دنیای هنر ناخن روز به روز در حال گسترش است. روش آمبره ناخن چند سالی است که باب شده و امروزه هنوز هم به همان اندازه که تازه ترند شده بود، محبوب است. در حالی‌که می‌توانید آمبره ناخن را در سالن تخصصی به طور حرفه‌ای انجام دهید، اما در واقع انجام آن توسط خودتان و در منزل بسیار آسان است. در ادامه این مطلب آموزش چند مدل آمبره ناخن را ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آمبره ناخن چیست؟

آمبره ناخن (درست مانند آمبره مو) نوعی مانیکور است که در آن یک گرادیان رنگ ایجاد می‌شود. یک رنگ روشن در بالای ناخن به تدریج به رنگ تیره‌تر به سمت نوک ناخن ترکیب می‌شود. به دست آوردن افکت آمبره عالی می‌تواند زمان و تمرین نیاز داشته باشد، اما در این مطلب نکات بسیاری ارائه می‌دهیم که با کمک آن‌ها بهترین نتیجه را به دست خواهید آورد.

آمبره ناخن چیست؟

آموزش آمبره ناخن با اسفنج

ابتدا ناخن‌هایتان را تمیز کنید. از یک توپ پنبه‌ای آغشته به لاک پاک کن ناخن استفاده کنید تا لاکی که در حال حاضر روی ناخن‌هایتان وجود دارد را پاک کنید. به آرامی ناخن‌های خود را با ناخن‌گیر کوتاه کنید تا زمانی که به طول دلخواه شما برسد. سپس از سوهان ناخن برای صاف کردن لبه‌های ناهموار و شکل دادن به ناخن‌های خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک عقب‌زن، کوتیکول‌های خود را عقب برانید. این کار به افزایش طول بستر ناخن شما کمک می‌کند، بنابراین ناخن‌هایتان بلندتر به نظر می‌رسند.

سپس یک لایه بیس کت بزنید. زدن یک لایه بیس کت از ناخن‌های شما در برابر لکه‌گرفتن لاک‌های رنگی محافظت و با کاهش شیوع براده‌ها در لاک ناخن، به طولانی‌تر شدن مانیکور شما کمک می‌کند.

حالا لاک پایه مورد نظر خود را بزنید. در مورد ناخن‌های امبره، رنگ پایه شما معمولاً لاک سفید یا روشن‌ترین رنگی است که قصد دارید برای جلوه امبره استفاده کنید. پولیش سفید به رنگ‌ها کمک می‌کند سرزنده‌تر به نظر برسند، اما استفاده از روشن‌ترین لاک‌های آمبره‌ای که برنامه‌ریزی کرده‌اید، جلوه‌ای ملایم‌تر و ظریف‌تر به آمبره ناخن می‌دهد. این رنگ پس زمینه را روی تمام ناخن های خود بزنید.

  • قبل از اضافه کردن لایه دوم، اجازه دهید لایه اول کاملا خشک شود.
  • برای کمک به خشک شدن سریع‌تر ناخن‌ها، بهتر است دو لایه لاک نازک را به جای یک لایه لاک ضخیم و سنگین بزنید.

سایر رنگ‌های آمبره ناخن خود را روی یک اسفنج آرایشی بزنید. رنگ‌های آمبره خود را در خطوط صاف و افقی در کنار هم روی یک اسفنج آرایشی کوچک رنگ کنید. ناحیه اسفنجی که رنگ می‌کنید باید به اندازه عرض ناخن شما باشد. با رنگ کردن یک خط در عرض اسفنج با روشن‌ترین رنگ لاک شروع کنید. سپس رنگ متوسط لاک را زیر رنگ اول بزنید. در نهایت، تیره‌ترین رنگ لاک را زیر خط دوم لاک بزنید. اطمینان حاصل کنید که همه رنگ‌ها دقیقاً در کنار یکدیگر و بدون هیچ فضای خالی قرار گرفته‌اند. برای هر رنگ چند لایه لاک را روی اسفنج بکشید تا لاک به اندازه‌ای خیس شود که روی ناخن شما بچسبد.

  • معمولاً از دو یا سه رنگ برای ایجاد افکت ombre استفاده می‌شود، اما می‌توانید رنگ‌ها و ترکیب‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه ترکیبی را بیشتر دوست دارید.
  • ممکن است قبل از رنگ آمیزی روی اسفنج، ابتدا نیاز باشد که آن را در آب فرو کنید. اسفنج را تا زمانی که تقریباً 80 درصد آب آن خارج شود، فشار دهید.سپس روی آن لاک ناخن بزنید.
  • غوطه‌ور کردن اسفنج در آب باعث می‌شود اسفنج زیاد پولیش را جذب نکند و لاک خیلی سریع روی اسفنج خشک شود.

یکی از روش‌های رایج برای انجام آمبره ناخن در خانه، استفاده از اسفنج است. برای این کار باید ابتدا لاک پایه را روی ناخن‌ها زده و سپس رنگ‌های با تناژ مشابه را روی اسفنج بزنید. در مرحله بعد باید اسفنج را به صورت ضربه‌ای روی ناخن بزنید و کار خود را با برق ناخن به اتمام برسانید.

آمبره ناخن سفید

اسفنج را روی ناخن‌های خود بزنید. با فشار دادن مکرر اسفنج روی ناخن خود، لاک را روی آن بچسبانید، اسفنج را بردارید تا بررسی کنید که آیا آمبره به اندازه کافی رنگ گرفته و مطابق میل شما است یا خیر.

لاک را روی ناخن‌های خود بغلتانید. با قرار دادن لبه کناری اسفنج در کنار لبه ناخن، لاک را روی ناخن‌های خود بغلتانید. به آرامی اسفنج را روی ناخن خود بغلتانید تا طرف دیگر ناخنتان قرار گیرد. این کار را به طور مکرر انجام دهید تا رنگ‌های پولیش تیره شود و جلوه ombre بیشتر شود.

  • این فرآیند مقداری لاک ناخن را به پوست اطراف ناخن شما منتقل می‌کند. برای جلوگیری از این امر می‌توانید روی پوست اطراف ناخن خود نوار چسب بزنید. در غیر این صورت می‌توانید بعداً از لاک پاک کن برای تمیز کردن کناره‌های ناخن خود استفاده کنید.
  • آزادی زیادی در نحوه انتقال رنگ به ناخن وجود دارد. شما می‌توانید محل قرارگیری اسفنج را تنظیم کنید (مثل زدن به صورت عمودی روی طول ناخن) تا جلوه آمبره خود را منحصر به فرد و خاص کنید.

اسفنج را دوباره رنگی کنید. وقتی افکت آمبره را روی یک ناخن تمام کردید، لاک را دوباره روی اسفنج قرار دهید تا رنگ‌های آمبره خیس و تازه باقی بمانند. رنگ‌های لاک را به همان روش قبلی رنگ آمیزی کنید، اسفنج را با روشن‌ترین رنگ بپوشانید و به سمت تیره‌ترین رنگ حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام رنگ‌های لاک در کنار یکدیگر قرار دارند.

  • به خاطر داشته باشید، اگر سعی کنید ناخن‌های خود را با اسفنجی که به اندازه کافی مرطوب نیست با لاک آغشته کنید، اسفنج خشک در واقع می‌تواند بیس کت شما را کنده و لاک شما را خراب کند.

هنگامی‌که به تمام ناخن‌های خود زمان کافی برای خشک شدن دادید (حدود 10 تا 15 دقیقه)، یک لایه لاک شفاف به ناخن‌های خود بزنید. ممکن است بخواهید دو لایه تاپ کت برای صاف کردن ناخن‌های خود اعمال کنید، زیرا اسفنج سطح ناخن شما را کمی ناهموار می‌کند.

پوست اطراف ناخن‌های خود را تمیز کنید. از یک قلم‌مو کوچک یا گوش پاک کن آغشته به استون ناخن استفاده کنید تا در امتداد لبه‌ها و کوتیکول‌های ناخن خود بکشید.

امبره ناخن ابی و صورتی

آموزش آمبره ناخن با لاک ژل

قبل از انجام آمبره ناخن، مهم است که چند جزئیات کوچک اما مهم را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، انتخاب رنگ می‌تواند ظاهر ombre را زیبا یا خراب کند، بنابراین هنگام انتخاب رنگ‌ها، سایه‌هایی را انتخاب کنید که از نظر تناژ و روشنایی مشابه هستند. همان‌طور که شروع به کار می‌کنید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل‌های خوبی برای یکدیگر هستند، مانند صورتی و نارنجی یا آبی و بنفش، زیرا ترکیب این ترکیب‌ها برای شما آسان‌تر خواهد بود. با این حال، همان‌طور که بر ظاهر آمبره ناخن تسلط دارید، ترکیب رنگ‌های جسورانه‌تری مانند سیاه و سفید را امتحان کنید تا طراحی ناخن ساده و شیک‌تری داشته باشید.

شکل ناخن شما عامل مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. ناخن‌های بلندتر با یک مدل ناخن ظریف و مینیمال زیبا به نظر می‌رسند، در حالی که ناخن‌های کوتاه‌تر به خوبی ترکیب رنگ‌های تیره را حفظ می‌کنند. هنگامی‌که رنگ‌های مورد نظرتان را انتخاب و شکل ناخن خود را ارزیابی کردید، وقت آن است که یکی از روش‌های ombre زیر را امتحان کنید.

تکنیک ترکیب برس بهترین راه برای به دست آوردن یک آمبره کاملاً ترکیب شده با استفاده از لاک ژل است. تنها چیزی که نیاز دارید دو رنگ لاک ژل و یک دستمال مرطوب ناخن بدون پرز است.

  1. پس از اعمال بیس کت، یکی از رنگ‌های ژل لاک انتخابی خود را در سمت چپ ناخن بکشید و کمی روی خط مرکزی عمودی همپوشانی داشته باشد.
  2. رنگ دوم خود را روی سمت راست ناخن بکشید و سپس از برس لاک استفاده کنید تا دو رنگ را در مرکز ناخن به سمت پایین در امتداد خط مرکزی چندین بار ترکیب کنید تا زمانی که رنگ‌های خشک نشده شروع به مخلوط شدن کنند.حتما قبل از برگرداندن آن به بطری، برس لاک خود را روی یک دستمال ناخن بدون پرز پاک کنید تا از انتقال رنگ جلوگیری شود.
  3. لاک اضافی ژل را از پوست اطراف تمیز کنید و سپس اولین پوشش لاک را در لامپ LED یا UV خشک کنید.
  4. مرحله دوم و سوم را تکرار کنید تا از پوشش رنگی خوب و مرکز یکدست و ترکیبی اطمینان حاصل کنید.
  5. تاپ کات بزنید و ناخن‌ها را دوباره در دستگاه یووی قرار دهید.ناخن را تمیز کرده و با روغن کوتیکول مغذی به پایان برسانید .

تطبیق بهترین تکنیک با بهترین محصول تضمین می‌کند که در نهایت به نتایج ترکیبی زیبایی خواهید رسید. البته تمرین باعث عالی‌تر شدن نتیجه کار می‌شود، اما اگر این نکات را رعایت کنید، در کم‌ترین زمان یاد خواهید گرفت که چگونه آمبره ناخن شیک و تمیز داشته باشید.

آمبره ناخن را هم می‌توان با لاک معمولی و هم لاک ژل انجام داد. در روش آمبره ناخن با لاک ژل باید رنگ‌های دلخواه را کنار هم روی ناخن زد و سپس در دستگاه یووی قرار داد تا خشک شود.

آموزش آمبره ناخن با لاک ژل

آموزش آمبره ناخن با قلم

برای دستیابی به آمبره ناخن زیبا و شیک در منزل، باید از یک رنگ لاک روی نیمی از ناخن‌های خود استفاده کنید. سپس سایه دیگر را به نیمه دیگر آن بزنید. قبل از این‌که لاک ناخن خشک شود، برس سایه چشم را به آرامی در نقطه‌ای که دو رنگ به هم می‌رسند بکشید تا دو رنگ را با هم ترکیب کرده و یک خط تار ایجاد شود.

اگر برس سایه چشم در دست ندارید، نگران نباشید. در عوض، می‌توانید از اسفنج کرم پودر یا بیوتی بلندر استفاده کنید. تنها نکته این است که توصیه می‌شود با یک اسفنج متراکم کار کنید. به این معنی که بافت محکم‌تر یا نزدیک‌تری داشته باشد. این اسفنج‌ها آثار ریز روی ناخن‌های شما باقی نمی‌گذارند.

ایده امبره ناخن صورتی

آمبره ناخن صورتی را هم می‌توان با لاک معمولی و هم لاک ژل انجام داد. برای این کار یک اسفنج آرایشی و دو رنگ لاک یکی به رنگ صورتی و دیگری به رنگ دلخواه مثلا کرم بردارید و این مراحل را دنبال کنید.

قبل از شروع، یک نوار نازک از اسفنج آرایشی را ببرید. این امر به رنگی شدن پوست اطراف ناخن را به حداقل می‌رساند.

  1. پس از استفاده از بیس کت، یک لایه نازک از لاک کرم را روی ناخن بزنید.
  2. لاک صورتی را باز کرده و براش آن را چند بار روی اسفنج بکشید تا کاملا آغشته به لاک شود.
  3. اسفنج را به آرامی روی ناخن بزنید و در صورت نیاز مجدداً لاک را روی اسفنج بزنید. همان‌طور که در حال ضربه زدن به اسفنج هستید، آن را کمی به سمت بالا و پایین سطح ناخن حرکت دهید تا ناحیه‌ای که رنگ‌ها به هم می‌رسند محو شود.
  4. مرحله چهار را تکرار کنید تا زمانی که آمبره را به سطح دلخواه خود بسازید.
  5. اگر لاک روی پوست اطراف ناخن خورده است، از یک گوش پاک کن پنبه‌ای آغشته به لاک پاک کن برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  6. برای درخشش کامل، ظاهر را با یک برق ناخن یا تاپ کت تمام کنید!

ایده امبره ناخن صورتی

ایده امبره ناخن بنفش

برای آمبره ناخن بنفش نیز باید مراحل بالا را طی کنید. با این تفاوت که برای انتخاب دو یا سه رنگ دارای هارمونی مشترک، می‌توانید از انواع تناژ روشن و تیره بنفش یا رنگ‌های مکمل بنفش مثل زرد و نارنجی استفاده کنید.

ایده امبره ناخن بنفش

ایده آمبره ناخن قرمز

امبره ناخن قرمز مشکی یکی از ایده‌های جذاب است که می‌توانید آن را به راحتی روی ناخن‌ها پیاده‌سازی کنید. برای این کار کافی است لاک پایه ناخن خود را قرمز بزنید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. در مرحله بعد یک اسفنج تمیز آماده کنید و روی آن لاک مشکی بزنید. قبل از این که لاک مشکی روی اسفنج خشک شود، آن را با ضربات آهسته و مستقیم روی نوک ناخن‌ها بزنید. بعد از خشک شدن لاک روی ناخن، یک لایه برق ناخن بزنید.

لاک مشکی قرمز

مدل آمبره ناخن سفید

ایده آمبره ناخن سفید برای عروس خانم‌ها گزینه بسیار خوبی است. برای این مدل دیزاین ناخن شیک، ابتدا باید لاک پایه ناخن را به رنگ طبیعی مثل کرم بزنید. پس از خشک شدن، اسفنج آغشته به لاک سفید را روی نوک ناخن‌ها ضربه بزنید. در نهایت برق ناخن بزنید و از انواع اکسسوری‌های ناخن مثل سنگ، نگین و مروارید استفاده کنید.

مدل لاک سفید

ویدئو آموزشی آمبره ناخن

در نهایت توجه شما را به دیدن این ویدئو آمبره ناخن جلب می‌کنیم. در این ویدیو آموزش می‌بینید که چگونه به روش آمبره، طرح‌های پاییزی و زیبا به ناخن‌هایتان ببخشید.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره آمبره ناخن پاسخ دهیم.


چگونه می‌توان آمبره ناخن را با استفاده از لاک ژل انجام داد؟

برای آمبره ناخن با لاک ژل می‌توان از دو روش اسفنج و قلم استفاده کرد که آموزش هر دو در این مقاله ذکر شده است.

چگونه می‌توان بدون اسفنج آمبره ناخن را انجام داد؟

برای آمبره ناخن بدون اسفنج باید از روش قلم استفاده کرد. به این صورت که ابتدا لاک پایه را می‌زنیم و صبر می‌کنیم تا کاملا خشک شود. سپس لاک دوم را روی نوک ناخن‌ها می‌کشیم. در نهایت یک براش تمیز برداشته و مرز بین دو لاک را فید می‌کنیم.

منابع

stylist

wikihow

cnd