آموزش حالت دادن مو با سشوار

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که معتقدند، حالت دار کردن مو با سشوار کار پیچیده و وقت گیری است و به هیچ عنوان نمی توان آن را در منزل انجام داد و حتما باید برای حالت دهی به موهای خود به آرایشگاه رفت؟ باید بدانید، برخلاف تصور شما حالت دار کردن موها به هیچ عنوان کار دشواری نیست و به جرات می توان گفت که تمام افراد به راحتی می توانند، در منزل و تنها به کمک سشوار، موهای خود را حالت دار کنند. در همین راستا ما در این بخش از مجله زیبایی میس و مستر به نحوه حالت دادن مو با سشوار می پردازیم و به شما نشان می دهیم، چگونه می توان تنها به کمک سشوار موهای خود را به هر مدلی حالت دهید. برای حالت دار کردن جلوی سر آموزش پف دادن این مقاله را از دست ندهید.

آموزش حالت دادن مو با سشوار

برای حالت دادن به مو با سشوار در منزل علاوه بر سشوار نیاز به یک برس گرد هم دارید. در ادامه این بخش با چهار گام ساده آشنا می شوید که به کمک آن می توانید، موهای خود را حالت دار کنید.

1. شستشو و خشک کردن موها

پیش از آن که حالت دادن مو با سشوار را شروع کنید، لازم است تا در اولین قدم موهای خود به ویژه ریشه ها را به خوبی شستشو دهید. شستشو کامل موها قبل از حالت دادن مو با سشوار از آن جایی ضرورت دارد که با موهای چرب و کثیف نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را به دست نخواهید آورد. لازم به ذکر است، استفاده از محلول های نرم کننده و ماسک های مو در این مرحله کمک زیادی به صاف کردن موها می کند و در کنار فوایدی که برای صاف کردن هر چه سریع تر موها دارند، باعث تقویت آن نیز می شوند.

پس از آن که موهای خود را شستید، زمان آن رسیده که اجازه دهید تا موهایتان کاملا خشک شوند و سپس حالت دادن مو با سشوار را شروع کنید. اگر به قدر کافی فرصت دارید، اجازه دهید موهایتان به آرامی خشک شوند ولی اگر به هر دلیلی وقت شما تنگ است، به راحتی می توانید با استفاده از سشوار موهایتان را خشک نمایید.

آموزش حالت دادن مو با سشوار

شما به راحتی می توانید، تنها به کمک یک سشوار و برس، از داشتن موهایی خوش فرم، خوش حالت و درخشان برای شرکت در یک مهمانی لذت ببرید.

2. تقسیم بندی برای درست کردن مو با سشوار

در دومین گام از طریقه حالت دادن مو با سشوار لازم است تا موها را با استفاده از برس به چند بخش تقسیم کنید تا بتوانید، خیلی راحت تر و سریع تر موهای خود را به کمک سشوار حالت دهید. برای این کار می توانید موهای خود را به 4 قسمت یا بیشتر تقسیم کنید، ولی روش اصولی این است که تمامی موها به 4 قسمت تقسیم بندی شوند. بدین منظور ابتدا باید موها را از فرق وسط تا انتهای گردن به دو قسمت تقسیم کنید و پس از آن از وسط فرق سر تا نوک هر گوش یک فرق دیگر باز کنید. نکته ای که باید در این مرحله از حالت دادن مو با سشوار رعایت کنید، این است که پس از جداسازی هر دسته از مو باید آن را به کمک یک گیر نگه دارید.

تقسیم بندی موها

3. طرز حالت دادن مو با سشوار

پس از تقسیم بندی موها، وقت آن رسیده تا برس پیچ خود را بردارید و با یکی از دسته های مو که عمدتا لایه های پشت سر می باشد، شروع به کار کنید. در این گام که مهم ترین گام در حالت دادن مو با سشوار می باشد،  باید لایه هایی از مو را که نازک و درست به اندازه برس است، انتخاب نمایید. سپس برس را زیر موها قرار دهید و از ریشه مو با زاویه180  درجه به سمت بالا بکشید. سپس سشوار را بردارید.

در صورتی که می خواهید، موهایتان کمتر آسیب ببیند، سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را سر لوله آن نصب کنید. اکنون برای حالت دادن مو با سشوار، لازم است تا سشوار را روی مو بگیرید و با زاویه90  درجه به سمت خارج بکشید تا به نوک موها برسید. اینجا همان بخشی است که ادامه کار بستگی به مدلی دارد که مطابق سلیقه تان انتخاب کردید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا موها خوب حالت بگیرند و به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

در حالت دادن مو با سشوار توجه داشته باشید که همیشه باید سشوار را روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید، چرا که حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن ها آسیب خواهد زد. همچنین برای اینکه از سوختن موهایتان در اثر حرارت سشوار جلوگیری شود، باید پس از این که هر بخش از موهایتان را سشوار کشیدید، چند ثانیه صبر کنید تا حرارت موهایتان قدری کم شود و سپس به کار خود ادامه دهید.

طرز استفاده از سشوار

به یاد داشته باشید، لایه های مو برای سشوار کشیدن باید نازک و به اندازه سایز برس باشند.

4. ثابت نگه داشتن حالت مو

پس از آن که طبق اصول گفته شده در این مقاله، موهای خود را با مدل مدنظرتان حالت دادید، قطعا به دنبال راهی خواهید بود تا حالت موهای خود را ثابت نگه دارید. آیا می دانید، بهترین روش برای ثابت نگه داشتن حالت مو مردانه یا زنانه چیست؟

برای این که بتوانید پس از حالت دادن مو با سشوار ، مدل مو زنانه خود را تا ساعت ها حفظ کنید به مقداری اسپری فیکس کننده احتیاج دارید. بدین منظور به محض اتمام کارتان با سشوار سریعا به موی خود اسپری بزنید. نکته ای که لازم است در این مرحله به آن توجه ویژه ای داشته باشید، این است که این کار را با فاصله مناسب انجام دهید و اسپری را به هیچ عنوان خیلی به مو نزدیک نکنید. بهترین و استانداردترین فاصله برای اسپری زدن، فاصله 30 سانتی متری می باشد. با این روش، دیگر نباید نگران از بین رفتن حالت موهای خود باشید.

حالت دار کردن مو با سشوار

اگر می‌خواهید حالت موها بعد از سشوار کشیدن تغییر نکند، در پایان کار حتما از اسپری های فیکس کننده یا تافت استفاده نمایید.

انواع مدل ها برای حالت دادن مو با سشوار

همانطور که می دانید، مدل های مختلفی برای مو وجود دارد که به کمک سشوار می توان آن ها را روی موها پیاده نمود. در ادامه این بخش، شما را با انواع مدل های مو آشنا خواهیم کرد.

روش حالت دادن مو با سشوار به زیر

برای آن که بتوانید، موهای خود را مطابق تصویر به زیر حالت دهید، باید برس را زیر موهایتان قرار داده و زمانی که سشوار را روی آن می کشید و به انتهای مو رسیدید، سشوار را دقیقا روی مو و چسبیده به برس به داخل حرکت دهید و در پایان برس را از زیر موها بیرون بیاورید.

آموزش حالت دادن مو به زیر

حالت دادن مو به رو با سشوار

در این مدل باید دقیقا برعکس حالت دادن مو به زیر با سشوار عمل کنید. به این ترتیب که برس را باید از رو به موهایتان بکشید و زمانی که به انتهای مو رسیدید، برس را به سمت بالا رها کنید. به همین سادگی توانسته اید، موهای خود را به سمت بالا حالت داده باشید.

آموزش حالت دادن مو به رو

صاف و شلاقی کردن موها با سشوار

اولین قدم برای آن که بتوانید موهای خود را صاف و شلاقی کنید، این است که درجه حرارت سشوار را به گونه ای تنظیم کنید که کاملا گرم باشد. در این مدل باید از دو مدل فوق کمک بگیرید و موهای خود را یک بار از زیر و یک بار از رو سشوار کنید. فقط در پایان باید سشوار و برس را کاملا صاف و مستقیم رو به پایین بیاورید. به همین ترتیب و به سادگی موهایتان کاملا لخت و شلاقی می شود.

صاف کردن مو با سشوار

حالت دادن جلوی مو با سشوار

قطعا شما بیش از آن که به دنبال حالت دادن پشت موهای خود باشید، مشتاق یادگیری طریقه سشوار کشیدن جلوی مو هستید. همانطور که می دانید، مدل های مختلفی برای حالت دادن جلوی مو وجود دارد، که رایج ترین آن ها چتری صاف و چتری کج می باشند. اما چگونه موهای جلوی سر را حالت دهیم؟

آموزش حالت دادن چتری مو

برای حالت دادن موی جلوی سر با سشوار و برای آنکه این قسمت از موها را به مدل چتری صاف در بیاورید، تنها کافی است، جهت برس را رو به داخل و موازی با بینی بگیرید و سپس سشوار را روی آن بکشید. در چتری کج، بسته به این که علاقه مند هستید، موهای خود را به کدام سمت حالت دهید، باید حرکت دستتان به سمت چپ یا راست باشد.

حالت دادن جلوی مو با سشوار

قبل از ارائه توضیحات در خصوص حالت دادن مو با سشوار برای آقایان، باید به این نکته توجه کنید که در صورت تمایل به آشنایی با انواع اکسسوری و لوازم جانبی برای آرایش موهای خود می توانید به مقاله آموزش آرایش مو دخترانه و مردانه مراجعه کنید.

آموزش حالت دادن مو مردانه با سشوار در خانه

از آن جایی که اغلب آقایان موهای کوتاهی دارند و انتخاب برس هم به حجم و اندازه بستگی دارد؛ بنابراین برای حالت دادن موی کوتاه با سشوار به برسی احتیاج است که خیلی بزرگ نباشد و قطر کمتری داشته باشد.

اولین قدم در آموزش حالت دادن مو با سشوار مردانه ابتدا لازم است، تا موهای خود را کاملا تمیز بشویید و پس از خشک و آب گیری کردن آن ها، با کمک یک شانه دنده بزرگ، موهایتان را به خوبی شانه کنید. سپس به اندازه یک کف دست یا کمتر موس مو بردارید و به موهایتان بمالید و مجددا شانه کنید.

حال وقت آن رسیده نحوه سشوار کشیدن با برس گرد را بیاموزید. پس از شستشو و خشک نمودن موها و برای حالت دادن موی کوتاه با سشوار پسرانه لازم است تا با استفاده از برس گرد، موها را با زاویه 180 درجه به بالا بکشید و سشوار را نیز به همراه آن روی موهایتان بگیرید. در پایان نیز بسته به سلیقه خود با برس موهایتان را به سمت بالا و عقب حرکت دهید تا به مدل حالت دادن جلوی مو مورد نظر خود دست پیدا کنید. سپس برای فیکس کردن حالت موهای خود از تافت استفاده نمایید.

سشوار موی مردان

دقت کنید، سشوار را به حالت مستقیم روی مو نگه ندارید. سشوار باید به حالت اریب باشد.

سوالات متداول در رابطه با حالت دادن مو با سشوار

بدون شک در ذهن شما هم سوالات زیادی پیرامون حالت دادن مو با سشوار مطرح شده است که در ادامه این بخش به چهار مورد از رایج ترین آن ها پاسخ داده شده است.

بهترین برس برای حالت دادن مو با سشوار کدام است؟

برس هایی برای حالت دادن مو با سشوار مناسب هستند، که بزرگ و گرد باشند و دلیل آن هم این است که این گونه برس ها به بهترین نحو به حجم دهی و حالت گیری موها کمک می کنند. در میان برس های فلزی و چوبی نیز که هر دو بزرگ و گرد باشند، برس های فلزی ایده آل تر هستند. بنابراین همواره سعی کنید، برس های فلزی را برای حالت دادن موهای خود استفاده کنید، چرا که هم کار کردن با آن ها ساده تر است و هم شکل بهتری به موها می دهند. در این آموزش حالت دادن جلوی موی سر بیشتر به این مورد پرداخته ایم.

در حالت دادن مو با سشوار، موها باید خشک باشند یا تر؟

توصیه ما این است که موها برای سشوار کشیدن باید مرطوب باشند. اگر موها به طور کامل خیس باشند و سشوار را روی آن بکشید، شاهد وز شدن موهایتان خواهید بود. همچنین اگر موهایتان کاملا خشک باشند، برای آن که به مدل دلخواهتان دست پیدا کنید، با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین بهتر است، موهایتان همیشه برای حالت دادن نه کاملا خشک باشد نه خیس و حالت نیمه خشک داشته باشد.

آیا پف دادن مو با سشوار ممکن است، مضراتی را به همراه داشته باشد؟

سشوار در صورت استفاده مکرر و هر روزه می تواند برای موها مضراتی داشته باشد، که این عوارض به شرح زیر است:
آسیب رسیدن به مو به خاطر حرارت بالا
ضعیف شدن ساقه مو
احتمال سوختگی مو
نازک شدن تار مو
زودتر چرب شدن موها

حالت دادن مو با سشوار چرخشی بهتر است یا سشوارهای معمولی؟

همانطور که می دانید سشوارهای چرخشی نسل جدیدی از سشوارها هستند که علاوه بر قابلیت های سشوارهای معمولی، چندین برس قابل تعویض و قابل چرخش دارند که به دلخواه کاربر به هر جهت می توانند حرکت کنند. مسلما حالت دادن مو با سشوار چرخشی کار راحت تری به نسبت استفاده از سشوارهای معمولی می باشد؛ چرا که در آن نیازی به استفاده از هر دو دست ندارید و از دست دیگر می توانید برای نگه داشتن و مرتب کردن موها استفاده نمایید. در نتیجه در کمترین زمان ممکن قادر خواهید بود، موهای خود را به بهترین حالت درآورید. با این وجود با هر کدام از سشوارها نیز می توانید به نتیجه مطلوبتان دست پیدا کنید.

 

کلام آخر

در این مطلب از مجله زیبایی میس و مستر شما آموزش حالت دادن مو با سشوار دخترانه و پسرانه را خواندید. شما اکنون می توانید، به راحتی و بدون داشتن وسایل یا تجهیزات خاصی در منزل و بدون هیچ گونه هزینه ای موهای خود را به بهترین نحو حالت دهید و به سشوار جلوی مو یا پشت آن بپردازید. در صورتی که همچنان به انواع مدل مو مجلسی زنانه و دخترانه علاقه مندید، می توانید به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کرده تا با جدیدترین مدل ها آشنا شوید. 

لذا خواهشمندیم چنانچه این مطلب مطابق میل شما بود، برای دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید هرگونه سوال یا ابهامی که پیرامون آموزش پف دادن مو با سشوار در ذهن دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع

lorealparisusa