اگر به آرایش فرانسوی‌ ها نگاه کنید، هیچ شباهتی به دیگر انواع آرایش و میکاپ صورت ندارد. بانوان فرانسوی قوانین خاص خود را در آرایش صورت دارند و به همین علت امروز سبکی تحت عنوان آرایش فرانسوی داریم! آرایش فرانسوی برای بانوانی که علاقه زیادی به آرایش چهره دارند، جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که این سبک آرایش فوق‌العاده بی‌عیب و نقص است.

آرایش فرانسوی چیست؟

بانوان پاریسی تلاش نمی‌کنند، به صورتی آرایش کنند که ظاهرشان کاملاً دگرگون شود، بنابراین ترجیح می‌دهند تابع قوانین خاص خود باشند. اگر در آرایش زنان فرانسوی دقیق شوید، آن‌ها بیشتر در تلاشند که نقاط قوت صورتشان را تقویت کنند و در مقابل عیوب را خیلی طبیعی مخفی کنند.

دیگر شاخصه آرایش زنان فرانسوی این است که همیشه سراغ آیتم‌ها و مدل‌های مینیمال می‌روند. شاید محصولات آرایشی زیادی را روی پوستشان نبینید، اما از طرفی با خود می‌گویید واقعاً خیره کننده و زیبا هستند. حتی در آرایش فرانسوی عروس نیز می‌توانید به روشنی ببینید که میکاپ آراتیست تنها سعی کرده عیوب را مخفی کند و نقاط قوت را کمی برجسته‌تر نشان دهد.

اگر به این سبک میکاپ علاقمند شدید و دوست دارید امروز یک آرایش فرانسوی دخترانه یا زنانه انجام دهید، در این قسمت همراه ما باشید. این سبک آرایش به شما یاد می‌دهد که «حتی کم هم زیاد است».

آرایش فرانسوی چیست؟

آموزش آرایش به سبک فرانسوی‌ها

اگر مشتاقید فوت و فن آرایش فرانسوی‌ها را یاد بگیرید، این مقاله برای شماست و لازم است که مطالعه‌اش  کنید. در این بخش با گردآوری چند نکته ساده اما فوق العاده مهم یادتان می‌دهیم، چگونه آرایشی شبیه به آرایش زنان فرانسوی انجام دهید. در ادامه آرایش فرانسوی و آموزش گام گام آرایش طبیعی فرانسوی را یاد می‌گیرید.

آرایش فرانسوی چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمانی که از قواعد و قوانین آرایش فرانسوی صحبت می‌کنیم، در حقیقت می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه صورتتان را متعادل کنید و در عین حال جذابتر شوید. چشم‌های بدون آرایش با یک رژ لب پررنگ آرایشی خنثی ایجاد می‌کنند. همینطور در مقابل یک آرایش چشم اسموکی و تیره در مقابل رنگ طبیعی لب می‌تواند یک میکاپ خنثی تلقی شود. در واقع بانوان فرانسوی با پیروی از این قوانین آرایش فرانسوی در تلاشند که چهره‌ای باکلاس از خود نشان دهند و در عین حال نچرال، زیبا و سالم به نظر برسند.

اگر به آرایش فرانسوی دخترانه یا زنانه دقت کنید، خبری از لایه‌های متعدد کرم‌ها، کیکی شدن پوست و کهنگی و ماسیدگی لوازم آرایش روی آن نیست. تنها با چند ماده آرایشی ساده و البته متناسب با نیاز پوستشان، زیبایی طبیعی پوست را تقویت می‌کنند و در مقابل دیگران تصور می‌کنند آن‌ها اصلاً آرایشی ندارند.

برای آرایش فرانسوی به چه چیزی نیاز داریم؟

برای آرایش فرانسوی به چه چیزی نیاز داریم؟

در این سبک آرایش دختران و زنان از مواد و ابزار زیر استفاده می‌کنند. دقت کنید حتی در میکاپ فرانسوی عروس نیز از همین آیتم‌ها برای میکاپ استفاده می‌شود:

  • بالم لب
  • فر مژه
  • ریمل
  • کانسیلر
  • هایلایتر
  • مداد خط چشم قهوه‌ای

حالا که ابزار و وسایل میکاپ فرانسوی را آماده کردید، بهتر است آموزش آن ‌را نیز یاد بگیرید و خطا در میکاپ فرانسوی را به حداقل برسانید. آرایش زنان فرانسوی بیشتر توسط بانوانی مورد استقبال قرار می‌گیرد، که به دنبال زیبایی با حفظ نقاط قوت صورت خودشان هستند. گام گام این نکات کلیدی را یادبگیرید و از نتیجه شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

1. پوست صورت را آماده کنید

فرقی نمی‌کند شما قصد دارید آرایش خلیجی بکنید و یا اینکه با آرایش فرانسوی ویژگی‌های صورتتان را بولد کنید، در هر صورت زیرسازی آرایش صورت مهم‌ترین بخش خواهد بود.

منظور از آماده‌سازی و زیرسازی این است که پوستی تمیز و عاری از آلودگی داشته باشید. پیش از اینکه آرایش فرانسوی را شروع کنید و از لوازم آرایشی روی پوستتان استفاده کنید، ابتدا پوستتان را تمیز کنید. برای تمیز کردن و پاکسازی کامل منافذ پوستی از تونر متناسب با نیاز پوستتان استفاده کنید. یک نکته کلیدی در پاکسازی پوست جهت انجام آرایش فرانسوی این است، که پوستتان حتماً هیدراته شود.

برای هیدراته کردن پوست از مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. تنها پوست صورت را مرطوب نکنید و به فکر لبتان نیز باشید. با بالم، لب‌ها را مرطوب کنید تا بشاش و پرتر به نظر برسد.

1. پوست صورت را آماده کنید

2. مژه‌ها را فر کنید

اگر دیگر سبک‌های آرایش را امتحان کرده باشید یا دیده باشید، حتماً می‌دانید که چه زمان قابل توجهی صرف آرایش چشم‌ها می‌شود. ولی در آرایش فرانسوی کاملاً ماجرا برعکس است. آرایش این بخش از صورتتان انقدر آسان است، که تصورش را هم نمی‌کنید. در آرایش فرانسوی می‌توانید مژه‌های بلند و طبیعی داشته باشید، اما خبری از مژه مصنوعی نیست.

اگر مژه‌های شما پر هستند از این نعمت استفاده کنید و تنها با کمی مرتب کردنشان زیبایی میکاپ فرانسوی‌تان را افزایش دهید. برای فر کردن مژه از فر مژه استفاده کنید. پس از فر کردن مژه‌ها از یک مداد چشم قهوه‌ای متالیک برای بیشتر کردن فاصله مابین خطوط مژه بالا و پایین استفاده کنید.

3. برای ریمل زدن خیلی دست و دلباز نباشید

در میکاپ فرانسوی نمی‌توانید ریمل را مطابق میکا‌پ‌هایی که پیش از این انجام دادید، روی مژه‌هایتان بکشید. باید کمی احتیاط کنید تا ظاهر مژه‌ها غیرطبیعی نشود. کمی ریمل روی مژه‌های بالا و پایین خود بزنید، تنها به اندازه‌ای که ضخیم‌تر و پُرتر به نظر برسند.

4. ابروها را مرتب کنید

درست است که گفتیم در آرایش فرانسوی قرار نیست تغییرات اغراق آمیز ایجاد کنیم، اما مرتب بودن از قوانین این سبک میکاپ به شمار می‌رود. از محصولات مخصوص حالت دادن و مرتب کردن ابرو استفاده کنید. مقداری صابون یا ژل ابرو را با استفاده از یک اسپولی تمیز روی ابروهایتان بکشید، تا ظاهری مرتب و سالم به خود بگیرند.

اگر ابروهایتان خیلی متراکم هستند، از قبل فکری برای کاهش حجم آن‌ها یا خلوت‌تر کردنشان بکنید. بهتر است ابروهایتان را به صورتی تمیز کنید، که در طبیعی‌ترین شکل ممکن خود باقی بمانند. نوع اصلاح و ابرو برداشتن بی‌شک نقش تعیین کننده‌ای در کیفیت آرایش صورتتان خواهد داشت.

5. از کانسیلر برای رفع تیرگی‌ها در آرایش فرانسوی استفاده کنید

5. از کانسیلر برای رفع تیرگی‌ها استفاده کنید

کانسیلر یکی از ابزار آرایشی اصلی و جدا نشدنی است که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخصوصاً در آرایش فرانسوی عروس بیشتر میکاپ آرتیست سعی می‌کند با چنین آیتم‌های آرایشی عیوب صورت را مخفی کند. از یک کانسیلر که سایه‌ای متناسب با رنگ پوستتان دارد، استفاده کنید.

در مصرف کانسیلر روی پوستتان زیاده روی نکنید. خیال نکنید که چون در این آرایش کرم پودر وجود ندارد، می‌توانید آن را روی هر نقطه از پوست بمالید. کانسیلر را تنها روی مناطقی که دچار لکه و عیبی خاص هستند بزنید. مثلاً می‌توانید از آن برای رفع تیرگی پوست زیر چشم استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کانسیلر نقاط قرمزی که در اثر جوش ظاهر می‌شوند را مخفی کنید.

کانسیلر را خوب روی پوست فید کنید تا به یک بافت و سطح یکنواخت و طبیعی برسید. برخلاف دیگر سبک‌های آرایش و میکاپ در آرایش فرانسوی نیاز نیست از برس استفاده کنید، نوک انگشتانتان جای برس را می‌گیرد. چون در آرایش فرانسوی همه چیز مینیمالیسم است و قرار نیست چیزهای عجیبی استفاده کنید.

6. از هایلایتر استفاده کنید

در آرایش فرانسوی دخترانه و زنانه یک مشخصه جلب توجه می‌کند، و آن درخشش استخوان گونه است. در واقع این راز خانم‌های فرانسوی است که با استفاده از هایلایتر صورتشان را جذاب و بشاش نشان می‌دهند. از یک هایلایتر ملایم با کمترین میزان درخشش استفاده کنید. هایلایتر را روی پل بینی، استخوان گونه و گوشه داخلی چشم خود بزنید تا ویژگی‌های خوب صورتتان برجسته‌تر دیده شوند.

استفاده متعادل از هایلایتر در این نقاط باعث می‌شود، که در طول مراسم یا در هر موقعیت دیگری درخشش پوستتان یکنواخت باشد و صورتتان از هر زاویه به یک اندازه درخشان به نظر برسد. یادتان باشد که قانون زیاده روی نکردن آرایش فرانسوی را در مورد این محصول آرایشی نیز رعایت کنید.

مقایسه سبک آرایش آمریکایی یا آرایش فرانسوی

مقایسه سبک آرایش آمریکایی با آرایش فرانسوی

سبک‌های میکاپ آمریکایی و فرانسوی در حقیقت دو نقطه مقابل یکدیگر هستند. اگر به این دو نوع میکاپ دقت کنید، بدون هیچ تجربه قبلی می‌توانید تفاوت‌های فاحش این دو را پیدا کنید.

روال کلی یک آرایش آمریکایی این است که کاملاً بی‌عیب و نقص باشید و هیچ یک از عیوب پوست یا فرم صورتتان دیده نشود. اما در آرایش فرانسوی این رویه خیلی ملایم رعایت می‌شود و تاکیدی وجود ندارد که تمام عیب یا یک ویژگی خاص در صورت 100% پنهان شود.

بانوان و دختران فرانسوی برای حفظ زیبایی خود شرط اول را مراقبت می‌دانند، حال آنکه زنان آمریکایی سراغ سریع‌ترین راه حل‌ها می‌روند و در همان زمان ایرادات را برطرف می‌کنند. زنان فرانسوی برای حفظ زیبایی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و دوست دارند طبیعت و زیبایی خدادادی پوست و صورت را در طول سال‌های بیشتر داشته باشند.

جالب است بدانید که بانوان و دختران فرانسوی قبل از اینکه آرایش را یاد بگیرند یا بخواهند از قواعد آرایشی خاص خود پیروی کنند، ابتدا مراقبت کردن از پوست را یاد می‌گیرند. در فرانسه بانوان از سنین خیلی پایین مراقبت از زیبایی و سلامت پوست را شروع می‌کنند و با این کار نشان می‌دهند که دوست ندارند برای شرکت در یک رویداد ساعت‌ها پوستشان را آرایش کنند.

مقایسه سبک آرایش آمریکایی یا آرایش فرانسوی

با مراقبت صحیح از پوست و کاهش مشکلات پوستی آن‌ها کمتر به لوازم آرایشی نیاز پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند در هر موقعیت خاصی بیشتر زیبایی‌های واقعی صورتشان را برجسته کنند. همچنین در آرایش فرانسوی زرق و برق زیادی وجود ندارد و اصل حفظ ظرافت و زیبایی طبیعی صورت است.

اما در آمریکا زنان جسورانه‌تر از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند و هر نقصی را حتماً تا حد ممکن مخفی می‌کنند. همچنین آن‌ها علاقه زیادی دارند که از زیرسازهای سنگین استفاده کنند و برای آرایش چشم و ابرو نیز زمان زیادی را در نظر می‌گیرند.

اصولاً دختران و بانوان فرانسوی در آرایش فرانسوی رویکرد پیچیده‌ای را دنبال نمی‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند از آرایش کردن لذت ببرند و زیبایی طبیعی پوست را حفظ کنند. هرگز نمی‌توانید در زندگی روزمره زنان فرانسوی را با آرایش صورت و مو عجیب و پیچیده ببینید. آن‌ها دوست دارند روز را با حداکثر سبکی پوست شروع کنند.

نکاتی که زنان فرانسوی شدیدا به آن پایبند هستند

در ادامه به چند نکته درمورد حفظ زیبایی صورت اشاره می‌کنیم. اگر شدیداً به آرایش فرانسوی علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم این نکات را مطالعه کنید. آن‌ها به شما یاد می‌دهند که چگونه با آرایش ظاهری شیک‌تر داشته باشید یا شبیه بانوان پاریسی شوید.

از پوستتان مراقبت کنید

حتماً پیش از این مقاله تصور می‌کردید که در این سبک آرایش قرار است از رموز آرایش کردن بدون اینکه مواد آرایشی دیده شوند، باخبر شوید. اما همانطور که گفتیم بانوان فرانسوی بیش از آرایش عاشق مراقبت از زیبایی خدادادی پوستشان هستند. برای دختران و بانوان فرانسوی مراقبت از پوست و داشتن یک پوست سالم و درخشان از شام شب هم واجب‌تر است.

البته تصور نکنید که یک فهرست سختگیرانه در مورد مراقبت از پوست دارند، آن‌ها رسیدگی به پوستشان را شیوه زندگی خود میدانند. آن‌ها قبل از اینکه به آرایش فکر کنند به آماده نگه داشتن پوستشان فکر می‌کنند. زنان فرانسوی عاشق روتین پاکسازی شبانه پوست به سبک فرانسوی هستند.

آیتم مراقبتی که هرگز از روتین مراقبت پوست دختران و زنان فرانسوی حذف نمی‌شود، ضد آفتاب است. آن‌ها در مورد استفاده از ضدآفتاب‌های حاوی SPF بالا بسیار سختگیر هستند. به همین علت مادران در فرانسه از سنین پایین دختران را ترغیب و تشویق می‌کنند، که از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

سادگی همیشه بهترین انتخاب است

زنان فرانسوی هرگز پول و پس انداز خود را صرف خرید محصولات آرایشی نمی‌کنند و تنها معدود محصولاتی که در میکاپ فرانسوی ضروری هستند را در کیف لوازم آرایش خود دارند. آن‌ها معتقدند، آنچه که به دردشان می‌خورد و برایشان باقی میماند، زیبایی طبیعی پوست است، بنابراین برای مراقبت از آن هزینه می‌کنند.

پس این طبیعی است که حتی در آرایش عروس‌های فرانسه هم نمی‌توانید ردی از فونداسیون و کانتور ببینید. بانوان فرانسوی معتقدند که برای زیبا دیده شدن نیاز به چهار نوع کرم پودر و یک پالت کامل از کانتورهای روشن و تیره ندارند.

لب‌ قرمز در آرایش فرانسوی و زیبایی همیشگی

درست است که زیرسازی سنگین جایی در آرایش فرانسوی ندارد، اما بانوان در فرانسه همیشه یک رژ لب قرمز دارند. در واقع یکی از بایدهای آرایش فرانسوی دخترانه و زنانه داشتن لب‌های قرمز است. معمولاً بانوان فرانسوی وقتی از رژ لب قرمز استفاده می‌کنند، دیگر سراغ آیتم‌های آرایشی دیگر نمی‌روند. لب‌ قرمز به اندازه کافی می‌تواند جلب توجه کند.

میکاپ دختران پاریس

نه به کانتورینگ در آرایش فرانسوی

احتمالاً اینطور به نظر می‌رسد که بانوان یک جنبش درمورد نه به کانتورینگ دارند. هرگز نمی‌توانید در آرایش زنان فرانسوی آن هم به صورت روزانه ردی از کانتورینگ ببینید. آن‌ها کانتورینگ را یک بخش اضافه می‌دانند و فکر می‌کنند در آرایش صورت، کانتورینگ یک نوع زیاده‌روی است. آن‌ها خیلی علاقمند هستند که خطوط صورتشان همانگونه که هست دیده شود.

بانوان فرانسوی حتی از دیده شدن خطوط ریز پوستشان ترسی ندارند و با یک آرایش سبک این مسئله را به خوبی نشان می‌دهند.

هدف به کمال رسیدن نیست!

هرگز در این سبک آرایش به کمال رسیدن در زیبایی هدف نیست و تنها تلاش بر این است که با تغییراتی کوچک شادابی پوست افزایش پیدا کند. این بی‌تفاوتی زنان فرانسوی درمورد عدم استفاده از محصولات آرایشی سنگین خیلی جذاب است و آن‌ها را خاص‌تر می‌کند. برخلاف بسیاری از زنان از ملل دیگر آن‌ها هیچ نمی‌ترسند که در یک مراسم همگی شبیه به هم و ساده به نظر برسند.

زنان و دختران فرانسوی این قوانین را در آرایش مو نیز دارند. هرگز نمی‌توانید مدل موهای عجیب و غریب را روی سر آن‌ها ببینید. آن‌ها هرگز شبیه هم نمی‌شوند و همیشه همانطور که هستند با ویژگی‌های ظاهری منحصربفرد خودشان دیده می‌شوند. حتی می‌توانید پس از آرایش همچنان کک و مک پوستشان را ببینید.

نقش اعتماد به نفس را جدی بگیرید

مهم‌ترین عنصری که باعث می‌شود در میکاپ فرانسوی بانوان به دنبال سادگی باشند، اعتماد به نفس است. آن‌ها به زیبایی طبیعی صورتشان اعتماد دارند. آن‌ها معتقدند که باید از پوستشان مراقبت کنند و بیشتر برای حفظ زیبایی طبیعی آن سرمایه‌گذاری کنند. بیشترین کاری که آن‌ها در آرایش صورتشان انجام می‌دهند، برجسته کردن نقاط قوت است.

سوالات متداول


استاندارد زیبایی در آرایش فرانسوی چیست؟

تنها استاندارد موجود در مورد آرایش فرانسوی، زیبایی بی‌دردسر است. یعنی با کمترین محصولات و ابزار آرایشی صورت را آرایش کنید.

دختران فرانسوی برای آرایش از چه زیرسازی استفاده می‌کنند؟

در آرایش فرانسوی دخترانه بیشتر تاکید بر استفاده از فونداسیون‌های رنگی مایع و سبک است. البته گاهی نیز از BB کرم و کانسیلر استفاده می‌کنند.

کدام هایلایتر برای آرایش فرانسوی مناسب است؟

بهتر است از هایلایتر‌هایی استفاده کنید که کمترین مقدار درخشندگی را داشته باشند و متناسب با تن رنگ پوستتان باشند.

منبع

stylecraze