آموزش تصویری رژ لب آمبره برای حجیم ‌تر کردن لب ‎ها

تکنیک آمبره به معنای داشتن دو طیف رنگی متناسب با هم است که در سال‌های اخیر به ویژه برای رنگ کردن موها بسیار مورد توجه خانم‌های خوش سلیقه قرار گرفته است. علاوه بر مو و ناخن، رژ لب آمبره هم می‌تواند بسیار جذاب به نظر برسد؛ البته اگر آن را با اصول و نکات خاص خودش اجرا کنید. بازی با رنگ‌ها در این تکنیک، فرم لب‌ها را به کلی تغییر داده و بعضا باعث می‌شود که لب‌های حجیم‎تری داشته باشید. اگر شما هم از تک رنگ تکراری رژهای‌تان خسته شدید و به دنبال تغییر و تحول زیبایی در آرایش‌‌تان هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

7 قدم تا آموزش کامل رژ لب آمبره

در زیر مراحل مهمی را که باید در آموزش آرایش لب به روش آمبره در نظر داشته باشید، توضیح داده‌ایم:

  1. انتخاب رنگ رژ لب برای آمبره

اولین قدم در آرایش لب آمبره این است که تشخیص دهید کدام دو رنگ کنار هم جلوه خوبی روی لب‌های شما دارند. اگر تازه کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم اولین رنگ رژ لب آمبره رنگ اصلی لب‌های‌تان باشد. سپس رژ لبی را انتخاب کنید که یا روشن‌تر از رنگ پایه لب‌ها و یا تیره‌تر از آن باشد.

نکته مهم این است که حتما دو رنگ انتخابی شما باید مشابه باشند؛ به نحوی که وقتی کنار هم استفاده می‌شوند، مرز آن‌ها مشخص نباشد. برای مثال اگر از رژ لب قرمز استفاده می‌کنید، با تیره‌ترین رنگ قهوه‌ای یا زرشکی تکنیک آمبره را روی لب‌های‌تان پیاده‌سازی کنید.

از سوی دیگر اگر رنگ صورتی را به عنوان پایه رژ خود انتخاب کردید، از رژ لب نارنجی یا قهوه‌ای برای جلوه آمبره استفاده کنید. به یاد داشته باشید که راز آمبره کردن رژ لب استفاده از دو رنگی است که سایه روشنی از رنگ‌های متناسب روی لب‌های شما ایجاد کند.

رژ لب آمبره

  1. انتخاب تکنیک رژ لب آمبره

 مرحله بعدی انتخاب تکنیک مورد نظر شماست. روش‌های مختلفی وجود دارد که با آن می‌توانید رژ لب دو رنگ داشته باشید. برای مثال می‌توانید یک لب را تیره‌تر از لب دیگر کنید، یا دور تا دور لب‌ها را رژ تیره و قسمت داخلی آن‌ها را رژ روشن‌تری بزنید و یا حتی سایه روشنی افقی روی لب‌ها ایجاد کنید؛ به این صورت که رنگ رژ در یک گوشه دهان‌تان روشن‌تر از گوشه دیگر باشد. در ادامه هر کدام از این تکنیک‌های جذاب آمبره کردن رژ لب را توضیح می‌دهیم.

  1. رژ لب دو رنگ

ساده‌ترین شکل رژ لب آمبره این است که روی یک لب، رژ تیره رنگی بزنید و لب دیگر را با رژ روشن‌تری پر کنید. سپس کمی لب‌های‌تان را روی هم فشار دهید تا دو رنگ در قسمت داخلی لب‌ها با هم ترکیب شود. یک ایده خلاقانه برای این تکنیک، استفاده از دو رنگ رژ بنفش و صورتی است که در تصویر زیر می‌بینید.

آرایش لب آمبره

  1. دور لب تیره

تکنیک بعدی رژ لب آمبره این است که ابتدا مداد یا خط لب تیره‌ رنگی را دور تا دور لب‌ها بکشید. خط لب‌تان باید ضخیم‌تر از حد معمول باشد و همچنان که به سمت داخلی لب‌ها حرکت می‌کنید، فشار کمتری وارد کنید. قسمت داخلی لب‌ها را با رژ روشن‌تری پر کنید و در نهایت کار را با برق لب تمام کنید تا همه چیز یک دست به نظر برسد.

دور لب تیره در رژ لب آمبره

  1. دور لب روشن

این تکنیک برعکس روش قبلی است؛ یعنی قسمت داخلی لب تیره‌تر و دور تا دور آن روشن‌تر باشد. در این حالت تفاوت رنگ تیره و روشن نباید زیاد به چشم بیاید و بهترین حالت آن، استفاده از دو رنگ صورتی (وسط لب‌ها) و خنثی (دور لب‌ها) است. این نوع رژ لب آمبره بیشتر بین دختران کره‌ای طرفدار دارد و معصومیت خاصی به چهره فرد می‌بخشد.

آمبره لب کره ای

  1. تکنیک دلربا

به عقیده یکی از میکاپ‌ آرتیست‌های حرفه‌ای، بهتر است برای این تکنیک رژ لب آمبره را دلربا برگزینیم؛ چرا که به سادگی توجه همه را به سمت لب‌های شما جلب می‌کند. در این ترفند، باید از یک قرمز روشن و قهوه‌ای تیره تا مشکی استفاده کنید تا جذابیت لب‌های‌تان به حد اعلی برسد.

برای این کار با یک خط لب قهوه‌ای-مشکی شروع کنید و خط ضخیمی دورتادور لب‌ها بکشید. سپس با رژ لب پررنگی (ترجیحا شرابی رنگ) بقیه لب‌ها را رنگی بزنید و در نهایت یک رژ لب قرمز را روی تمام لب‌های‌تان بمالید (البته اگر رژ قرمزتان نسبتا تیره است، می‌توانید رژ شرابی را حذف کنید).

تکنیک دلربا

  1. سایه روشن‌های دیگر

ایده‌های بسیار دیگری هم برای داشتن رژ لب آمبره وجود دارد. تنها کافی است کمی در رنگ شناسی سررشته داشته باشید و رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. حتی برای این کار می‌توانید از پالت سایه چشم‌تان استفاده و بسته به رنگ موها یا لباس‌تان، طرح‌های زیبایی روی لب‌ها خلق کنید.

سایه روشن دیگر

با اینکه در نگاه اول ممکن است آرایش لب سایه روشن کمی دشوار به نظر برسد اما قول می‌دهیم با چند بار آزمون و خطا در این کار حرفه‌ای شوید. در نهایت از شما دعوت می‌کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

سخن پایانی

رژ لب آمبره تکنیکی است که دیر یا زود به ترند روز همه دنیا تبدیل خواهد شد. وقت آن رسیده از رژ لب‌های تک رنگ دست بردارید و با این ترفند، عمق و بُعد دلخواهی به لب‌های‌تان ببخشید. اگر در این زمینه سوالی دارید، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌های این مقاله پاسخگوی شما همراهان همیشگی مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

منبع:

stylecraze