این که از ماسیده شدن آرایش جلوگیری می شود.

آرایش صورت مخصوص تابستان

پس از مصرف کرم پودر، نوبت به فیکس کردن آن می رسد. برای این کار می توانید از پودر فیکس متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. استفاده از پودر فیکس به افزایش دوام میکاپ و آرایش تابستانی شما کمک زیادی می کند. پس از تثبیت آرایش با استفاده از پودر فیکس، از مقداری برنزر استفاده کنید. از آنجایی که توصیه می شود در آرایش تابستانی از رنگ های تند استفاده نشود، استفاده از برنزر به شما کمک می کند تا رنگ و جلوه خاصی به آرایش خود ببخشید.

برنزر را روی گونه، بالای پیشانی و دو طرف تیغه بینی بزنید. سپس روی گونه را رژگونه زده و آن را با استفاده از یک براش به خوبی فید کنید. در مرحله بعد می توانید آرایش چشم خود را انجام دهید. به طور کلی توصیه می شود در آرایش چشم تابستانی از رنگ های روشن یا شاد استفاده نمایید و رنگ های تند و تیره مانند سایه های اسموکی را برای آرایش زمستانی خود کنار بگذارید.

اگر برای آرایش تابستانی خود تمایلی به استفاده از خط چشم تیره ندارید، خط چشم ها و سایه های رنگی بهترین گزینه هستند. شما می توانید همه یا بخشی از پشت پلک خود را سایه بزنید. استفاده از ریمل را فراموش نکنید؛ چرا که باعث جلوه بهتر چشم های شما خواهد شد. همچنین از آنجایی که آرایش چشم چندانی انجام نمی دهید، هر چه مژه ها پرپشت تر باشند، جلوه میکاپ شما بیشتر خواهد بود. استفاده از ریمل های رنگی در آرایش تابستانی هم ایده بدی نخواهد بود.

خط چشم و سایه رنگی

همان طور که به آن اشاره کردیم، از آنجایی که احتمال ریختن ریمل در فصل تابستان بیشتر است، توصیه می شود که از ریمل استخری یا ضد آب استفاده شود. در مرحله بعد از یک مداد چشم سفید برای لبه داخلی پلک پایین استفاده کنید. این کار باعث می شود چشم ها درشت تر به نظر برسند. در نهایت، مقداری هایلایتر یا سایه شاین در گوشه های داخلی چشم بزنید تا درخشندگی و جذابیت چشم هایتان دو چندان شود.

مدل آرایش تابستانی

امروزه مدل ابروهای پرپشت و دخترانه هم ترند شده است. برای این که ابروهای پر و زیبایی داشته باشید، می توانید با استفاده از مداد یا سایه ابرو اقدام به طراحی آن نمایید. سپس می توانید ابروها را رو به بالا شانه زده و از ژل ابرو برای تثبیت تارهای آن کمک بگیرید. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با ژل ابرو و طرز استفاده از آن به مقاله دیگر ما با نام ژل ابرو چیست مراجعه کنید.

پس از آرایش چشم و ابرو، در مرحله آخر نوبت به آرایش لب ها می رسد. در آرایش لب ها نیز بهتر است، هماهنگی تناژ رنگی سایر محصولات آرایشی را در نظر داشته باشید. اگر میکاپ چشم شما از نوع رنگی است، توصیه می شود از رژلب نود به رنگ کرم یا صورتی روشن استفاده کنید. حتی می توانید یک برق لب ساده بزنید و از طراحی های پیچیده دوری کنید.

اما اگر مدل آرایش تابستانی شما ساده و روشن است، می توانید مانور بیشتری روی آرایش لب ها بدهید. استفاده از رنگ های صورتی، هلویی، نارنجی و … برای لب ها در آرایش تابستانی بهترین گزینه است.

با مشاهده ویدئوی پایین می توانید به یادگیری یک مدل آرایش تابستانی به صورت مرحله به مرحله پرداخته و سپس آن را روی صورت خود یا دیگران پیاده سازی نمایید.

سخن آخر

آرایش تابستانی یکی از ساده ترین و سریع ترین میکاپ هاست. در این فصل بهتر است از انواع رنگ های شاد یا نود در میکاپ خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که سلامت و زیبایی پوست در آرایش تابستانی حرف اول را می زند، چرا که این میکاپ بسیار ملایم و سبک بوده و باعث افزایش تمرکز روی پوست می شود. پس سعی کنید پوست صورت خود را حداقل هفته ای یک بار لایه برداری و پاکسازی نمایید. همچنین هفته ای دو بار از انواع ماسک صورت برای شفافیت و آبرسانی بیشتر پوست استفاده کنید.

منابع

instyle