رنگ موی سه صفر

رنگ مو تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد. اگر رنگ مو با دکلره کردن همراه باشد، آسیب های جدی به مو وارد می کند. به همین دلیل افرادی که به سلامت موهایشان اهمیت می دهند از دکلره کردن خودداری می کنند. بهترین راهکار برای روشن کردن موها بدون آسیب رساندن، استفاده از رنگ موی سه صفر است که فاقد هرگونه مواد شیمیایی است و آسیب وارده به موها را به حداقل می رساند. البته این رنگ قدرت بالای دکلره را ندارد و تا حدودی می تواند موها را روشن کند. اگر می خواهید با این رنگ مو بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رنگ موی سه صفر چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم رنگ موی سه صفر در ردیف واریاسیون قرار می گیرد و باعث بی رنگ شدن پیگمنت های رنگ مو می شود.

این رنگ تارهای مو را برای پذیرش رنگ هایی که بعد از استفاده گذاشته می شود، آماده و مهیا می کند و در واقع باعث روشن تر شدن و نزدیک تر شدن مو به رنگ موی مورد نظر می شود از این رو به رنگ موی سه صفر رنگ موی روشن کننده هم گفته می شود. بنابراین یکی از راه ها برای رنگ مو بدون دکلره استفاده از این رنگ است.

بعضی از خانم ها به اشتباه فکر می کنند این رنگ مو جزو رنگ های مستقل بوده و باید در کاتالوگ های رنگ مو وجود داشته باشد. ولی سه صفر رنگ مو مستقل نیست و در واقع عملکردی شبیه مواد دکلره دارد.

با خواندن این قسمت از مقاله متوجه شدید که رنگ موی سه صفر با رنگ موی روشن کننده یکی بوده و هدف رنگ موی 000 روشن کردن مو و رساندن مو به پایه 5 است. وقتی موها با استفاده از رنگ موی سه صفر به پایه می رسند، آماده پذیرش رنگ موی جدید خواهند بود و رنگ مو با سه صفر جلوه زیباتری خواهد داشت.

رنگ موی سه صفر

کاربرد رنگ موی سه صفر چیست؟

ممکن است این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که کاربرد رنگ موی سه صفر چیست و آیا می توان رنگ موی سه صفر را به جای دکلره استفاده کرد؟ یا اینکه آیا رنگ موی سه صفر مو را مانند دکلره به پایه 10 می رساند؟

رنگ موی سه صفر مانند یک دکلره خفیف عمل کرده و مو را تا پایه 5 روشن می کند. ولی نمی تواند مانند دکلره موها را به پایه بیشتر از 5 یا نهایتا 6 برساند. همانطور که گفتیم این رنگ مو در دسته واریاسیون قرار دارد. به همین دلیل قدرت نفوذ پذیری کمتری به نسبت رنگ مو دارد و به راحتی با چندین بار شستشو از روی سر پاک می شود‌. در صورتی که می خواهید موهایتان را تنها چند درجه روشن تر کنید، باید پنج سانت از روشن کننده مو سه صفر را با رنگ مورد نظر خود ترکیب کنید‌. دقت داشته باشید که استفاده از رنگ موی سه صفر به تنهایی، بلافاصله از روی موهایتان پاک می شود ولی ترکیب سه صفر با رنگ مو موجب افزایش ماندگاری رنگ موی شما می شود‌.

نژاد آسیایی ها به گونه ای است که باعث می شود رنگ پوست، چشم و موی آن ها تیره به نظر برسد. از این رو در میان خانم های آسیایی روشن کردن موها بسیار رواج دارد. ولی مشکل این است که برای روشن کردن موها باید ابتدا رنگدانه های طبیعی مو را از کوتیکول خارج و به اصطلاح آن ها را بی رنگ کنید که این کار باعث آسیب رسیدن به موها می شود.

یکی از راهکارهای بی رنگ کردن کوتیکول مو، دکلره کردن است که عوارض زیادی برای مو دارد؛ از جمله خشکی مو، ایجاد حساسیت و شکننده شدن موها (تمام عوارض رنگ مو را از مقاله دیگر ما بخوانید). این ماده شیمیایی اگر درست استفاده شود می تواند تا حد زیادی موها را روشن کند‌. ولی ترکیب رنگ مو با سه صفر باعث روشن شدن آن بدون هیچ آسیبی می شود و رنگ موهایتان را 5 درجه روشن تر از رنگ فعلی می کند.

این رنگ مو از طریق کمرنگ کردن پیگمنت های مو آن ها را روشن می کند. رنگ موی 000 دارای آمونیاک است که کوتیکول مو را باز کرده و رنگ پذیری آن را ساده تر می کند. برای استفاده از آن تنها کافیست نسبت روشن کننده سه صفر و اکسیدان را دو به یک در نظر بگیرید‌. البته به توصیه بسیاری از آرایشگران حرفه ای بهتر است برای رسیدن به نتیجه بهتر بعد از رنگ کردن و شستن موها، از تونر استفاده کنید تا به رنگ موی مورد نظر دست پیدا کنید.

کاربرد رنگ موی 000

آیا رنگ موی سه صفر عوارض دارد؟

با توجه به مطالب گفته شده در قسمت قبل در پاسخ به این سوال که آیا رنگ موی سه صفر عوارض دارد باید بگوییم خیر، این رنگ مو عملکردی شبیه واریاسیون دارد و دارای نفوذپذیری کمتری نسبت به دکلره و رنگ های دیگر است و تنها با چندبار شستشوی موها از روی سر پاک می شود و حتی ماندگاری رنگ سه صفر بسیار کمتر هم است. البته بعضی از افراد با استفاده از واریاسیون ها هم دچار خشکی ساقه مو می شوند که البته این مورد بسیار اندک است. به طور کلی می توان گفت استفاده از رنگ موی سه صفر عوارض خاصی ندارد.

6 تفاوت اصلی دکلره و رنگ مو 000

تفاوت های اصلی بین مواد دکلره و رنگ موی سه صفر به شرح زیر است:

اولین و اصلی ترین تفاوت دکلره و این رنگ مو این است که دکلره می تواند موها را تا پایه 11 یعنی کاملا روشن برساند. این درحالیست که رنگ موی سه صفر موهای تیره را حداکثر می تواند به پایه 5 برساند. بنابراین اگر می خواهید به رنگ موی بلوند یخی یا بلوند کنفی خیلی روشن دست پیدا کنید نمی توانید از این رنگ مو به جای دکلره استفاده کنید‌.

دومین تفاوتی که بین رنگ موی سه صفر و مواد دکلره وجود دارد، این است که برای رسیدن به رنگ مو بلوند توسط دکلره همیشه باید از تونر استفاده کرد تا زیر توناژهای قرمز یا نارنجی مو از بین برود. ولی بعد از استفاده از رنگ موی سه صفر گاهی نیاز به استفاده از تونر است.

حتما دیده یا شنیده اید که برخی از خانم ها بعد از دکلره کردن موهایشان دچار حساسیت می شود و سوزش، زخم و التهاب را در پوستشان می بینند. دلیلش هم این است که دکلره ماده ای بسیار قوی است و چنین عوارضی را به همراه دارد. ولی خوبی رنگ موی سه صفر این است که هیچ گونه عوارضی ندارد و موحب بروز حساسیت و التهاب در پوست نمی شود.

یکی از تفاوت های دیگر این دو در این است که رنگ 000 محدودیت هایی دارد و فقط روی موهای رنگ نشده جواب می دهد. بنابراین اگر می خواهید موهای رنگ شده خود را روشن کنید، بهتر است از دکلره استفاده کنید. این رنگ مو توان از بین بردن رنگ قبلی را ندارد.

مواد دکلره به دلیل اینکه قدرت اثر پذیری بیشتری دارند آسیب های زیادی به ساختار مو وارد می کنند. بنابراین اگر می خواهید موهای خود را به پایه بالا برسانید، این موارد را مدنظر بگیرید.

درست است رنگ موی سه صفر نسبت به دکلره آسیب کمتری به موها می زند ولی دوام و ماندگاری آن هم کمتر است و با چندبار شستشو از بین می رود. این درحالیست که دکلره تا زمانی که موهای جدید رشد نکند موها را روشن نگه می دارد.

با این حال اگر تصمیم شما دکلره کردن مو است، حتما مراقبت از موهای دکلره شده را بخوانید.

تفاوت دکلره و رنگ مو 000

نحوه استفاده از رنگ موی سه صفر

در قسمت قبل گفتیم رنگ موی سه صفر چه رنگی است و چه کاربردی دارد. حال در این بخش قصد داریم، آموزش استفاده از این رنگ مو را به شما عزیزان آموزش دهیم.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو:

  • رنگ موی سه صفر
  • اکسیدان
  • کاسه رنگ و برس رنگ
  • دستکش پلاستیکی به همراه پیش بند
  • شامپو و نرم کننده
  • گیره مو برای جداکردن موها

 

مراحل استفاده

برای روشن کردن مو با رنگ سه صفر به شیوه زیر عمل کنید:

برای شروع کار از پیش بند و دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

حال رنگ موی 000 را با اکسیدان مورد نظر به نسبت 2 به 1 ترکیب کنید. یعنی هر مقدار رنگ سه صفر استفاده کردید، دو برابر آن مقدار اکسیدان اضافه کنید.

برای رنگ کردن، موها را با گیره مو تقسیم بندی کنید. بهتر است موهای جلو را به دو قسمت و در امتداد آن موهای پشت سر را هم جدا کنید. سپس ساقه مو را رنگ کنید. بعد از اتمام رنگ 40 تا 60 دقیقه صبر کنید و رنگ مو را با آب ولرم بشویید.

توجه داشته باشید بعد از استفاده از رنگ موی 000 موهایتان تقریبا نارنجی می شود. لازم است دو روز صبر کنید و بعد از دو روز از رنگ موی دلخواهتان استفاده کنید. برای اینکه موهایتان خشک نشود، از شامپو و نرم کننده مو استفاده کنید. اگر تا به حال تجربه رنگ کردن مو را به تنهایی ندارید، آموزش ترکیب رنگ مو در خانه را حتما بخوانید.

به جز رنگ موی سه صفر، از رنگ موی چهار صفر هم برای روشن شدن پایه موهای‌‎تان می‌توانید استفاده کنید. تفاوت نتیجه استفاده از این دو رنگ را در ویدیوی زیر می‌بینید:

نکات روشن کردن مو

رنگ موی سه صفر روی موی دکلره شده کارایی ندارد. همچنین روی موی سفید (صد در صد سفید) نمی تواند گزینه کارساز و مفیدی باشد و صرفا با این رنگ مو می توان به موی سفید شوک داد.

این رنگ مو برای موهای تیره و حداقل تا پایه 6 طراحی شده و روی آن جواب می دهد.

کسی که رنگ موی طبیعی اش پایه 7 یا 8 است (اروپایی) یا با رنگ کردن به این پایه رسیده با رنگ موی سه صفر تنها می تواند یک پایه رنگ موی خود را روشن تر کنند.

رنگ موی سه صفر با چه اکسیدانی استفاده شود؟

همانطور که می دانید سه نوع اکسیدان وجود دارد که عبارتند از:

  • اکسیدان شماره 1 یا 6 درصد
  • اکسیدان شماره 2 یا 9 درصد
  • اکسیدان شماره 3 یا 12 درصد

اینکه برای رنگ موی 000 چه اکسیدانی مناسب است بستگی به رنگ دلخواه شما دارد که برای موهایتان در نظر گرفته اید.

مثلا اگر می خواهید موهای نازک و رنگ نشده خود را 3 درجه روشن کنید، اکسیدان شماره 2 یا همان 9 درصد برایتان مناسب است ولی اگر موهایی ضخیم و پرپشت دارید باید اکسیدان با درصد بالاتری استفاده کنید.

اگر می خواهید موهای خود را فقط یک درجه روشن تر کنید، اکسیدان شماره یک یا 6 درصد مناسب شما است.

اگر می خواهید موهای خود را 4 یا 5 درجه روشن کنید، از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید. ولی وقتی با سه صفر و اکسیدان 12 مو را روشن کنیم، سلامت موها به خطر می افتد پس این گزینه توصیه نمی شود.

اکسیدان با 000

فرمول رنگ موهای پرطرفدار با رنگ مو 000

در ادامه می آموزید چطور بدون دکلره و با رنگ موی 000 موهای‌تان را رنگ کنید.

رنگ موی عسلی

برای رسیدن به رنگ موی عسلی با استفاده از رنگ موی سه صفر ابتدا رنگ مو 000 را با اکسیدان مورد نظر مخلوط کنید. هر مقدار رنگ سه صفر در ظرف ریختید، دو برابر آن اکسیدان اضافه کنید. حال موهایتان را تقسیم بندی کنید. ابتدا باید ساقه مو را رنگ کنید سپس به ریشه برسید. بعد از تمام شدن کار به مدت 40 تا 60 دقیقه صبر کنید و سپس رنگ مو را با آب ولرم بشویید.

توجه داشته باشید موها بعد از استفاده از رنگ موی سه صفر تقریبا نارنجی می شوند. پس لازم است دو روز به موهایتان استراحت دهید و بعد از دو روز استراحت رنگ موی عسلی را به موهایتان بزنید و زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

رنگ زیتونی

در ابتدا موهایتان را با رنگ موی 3 صفر و یا E20 روشن کنید. بعد از روشن شدن مو رنگ موی زیتونی و یا همان سری M با شماره های (5،90.01،10) را با واریاسیون سبز و نقره ای مخلوط کنید. اگر نمی خواهید موهایتان زیادی سبز شود، فقط به اندازه یک بند انگشت از این واریاسیون استفاده کنید. سپس اکسیدان شماره 2 را به اندازه دو برابر کل رنگ مو اکسیدان شماره دو اضافه کنید و با استفاده از قلم مو کل موها را به رنگ آغشته کنید و بعد از 30 دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.

اگر به دنبال پاسخ این سوالید که آیا می توان از واریاسیون به جای رنگ مو استفاده کرد یا نه، مقاله دیگر ما را بخوانید.

رنگ زیتونی

رنگ مو نسکافه‌ای

برای رسیدن به این رنگ مو باید از این موارد استفاده کنید: رنگ موی 000 برای بی رنگ کردن موها، رنگ مو بلوند نسکافه ای شماره 6، رنگ مو بلوند کاپوچینو شماره 8، واریاسیون نقره ای و اکسیدان 9 درصد

شکلاتی عسلی

برای رسیدن به این رنگ مو در ابتدا لازم است با استفاده از رنگ موی 000 موهایتان را تا حد امکان روشن کنید و بعد از رنگ موی عسلی شماره 7 و رنگ موی شکلاتی روشن و رنگ موی دودی هم استفاده کنید. همچنین برای رنگ موی شکلاتی عسلی می توانید از واریاسیون دودی و نقره ای استفاده کنید، چون واریاسیون نقره ای باعث شفاف شدن رنگ مو می شود و واریاسیون دودی هم یک هاله دودی به موها می دهد و جذابیت رنگ مو را دوچندان می کند‌. توجه کنید که فقط مقدار خیلی کمی از واریاسیون دودی استفاده کنید. در پایان باید خاطر نشان کرد که برای روشن تر کردن رنگ مو می توانید از اکسیدان شماره 3 استفاده کنید.

کلام آخر

با خواندن این مقاله دریافتید که رنگ موی سه صفر چیست چه کاربردی دارد و چگونه می توان از آن استفاده نمود. همچنین تفاوت آن با دکلره و چندین فرمول رنگ مو بدون دکلره را هم یاد گرفتید. چنانچه شما هم تجربه ای در مورد مصرف این رنگ مو دارید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق بخش ارسال دیدگاه در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره رنگ موی سه صفر


ترکیب رنگ مو بدون دکلره برای موهای سفید به چه شکل است؟

برای رنگ کردن مو های سفید بدون دکلره بر اساس این مراحل اقدام کنید. قبل از هر عملی موهای سفید را به مدت 10 دقیقه با اکسیدان ماساژ دهید. سپس رنگ موهای شماره 4 و 5 از گروه N را با هم ترکیب نمایید. پس از آن رنگ موهای شماره 3 و 4 گروه M را هم به همین شکل مخلوط کنید. به ترکیب حاصله اکسیدان 9 درصد بیفزایید. ترکیب به دست آمده را روی موهایتان بزنید و اجازه دهید به مدت 45 تا 60 دقیقه روی موهایتان بماند. پس از گذشت این زمان و شستشوی موها می توانید از رنگ زیبا و طبیعی بدست آمده، لذت ببرید.

رنگ موی سه صفر روی موی مشکی چگونه عمل می کند؟

برای استفاده از رنگ موی سه صفر روی موی مشکی ابتدا باید به این نکته توجه کنید که آیا موی مشکی شما طبیعی و رنگ نشده است یا رنگ شده؟ اگر موهایتان را اخیرا مشکی رنگ کرده اید و طبیعی نیست با رنگ سه صفر نتیجه خاصی نخواهید گرفت و موهایتان احتمالا کمی هم خشک می شود. ولی در روشن کردن مو به رنگ سه صفر اگر موهایتان به طور طبیعی مشکی یا قهوه ای تیره است و آنها را رنگ نکرده اید می توانید به راحتی و با اکسیدان 9 درصد جهت روشن کنندگی بیشتر و یا اکسیدان 6 درصد جهت 1 الی 2 پایه روشن کنندگی اقدام کنید و بعد از مخلوط کردن رنگ موی سه صفر و اکسیدان، موها را آغشته به این مخلوط نمایید و 30 الی 45 دقیقه صبر کنید. بعد از آن موها را با شامپو بشویید.