کاربرد پودر بیک چیست

بیک کردن به یکی از تکنیک‌های آرایشی گفته می‌شود که امروزه در میان میکاپ آرتیست‌ها بسیار محبوب شده است. در این مقاله هم به طور مفصل می‌خواهیم در مورد پودر بیک و نحوه آرایش کردن با آن توضیح دهیم و ذکر کنیم چه مناطقی از صورت با پودر بیک زیباتر خواهد شد. قبل از این که به کاربردهای پودر بیک برسیم، یک معرفی کوتاه از این که پودر بیک چیست و چرا به این اسم نامگذاری شده است، می‌پردازیم. مطالبی که در این مقاله می‌خوانید، به شرح زیر است:

  • پودر بیک چیست؟
  • منظور از بیک کردن آرایش چیست؟
  • یک پودر بیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • کاربرد پودر بیک چیست؟
  • نحوه استفاده از پودر بیک در آرایش چگونه است؟
  • ابزار مناسب برای بیک کردن آرایش چیست؟
  • تفاوت پودر بیک با فیکساتور چیست؟
  • بهترین برندهای پودر بیک چیست؟

پودر بیک صورت چیست؟

پودر بیک در واقع یک محصول آرایشی است که پس از استفاده لازم است برای مدتی روی پوست بماند تا جذب شود. بافت نرم و مخملی این پودر باعث افزایش ماندگاری آرایش شما می‌شود و خصوصا در تابستان یا مواردی که تعریق زیاد است، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر بیک مات است یا درخشان؟ این پودر برای آرایش‌های مات کاربرد دارد و با جذب روغن‌های اضافی پوست، به بهتر شدن آرایش و مات شدن کمک بسزایی می‌کند.

کاربرد پودر بیک چیست

 

منظور از بیک کردن در آرایش چیست؟

همانطور که در بالا و در جواب پودر بیک چیست به آن اشاره شد پودر بیک برای بهتر کردن آرایش و افزایش ماندگاری آن استفاده می‌شود. بنابراین منظور از بیک کردن آرایش یعنی استفاده از نوعی پودر آرایشی که به مات شدن و زیباتر شدن آرایش شما کمک می‌کند و باعث می‌شود آرایش شما مدت زمان بیشتری روی صورت تان باقی بماند. افزایش ماندگاری آرایش یکی از دغدغه‌های بانوان است که به کمک پودر فیکساتور یا پودر بیک انجام می‌شود اما این که این پودر چه تفاوتی با فیکساتور دارد، در ادامه مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

منظور از بیک کردن آرایش یعنی استفاده از نوعی پودر آرایشی که به مات شدن و زیباتر شدن آرایش شما کمک می‌کند

ویژگی‌های یک پودر بیک خوب چیست؟

برندهای مختلفی اقدام به تولید این محصول آرایشی کردهاند که باعث سردرگمی کاربران در انتخاب شده است. یک پودر بیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه ویژگی‌های مهم آن را برشمرده ایم:

  1. داشتن بافت مخملی و سبک
  2. داشتن رنگدانه‌های پودری برای جذب چربی اضافه پوست
  3. حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشک کردن پوست
  4. فاقد مواد مضری چون دی اکسید تیتانیوم، سیلیکا و زینک اکساید

کاربرد پودر بیک چیست و برای چه مناطقی از صورت استفاده می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث خراب شدن آرایش شما می‌شود، جمع شدن یا ماسیدن کرم پودر زیر چشم‌ها یا اطراف خط خنده و خط اخم است. برای این که این مشکل را برطرف کنید و ماندگاری آرایش تان را افزایش دهید، می‌توانید به سراغ این پودر بروید. بهترین قسمت های صورت برای استفاده از پودر بیک چیست؟ در ادامه به مهم‌ترین قسمت‌هایی از صورت که می‌توانید از پودر بیک استفاده کنید اشاره می‌کنیم تا آرایش شما حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر باشد:

  • زیر چشم: زیر چشم‌ها به دلیل چروک‌های ریزی که دارد، نیازمند پودر بیک است تا از ماسیدن کرم‌های آرایشی روی صورت تان جلوگیری کند.
  • خط خنده و اخم: خط خنده و اخم هم مانند زیر چشم نیاز به فیکس کردن آرایش دارند.
  • چانه: چانه یکی از نقاطی از صورت است که چربی زیادی دارد و باعث براق شدن آرایش می‌شود. برای مات کردن آرایش باید از پودر بیک در این قسمت استفاده شود.
  • تی زون: تی زون به یک قسمت T مانند از صورت که شامل پیشانی و بینی می‌شود گفته می‌شود که برای کنترل چربی و جلوگیری از برق افتادن پوست در این نواحی، باید از پودر بیک استفاده شود.

به جز مواردی که گفته شد، می‌توانید برای زیرسازی آرایش چشم، از پودر بیک استفاده کنید. با این کار ماندگاری سایه چشم را افزایش می‌دهید.

همچنین زیر خط گونه برای برجسته کردن گونه‌ها، می‌توانید از پودر بیک استفاده کنید. با این تفاوت که باید پودر بیک را زیر خط گونه بزنید و سپس از رژگونه استفاده کنید.

دیگر کاربرد پودر بیک چیست؟ یکی دیگر از کاربردهای پودر بیک ، روشن کردن آرایش است. یعنی به کمک این پودر میتوان آرایش طبیعی‌تر و روشن‌تری داشت. فقط کافی است مقدار کمی از این پودر را بعد از استفاده در تمامی نقاط صورت استفاده کنید. تا رنگ صورت تان یک درجه روشن‌تر شود. (برای مواردی که کرم‌های آرایشی شما برنزه هستند اما می‌خواهید رنگ آن را روشن کنید، می‌توانید از این روش استفاده کنید)

کاربرد پودر بیک و نحوه استفاده

 

نحوه استفاده از پودر بیک در آرایش چگونه است؟

نحوه استفاده از پودر بیک چیست؟ قبل از این که از پودر بیک استفاده کنید، کرم پودر را روی صورت خود بزنید و برای نقاطی مانند دور چشم، دور لب و روی بینی از کانسیلر استفاده کنید. برای این که پودر بیک را در آرایش خود استفاده کنید، باید آن را در نقاطی که در بالا اشاره شد، بزنید. توجه داشته باشید که بهتر است از یک براش یا اسفنج نرم و مرطوب برای این کار استفاده کنید. پس از استفاده از این پودر، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس با یک براش، آن را در نواحی مورد نظر به آرامی محو کنید. برای اینکه بهتر بتوانید از این پودر استفاده کنید، ویدیوی زیر را ببینید:

آیا پودر بچه می‌تواند برای فیکس کردن آرایش مناسب باشد؟

برخی افراد برای صرفه جویی در هزینه از پودر بچه برای بالا بردن ماندگاری آرایش شان استفاده می‌کنند که این پودر به دلیل ترکیباتی به نام تالک که سنگ سفید است و یک ماده معدنی به حساب می‌آید، پوست را بیش از حد سفید می‌کند و باعث خراب شدن آرایش شما خصوصا هنگام عکاسی می‌شود.

ابزار مناسب برای بیک کردن آرایش چیست؟

برای بیک کردن نیاز به ابزار زیادی نیست. تنها با یک اسفنج که موقع استفاده مرطوب می‌شود و یک براش بادبزنی کارتان راه می‌افتد. براشی که استفاده می‌کنید باید تراکم بالایی داشته باشد تا پودر را به خوبی و به صورت یکنواخت روی نواحی صورت پخش کند.

فرق پودر بیک با پودر فیکس چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین پودر بیک و فیکساتور وجود دارد که مهم‌ترین آن ها، رنگ شان است. پودر بیک معمولا رنگ روشنی متمایل به سفید دارد که البته این رنگ تغییر زیادی در آرایش و پوست ایجاد نمی‌کند. فیکساتور بدون رنگ است.

پودر بیک برای مات کردن آرایش کاربرد دارد اما فیکساتور هم در انواع مات‌کننده و هم درخشان‌کننده است که هر کدام کاربرد منحصربه‌فردی دارند.

استفاده از فیکساتور

پودر بیک در نوع پودری است و باید به کمک اسفنج و براش آرایشی به پوست صورت زده شود اما فیکساتور در دو نوع محلول و پودری وجود دارد. فیکساتورهای محلول به کمک اسپری کردن به پوست صورت، باعث افزایش ماندگاری آرایش شما می‌شوند که اغلب هم حاوی مواد معدنی هستند اما فیکساتورهای پودری باید به کمک براش به قسمت‌های مختلف صورت زده شوند.

پودر بیک معمولا روی نواحی خاصی از صورت که در بالا به آن اشاره شد، استفاده می‌شود و این در حالی است که فیکساتور روی کل صورت استفاده می‌شود.

بهترین برندهای پودر بیک چیست؟

در حال حاضر برندهای زیادی اقدام به تولید این محصول کرده‌اند اما اگر بخواهیم بهترین برند را انتخاب کنیم، به موارد زیر می‌رسیم که برای هر کدام توضیح داده‌ایم چرا به عنوان بهترین، انتخاب شده اند.

لورا مرسیه

یکی از بهترین پودر بیک‌های موجود در بازار، برند لورا مرسیه است که به دلیل بافت نرم و مخملی‌ای که به پوست می‌دهد، طرفداران زیادی دارد. این برند چربی پوست را به طور کامل جذب می‌کند و یک آرایش مات و ماندگار برای شما به ارمغان می‌آورد.

پودر بیک لورا مرسیه

هدی بیوتی

اگر برای‌تان سوال است که بهترین پودر بیک موجود در ایران چیست؟ میتوان گفت برند هدی بیوتی یکی از بهترین‌هاست که بافت ابریشمی و مات به پوست می‌دهد. این پودر حاوی رایحه گل سرخ و ویتامین E است که باعث نرمی و لطافت بیشتر پوست می‌شود.

پودر بیک هدی بیوتی

بابی براون

شاید برای‌تان سوال باشد که بهترین پودر بیک برای جلوه طبیعی آرایش چیست؟ یکی دیگر از پودر بیک‌های معروف که آرایش شما را طبیعی جلوه می‌دهد، بابی براون است که جلوه طبیعی به آرایش شما می‌دهد و باعث جلوه مخملی آرایش شما می‌شود. این پودر بیک با جذب خوبی که در چربی‌ها دارد، تا مدت طولانی آرایش شما را بدون تغییر نشان می‌دهد.

پودر بیک بابی براون

اسنس

یک پودر بیک خوب با قیمت مناسب چیست؟ پودر بیک اسنس رنگدانه‌های سفیدی دارد که به کمک آن ها، چربی‌های اضافه پوست جذب می‌شود و آرایش شما مات می‌ماند. این پودر باعث یکدست شدن آرایش می‌شود و از ماسیدگی کرم‌های آرایشی روی پوست، اطراف چشم و لب جلوگیری می‌کند و به دلیل قیمت مناسب، طرفداران زیادی دارد.

فیکس کننده آرایش اسنس

مک

اگر سوالتان این باشد که بهترین پودر بیک خارجی موجود در ایران چیست ؟ باید بگوییم پودر بیک مک. پودر بیک مک به دلیل بافت ابریشمی و سبکی که به پوست می‌دهد، طرفداران زیادی میان میکاپ آرتیست‌ها دارد. این محصول به خوبی چربی اضافه پوست را جذب می‌کند و فاقد مواد مضری است که به بافت پوست آسیب می‌زنند. این محصول همچنین پوششی یکدست روی صورت ایجاد می‌کند که منافذ پوست را محو می‌کند.

پودر صورت مک

میلانی

یکی دیگر از پودر بیک‌های مرغوب و معروف، مربوط به برند میلانی است که به دلیل پوشش یک‌دست و محوکردن منافذ، مورد استقبال آرایشگران و افراد علاقه‌مند به آرایش‌کردن قرار گرفته است. این پودر هم به دوام آرایش شما کمک می‌کند و باعث جذاب‌تر شدن آرایش شما می‌شود.

پودر صورت میلانی

سخن آخر

در این محصول به سوال پرطرفدار ” پودر بیک چیست ” پاسخ دادیم و همان طور که در بالا به آن اشاره شد، این محصول برای افزایش ماندگاری آرایش استفاده می‌شود. همچنین به تفاوت این محصول و فیکساتور پرداختیم و در نهایت بهترین برندهای آرایشی در دنیا که این محصول را تولید کرده اند، معرفی کردیم. در ویدیو آموزشی قرار داده شده در این مقاله می‌توانید نحوه استفاده از پودر بیک را ببینید. اگر شما هم تجربه استفاده از این محصول آرایشی را دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع:

ipsy

cosmopolitan

standard