آیا می‌دانید کاندوم دهانی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

کاندوم ها یکی از ابزارهای بسیار مهم جهت ارتقای کیفیت رابطه جنسی محسوب می شوند. هدف اصلی کاندوم ها، جلوگیری از بارداری ناخواسته و انتقال بیماری های مقاربتی از جمله ایدز، تبخال تناسلی و غیره است. کاندوم های مختلفی در انواع متنوع تولید می شوند که برای محافظت در هنگام دخول طراحی می شوند. اما روش های دیگر برقراری رابطه جنسی نیز نیازمند مراقبت و محافظت ویژه است. به عنوان مثال، برای محافظت در روابط دهانی یا همان Oral Sex، کاندوم دهانی یا زبانی، کاندوم مناسب برای رابطه دهانی محسوب می شود. اما کاربرد کاندوم زبانی چیست؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا توضیح کاملی در پاسخ به این سوال که کاندوم دهانی چیست در اختیار شما قرار دهیم.

کاندوم دهانی برای چیست؟

در واقع در پاسخ به سوال کاندوم دهانی چیست مهم ترین وظیفه ای که این کاندوم بر عهده دارد، محافظت از دهان، زبان، لثه و دندان های شما از بیماری های احتمالی موجود در آلت تناسلی و متقابلا محافظت از آلت تناسلی شما در برابر بیماری های احتمالی منتقل شونده از دهان به آلت تناسلی است.

رابطه جنسی دهانی یا همان Oral Sex یکی از رایج ترین انواع روابط جنسی است که در میان زوجین انجام می شود. در رابطه جنسی دهانی افراد به کمک زبان و دهان خود سعی در تحریک جنسی شریک خود دارند. هرچند که در رابطه با مسائل مرتبط با چنین رابطه ای مباحث بسیاری وجود دارد اما به هر صورت این نوع از رابطه در میان زوجین بسیار محبوب و رایج است. به همین دلیل است که کمپانی های بسیاری از تولیدکننده بهترین مارک کاندوم دست به تولید انواع کاندوم زبانی و طعم های مختلف کاندوم زده اند تا به این ترتیب میزان رضایت جنسی طرفین و سطح کیفی رابطه را در کنار حفظ سلامتی هریک از زوجین تامین نمایند.

کاندوم دهانی چیست

کاندوم دهانی درست همانند کاندوم از جنس لاتکس ساخته شده است و می تواند حرارت را به خوبی منتقل کرده و در عین حال تا 98 درصد میزان انتقال بیماری ها و عفونت های احتمالی را کاهش دهد. کاندوم دهانی به دو شکل کاندوم زبانی که به صورت یک پوشش هرمی شکل بر روی زبان قرار می گیرد و کاندوم سد دهانی یا Dental Dam که به شکل یک صفحه از جنس لاتکس است و به طور کامل بر روی آلت تناسلی در هریک از طرفین رابطه قرار خواهد گرفت.

هر دو نوع کاندوم دهانی در رنگ ها و طعم های مختلف تولید می شوند و اینکه بهترین طعم کاندوم دهانی چیست ، کاملا بستگی به سلیقه شخصی مصرف کننده خواهد داشت. طعم های مختلف کاندوم شامل انواع میوه ها مانند توت فرنگی، موز، پرتقال و …، نعناع، کولا و طعم های دیگر می شود و بنا به گفته تولید کنندگان می تواند در افزایش تحریک جنسی تاثیرگذار باشد.

مزایا و معایب کاندوم دهانی طعم دار چیست ؟

سوال مهمی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد این است که کاندوم طعم دار دهانی چیست در واقع باید بگویم این نوع کاندوم، همان کاندوم دهانی است که به وسیله اسانس های مجاز خوراکی مانند توت فرنگی، نعناع، کولا و … طعم دار شده است. اما کاندوم طعم دار چه فرقی دارد؟

در هنگام برقراری دخول در رابطه جنسی ممکن است طعم کاندوم چندان مورد توجه شما نباشد اما در هنگام رابطه جنسی دهانی کاملا متفاوت است. حتما تا به حال به طعم دستکش دندان پزشک خود دقت کرده اید. دستکش های دندان پزشکی نیز از لاتکس ساخته شده اند. لاتکس به خودی خود بو و طعم نامطلوبی دارد و در هنگام برقراری رابطه جنسی دهانی می تواند برای فرد ناخوشایند باشد. بنابراین برای پاسخ به این سوال که طعم کاندوم برای چیست باید در یک کلام بگوییم برای افزایش رضایت شما از رابطه.

تاثیر طعم کاندوم در رابطه دهانی چیست؟

شاید برای تان سوال باشد که تاثیر طعم کاندوم در رابطه دهانی چیست ، در صورتی که برای برقراری رابطه دهانی انتخاب شما کاندوم دهانی طعم دار باشد می توانید مطمئن باشید که میزان لذت جنسی و تحریک پذیری شما افزایش خواهد داشت، چرا که به جای بوی نامطبوع لاتکس، بوی خوشایند میوه محبوبتان به مشامتان خواهد رسید.

در مورد اینکه معایب کاندوم دهانی چیست ، بهتر است دو نوع کاندوم دهانی را به صورت جداگانه بررسی کنیم. کاندوم زبانی تنها پوششی بر روی زبان خواهد بود و از دیگر نواحی دهان شما محافظت نخواهد کرد. در صورتی که لثه ها، لب ها و انتهای گلوی شما نیز در معرض انواع بیماری های مقاربتی هستند.

اما در دنتال دم یا سد دهانی این مسئله به خوبی برطرف شده است؛ چرا که در هنگام برقراری رابطه صفحه محافظ تمامی دهان شما را از انتقال بیماری ها محافظت خواهد کرد. پس اگر می خواهید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم کاندوم دهانی Dental Dam را برگزینید. کاندوم های طعم دار دهانی از انواع بدون طعم آن ها رایج تر و پرطرفدارتر هستند، فقط در هنگام خرید بهتر است به این نکته توجه کنید که اسانس استفاده شده در آن ها خوراکی و فاقد قند باشد تا برای گوارش شما مسئله ای ایجاد نکند.

طریقه استفاده از کاندوم دهانی چیست؟

کاندوم دهانی، همانطور که قبل تر گفتیم، در دو نوع کاندوم زبانی و سد دهانی تولید می شود. نحوه استفاده از کاندوم دهانی بسته به نوعش با یکدیگر متفاوت است:

  • طریقه استفاده از کاندوم زبانی:

کاندوم زبانی درست شبیه به فرم زبان است که طرف پهن تر آن باز بوده و طرف دیگر آن که نوک زبان قرار می گیرد بسته است. در هنگام رابطه دهانی یا همان Oral Sex کاندوم زبانی را به صورت قالبی بر روی زبان خود قرار دهید و پس از پایان رابطه آن را دور بیاندازید. توجه داشته باشید، کاندوم زبانی یک بار مصرف است و در هر بار استفاده پس از پایان رابطه باید دور ریخته شود.

  • طریقه استفاده از سد دهانی (Dental Dam):

سد دهانی شبیه به یک مستطیل پلاستیکی از جنس لاتکس است که در ابعاد به خصوصی تولید شده و رنگ ها و طعم های متنوعی دارد. دنتال دم نیز درست همانند کاندوم زبانی یک بار مصرف است و پس از پایان رابطه باید دور انداخته شود. کاندوم سد دهانی را در هنگام برقراری رابطه دهانی بر روی آلت تناسلی قرار داده و پس از پایان رابطه دور بیاندازید. کاندوم دهانی دنتال دم، قابل شستشو نیست.

کدام نوع کاندوم برای برقراری رابطه دهانی مناسب تر است؟

به طور کلی باید بگوییم کاندوم ها به طور کامل نمی توانند مانع از انتقال بیماری ها بین طرفین رابطه جنسی باشند، اما میزان کاهش 98 درصدی انتقال بیماری ها سبب شده است تا به صورت مداوم توسط زوجین استفاده شوند. کاندوم دهانی علاوه بر کاهش انتقال عفونت های احتمالی، برای افرادی که روابط جنسی پر خطر را تجربه می کنند نیز مناسب است. به علاوه، بسیاری از افراد تمایلی به برقراری رابطه جنسی دهانی ندارند در صورتی که شریک جنسی آن ها به این کار علاقه مند است.

اما کاندوم دهانی چیست و چرا در این مواقع بسیار کاربردی است؟ این کاندوم‌ها به دلیل جلوگیری از انتقال مخاط حاصل از رابطه می تواند برای افرادی که احساس خوشایندی از آن ندارند مناسب باشد. در میان دو مدل کاندوم دهانی، بهترین نوع کاندوم دهانی دنتال دم است؛ چرا که می تواند به طور کامل از دهان و آلت تناسلی به طور همزمان محافظت کند. کاندوم زبانی، تنها محافظت کننده زبان است و تاثیری بر نواحی دیگر دهان که در هنگام رابطه جنسی دهانی در معرض خطر هستند، نخواهد داشت.

کاندوم طعم دار برای چیست؟

منظور از کاندوم طعم دار چیست؟ آیا همان کاندوم دهانی است؟ کاندوم طعم دار، همان کاندوم است که به وسیله اسانس خوراکی طعم دار شده است. اصلی ترین دلیل طعم دار شدن کاندوم ها از بین بردن بوی نامطبوع حاصل از لاتکس است. در هنگام برقراری رابطه جنسی، به دلیل افزایش حرارت، بوی حاصل از لاتکس می تواند بیشتر از حالت عادی فرد استفاده کننده را آزار دهد. همین امر در کاندوم طعم دار سبب می شود که بوی حاصل از اسانس در هنگام رابطه در محیط پخش شده و احساس خوشایندی را در افراد ایجاد کند.

کاندوم طعم دار برای چیست؟ درست همانند همه کالاهای بهداشت جنسی، کاندوم طعم دار نیز به جهت ارتقای سطح کیفی رابطه جنسی و محافظت از سلامتی جنسی شما تولید می شود. البته به طور کلی می توان گفت بسیاری از گفته های کمپانی ها در مورد تاثیر کاندوم های طعم دار فقط جنبه تبلیغاتی دارد و تنها چیزی که مسلم است، این است که کاندوم طعم دار می تواند بوی ناخوشایند لاتکس را از بین ببرد.

بهترین طعم کاندوم کدام است؟

کاندوم های طعم دار، دارای تنوع بسیار بالایی هستند. انواع میوه ها مانند توت فرنگی، موز، پرتقال، انواع رایحه دیگر مانند وانیل، نعناع، کوکاکولا و غیره از طعم های متنوع کاندوم طعم دار محسوب می شوند. ممکن است انواع مختلف کاندوم ها به صورت ترکیبی تولید شده باشند؛ به عنوان مثال در هنگام خرید کاندوم احتمالا متوجه کاندومی شده اید که در عین تاخیری بودن، خاردار و طعم دار نیز هست.

این که بهترین طعم کاندوم دهانی چیست کاملا بستگی به سلیقه شما دارد؛ به عنوان مثال در میان میوه ها، طعم توت فرنگی و موز بیش از دیگر موارد طرفدار دارد. طعم نعناع علاوه بر بوی مطلوب منجر به ایجاد احساس خنکی در واژن و در هنگام رابطه دهانی در دهان خواهد شد که احساس خوشایندی خواهد بود. یکی از پر طرفدارترین طعم ها در کاندوم های طعم دار، طعم نوشابه کولا است. این رایحه جدید توانسته است در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. در هنگام خرید کاندوم طعم دار، به توضیحات روی بسته بندی دقت کنید که فاقد قند بوده و اسانس استفاده شده خوراکی باشد. علاوه بر این، زمانی را اختصاص دهید تا با مشورت شریک جنسی خود، طعم و مدلی را انتخاب کنید که مطلوب هر دو طرف شما باشد. از تجربه کاندوم ها و محصولات جنسی جدید نترسید، همه این ها می توانند به ارتقای سطح کیفی رابطه شما کمک نمایند.

انواع طعم ها

ضرورت استفاده از کاندوم دهانی در چیست؟

همانطور که تا به اینجا متوجه شدیم، کاندوم ها جهت ارتقای سطح سلامت و کیفیت روابط جنسی ما تولید شده اند. بیماری های بسیاری وجود دارند که می توانند از طریق رابطه جنسی بین افراد منتقل شوند. به عنوان مثال، ایدز می تواند شناخته شده ترین این بیماری ها باشد. بیماری های عفونی بسیاری مانند انواع تبخال تناسلی هستند که می توانند بین زوجین خصوصا در روابط جنسی محافظت نشده و پر خطر منتقل شوند. بد نیست بدانید تاثیر این عفونت ها در بدن زنان گاهی بدون درمان است و در انواع به خصوصی می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود.

یکی دیگر از مهم ترین دلایل ضرورت استفاده از کاندوم ها، جلوگیری از بارداری ناخواسته است. در بیست سال گذشته، با وجود افزایش آگاهی افراد و همچنین در دسترس قرار گرفتن کالاهای جنسی در میان مردم، میزان سقط جنین به روش غیر اصولی آن هم زیر سن قانونی به شدت افزایش داشته است. سقط جنین غیر قانونی و توسط افراد غیر متخصص و بدون مجوز، جدای از مسائل قانونی و شرعی که با خود به همراه خواهد داشت، در بسیاری از موارد سبب می شود تا فرد دیگر باردار نشده و برای همیشه فرصت مادر شدن را از دست بدهد. بنابراین در چنین مواردی، پیشگیری باید کاملا جایگزین درمان باشد. استفاده از کاندوم در حین برقراری رابطه جنسی می تواند تا 98 درصد احتمال بارداری ناخواسته را از بین ببرد.

اما کاربرد کاندوم دهانی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ در واقع کاندوم های دهانی نیز همین وظایف را بر عهده دارند. یکی از بیماری های بسیار رایجی که در هنگام بر قراری روابط دهانی یا همان Oral Sex منتقل می شود، تبخال های تناسلی هستند. ممکن است فکر کنید بزاق دهان شما می تواند تمامی میکروب ها را از بین ببرد و با ورود این دسته از عفونت ها، اسید معده آن ها را خواهد کشت، اما باید بگویم که به هیچ عنوان این گونه نیست.

دهان به عنوان یک محیط همیشه مرطوب، بیش از هر عضو دیگری در بدن ما در معرض ابتلا به انواع عفونت ها است. یکی از این عفونت های رایج، تبخال تناسلی است. ویروس های مانند زونا، ایدز، HPV، عفونت های مخمری و … می توانند از طریق تماس دهان با آلت تناسلی فرد آلوده و بر عکس تماس آلت تناسلی با دهان فرد آلوده منتقل شوند. بسیاری از این بیماری ها به دلیل نداشتن علائم به خصوص هیچ وقت درمان نمی شوند و از شما یک ناقل همیشگی خواهند ساخت تا پس از گذشت چند سال و پیشرفت بسیار زیاد بیماری در بدن به صورت مزمن و وخیم خود را نشان دهند. برای جلوگیری از چنین مسائلی، استفاده از کاندوم دهانی، راه حل بسیار ساده تری محسوب می شود.

تا اینجا حتما به پاسخ این سوال که کاندوم دهانی چیست رسیده‎‌اید. اما کاندوم ها در انواع مختلفی تولید شده اند که کاربردهای متفاوت اما اهداف یکسانی را دنبال می کنند. کاربرد هریک از انواع کاندوم بسته به نوعی که تولید شده است متفاوت خواهد بود اما همه آن ها هدف حفظ سلامت جنسی شما و همچنین افزایش سطح کیفی روابط جنسی تان را بر عهده دارند. از انواع مختلف کاندوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاندوم مردانه:

کاندوم های مردانه رایج ترین انواع کاندوم هستند که به صورت ارزان در سرتاسر شهر، حتی سوپر مارکت های محلی پیدا می شوند. کاندوم های مردانه، همانطور که از نام آن ها پیداست، برای استفاده بر روی آلت مردان ساخته شده است. کاندوم های مردانه تنوع بسیار بالایی دارند و همگی آن ها از جنس لاتکس و یا پلی اورتان ساخته شده اند. کاندوم های مردانه می توانند تاخیری، خاردار، طعم دار، فضایی، برقی، شب رنگ، طعم دار و … باشند. در هنگام خرید کاندوم مردانه، علاوه بر نوع کاندومی که می خواهید باید به سایز آن نیز توجه کنید. اگر کاندوم از سایز آلت شما کوچک تر باشد، ممکن است در حین رابطه جنسی پاره شود و اگر بزرگتر باشد، امکان دارد در هنگام رابطه از آلت خارج شود.

  • کاندوم انگشتی:

کاندوم های انگشتی، درست همانند دیگر انواع کاندوم از جنس لاتکس ساخته شده اند که به فرم یک استوانه کوچک و در فرم انگشت بوده و به صورت قالبی بر روی انگشتان شما قرار می گیرند. همانطور که می دانید، یکی از راه های افزایش تحریک جنسی استفاده از انگشتان است، اما همیشه آلودگی های بسیاری در منافذ انگشت ها و زیر ناخن ها وجود دارند که با ورود به واژن می توانند فرد دیگر رابطه را دچار بیماری های عفونی بسیاری کنند. کاندوم انگشتی می تواند از انتقال چنین عفونت های جلوگیری نماید.

کاندوم انگشتی

  • کاندوم زنانه:

کاندوم های زنانه، به شکل لوله ای استوانه ای شکل است که یک طرف آن بسته و طرف دیگر آن باز است. کاندوم های زنانه به گونه ای طراحی شده اند که در داخل واژن و در لوله رحم قرار می گیرد. قسمت بسته آن به داخل واژن فرو رفته و در قسمت ابتدای دهانه رحم مستقر می شود و قسمت دیگر باز کاندوم، خارج از واژن و بر روی کلیتوریس قرار می گیرد. کاندوم های زنانه از جنس پلی اورتان ساخته شده اند و می توانند تا 8 ساعت پیش از برقراری رابطه در محل واژن نصب شوند. این نوع کاندوم اگر به درستی قرار بگیرد، می تواند تا 99 درصد احتمال انتقال بیماری های مقاربتی و حاملگی ناخواسته را کاهش داده و علاوه بر این، به دلیل ساییده شدن قسمت خارجی کاندوم بر روی کلیتوریس میزان تحریک پذیری فرد را افزایش دهد. کاندوم زنانه نسبت به انواع مردانه در مراکز به خصوصی به فروش رسیده و کمی گران تر هستند.

  • کاندوم های دهانی :

کاندوم دهانی یا زبانی، همانی که در این مقاله به طور کامل به سوال کاندوم دهانی چیست پاسخ دادیم، کاندومی است که برای استفاده در روابط جنسی دهانی کاربرد داشته و می تواند انتقال عفونت های حاصل از چنین روابطی را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. کاندوم دهانی از جنس لاتکس ساخته شده است و طعم دار است. وجود اسانس های خوراکی در کاندوم های دهانی سبب می شود تا طعم و بوی لاتکس خنثی شده و طعم مطلوبی ایجاد شود که برای فرد خوشایند باشد.