علت ماسیدن کرم پودر و پنکیک روی صورت چیست و چطور از آن جلوگیری کنیم؟

کرم پودر یک محصول آرایشی فوق العاده است که پوست را صاف و لکه‌های آن را می‌پوشاند. با این وجود استفاده نادرست، باعث ماسیدن کرم پودر روی پوست شده و ظاهرتان اصطلاحا کیکی به نظر می‌رسد. اگر شما هم اغلب اوقات با این مشکل مواجه می‌شوید، جای نگرانی نیست. نکات و ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از ماسیدن کرم پودر جلوگیری و آرایش‌تان را تا حد ممکن طبیعی نشان دهید. به یاد داشته باشید این مرحله از آرایش ارزشش را دارد که زمان کافی صرف آن کنید؛ چرا که پوست صاف و هموار شما بیشترین تاثیر را در زیبایی و جذابیت شما دارد. تا انتهای این مقاله درباره ماسیدن کرم پودر با ما همراه باشید.

علت ماسیدن کرم پودر روی پوست چیست؟

قبل از اینکه به آموزش نحوه کرم پودر زدن بپردازیم، ابتدا به این مسئله می‌پردازیم که اصلا دلیل ماسیدن کرم پودر روی صورت چیست. در بیشتر مواقع، فقط یکسری اشتباهات رایج آرایشی باعث ماسیدن کرم پودر می‌شود؛ که با حذف آن می‌توان به صاف و یکدست شدن کرم پودر امیدوار بود. در این بخش از مقاله، 5 اشتباه رایج را می‌خوانید که اغلب منجر به ماسیدن کرم پودر می‌شود.

علت ماسیدن کرم پودر

  1. کرم پودر درستی را انتخاب نمی‌کنید

بسیار دیده شده که خانم‌ها رنگ اشتباهی برای کرم پودرشان انتخاب می‌کنند و همیشه از ماسیدن کرم پودر خود شکایت دارند. پیش از خرید، مطمئن شوید که کرم پودر انتخابی‌تان، با رنگ طبیعی پوست شما مطابقت دارد؛ چرا که بزرگ‌ترین علت پوسته پوسته شدن کرم پودر روی صورت انتخاب محصول اشتباه است. علاوه بر رنگ، به فرمولاسیون کرم پودر هم دقت کنید. کرم پودرهای نیمه مات برای پوست‌های مختلط، براق برای پوست‌های خشک و مات برای پوست‌های چرب مناسب است.

 بهترین کار برای تشخیص رنگ کرم پودر این است که مقداری از آن را روی پوست بزنید و در نور طبیعی خورشید رنگش را ببینید. کمی صبر کنید تا کاملا کرم پودر روی پوست بخوابد؛ اگر اکسید نشد و تغییر رنگی نداد، محصول مناسب خود را پیدا کرده‌اید. به طور کلی اگر پوست سردی دارید، باید به دنبال کرم پودر‌های صورتی-دارچینی رنگ باشید. اما اگر پوست شما گرم‌تر است، باید فونداسیونی با ته رنگ زرد انتخاب کنید. برای این مرحله حتما از راهنمای انتخاب بهترین کرم پودر کمک بگیرید.

  1. طرز کرم پودر زدن درست را نمی‌دانید

یک تصور غلط رایج درباره کرم پودر زدن این است که استفاده بیش از حد از آن، پوست شما را یکدست می‌کند! در صورتی که زدن لایه‌های اضافی، علت ماسیدن کرم روی صورت است و حتی در برخی موارد، پوست‌تان گچی به نظر خواهد رسید. بنابراین فقط به یک لایه نازک از کرم پودر بسنده کنید.

برخلاف تصور عموم واقعا نیازی نیست که گردن‌تان را هم کرم پودر بزنید. این کار فقط خطوط زشتی بر گردن به جای می‌گذارد و یقه‌تان را کثیف می‌کند. اگر رنگ درستی را با توجه به ته رنگ پوست‌تان انتخاب کنید، نیازی به این کار نیست و خبری از ماسیدن کرم پودر هم نخواهد بود.

ماسیده شدن کرم پودر

  1. پوست را آماده نمی‌کنید

بزرگترین علت ماسیدن پنکیک روی صورت (و یا کرم پودر)، استفاده از این محصولات روی پوست خشک است. بنابراین قبل از کرم پودر زدن، پوست‌تان را مرطوب و حتما از سرم یا روغن صورت استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده خوب جذب پوست شود. این کار از کیکی شدن کرم پودر روی پوست‌تان درست وسط مجالس مهم جلوگیری می‌کند.

برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر علاوه بر مرطوب کننده، از پرایمر غافل نشوید. پرایمر قبل از کرم پودر زدن، مرحله‌ای ضروری است که سطح صافی روی پوست شما به وجود می‌آورد. این کار از ماسیدن کرم پودر جلوگیری می‌کند. به خصوص نواحی اطراف بینی‌تان را با دقت پرایمر بزنید.

  1. کرم پودر را تثبیت نمی‌کنید

دیگر علت گلوله شدن کرم پودر روی صورت عدم تثبیت آن است. معمولا توصیه می‌شود که بعد از اتمام آرایش، از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. علاوه بر این اسپری‌ها، می‌توانید از پودرهای شفاف تثبیت کننده کمک بگیرید. بعد از کرم پودر، یک برس کرکی را به این پودرها آغشته کرده، مقدار اضافی آن را بتکانید و آن را به تمام صورت‌تان بمالید تا شاهد ماسیدن کرم پودر نباشید.

  1. با ابزار اشتباه و کثیف کرم پودر می‌زنید

یکی دیگر از کارهایی که باعث ماسیده شدن کرم پودر روی صورت می‌شود و علت تیره شدن کرم پودر روی صورت هم هست، این است که احتمالا با انگشت‌های‌تان کرم پودر می‌زنید. به جای این کار ترجیحا از اسفنج آرایشی و یا براش‌های مخصوص استفاده کنید. در مقاله دیگری مفصلا انواع براش و کاربرد آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

علاوه بر این تمیز نکردن براش و اسفنج برای مدت طولانی، دیگر علت ماسیدن شدن کرم پودر شماست. بنابراین مرتبا براش یا اسفنج را با مایع لباسشویی آنتی باکتریال بشویید، آن‌ها را کاملا روی بخاری یا کنار شوفاژ خشک کنید و به درستی از آن نگهداری کنید.

شستن براش کرم پودر

برای بهتر خوابیدن کرم پودر روی صورت چه باید کرد؟

تا اینجا احتمالا متوجه علت لوله شدن کرم روی پوست شده باشید. اما اینکه دقیقا برای جلوگیری از ماسیده شدن آرایش چه باید کرد و چطور کرم پودر زد تا روی پوست نماسد، سوالاتی است که در این بخش به آن پاسخ می‌دهیم. قول می‌دهیم که با رعایت موارد زیر، برای همیشه از شر ماسیدن کرم پودر خلاص خواهید شد.

  1. 3-4 بار در هفته لایه برداری کنید

پوسته پوسته شدن می‌تواند تنها دلیل ناهمواری آرایش‌تان باشد. علت پوسته پوسته شدن صورت بعد از کرم پودر این است که پوست‌تان به لایه برداری نیاز دارد. بنابراین چند بار در هفته، از لایه بردارهای فیزیکی یا شیمیایی استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند.

لایه بردارهای فیزیکی شامل انواع اسکراب‌های آماده یا خانگی است. لایه بردارهای شیمیایی هم سرم، تونر یا سایر محصولات مراقبت از پوستی هستند که موادی مانند AHA، BHA و رتینوئید دارند. البته به طور کلی رعایت روتین مراقبت از پوست در یکدست ماندن آرایش‌تان و جلوگیری از ماسیدن کرم پودر تاثیر شگرفی دارد.

  1. با مرطوب کننده شروع کنید

همیشه قبل از زدن هرگونه محصول آرایشی، مرطوب کننده بزنید. مرطوب کردن پوست از خشکی و ماسیدن کرم پودر جلوگیری می‌کند. در واقع اگر پوست خشکی داشته باشید، بهترین کرم پودرها هم می‌ماسد. در انتخاب مرطوب کننده دقت کنید که دقیقا متناسب با نوع پوست شما (خشک، چرب و یا مختلط) طراحی شده باشد.

قبل از استفاده از مرطوب کننده، حتما دست‌های‌تان را بشویید تا باکتری‌های دست به صورت منتقل نشوند. سپس 10 دقیقه صبر کنید تا پوست‌تان فرصت کافی برای جذب مرطوب کننده داشته باشد. بعد به سراغ پرایمر بروید.

مرطوب کننده زدن

  1. به نوع پرایمر دقت کنید

پرایمر مانند جادویی برای پوست عمل کرده، منافذ را می‌پوشاند و سطح صافی برای آرایش به وجود می‌آورد. اما با وجود تاکید بسیار در استفاده از پرایمر برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت توجه داشته باشید که همه پرایمرها با همه کرم پودرها نمی‌سازند. بهترین مارک پرایمر را از نظر مصرف کنندگان از این مقاله بخوانید.

به گفته متخصصان، پرایمرهای برپایه سیلیکون به خوبی با کرم پودرهای سیلیکونی کار می‌کنند. پرایمرهای برپایه آب انعطاف پذیرتر هستند و هم با کرم پودرهای برپایه سیلیکون و هم برپایه آب سازگارند. بعد از پرایمر زدن هم چند دقیقه صبر کنید تا خوب جذب پوست شود.

طرز زدن کرم پودر به صورت

علاوه بر آماده سازی پوست، درست کرم پودر زدن هم تاثیر زیادی در نماسیدن آن دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما گام به گام مطابق مراحل زیر عمل کنید.

  1. اسفنج یا براش را مرطوب کنید

هنگام کرم پودر زدن همیشه باید با ابزار مرطوب کار کنید. این امر به ویژه در زمستان که صورت‌تان خشک است، بسیار مهم است. چه از اسفنج استفاده می‌کنید و چه براش حتما قبل از اینکه آن را به کرم پودر آغشته کنید، آن را کمی مرطوب کنید. پیشنهاد می‌کنیم اسفنج‌تان را کاملا خیس کنید و آن را بچلانید تا کمی رطوبت باقی بماند. با این کار، اسفنج اشباع شده و کرم پودر کمتر جذب آن خواهد شد.

  1. ناحیه T را کرم پودر بزنید

برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر لازم نیست کل صورت‌تان را به آن آغشته کنید. صرفا کرم پودر را در ناحیه T، یعنی پیشانی (فقط بین ابروها و بلافاصله بالای ابروها) و پل بینی‌تان بزنید. سپس از این قسمت‌ها با اسفنج به صورت حرکات ضربه‌ای کرم پودر را به نواحی دیگر مانند کل پیشانی، روی گونه‌ها، کناره‌ها و زیر بینی و شقیقه‌ها بکشید. برای کرم پودر زدن گونه‌ها، سه قسمت فرضی روی هر گونه فرض کنید و به طور جداگانه هر سه قسمت را کرم پودر بزنید.

طرز زدن کرم روی صورت

  1. حرکت ضربه‌ای را فراموش نکنید

با حرکات آرام و ضربه‌ای، کرم پودر را در همه قسمت‌های صورت به طور یکنواخت پخش کنید. برس یا اسفنج را روی پوست‌تان نکشید و صرفا با این حرکات به سمت بالا و پایین و چپ و راست حرکت کنید. در هر بار ضربه زدن با اسفنج، فشار ملایمی به پوست وارد کنید. این کار کمک می‌کند که کرم پودر خوب جذب پوست شده و روی آن نماسد.

بعد از اینکه صورت‌تان کامل به کرم پودر آغشته شد، یک اسفنج تمیز بردارید. اسفنج را با ملایمت هرچه تمام‌تر به نقاطی بزنید که کرم پودر بیشتری دارد. در واقع باید مطمئن شوید که لایه کرم پودر کاملا روی پوست یکنواخت بوده و هیچ جا بیش از حد جمع نشده است.

  1. حتما حداقل 10 دقیقه صبر کنید

آرایش سریع و استفاده از چندین محصول در مدت زمان کوتاه می‌تواند اصلی‌ترین دلیل ماسیدن کرم پودر روی پوست‌ شما باشد. بنابراین قبل زدن پنکیک روی کرم پودر حداقل باید 10 دقیقه صبر کنید تا کرم پودر به خوبی روی پوست‌تان بنشیند. در این مدت زمان می‌توانید ابروهای‌تان را بکشید و یا موهای‌تان را آرایش کنید. در مقاله دیگری مفصلا توضیح داده‌ایم چطور با اکسسوری‌های مختلف به آرایش مو بپردازید تا جذاب‌تر از همیشه‌تان به نظر برسید.

  1. کار را با پودر تثبیت کننده تمام کنید

استفاده از پودر تثبیت کننده بعد از کرم پودر، به پوست‌تان شفافیت و یکدستی دلپذیری می‌بخشد. برای اینکه نتیجه تمیز از آب دربیاید، از یک براش بزرگ برای زدن پودر تثبیت کننده در سرتاسر صورت‌تان استفاده کنید. اگر متوجه شدید که در قسمتی مقادیر زیادی کرم پودر باقی مانده، می‌توانید آن را با همین براش بزرگ در این مرحله پاک کنید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم، ویدیوی زیر را تماشا کنید تا نکات نماسیدن کرم پودر روی پوست همیشه در ذهن‌تان باقی بماند.

سخن پایانی

ماسیدن کرم پودر یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر کدام از ما پیش بیاید و بر زیبایی کلی آرایش تاثیر منفی بگذارد. این اتفاق دلایل مختلفی دارد که مفصلا در قسمت اول این مقاله به آن پرداختیم. همچنین توضیح دادیم چطور روش درست کرم پودر زدن می‌تواند در نماسیدن آن تاثیر داشته باشد. علاوه بر تمام این موارد، لازم است یادآوری کنیم برندی که کرم پودرتان را از آن تهیه کرده‌اید، در ماسیدن آن بی‌تاثیر نیست. بنابراین حتما قبل از خرید، از اعتبار فروشنده و برند مورد نظر مطمئن شوید. اگر سوال یا تجربه‌ای در این باره دارید، خوشحال می‌شویم پذیرای آن در بخش دیدگاه‌های این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

منابع

wikihow

stylecraze