طرح گل روی ناخن یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های نقاشی روی ناخن است. هر سال چندین مدل طراحی روی ناخن ترند می‌شود و خیلی از بانوان نیز از آن‌ها استقبال می‌کنند. شما می‌توانید برحسب فصل یا موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید از طرح‌های گلی برای زیباتر کردن لاک ناخن‌هایتان استفاده کنید. در این قسمت می‌خواهیم چند مدل طرح گل روی ناخن به شما آموزش دهیم.

طراحی گل رز روی ناخن

گل رز از جمله طرح‌های فوق‌العاده پرطرفدار برای طراحی و نقاشی روی ناخن به شمار می‌رود. از طرفی انجام آن برای بسیاری از دختران و بانوان دشوار است، بنابراین باید برای داشتن چنین طرح ناخنی حسابی هزینه شود. اما در اینجا با آموزش طرح گل روی ناخن یاد می‌گیرید که چگونه طرح گل رز روی ناخن بکشید. ابزار و ترکیباتی که در ادامه اشاره می‌کنیم را آماده کنید تا یک طرح گل رز روی ناخن‌هایتان بکشید. برای کشیدن این طرح روی ناخن دست و پا به موارد زیر نیاز داریم:

  • لاک بیس یا لاک بی‌رنگ
  • لاک مشکی یا سرمه‌ای
  • لاک صورتی یا قرمز
  • قلم مو ریز مناسب برای طراحی ناخن

نحوه کشیدن طرح گل رز روی ناخن:

برای کشیدن طرح گل رز روی ناخن، ابتدا یک لایه لاک بی‌رنگ یا بیس روی ناخن‌هایتان بکشید. در مرحله بعد یک لایه لاک مشکی روی ناخن‌های بکشید. اگر لاک مشکی خیلی رقیق است، ناخن‌ها را زیر دستگاه نور بگیرید تا خشک شود یا صبر کنید تا کاملاً این لایه خشک شود. سپس یک لایه دیگر لاک مشکی روی ناخن‌هایتان بکشید.

در مرحله سوم از یک قلم مو طراحی ناخن خیلی ظریف استفاده کنید. سپس با استفاده از قلم مو باریک مقداری لاک صورتی یا قرمز بردارید. روی ناخن در هر قسمت که دوست دارید طرحی دایره‌ای بکشید و داخل آن را نیز پرکنید. کمی زمان دهید تا خشک شود.

پس از خشک شدن دایره‌های صورتی برای ایجاد افکت گلبرگ‌های رز از یک لاک صورتی روشن‌تر یا تیره‌تر استفاده کنید. خطوطی نازک در مرکز دایره‌ها ایجاد کنید. دقت کنید خطوط به یکدیگر نچسبند تا حالت گلبرگی آن از بین نرود. پس از اتمام این مرحله فرصت دهید تا مجدداً لاک خشک شود.

در مرحله بعد از یک لاک صورتی روشن‌تر یا لاک سفید استفاده کنید. با قلم مو خیلی ریز مقداری از آن را بردارید و روی خطوطی که در مرحله قبل ایجاد کردید، سایه بزنید. سپس برای ایجاد برگ‌ها از لاک سبز استفاده کنید. می‌توانید گوشه‌های برگ‌ها را گرد بکشید یا دالبری طرح بزنید، این به سلیقه خودتان بستگی دارد.

لایه اول لاک برگ‌ها که خشک شد، مطابق تکنیکی که روی گلبرگ‌ها اجرا کردید از قلم مو مجدداً استفاده کرده و لاک سبز کم رنگتری انتخاب کنید. مقدار از آن را به صورتی رگه‌ای یا سایه‌ای روی برگ‌های سبزی که از قبل ایجاد کردید، بکشید. پس از اینکه این طرح گل روی ناخن ساده را اجرا کردید، اجازه دهید کاملاً لاک‌ها خشک شوند. چون در این آموزش طرح گل روی ناخن از چندین لاک استفاده کردیم، کمی زمان می‌برد که ناخن‌ها کاملاً خشک شوند.

پس از اینکه ناخن‌ها خشک شدند با استفاده از پولیش ناخن یا برق ناخن درخشش آن‌ها را افزایش دهید. همچنین می‌توانید از تاپ کات استفاده کنید و دوام لاک ناخن را بیشتر کنید. این طرح گل روی ناخن جدید و در واقع طرح ناخن تابستانی و همچنین بهاری است. همچنین استفاده از این طرح گل روی ناخن و ست کردن آن با پیراهن‌های تابستانی خیلی زیباتر می‌شود. شما می‌توانید از این طرح روی ناخن پا نیز استفاده کنید.

طراحی گل رز روی ناخن

طراحی گل رز روی ناخن

طراحی گل رز روی ناخن

طراحی گل رز روی ناخن

طراحی گل رز روی ناخن

طراحی گل برجسته روی ناخن

اگر بخواهید طرح گل برجسته روی ناخن ایجاد کنید، می‌توانید از تکنیک بالا استفاده کرده و طرح گل رز را تبدیل به یک گل برجسته کنید. کافیست رنگ‌های بکار رفته در گل‌ها را چند دور تکرار کنید تا حجم بگیرد. اما یادتان باشد که خشک شدن آن به مراتب بیشتر زمان می برد و نیاز به صبر و دقت بیشتری دارد. این طرح ناخن بسیار زیبا و شیک است و این مزیت را دارد که می‌توانید از هر رنگی برای این طراحی استفاده کنید.

اگر علاقه مند به طراحی متفاوت و خاص برای زیبایی ناخن‌هایتان هستید، این پیشنهاد را از دست ندهید. طرح گل برجسته روی ناخن از هر رنگ و سایزی باشد زیبایی خاصی با خود به همراه دارد و دستان شما را زیباتر و شیکتر می‌کند.

طرح گل برجسته روی ناخن را می‌توانید بصورت سه بعدی هم انجام دهید. به این صورت که علاوه بر گل برجسته حالتی سه بعدی هم دارد. بهتر است برای یکی از انگشتان هر دست انجام دهید که شیک تر به نظر آید. برای طراحی ناخن عروس نیز این مورد بسیار جذاب و ساده و شیک است.

در طرح گل برجسته بر روی ناخن می‌توانید از اکریلیک هم استفاده کنید. این ماده تنها برای کاشت ناخن نیست بلکه می‌توان از ترکیب آن با پودر و مایع برای طراحی گلهای برجسته برای زیباتر شدن ناخنها نیز استفاده کرد.

طراحی گل برجسته روی ناخن

طراحی گل لاله روی ناخن

طرح گل لاله روی ناخن یکی از انواع طراحی ناخن است که چندین سال در حال تکرار شدن است و اصلاً از مد نمی‌افتد. هر سال این طرح با تکنیک‌های مختلف ترند می‌شود و بانوان نیز به آن شدیداً علاقمند هستند. در ادامه آموزش طرح گل روی ناخن به شکل گل لاله را خواهیم داشت. ابتدا لوازم مورد نیاز را آماده کنید.

ابزار مورد نیاز برای کشیدن طرح گل لاله روی ناخن پا و دست:

  • برق ناخن یا لاک بیس
  • لاک سفید یا هر لاک روشنی که دوست دارید
  • چند لاک صورتی تیره تا روشن
  • لاک سبز
  • قلم مو ریز

نحوه کشیدن طرح گل روی ناخن بصورت لاله:

ابتدا لایه‌ای بیس ناخن یا برق ناخن روی ناخن‌های دست یا پا بکشید. برق ناخن سبب کاور شدن ناخن‌هایتان می‌شود و مانند چسب بین ناخن و لاک عمل می‌کند. در مرحله دوم لایه‌ای لاک سفید روی ناخن‌هایتان بکشید. اگر لاک سفید خیلی رقیق است، اجازه دهید خشک شود، سپس یک لایه دیگر لاک سفید روی ناخن‌ها بکشید.

در مرحله سوم از قلم مو خیلی ریز و سوزنی برای کشیدن پایه یا ساقه گل‌های لاله استفاده کنید. در این مرحله مقدار لاک سبز تیره یا روشن به سلیقه خودتان با قلم مو برداشته و یک تا چند ساقه بلند به صورت نامرتب بکشید. دقت کنید حتماً از نوک قلم مو استفاده کنید و اصلاً آن را روی ناخن فشار ندهید تا ساقه‌ها ظریف و زیبا کشیده شوند. سپس قسمت بالایی هر ساقه چند خط کوچک بکشید تا شبیه به کاسبرگ شوند.

در مرحله بعد با استفاده از قلم مو و لاک صورتی گلبرگ‌های گل لاله را بکشید. بهتر است از یک الگوی نقاشی حین کشیدن طرح گل استفاده کنید تا شباهت بیشتری به گل لاله پیدا کند. وقتی کشیدن همه گلبرگ‌ها تمام شد، اجازه دهید گل‌ها خشک شوند. سپس از یک لاک صورتی یا قرمز استفاده کنید و قسمت بین کاسبرگ و گلبرگ‌ها را سایه‌ بزنید. سپس با استفاده از لاک سفید مرز بین لاک صورتی و قرمز را ترکیب کنید، یا از تکنیک آمبره استفاده کنید تا حالتی طبیعی‌تر به خود بگیرند.

مراحل بالا را برای تمام چند گلی که روی ناخن کشیدید تکرار کنید. سپس با استفاده از لاک مشکی رگه‌هایی بین گلبرگ‌ها بکشید تا جدا بودن آن‌ها مشخص شود. اگر بخواهید می‌توانید در این مرحله از لاک سبز تیره بجای مشکی استفاده کنید. در آخر یک لایه تاپ کد یا برق ناخن روی ناخن‌هایتان بکشید و صبر کنید کاملاً خشک شود. همین طرح گل روی ناخن پا نیز قابل اجرا است.

طرح گل لاله روی ناخن

طرح گل لاله روی ناخن

طرح گل لاله روی ناخن

طرح گل لاله روی ناخن

طراحی گل لاله روی ناخن

کشیدن طرح گل بابونه روی ناخن

با رسیدن فصل بهار و تابستان دیگر بانوان علاقه زیادی به طرح‌های سرد پاییزی و زمستانی ندارند. یک طرح گل روی ناخن ساده می‌تواند انرژی و شادابی فصل بهار و تابستان را به خوبی نشان دهد. در آموزش طرح گل روی ناخن بیشتر ناخن کارها به شما توصیه می‌کنند در این فصول از طرح گل بابونه روی ناخن استفاده کنید. این طرح گل روی ناخن‌ها سال هاست ترند است و هنوز هم فوق‌العاده محبوبیت دارد.

این طرح ناخن را بیشتر به خانم‌هایی توصیه می‌کنیم که طرح گل سفید روی ناخن را خیلی دوست دارند. در ادامه گام به گام با هم این طرح گل روی ناخن را یاد خواهیم گرفت.

مواد و ابزار مورد نیاز برای کشیدن گل بابونه روی ناخن:

  • لاک بیس یا برق ناخن
  • لاک سفید
  • لاک رنگی روشن: می‌توانید از هر لاک روشنی همچون صورتی، آبی و سبز ترجیحاً پاستلی استفاده کنید.
  • لاک زرد
  • قلم مو

نحوه کشیدن طرح گل بابونه روی ناخن:

برای کشیدن این طرح گل روی ناخن‌ ها ابتدا یک لایه لاک بیس یا برق ناخن روی ناخن‌هایتان بکشید. صبر کنید خشک شود. سپس یک لایه از هر لاک رنگی که دوست دارید (به جز سفید و زرد) روی ناخن‌هایتان بکشید. اگر رقیق است صبر کنید خشک شود، سپس یک لایه دیگر روی آن بکشید.

در مرحله بعد از یک الگوی نقاشی گل بابونه کمک بگیرید و با استفاده از لاک سفید گل‌برگ‌هایی شبیه به آن روی ناخن‌های دست یا پا بکشید. برحسب سلیقه خودتان می‌توانید گل‌های کوچک یا بزرگ بکشید. پس از خشک شدن لاک گل‌ها از لاک زرد استفاده کرده و در مرکز گل‌ها نقطه‌هایی زرد ایجاد کنید. سپس اجازه دهید تا کاملاً خشک شوند.

در مرحله آخر می‌توانید از برق ناخن برای افزایش درخشش ناخن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید روی یک یا چند ناخن این طرح زیبا و بهاری را بکشید.

طرح گل بابونه روی ناخن

طرح گل بابونه روی ناخن

طرح گل بابونه روی ناخن

طرح گل بابونه روی ناخن

طرح گل آفتابگردان روی ناخن

از تکنیک بخش قبل می‌توانید برای کشیدن این طرح هم استفاده کنید. اما در کشیدن گل آفتابگردان برای گلبرگ‌ها از لاک زرد و برای مرکز گل‌ها از لاک سیاه یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید. همچنین نوک گل برگ‌های آفتابگردان را تیز بکشید.

تابستان فصلی است که افراد زیادی تمایل دارند تا از طرح گل آفتابگردان روی ناخن خود استفاده کنند. این گل تابستانی می‌تواند الهام بخش هنرمندان زیادی برای طراحی گل روی ناخن باشد.

طرح گل آفتابگردان روی ناخن فقط استفاده از رنگ زرد و قهوه‌ای گل نیست. بلکه دست شما باز است که از رنگ‌های مختلف در طراحی این گل استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید زمینه لاک را رنگ آبی یا بنفش ، سرمه‌ای و حتی قرمز و بی‌رنگ استفاده کنید. سپس گل زرد را بر روی کل ناخن  یا گوشه‌ای از بالا، پایین یا چپ و راست بکشید.

طرح گل آفتابگردان روی ناخن

طرح گل سفید روی ناخن

از طراحی‌هایی که ممکن است در هر شرایطی دوست داشته باشید از آن استفاده کنید طرح گلهای سفید روی ناخن است. برای این طراحی دست شما کاملا در انتخاب رنگ و طرح باز است. کافی است در گوشه‌ای از ناخن گلبرگی با رنگ سفید بکشید.

اگر به دنبال طرحی شیک در عین سادگی هستید می‌توانید از طراحی فرنچ بر روی ناخن‌ها استفاده کرده و یکی از انگشتان یک دست بصورت قرینه یا غیر قرینه را طرح گل سفید بزنید.

مزایای این طرح این است که شما می‌توانید هر طرح گلی را انتخاب کنید. کافی است گلبرگها را به رنگ سفید بکشید. البته این را می‌دانید که طرح گل روی ناخن می‌تواند منظور و هدف خاصی را دنبال کند زیرا هر گلی مظهر و نماد چیزی است.

طرح گل سفید می‌تواند با هر بیس و زیرسازی شیک و جذاب شود. از لاک بی‌رنگ گرفته تا رنگهای پررنگ و تیره می‌توانند جذابیت خاص خود را نشان دهند. در واقع در طراحی ناخن ها دست شما باز است که خلاقیت به خرج دهید و از ترکیب رنگ ها طرحی شاد و جذاب بسازید.

طرح گل سفید روی ناخن

طرح گل سفید روی ناخن

سخن پایانی

در این مقاله چند طرح گل روی ناخن جدید را به شما آموزش دادیم که می‌توانید برحسب موقعیت یا فصل از آن استفاده کنید و حسابی لذت زیبایی ناخن‌هایتان را ببرید.

منبع

goodhousekeeping