آرایش جوان تر

مسئله سن همیشه برای خانم‌ها مهم بوده است و به طور طبیعی علاقه دارند که کمتر از سن‌شان دیده شوند یا افراد مختلف به آن‌ها بگویند که چقدر خوب مانده اند. با افزایش سن یکی از دغدغه‌های خانم‌ها این است که چطور آرایش کنند تا جوان تر به نظر برسند یا از چه مدل مو با چه رنگی استفاده کنند که سن‌شان را کمتر نشان دهد. در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی را بیان کنیم که به کمک آن ها، چهره‌تان جوان تر  به نظر برسد. لیست مطالبی که در این مقاله می‌خوانید به شرح زیر است:

  • نکات مربوط به آرایش صورت که باعث می‌شود جوان تر به نظر برسید
  • چشم‌ها را چگونه آرایش کنیم که جوان تر به نظر برسیم؟
  • با آرایش درست ابرو جوان تر به نظر برسید
  • آرایش لب و گونه‌ها که باعث پایین آمدن سن صورت شما می‌شود
  • ناخن‌ها و موهای مان را چطور آرایش کنیم؟
  • مواردی که به جوان تر  ماندن پوست شما کمک می‌کند

نکات مربوط به آرایش صورت که باعث می‌شود جوان تر به نظر برسید

برای این که با آرایش جوان تر به نظر برسید، باید نکاتی را رعایت کنید. اگر بالای 30 سال سن دارید، از لوازم آرایشی که شاین یا اکلیل دارند، روی صورت‌تان استفاده نکنید. از سایه و رژهای اکلیلی بپرهیزید.

در چهره‌هایی که چروک زیاد دارند، نباید از کرم پودرهای مات و نرم یا دارای ماندگاری خیلی زیاد استفاده کرد. بنابراین اگر عباراتی مانند (Velvet) (Matte) (long wearing) روی کرم پودر دیدید، نباید آن‌ها را بخرید. چون باعث می‌شوند بعد از مدتی صورت‌تان براق به نظر برسد و چین و چروک‌های‌تان پدیدار شود.

از چه نوع کرم پودری در آرایش استفاده کنیم تا جوان تر  به نظر برسیم؟ اگر پوست چربی دارید از کرم پودرهای پودری و اگر پوست خشکی دارید، از کرم پودرهای مایع استفاده کنید. حتما قبل از استفاده از کرم پودر، از مرطوب کننده استفاده کنید. فرقی نمی‌کند چه نوع پوستی دارید، مرطوب کننده مناسب پوست‌تان تهیه کنید و از آن استفاده کنید تا آرایش‌تان تکه تکه نشود و روی صورت‌تان نماسد.

چطور از کرم پودر در آرایش استفاده کنیم تا جوان تر به نظر برسیم؟ از کرم پودری استفاده کنید که همرنگ پوست‌تان باشد و پوشش دهی خوبی داشته باشد. رنگ‌های برنزه انتخاب نکنید چون سن شما را بالاتر می‌برند. پوشش دهی کرم پودر شما هم باید بالا باشد تا لکه‌های پوستی و چین و چروک‌های صورت‌تان را بپوشاند.

مقدار کمی از کرم پودر استفاده کنید چون هر چه ضخامت کرم پودر بیشتر باشد، سن‌تان بالاتر می‌رود.

کانسیلر را فراموش نکنید. کانسیلرهای رنگی باعث می‌شوند راحت‌تر بتوانید نقوص صورت‌تان را اصلاح کنید و پوست‌تان جذاب‌تر و جوان تر  به نظر برسد. اگر لکه‌های قرمز دارید از کانسیلر سبز، اگر لکه‌های بنفش دارید از کانسیلر زرد، اگر زیر چشم‌تان کبود شده است، از کانسیلر قرمز و نارنجی به صورت ترکیبی و اگر خال یا لکه‌های سیاه دارید، از کانسیلر کرم و قهوه ای استفاده کنید.

رنگ درست برنزه کننده می‌تواند باعث شود تا شما با آرایش جوان تر به نظر برسید. از برنزه کننده‌هایی بژ تیره استفاده نکنید. رنگ‌هایی که مایل به زرد هستند را کنار بگذارید و به جای آن از رنگ‌های هلویی استفاده کنید.

برای این که آرایش‌تان به صورت کامل روی صورت‌تان بنشیند، از اسفنج‌ها و براش‌های آرایشی استفاده کنید. اسفنج‌های تخم مرغی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند چین و چروک‌های اطراف چشم و لب را بپوشانند. دقت کنید که قبل از استفاده از اسفنج حتما آن را کمی مرطوب کنید و سپس از کرم پودر یا کانسیلرتان استفاده کنید.

هایلایتر می‌تواند کمک کند تا شما با آرایش جوان تر به نظر برسید. کمی هایلایتر (مقدار خیلی کم که تاثیر معکوس نداشته باشد) روی نوک بینی و گوشه داخلی چشم‌ها بزنید تا به زیبایی صورت‌تان اضافه کند.

نحوه آرایش کردن برای جوان تر شدن

چشم‌ها را چگونه آرایش کنیم که جوان تر به نظر برسیم؟

از رنگ سایه تیره استفاده نکنید. رنگ‌های روشن‌تر در آرایش باعث می‌شوند چشمان‌تان جوان تر به نظر برسد. سعی کنید حتی الامکان از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. مثلا گلبهی، خاکستری، قهوه ای روشن و… می‌تواند رنگ مناسبی باشد.

از ریمل و خط چشم استفاده کنید. اگر از ریمل و خط چشم مشکی یا قهوه ای استفاده کنید بهتر است اما برای پلک پایین از ریمل استفاده نکنید چون باعث می‌شود نگاه‌ها به سمت پلک پایینی شما جلب شود و چروک‌های زیر چشم‌تان به چشم می‌آید.

برای جوان تر شدن آرایش چشم‌تان کانسیلر را فراموش نکنید. برای دور چشم‌تان از کانسیلر استفاده کنید. به کمک کانسیلر می‌توانید سیاهی زیر چشم یا چین و چروک‌های آن را بپوشانید و چشمان‌تان جوان تر  به نظر می‌رسد. کانسیلری که انتخاب می‌کنید باید همرنگ پوست‌تان باشد.

از ریمل‌های ضد آب استفاده نکنید. این ریمل‌ها به دلیل داشتن فرمولاسیون قوی تر، باعث خشک شدن مژه‌ها می‌شوند و آن‌ها را نازک و شکننده می‌کنند.

برای این که چشم‌ها با آرایش جوان تر به نظر برسند، باید به مژه‌ها هم توجه کنید. برای این که مژه‌های‌تان را پر‌تر نشان دهید، می‌توانید از مداد چشم یا خط چشم قهوه ای استفاده کنید. اگر چشمان ریزی دارید، خط نازک و اگر چشمان درشتی دارید، خط کلفت‌تری بکشید و سپس با یک ریمل سبک، چشمان‌تان را زیباتر کنید. برای پر‌تر نشان دادن مژه‌ها می‌توانید از مژه مصنوعی دانه ای هم استفاده کنید.

با آرایش درست ابرو جوان تر به نظر برسید

ابرو یکی از قسمت‌های مهم صورت است که اگر مرتب و پهن و پرپشت باشد، می‌تواند به جوان تر شدن صورت شما کمک کند. در ادامه نکاتی را در مورد آرایش ابرو مطرح کرده ایم که به کمک آن می‌توانید آرایشی داشته باشید که باعث شود جوان تر  به نظر برسید.

ابروهای‌تان باید پهن باشد. هر چقدر ابروی شما نازک‌تر باشد، سن‌تان بیشتر به نظر می‌رسد. برای این کار می‌توانید به کمک سایه ابرو، ابروهای‌تان را تیره‌تر کنید. سایه ابرویی که انتخاب می‌کنید باید یک درجه از رنگ ابروهای‌تان روشن‌تر باشد.

زیر خط ابرو، روی بینی و بالای استخوان گونه‌ها از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلری که برای این کار استفاده می‌کنید، باید دو درجه از کرم پودرتان روشن‌تر باشد.

با استفاده از یک مداد یا سایه ابرو، ابروهای خود را به سمت بالا لیفت دهید. با این کار قسمت‌هایی از ابروی‌تان که خالی شده است، پوشیده می‌شود و مدل ابروهای‌تان جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

یکی از راه‌های این که با آرایش جوان تر به نظر برسید، لیفت دادن ابروهاست. اگر هم دوست دارید به کمک مواد طبیعی لیفت ابرو انجام دهید، مقداری ژل آلوئه ورا را روی شانه ابرو بزنید و آن را روی ابروهای‌تان بکشید و آن را به سمت بالا شانه کنید. ژل آلوئه ورا هم باعث تقویت ابروهای‌تان می‌شود و هم با این کار مدل ابروهای‌تان حفظ می‌شود و باعث می‌شود صورت‌تان شاداب‌تر به نظر برسد.

نکات مربوط به آرایش لب و گونه‌ها که باعث پایین آمدن سن صورت شما می‌شود

استفاده از رژگونه در آرایش باعث می‌شود صورت شما جوان تر به نظر برسد. تناژ صورتی و گلبهی می‌تواند انتخاب خوبی باشد اما هیچ گاه سعی نکنید از رژگونه‌های براق استفاده کنید. رژ گونه‌های براق باعث بالا رفتن سن می‌شوند.

بهتر است از رژ لب‌های تیره مانند بنفش و مشکی اصلا استفاده نکنید. پیشنهاد ما این است از رنگ‌های نارنجی و تناژ نارنجی هم بپرهیزید. رنگ قرمز را هم فراموش کنید چون رنگ قرمز باعث جلب شدن نگاه‌ها به اطراف لب‌ها و دیده شدن چروک‌های‌تان می‌شود.

مداد خط لب را همرنگ با رژ لب‌تان انتخاب کنید و بیش از اندازه از برق لب استفاده نکنید.

یکی از راه‌های آرایش لب برای جوان تر  شدن این است که رنگ ذرستی برای رژ لب خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید لب‌های‌تان زیباتر و پر‌تر به نظر برسد، از یک رژ لب کم رنگ مانند صورتی روشن یا یاسی در وسط لب‌های‌تان استفاده کنید و سپس روی آن رژی که می‌خواهید را بزنید. این کار لب‌های‌تان را جوان تر  نشان می‌دهد.

آرایش ناخن

دست‌ها قابل آرایش کردن نیست اما می‌توان آن‌ها جوان تر  نگه داشت. اگر دوست دارید دست‌های‌تان جوان تر  به نظر برسد، فرم ناخن‌های‌تان را به بادامی تغییر دهید. همچنین می‌توانید از لاک‌های روشن مانند صورتی، گلبهی، یاسی و… استفاده کنید.

حتما برای دست‌های‌تان از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید که دارای spf15 تا 30 باشد. در این صورت طراوت پوست‌تان حفظ می‌شود.

حتما قبل از بیرون رفتن از کرم‌های مرطوب کننده مناسب پوست‌تان استفاده کنید تا دست‌های‌تان زیباتر به نظر برسد.

نحوه آرایش ناخن برای جوان تر شدن

آرایش مو

موهای مان را چطور آرایش کنیم تا جوان تر  به نظر برسیم؟ رنگ موهای‌تان را تیره نگهدارید. مشکی، قهوه ای تیره، شکلاتی و مسی رنگ موهایی هستند که باعث می‌شوند صورت شما جوان تر  به نظر برسد. البته اگر پوست‌تان خیلی روشن است، موهای خود را مشکی نکنید چون رنگ مشکی باعث می‌شود چین و چروک دور چشم و خط‌های صورت‌تان بیشتر به چشم بیاید. رنگ‌های نسکافه ای و زیتونی را کنار بگذارید چون سن شما را بیشتر نشان می‌دهند.

مدل موهای‌تان را چتری بزنید. چتری باعث می‌شود خطوط پیشانی پوشانده شود و صورت‌تان جوان تر  به نظر برسد.

فرق وسط باعث می‌شود سن‌تان بیشتر دیده شود. فرق موهای‌تان را به یک طرف بگیرید و یک سنجاق کوچک گوشه موهای‌تان بزنید.

موهای بلند سن شما را کمتر نشان می‌دهد اما اگر موهای‌تان آسیب دیده است و نوک موهای‌تان به موخوره یا سوختگی‌های ناشی از رنگ و دکلره دچار شده است، موهای خود را کوتاه نگهدارید.

جسیکا بیل

مواردی که به جوان تر  ماندن پوست شما کمک می‌کند

بهترین کار این است که شما قبل از این که به فکر باشید که نوع آرایش کردن‌تان را تغییر دهید تلاش کنید تا سبک زندگی‌تان را تغییر دهید. در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که با چند راهکار ساده می‌توانید پوست‌تان را جوان تر  نگه دارید.

به دنبال ویتامین C باشید

ویتامین سی حتی در لوازم آرایش هم وجود دارد و باعث جوان تر  شدن پوست شما می‌شود. اگر به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ویتامین C هستند، می‌توانید به طراوت و شادابی پوست‌تان کمک کنید و از پیری پوست جلوگیری کنید. کرم‌های حاوی ویتامین C به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، به روشن شدن پوست هم کمک می‌کنند. پس سرم‌ها و کرم‌های دارای ویتامین C برای جوان تر  ماندن شما مفید هستند.

رتینوئیدها و آلفا هیدروکسی‌ها را فراموش نکنید

از محصولاتی که دارای ترکیبات رتینوئیدها هستند استفاده کنید. این محصولات باعث تولید سلول‌های جدید می‌شوند و همچنین به کلاژن سازی و لایه برداری سلول‌های مرده سطح پوست کمک می‌کنند. محصولاتی که دارای ترکیب آلفا هیدروکسی هستند هم برای لایه برداری مفید هستند.

ضد آفتاب باید جزء جدانشدنی پوست شما باشد

ضد آفتاب شاید یک محصول آرایش نباید اما به جوان تر  ماندن پوست شما کمک می‌کند. ضد آفتاب را فراموش نکنید. فرقی نمی‌کند در فصل گرم سال هستید یا سرد، هوای آفتابی است یا بارانی. استفاده از ضد آفتاب باعث می‌شود جلوی آسیب‌های پوستی که در اثر تابیدن اشعه خورشید به وجود می‌آید، گرفته شود. همچنین از سرطان پوست جلوگیری می‌کند. ضد آقتاب‌های با Spf30 برای بیشتر پوست‌ها مناسب است اما اگر علاقه دارید spf بالاتری استفاده کنید، حتما با یک پزشک مشورت کنید.

تغذیه‌تان را اصلاح کنید

دو سوم از وعده‌های غذایی ای که مصرف می‌کنید را به سبزیجات اختصاص دهید. کاهو، گوجه، خیار، انواع کلم‌ها و… می‌توانند تاثیر شگفت انگیزی روی پوست‌تان داشته باشند. بیشتر ورزش کنید و هر روز مدت زمانی را به ماساژ صورت‌تان اختصاص دهید. گردو و تخمه کدو و ادویه‌هایی مانند دارچین و زردچوبه را حتما در سبد غذایی‌تان داشته باشید و نهایت تلاش‌تان را بکنید تا از مصرف غذاهای فرآوری شده و صنعتی پرهیز کنید.

هوای آزاد دوست پوست شماست

در هوای آزاد قدم بزنید و پیاده روی کنید یا حتی دوچرخه ای بردارید و ساعتی را دوچرخه سواری کنید. این کار را بدون آرایش انجام دهید و اجازه دهید پوست شما نفس بکشد. اگر در مکان‌های شلوغ و آلوده زندگی می‌کنید، سعی کنید پارک‌ها و جنگل‌های اطراف یا روزهای تمیز را برای این کار انتخاب کنید. توجه کنید که آرایش نکنید تا مانعی برای جوان تر  شدن پوست شما وجود نداشته باشد.

گردن و دکلته را شاداب نگه دارید

گردن به مرور چروک می‌شود و دکلته‌تان هم به دلیل لکه‌های پوستی نا زیبا می‌شود. بنابراین اگر به پوست صورت‌تان اهمیت می‌دهید، به گردن و دکلته‌تان هم اهمیت بدهید. در حال حاضر کرم‌های ضد پیری گردن در بازار موجود است اما با ماسک‌های خانگی و حتی استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان‌ها به راحتی می‌توانید پوست این ناحیه را زیبا و شاداب نگه دارید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد نکات مربوط به آرایش که باعث می‌شوند صورت شما جوان تر  به نظر برسد صحبت کردیم و در پایان نکاتی را بیان کردیم که به حفظ طراوت و شادابی پوست شما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند پوست‌تان جوان تر  باشد. شما هم اگر نکات مفیدی را می‌دانید که به پایین آمدن سن هنگام آرایش کمک می‌کند، حتما آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع:

theskincareedit

allure