انواع برس رژگونه

یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای آرایش کردن برس های آرایشی هستند، این برس ها به شما در جهت داشتن آرایشی طبیعی و زیبا کمک بسیار زیادی می کنند. این برس ها انواع گوناگونی دارند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارا می باشند. یکی از این برس ها، برس رژگونه است. این برس، رژگونه را به صورت هموار و دقیق روی صورت پخش می کند و آرایشی زیبا و طبیعی خلق می کند. برس رژگونه انواع گوناگونی دارد. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر شما را با انواع برس رژگونه و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.

انواع برس های رژگونه

برس های رژگونه انواع گوناگونی دارند این برس ها، رژگونه را به صورت ملایم و متعادل روی صورت پخش می کنند و آرایش را یکدست و زیبا می کنند. قسمت مهم براش رژگونه موی آن است. براش رژگونه دارای موی نرم، بلند و با تراکم زیاد است.

برس های رژگونه

برس رژگونه زاویه دار

یکی از انواع برس های رژگونه برس زاویه دار است. این برس دارای موهای نرم و لطیف و متراکم می باشد. سر این مدل از برس‌های رژگونه به صورت مورب طراحی شده است که کار را راحت تر کرده و رژگونه را هموار و دقیق روی گونه پخش می کند و باعث می شود رژگونه برجسته تر و زیباتر به نظر بیاید.

برس رژگونه معمولی

در مدل معمولی سر برس زاویه دار نیست، بلکه سر گرد و گنبدی شکل دارد، مانند براش پنکک. تفاوت دیگر این مدل با مدل زاویه دار این است که موهای این مدل از برس رژگونه، فشرده تر و گردتر است و همچنین موهای آن هم به لطافت مدل زاویه دار نیست و کمی زبرتر است، این زبری باعث محو شدن خطوط خشن می شود و آرایشی زیبا و طبیعی خلق می کند.

انواع برس رژگونه

نحوه رژگونه زدن

یکی از مهم ترین بخش های آرایش صورت رژگونه زدن است که باید در مرحله آخر انجام شود. رژگونه زدن به صورت های رنگ پریده، رنگ و لعاب و جلوه ای خاص می بخشد، البته به شرط اینکه از آن درست استفاده شود.

برای زدن رژگونه بهتر است از برس های رژگونه استفاده کنید. برس رژگونه باعث می شود رژگونه به صورت متعادل روی صورت پخش شود و در نتیجه آرایشی طبیعی، یکدست و بی نقص خواهید داشت. برای رژگونه زدن از برس هایی استفاده کنید که تراکمشان زیاد باشد. چون هر چه تراکم این برس ها بیشتر باشد، رژگونه را برجسته تر جلوه می دهد.

بسیاری از افراد نحوه استفاده از انواع برس های رژگونه را به درستی بلد نیستند و برس را غرق در رژگونه می کنند و به گونه هایشان می زنند. این کار غلط است و آرایش را زشت و غیر طبیعی می کند.

در واقع استفاده صحیح آن به این صورت است که ابتدا باید برس رژگونه را آغشته به رژگونه نمایید و سپس با چند ضربه به لبه ظرف رژگونه، اضافات را از برس جدا کنید. این ضربه و تکان بسیار مهم است، پس آن را فراموش نکنید.

در هنگام رژگونه زدن با انواع برس رژگونه حتما باید به فرم صورت خود توجه کنید و با توجه به نوع فرم صورت رژگونه بزنید. برای آشنایی با نحوه زدن رژگونه با توجه به رنگ صورت می توانید مقاله راهنمای انتخاب رژگونه مناسب را مطالعه کنید.

الان نوبت این است که محل مناسب برای زدن رژگونه را مشخص کنیم. برای شناسایی محل مناسب رژگونه لبخندی بزنید، آن قسمتی از گونه که بیشتر از بقیه بخش ها برجسته شد بهترین محل برای رژگونه است.

پس با برس روی این قسمت، رژگونه بزنید. بعد به صورت مستقیم برس را به سمت گوش بکشید، نه به سمت بالا بروید و نه پایین، فقط مستقیم به عقب بزنید.

توجه داشته باشید در هنگام رژگونه زدن با انواع برس رژگونه نباید لبخند بزنید، چون گونه ها بالا می رود و رژگونه به اشتباه پایین تر زده می شود. همچنین رژگونه را زیاد به بینی نزدیک نکنید تا ظاهرتان جوان تر به نظر بیاید.

برای اینکه رژگونه زیبا و طبیعی‌تر به نظر بیاید، اضافات آن را با یک برس تمیز محو کنید. برس را به طرف پایین بکشید. با این کار موهای صورت به خوبی روی پوست می نشینند و رژگونه به خوبی تثبیت و اضافات آن محو می شود.

نحوه تمیز کردن برس

تمیز کردن برس رژگونه اهمیت زیادی دارد چون اگر برس را تمیز نکنید و برس های کثیف را به صورتتان بزنید، هم پوست صورتتان آسیب می بیند و هم دوام و ماندگاری برس کمتر می شود. پس حتما هر چند وقت یک بار برس رژگونه را تمیز کنید. روش های مختلفی برای تمیز کردن انواع برس های رژگونه وجود دارد که چندین روش را در اینجا به شما آموزش می دهیم.

تمیز کردن با شامپو بچه

در یک لیوان مقداری آب گرم و شامپو کودک بریزید و به خوبی باهم ترکیب کنید. برس های رژگونه را درون لیوان قرار دهید و اجازه دهید به خوبی خیس بخورد. آب کثیف را از لیوان خارج کنید. روی دست خود مقداری شامپو بچه بزنید و یکبار دیگر به آرامی برس را با شامپو تمیز کنید و بعد آن را آبکشی کنید. آب اضافی اش را بگیرید و درون یک دستمال بپیچید تا کاملا خشک شود.

تمیز کردن انواع برس رژگونه با الکل

درون یک ظرف مقداری الکل بریزید و برس های رژگونه را درون ظرف حاوی الکل قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا کاملا تمیز و ضدعفونی شود. بعد از اینکه کاملا تمیز شد، از ظرف خارج کنید و آن را بخشکانید.

شستن برس رژگونه

شستن انواع برس رژگونه با صابون مایع

درون یک لیوان مقداری آب داغ بریزید و برس های رژگونه را کامل در آب داغ فرو ببرید، بعد از 5 دقیقه برس ها را از لیوان خارج کنید و با مقداری صابون آن ها را شستشو دهید. سر برس رژگونه را با آب بشویید. برای اینکه آب اضافی براش گرفته شود آن را روی یک حوله تمیز فشار دهید. براش را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

شستن براش با صابون مایع

ضدعفونی کردن انواع برس های رژگونه با سرکه

نصف فنجان سرکه را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید و به مدت یک ساعت انواع برس های رژگونه را به صورت وارونه درون این ترکیب قرار دهید. مقداری شامپو  بچه بردارید و برس ها را به آرامی با شامپو بشویید به طوری که تمام کثیفی ها و گرد و غبار و رنگ برس از آن جدا شود و کاملا تمیز شود. سپس برس های رژگونه را با آب جاری، آبکشی کنید و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. برای اینکه تمام باکتری ها و میکروب های موجود در برس رژگونه از بین بروند می توانید آن ها را درون نایلون قرار داده و به مدت یک روز داخل فریزر بگذارید.

انواع برس های رژگونه

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر با انواع برس رژگونه ، نحوه استفاده و تمیز کردن آن آشنا شدید و متوجه شدید برای هر کدام از انواع رژگونه کدام برس مناسب تر است. پس با خواندن این مقاله برای استفاده و خرید برس رژگونه دیگر مشکلی ندارید و به راحتی می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر در استفاده از انواع برس رژگونه بهتر است طریقه صحیح رژگونه زدن برای انواع صورت را به خوبی بیاموزید.

سوالات متداول

در بین انوع برس های رژگونه کدام یک برای زدن رژگونه پودری مناسب تر است؟

برای زدن رژگونه پودری بهتر است از برس زاویه دار با موی طبیعی که سر آنها بزرگ و شل است استفاده کنید با این برس ها رژگونه بهتر روی پوست زده می شود.

برای زدن رژگونه مایع یا ژله ای از چه نوع برسی استفاده کنیم؟

برای رژگونه مایع بهتر است از اسفنج مخصوص آرایشی استفاده کنید.

رژگونه کرمی را با چه نوع برسی بزنیم؟

رژگونه کرمی را می توان با یک براش نوک مسطح با اندازه متوسط یا حتی با انگشتان به صورت زد. موی برسی که برای رژگونه کرمی استفاده می کنید بهتر است مصنوعی باشد.