آمورش خط چشم

خط چشم می‌تواند اندازه این عضو جذاب را تغییر داده و آن‌ را در زیباترین حالت ممکن نمایش دهد. این امر تنها به شرطی محقق می‌شود که قبل از مداد به دست گرفتن، حداقل یک بار آموزش خط چشم کشیدن را مطالعه کرده و یا دیده باشید. اما اگر از جستجوی زیاد برای آموزش خط چشم ساده ناامید شده‌اید و با وجود مشاهده ویدیوهای بسیار هنوز هم نمی‌توانید خط چشم تمیز و قرینه‌ای از کار دربیاورید، نگران نباشید. در این مقاله با آموزش خط چشم تصویری همراه شما هستیم تا از این به بعد حرفه‌ای‎‌تر از قبل برای مناسبات مختلف آرایش کنید.

آموزش کشیدن خط چشم مایع

آموزش خط چشم مایع

  1. خط چشم را تکان دهید

قبل از آموزش زدن خط چشم با این نوع محصولات، باید تیوب را خوب تکان دهید. ابتدا مطمئن شوید که درپوش خط چشم مایع محکم شده و سپس آن را به مدت چند ثانیه تکان دهید. سپس درپوش را باز کنید و برس را از تیوب بیرون بیاورید. اگر برس به مقدار زیادی مایع آغشته شده، آن را روی لبه تیوب بکشید.

  1. از وسط چشم شروع کنید

در آموزش خط چشم زدن توصیه می‌شود که ابتدا آن را روی وسط خط مژه بالایی خود قرار دهید و برس را حتی الامکان به مژه‌های‌تان نزدیک کنید. سپس خط چشم مایع را به سمت گوشه خارجی چشم‌های‌تان امتداد دهید. اگر نگرانید که نتوانید خط صافی بکشید، ابتدا با مداد چشم خط چشم بکشید و سپس روی آن را با خط چشم مایع پر کنید.

اگر تنها یک نوع ابزار خط چشم مایع در اختیار دارید، از لبه یک قاشق برای صاف و قرینه کشیدن خط چشم‌تان استفاده کنید. برای این کار قاشق را روی پلک‌تان قرار دهید؛ به نحوی که پشت قاشق رو به بیرون باشد.

  1. فاصله‌ها را پر کنید

بعد از اینکه گوشه خارجی چشم را خط چشم زدید، گوشه داخلی پلک بالای‌تان را خطی بکشید و آن را به خط اولی که کشیده بودید، وصل کنید. از ضربه‌های کوچک برای اتصال خطوط استفاده کنید و در صورت لزوم، برس خط چشم مایع را روی خط مژه بالایی‌تان بکشید تا یکدست به نظر برسد.

راهکارهای رفع اشتباهات احتمالی، در آموزش انواع خط چشم اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که در نهایت باعث می‌شود آرایش تمیزتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر با خط چشم مایع لکه‌ای روی صورت‌تان افتاد، یک گوش پاک کن را به کمی روغن مایع آغشته کنید، روی لکه قرار دهید و با حرکات چرخشی لکه را پاک کنید.

  1. اموزش خط چشم گربه ای و بالدار

اگر می‌خواهید خط چشم بالداری داشته باشید، تنها کافی است خط چشم را به صورت منحنی و به سمت بالا امتداد دهید. البته در آموزش مدل خط چشم گربه ای تاکید می‌شود که داخل این بال یا منحنی را پر کنید.

برای اینکه بال هر دو طرف چشم‌ها قرینه باشند، می‌توانید از لبه کارت ویزیت استفاده کنید. برای این کار کارت را در گوشه لبه خارجی پلک بالا قرار دهید و با خط چشم مایع در امتداد لبه، بال کوچکی بکشید. علاوه بر این می‌توانید از نوار چسب استفاده کنید. بدین ترتیب باید نوار چسبی را به صورت زاویه‌دار درست در لبه خارجی خط مژه پایین‌تان قرار دهید.

ویدیوی زیر با نمایش 4 مرحله فوق، به آموزش خط چشم دخترانه با خط چشم مایع می‌پردازد:

آموزش خط چشم با مداد

آموزش خط چشم مدادی

  1. تیزی و کندی مداد را بررسی کنید

در مرحله اول از آموزش خط چشم مدادی باید بدانید که میزان تیزی مداد چشم شما بر ظاهر نهایی خط چشم‌تان تاثیر مستقیم می‌گذارد. شما می‌توانید با تراشیدن مداد، خط چشم نازک و دقیقی بکشید و یا با کوبیدن سر مداد خط چشم‌تان را ضخیم‌تر کنید.

برای تیز کردن مداد، از یک مدادتراش مخصوص استفاده کنید. همچنین برای کند و ضخیم‌تر کردن مداد چشم، نوک مداد را به آرامی روی یک دستمال کاغذی بمالید.

  1. مداد چشم را آماده کنید

بسیاری از دستور العمل‌های آموزش خط چشم این نکته را از قلم می‌اندازند. برای اینکه مداد چشم‌تان نرم و روان روی پوست پلک کشیده ‌شود، باید دمای مناسبی داشته باشد. اگر مداد چشم به سختی روی پوست حرکت می‌کند، باید کمی آن را گرم و اگر زیاد از حد روی پوست‌تان نرم است، آن را سردتر کنید. جالب است بدانید مداد چشم گرم، خط چشم پررنگ‌تری بر چشم‌های شما برجای خواهد گذاشت.

برای گرم کردن مداد چشم‌تان، سشوار را در بالاترین درجه حرارت خود روشن کنید و مداد را برای چند ثانیه در برابر آن قرار دهید. با این کار مداد به اندازه کافی نرم شده و قوام ژل مانندی به آن می‌دهد. سپس قبل از اینکه خط چشم بکشید، میزان نرمی مداد را روی مچ دست‌تان امتحان کنید.

از طرف دیگر برای خنک‌تر کردن مداد چشم، آن را به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار دهید. این کار از خرد شدن مداد چشم شما در حین استفاده جلوگیری می‌کند.

  1. گوشه خارجی پلک‌تان را نگه دارید

در مرحله سوم از آموزش خط چشم انگشت‌ها را روی لبه خارجی خط مژه بالایی‌تان قرار دهید و به آرامی به سمت بالا بکشید تا پلک کشیده شود. این کار به شما اطمینان می‌دهد که خط چشم بالایی‌تان کاملا صاف خواهد بود. برای اینکه دست‌تان را ثابت نگه دارید، آرنج‌تان را روی میزی قرار دهید.

  1. به طرف گوشه خارجی پلک خط چشم بکشید

به آرامی و با حرکات کوتاه و ضربه مانندی محدوده مشخص شده در قسمت 4 ویدیوی زیر را خط چشم بکشید. در اموزش خط چشم برای چشم ریز توصیه می‌شود از ترفندهای مختلفی برای بزرگتر و بازتر نشان دادن چشم‌های‌تان استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید گوشه‌های داخلی چشم را با مداد روشن کرم رنگی پر کرده و گوشه‌های خارجی را مداد چشم قهوه‌ای بزنید. اگر از بیش از یک رنگ برای کشیدن خط چشم‌تان استفاده می‌کنید، حتما با یک براش کوچک زاویه‌دار مرز آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

در آموزش خط چشم برای چشمهای ریز خط چشم مشکی به هیچ عنوان نباید داخل چشم‌تان کشیده شود؛ چرا که چشم‌ها ریزتر به نظر خواهند رسید.

  1. خط چشم را طبیعی‌تر کنید

یکی از نکات مهم در آموزش خط چشم تاکید بر طبیعی‌تر شدن آرایش است. به این منظور، حدفاصل مژه‌ها و پلک بالایی‌تان را با خط چشم کاملا پر کنید (مطابق قسمت 5 ویدیوی زیر). علاوه بر این برای طبیعی‌تر شدن آرایش، می‌توانید به جای خط چشم مشکی از یک مداد قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

  1. اموزش خط چشم پایین

برای این کار مطابق آنچه در قسمت 6 ویدیوی پایین نشان داده شده، با دو انگشت کوچک و انگشتری‌تان پلک را کمی به پایین بکشید و مداد را با دو انگشت وسط و سبابه خود نگه دارید. سپس با ضربات کوتاه و کوچکی مانند پلک بالا، این قسمت را هم خط چشم بکشید.

برای اینکه آرایش شما جلوه طبیعی‌تر و ظریف‌تری داشته باشد، فقط نیمه انتهایی پلک پایین را خط چشم بکشید. از این بهتر، می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تری مانند قهوه‌ای روشن برای خط چشم پایین‌تان استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله آموختید که چطور با هرگونه ابزار آرایشی در دسترس‌تان خط چشم بکشید. این آموزش خط چشم شما را از روش‌های پرهزینه و دردناکی مانند رو آوردن به اموزش تاتو خط چشم بی‌نیاز می‌کند. پس دست به کار شوید و این دو عضو زیبا را نقاشی کنید. به یاد داشته باشید کشیدن یک خط چشم خوب و قرینه جز با تمرین زیاد به دست نمی‌آید. خوشحال می‌شویم اگر سوالی در مورد آموزش خط چشم دارید، در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان همیشگی مجله زیبایی و آرایش میس و مستر باشیم.

منبع

wikihow

سوالات متداول درمورد آموزش خط چشم


ایا خط چشم دائم عوارض دارد؟

بله؛ در خط چشم دائم یا تاتوی چشم احتمال آسیب رسیدن به چشم‌تان زیاد است. مواد رنگی موجود در تاتوی چشم به غدد لنفاوی این ناحیه منتقل شده و عوارض شدیدی مانند انواع آلرژی و عفونت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

چرا خط چشم پخش میشه؟

این مورد ممکن است به تنظیم نبودن دمای مداد چشم شما برگردد. اگر مداد بیش از حد گرم شده باشد، رنگدانه‌های غنی‌تر خود را نشان داده و پخش خواهند شد. البته کیفیت محصول آرایشی شما هم در این مورد بی‌تاثیر نیست.

چطور خط چشم بکشیم؟

نحوه کشیدن خط چشم به ابزار انتخابی شما بستگی دارد. شما می‌توانید با توجه به این که از خط چشم مایع یا مدادی استفاده می‌کنید، از هرکدام از آموزش‌ها و ویدیوهای این مقاله کمک بگیرید.