آموزش آرایش گریم صورت مرحله به مرحله برای افراد مبتدی

انسان همیشه به دنبال این بوده است تا زیبایی ظاهری خود را بیشتر کند. چنین مسئله ای در روز عروسی هر کس پر رنگ تر می شود. در این روز هر کس دوست دارد، زیباترین چهره ممکن را داشته باشد. در چنین مواقعی یک آرایش گریم صورت خوب و حرفه ای می تواند، چهره را خیلی زیباتر از آن چه که هست، نشان دهد. اما آیا می دانید، با دانستن برخی از اطلاعات اولیه در خصوص گریم صورت، خودتان هم می توانید، این کار را انجام دهید؟ ما در ابتدای این مقاله به اموزش گریم عروس مرحله به مرحله پرداخته ایم و پس از آن نیز توضیح مختصری در مورد نحوه گریم کردن صورت آقایان داده ایم.

آموزش گریم صورت عروس

در این بخش از مقاله به آموزش گریم صورت عروس می پردازیم.

مرحله اول: تشخیص نوع پوست

قبل از هر کاری حتی قبل از فراهم کردن وسایل و لوازم مورد نیاز برای گریم کردن صورت، باید نوع پوست صورت خود را بشناسید. یعنی باید تشخیص دهید پوست صورتتان از نوع چرب، خشک، معمولی و … است. تشخیص نوع پوست در آرایش گریم صورت اهمیت زیادی دارد؛ چرا که اگر پوست چرب باشد، باید پیش از هر کاری، چربی آن به کمک شیر پاک کن، دستمال مرطوب و… گرفته شود. اگر پوست خشک باشد، برای این که مواد به خوبی روی آن بخوابد، باید از ماسک های آبرسان استفاده نمود. فقط پوست معمولی است که هیچ مشکلی ندارد و بدون هیچ کاری آماده آرایش گریم صورت است. علاوه بر این، تشخیص نوع پوست به انتخاب بهترین کرم پودر گریم عروس هم کمک زیادی می کند.

آموزش گریم صورت عروس

با یادگیری ترفندهای گریم صورت می توانید تمام ایرادات و نقاط ضعف صورتتان را رفع کنید و چهره ای زیبا و طبیعی تر داشته باشید.

مرحله دوم: معرفی بهترین لوازم گریم صورت

پیش از هر کاری لازم است تا وسایلی که برای آرایش گریم صورت لازم دارید را آماده کنید. به همین منظور ما در این بخش سعی کرده ایم تا شما را با مهم ترین وسایل گریم صورت عروس آشنا سازیم.

  • پرایمر: پرایمر کمک می کند تا پوست شما پس از آرایش گریم صورت ، صاف به نظر برسد و آرایشتان در تمام طول روز تکان نخورد.
  • کرم پودر: یکی از مهم ترین لوازم گریم عروس کرم پودر است که در انتخاب آن باید به نوع پوست و رنگ آن توجه کنید. همچنین کرم هایی در بازار هستند که با نام کرم های مخصوص گریم عروس شناخته شده اند و می توانید، به راحتی آن ها را تهیه کنید.
  • کانسیلر: کانسیلر یکی از ضروری ترین لوازم گریم صورت زنانه است که برای محو کردن آکنه، لک و تیرگی های پوستی در آرایش گریم صورت به آن احتیاج دارید.
  • هایلایتر: هایلایتر یکی دیگر از وسایل مورد نیاز گریم عروس است که به برجسته سازی برخی نقاط صورت کمک می کند.
  • پالت های کانتورینگ: پالت های کانتورینگ معمولا حاوی دو یا چند رنگ هستند و در همه آن ها حداقل یک رنگ خیلی روشن و خیلی تیره وجود دارد، که هم رنگ روشن و هم رنگ تیره در آرایش گریم صورت به کارتان می آیند. در صورت عدم دسترسی به این رنگ ها می توانید از سایه ی چشم قهوه ای و بژ استفاده کنید.
  • اسپری فیکس (فیکساتور): اسپری فیکس به تثبیت گریم شما در طول روز کمک می کند.
  • انواع براش آرایشی: براش های مورد نیاز شما در آرایش گریم صورت شامل براش صورت (برای استفاده پایه)، براش کوچک زاویه دار و کرکی (برای کانتورینگ)، براش فن (برای هایلایت) و یک پد آرایشی است. این براش ها را برای یک گریم ساده صورت هم احتیاج خواهید داشت.

بهترین لوازم گریم صورت

مرحله سوم: آماده سازی پوست

اولین مرحله در آموزش گریم صورت عروس ، آماده سازی پوست است. در این مرحله باید صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید، تا تمام آلودگی ها و مواد آرایشی از روی صورتتان پاک شود. سپس از کرم های مرطوب کننده صورت استفاده کنید. کرم مرطوب کننده باعث می شود تا کانسیلر و پودرهای پوشاننده صورت بهتر روی پوست صورت شما بخوابند و از پوسته شدن پوست صورت شما هم جلوگیری می کند.

آماده سازی پوست

مرحله چهارم: استفاده از پرایمر

داشتن یک آرایش گریم صورت حرفه ای بدون استفاده از پرایمر ممکن نیست. پرایمر کمک می کند تا پوستتان صاف ‌تر شود و به دنبال آن صورتتان ظاهر طبیعی‌ تری پیدا کند. همچنین استفاده از پرایمر باعث افزایش دوام و ماندگاری آرایش روی صورتتان می ‌شود؛ به نحوی که آرایش در تمام طول روز روی صورتتان می‌ماند. بنابراین پس از این که پوست خود را مرطوب کردید، اندازه یک سکه کوچک از پرایمر را روی براش یا اسفنج آرایشی یا نوک انگشتتان بزنید و کل پوست صورتتان را با آن کاور کنید.

استفاده از پرایمر

مرحله پنجم: کانسیلر بزنید

پس از آماده سازی پوست و قبل از مراحل گریم عروس ، وقت آن است تا هر گونه حلقه تیره دور چشم، جوش صورت، خال، جای زخم و جوش، تاتو و هم چنین لک و کک و مک صورت را به کمک کانسیلر محو کنید. بهترین کانسیلرهایی که می توانید برای آرایش گریم صورت عروس از آن ها استفاده کنید، کانسیلرهایی هستند که تناژ زرد رنگ دارند و مشابه رنگ پوست هستند. توجه داشته باشید که اگر برای پخش کردن کانسیلر در اطراف چشم از انگشت استفاده کنید، گریم ظریف تری خواهید داشت.

 مرحله ششم: کرم پودر بزنید

در مرحله ششم از مراحل گریم صورت ، پس از آن که تمام تیرگی ها و ناهماهنگی های صورت با کانسیلر پوشانده شد، باید کل صورت را کرم پودر بزنید تا پوستتان یکدست شود. دقت کنید که رنگ کرم پودر باید متناسب با رنگ پوست باشد تا زیر سازی پوست طبیعی به نظر برسد. کرم پودر را می توان هم با براش و هم نوک انگشتان به پوستتان بزنید. فقط باید توجه داشته باشید که آن را تا جایی که کاملا روی صورتتان محو شود، با حرکات ضربه ‌ای به صورت بزنید.

مراحل گریم صورت

مرحله هفتم: استفاده از هایلایتر

وقتی کرم پودر زدید، همه صورتتان رنگ یکنواختی پیدا می‌کند. حال وقت آن است تا به کمک هایلایتر مناطقی از صورتتان را برجسته کنید. بالا یا روی استخوان گونه، پایین استخوان ابرو، وسط کمان لب بالایی و امتداد پل بینی مناطقی هستند که باید هایلایت شوند. علاوه بر آن گوشه ‌های چشم هایتان را هم می توانید، برای درشت تر نشان دادن آن، مقدار کمی هایلایتر بزنید. در صورت تمایل برای آشنایی کامل با مراحل هایلایت می توانید به مقاله آموزش هایلایت صورت و کانتورینگ مراجعه کنید.

مرحله هشتم: تشخیص انواع چهره برای گریم صورت

پس از تشخیص نوع پوست، حال زمان تشخیص نوع صورت فرا می رسد. توجه داشته باشید، هر نوع صورت، گریم مختص به خود را می طلبد. این بدین معنی است که روش گریم صورت هیچ کس کاملا شبیه به دیگری نیست و تکنیک گریم صورت گرد با گریم صورت بیضی کاملا متفاوت است. به همین دلیل است که تشخیص نوع چهره، قبل از شروع گریم صورت نه تنها در گریم صورت عروس بلکه در آموزش خودآرایی گریم صورت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به انواع صورت و روش گریم هر کدام خواهیم پرداخت.

توجه داشته باشید که هر فرم صورتی، گریم مخصوص به خودش را دارد. از این رو بهتر است ابتدا فرم صورت خود را تشخیص دهید و سپس به آرایش گریم صورت خود بپردازید.

انواع فرم صورت

انواع فرم صورت و طریقه گریم آن چگونه است؟

  • فرم صورت قلبی: اولین فرم صورتی که می خواهیم به آن بپردازیم، صورت قلبی است. در فرم صورت قلبی، پیشانی پهن، استخوان های گونه بلند، چانه بلند و نوک تیز و صورت نیز به شکل مثلث برعکس است. در آرایش گریم صورت افرادی که صورت قلبی دارند، چون پیشانی شان بلند است، باید قسمت های شقیقه را تیره کنید تا پیشانی کوچک تر دیده شود. برای گریم گونه هم درست زیر استخوان گونه باید تیره شود. چون در این نوع صورت، چانه کشیده است، برای گریم چانه باید دو طرف آن را مثل یک خط افقی در نظر گرفته و کانتور کنید. وسط پیشانی و روی تیغه ی بینی، نقاطی است که در صورت های قلبی باید روشن شوند.
  • فرم صورت گرد: دسته دوم کسانی هستند که صورتی گرد دارند. این افراد عرض و طول صورتشان تقریبا هم اندازه و گونه هایشان قدری پهن تر است. برای گریم صورت گرد باید از کناره های صورت به سمت پایین، خط تیره ی اریب بکشیم تا صورت کشیده تر دیده شود. علاوه بر آن شقیقه ها هم باید تیره شود، ولی وسط پیشانی و روی استخوان گونه روشن شود.
  • فرم صورت مربع: در صورت مربعی شکل، خط پیشانی، استخوان گونه و فک تقریبا هم اندازه هستند. برای آرایش گریم صورت این نوع چهره و برای گرد تر نشان دادن صورت باید شقیقه ها و استخوان فک تیره شود.
  • فرم صورت مثلثی: در صورت های مثلثی، خط فک از استخوان گونه ها بزرگ تر ولی پیشانی از گونه ها باریک تر است. برای گریم این نوع صورت باید وسط پیشانی و استخوان فک تیره و شقیقه ها و روی گونه روشن تر شود.
  • فرم صورت کشیده: در صورت های کشیده، چانه و پیشانی بلند و کشیده بوده و عرض صورت کم تر از طول آن است. آموزش گریم صورت کشیده به این شکل است که باید وسط پیشانی، زیر استخوان گونه و چانه تیره شده، ولی روی استخوان گونه خط افقی روشن کشیده شود.
  • فرم صورت بیضی: ایده آل ترین فرم صورت را آن هایی دارند، که صورتشان بیضی شکل است. گریم صورت بیضی کار سختی نیست و آن چنان نیازی به کانتور و اصلاح صورت ندارد، فقط برای فرم دهی بیشتر به گونه ها میتوان زیر گونه را تیره کرد.
  • فرم صورت الماسی: صورت های الماسی شکل کاملا زاویه دار بوده و همانند لوزی هستند. به این صورت که گونه ها پهن و چانه و پیشانی باریک است. برای گریم این نوع صورت باید وسط پیشانی و چانه تیره شود.

میکاپ انواع صورت

نحوه گریم کردن بینی

یکی از دغدغه های بزرگ خانم ها، فرم بینی آن هاست. ما در این قسمت با آموزش آرایش گریم صورت ، مشکل خانم هایی که بینی بزرگ و دراز یا گوشتی دارند را حل می کنیم. برای گریم بینی باید از پالت کانتور خود رنگی که دو تا سه درجه از رنگ پوستتان تیره تر است را بردارید و در دو طرف پل بینی، یک خط صاف و نازک از بالا تا پایین بکشید. دقت کنید که این خط نازک را از بالا به نزدیکی ابتدای ابروها و از پایین به نوک بینی امتداد دهید. اگر بینی پهنی دارید و پره های بینی تان هم پهن و بزرگ است، انتهای خط تیره ای که در کناره های پل بینی کشیدید را تا روی پره های بینی هم ادامه دهید. اگر نوک بینی تان از زیر حالتی افتاده دارد، تنها کافی است، زیر بینی را هم به شکل هفت، خط تیره ای بکشید. پس از آن براشی که سری کوچکی دارد را به رنگ روشن تری آغشته کنید و به کمک آن فاصله بین دو خط کانتور تیره را روشن کنید. در پایان نیز نوک بینی را هم خیلی کوچک و ظریف روشن کنید. توجه داشته باشید که گریم بینی با کانسیلر تیره و روشن هم امکان پذیر است. در صورتی که پالت کانتور در دسترس شما نیست، می توانید از کانسیلر کمک بگیرید.

گریم بینی با کانسیلر

در آرایش گریم صورت هر جایی که می خواهیم برجسته تر و بزرگ تر دیده شود را سایه روشن می زنیم و هر جا که می خواهیم کوچک تر نشان داده شود، سایه های تیره تر کار می کنیم.

نحوه گریم کردن لب ها

یکی از مهم ترین مراحل گریم عروس ، گریم لب بوده و هدف از گریم لب ها برجسته نشان دادن آن هاست. در این مرحله ابتدا باید با استفاده از یک بالم لب یا روغن لب تمام پوست لب ها را مرطوب کنید. سپس به کمک یک کانسیلر یا هایلایتر قسمت هفت بالای لب را روشن نمایید. این کار کمک می کند تا لب بالا پرحجم تر نشان داده شود. پس از آن نیز قسمت وسط پایین لب را تیره کنید تا خطای دید ایجاد شود و چنان به نظر برسد که لب روی پوست سایه انداخته است. حالا زمان خط لب و رژ لب زدن است. در پایان نیز وسط لب خود را با هایلایتر براق تر کنید.

میکاپ لب ها

مرحله نهم: محو کردن خطوط تیره و روشن

وقتی با توجه به فرم صورتتان خط های تیره و روشن را روی صورتتان کشیدید، زمان آن است تا این خطوط را ترکیب یا محو کنید. در این مرحله از آرایش گریم صورت که بسیار هم مهم است، باید یک پد آرایشی کوچک تخم مرغی به دست بگیرید و با سر تیز آن به صورت ضربه ای، روی مرز خط ها بزنید تا آن ها از بین بروند. در این مرحله نهایت دقت را به کار بگیرید تا بتوانید، خطوط تیره و روشن را فقط در جای خودشان محو کنید. به هیچ عنوان نباید رنگ به قسمت های دیگر صورت پخش شود. این مرحله از آرایش گریم صورت مرحله سخت و حساسی است و اگر به درستی انجام شود، می تواند، زیباترین گریم صورت را در اختیار شما بگذارد.

یکی از مهم ترین مراحل آرایش گریم صورت، محو کردن رنگ ها در هم است. دقت کنید، هیچ خط و سایه ای که مصنوعی به نظر برسد، نباید وجود داشته باشد.

مرحله دهم: استفاده از فیکساتور

در آخرین مرحله از آرایش گریم صورت باید از فیکساتور استفاده کنید. بعد از به کارگیری فیکساتور در گریم تخصصی، آرایش صورت به هیچ عنوان پاک نمی شود، مگر آن که با شوینده آن را بشویید.

فیکس کننده آرایش صورت

در پایان این بخش چندین عکس گریم صورت عروس را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای مشاهده این تصاویر که هر کدام جدیدترین مدل گریم صورت عروس هستند، با ما همراه باشید.

میکاپ عروس

میکاپ عروس

آرایش عروس

گریم عروس

میکاپ عروس

آموزش گریم صورت مردانه

پس از اینکه با مراحل گریم عروس آشنا شدید، قصد داریم تا در ادامه این مطلب، نحوه آرایش گریم صورت مردانه را هم به شما آموزش دهیم. در ابتدا لازم است بدانید، گریم صورت آقایان همانند گریم صورت خانم ها نیست. بنابراین وسایل گریم صورت مردانه هم نباید همانند وسایل گریم زنانه باشد. برای گریم صورت آقایان به محصولات کاملا سبک و در عین حال قوی نیاز است تا بتواند تنها عیب های صورت نظیر جای جوش، لک ها و سیاهی های اطراف چشم را بپوشاند و نتیجه نهایی نامحسوسی داشته باشد. برای آرایش گریم صورت آقایان ابتدا باید عیوب صورت مانند جای جوش ها و تیرگی ها را به کمک کانسیلر محو کرد و پس از آن با استفاده از کرم های پوشاننده سبک که تناژ رنگی نزدیکی به رنگ پوست فرد دارند، سطح پوست را یک دست کرد. توجه داشته باشید که در گریم صورت آقایان رنگ کرم پودر باید بیشترین نزدیکی را به رنگ پوست طبیعی فرد داشته باشد تا نتیجه گریم کاملا طبیعی دیده شود. پس از آن نیز می توان اندازه و فرم بینی فرد را با استفاده از سایه های روشن و تیره، گریم کرد تا بینی کوچک تر و صاف تر به نظر بیاید.

میکاپ آقایان

آرایش گریم صورت آقایان کاملا متفاوت با خانم ها بوده و بایستی چنان زیرکانه انجام شود که در آخر تنها با یک ظاهر مرتب و اصلاح شده روبه رو شویم.

سوالات متداول در خصوص نحوه گریم کردن

در بخش پایانی این مطلب با ما همراه باشید. در این بخش به سه مورد از رایج ترین سوالات در خصوص نحوه گریم کردن پاسخ خواهیم داد.

چگونه صورت خود را گریم کنیم ؟

برای این که بتوانید، صورت خود را گریم کنید، در قدم اول لازم است، فرم صورتتان را بشناسید و سپس با کمک سایه روشن و سایه تیره به گریم کردن صورت خود بپردازید. ما در این مقاله به صورت مفصل به آموزش آرایش گریم صورت پرداخته ایم.

تفاوت گریم با میکاپ در چیست؟

در میکاپ، آرایشگر بیشتر روی اصلاح رنگ و لعاب صورت و طرح و مدل آن تاکید دارد و رنگ چهره و اجزای صورت را تغییر می دهد، یا به آن رنگ می افزاید. اما در گریم تمام تمرکز آرایشگر روی اصلاح فرم صورت و متعادل سازی برجستگی ها، فرو رفتگی ها و زوایای صورت است.

آیا می توان بدن را هم گریم کرد؟

بله، شما می توانید از تکنیک های گریم برای بدن نیز استفاده کنید. برای گریم کردن بدن باید روی استخوان ترقوه را رنگ تیره و زیر آن را رنگ روشن تر بزنید. برای باریک تر نشان دادن گردن هم کافی است، روی گردن و زیر غبغب خطوط موازی تیره ای بکشید و سپس آن ها را به خوبی محو کنید. تمام این کارها به شما کمک می کند تا بالا تنه خود را استخوانی و کشیده تر جلوه دهید.

 

کلام آخر

در این مقاله مفصلا به آموزش آرایش گریم صورت پرداختیم و امیدواریم توانسته باشیم به شما در داشتن یک گریم صورت خوب کمک کرده باشیم. در پایان لازم است بدانید، اگر بخواهید در این زمینه حرفه ای شوید و یک گریم صورت عروس جدید را خلق کنید، باید تا جایی که می توانید تمرین کنید. حال اگر در هر کدام از مراحل آرایش گریم صورت سوالی دارید، خوشحال می ‌شویم در بخش دیدگاه‌ ها پاسخگوی سوالات شما همراهان همیشگی مجله آرایش و زیبایی میس و مستر باشیم.

منابع

ipsy