آموزش جامع و کاربردی سوهان کشیدن ناخن در منزل

داشتن ناخن هایی زیبا، خوش فرم و سالم یکی از اصول زیبایی دستان شماست و باعث افزایش اعتماد به نفستان می شود‌. قطعا می پرسید چگونه می توانیم ناخن هایی زیبا، خوش فرم و سالم داشته باشیم؟ یکی از روش های زیبا و سالم سازی ناخن ها، سوهان کشیدن آن است. بسیاری از ما ترجیح می دهیم سوهان کشیدن ناخن را در سالن های آرایشی انجام دهیم ولی این روزها که به خاطر شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده ایم و امکان مراجعه به سالن زیبایی وجود ندارد، چه خوب است که خودمان بتوانیم این کار را در خانه انجام دهیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا نحوه صحیح و طرز استفاده از سوهان ناخن در منزل را به شما آموزش دهیم.

آماده کردن لوازم برای سوهان کشیدن ناخن

اولین مرحله در سوهان کشیدن این است که لوازم موردنیاز برای این کار را فراهم کنید.

یک سوهان مناسب انتخاب کنید

انتخاب سوهان مناسب برای سوهان کشیدن ناخن بسیار مهم است. سوهان های مختلفی در بازار وجود دارد که معمول ترین نوع آن سوهان فلزی سمباده ای است. کار با این نوع سوهان بسیار ساده است و قیمت پایینی دارد. این سوهان ها ابعاد مختلفی دارند و میزان سایندگی آن ها هم با هم فرق دارد. توجه داشته باشید که مناسب ترین نوع سوهان برای ناخن های معمولی و سالم، سوهان با شماره 220 تا 300 است. علاوه بر این می توانید از سوهان ناخن شیشه ای هم استفاده کنید.

ابزار مناسب برای سوهان کشیدن ناخن

دومین سوهان برای سوهان کشیدن ناخن، سوهان های شیشه ای هستند این سوهان ها موثرتر از مدل قبلی هستند و ناخن ها را زیباتر می کنند ولی قیمت بالاتری دارند. به جای آن می توانید از سوهان کریستالی که قیمتشان مناسب تر است استفاده کنید. سوهان های کریستالی با اینکه قیمت پایین تری دارند ولی به همان اندازه باکیفیت هستند.

سعی کنید از سوهان فلزی استفاده نکنید چون استفاده از آن، پوسته پوسته شدن ناخن ها را به دنبال دارد. به طور کلی بهتر است برای سوهان کشیدن ناخن در منزل چند نوع سوهان با شماره های مختلف فراهم کنید تا سوهان کشی بهتر و مرتب تری داشته باشید. سوهان های برقی هم گزینه خوبی هستند، چون کار را برایتان سریع و راحت می‌کنند. اگر قدرت خرید آن را دارید، حتما این کار را انجام دهید. فقط از آنجایی که استفاده از این دستگاه نیاز به مهارت تخصصی دارد، به شما توصیه می کنیم قبل از استفاده از آن حتما دوره آموزشی لازم را بگذرانید‌.

مشخص کردن فرم دلخواه برای ناخن

ابتدا باید مدل سوهان کشیدن ناخن را مشخص کنید. فرم های مختلفی برای ناخن ها وجود دارد اینکه شما چه فرم ناخنی را انتخاب می کنید، بستگی به بلندی ناخن ها، فعالیت روزانه، فرم انگشتان و دست و سلیقه شما دارد. انواع فرم ناخن عبارتند از:

فرم دلخواه برای ناخن

1. آموزش سوهان کشیدن ناخن مربعی

در مدل مربعی، ناخن سر نسبتا صافی دارد و در گوشه ها کمی تیز است. این فرم ناخن هم برای ناخن کوتاه و هم بلند ایده آل است. طرز سوهان کشیدن ناخن مربعی به این صورت است که باید ابتدا دو ضلع جانبی ناخن را موازی و صاف سوهان بکشید. لبه آزاد ناخن باید عمود بر این دو ضلع باشد. در آخر گوشه های تیز ناخن را کمی انحنا بدهید.

این مدل استقامت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

2. فرم ناخن گرد

این مدل برای کسانی که ناخن های کوتاه را دوست دارند، ایده آل است. مدل گرد مدلی کوتاه و طبیعی است که برای افرادی با انگشتان کوتاه و پهن مناسب است، چون ناخن ها را باریک و بلندتر نشان می دهد. بنابراین افرادی که انگشتان باریکی دارند این مدل را انتخاب نکنند. مدل گرد چون کوتاه است نیاز به مراقبت چندانی ندارد و برای خانم های شاغل بهترین انتخاب خواهد بود (اگر از شکنندگی ناخن ها رنج می برید، حتما مقاله دیگر ما را بخوانید).

برای دستیابی به این مدل ابتدا ناخن ها را به حالت مربعی در بیاورید و سپس شبیه حالت طبیعی نوک انگشت شروع به گرد کردن ناخن ها بکنید. آموزش سوهان کشیدن ناخن مربعی گرد هم به همین ترتیب است. اما چگونه ناخن های گرد را کشیده کنیم؟ بخش بعدی را بخوانید.

3. آموزش سوهان کشیدن ناخن بادامی

آموزش سوهان کشی ناخن بادامی بسیار طرفدار دارد و توسط بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل بادامی ناخن ها حالت بیضی شکلی دارند و چون نوک آن کمی باریک تر است شکل نهایی آن شبیه بادام است. برای ایجاد فرم بادامی مرکز ناخن را پیدا کنید، اطراف را سوهان بکشید تا نوک ناخن های تان تیزتر شود. سپس با سوهان نوک ناخن را صاف کنید چون نوک ناخن باید گرد باشد، نه تیز. در عوص، در آموزش سوهان کشیدن ناخن مستطیلی بر تیز بودن گوشه ها تاکید می شود.

4. آموزش سوهان کشیدن ناخن بیضی

مدل بیضی هم برای انگشتان کوتاه و پهن و هم برای انگشتان بلند و کشیده انتخاب مناسبی است. این مدل ناخن در کنار زیبایی بسیار کاربردی هم هست و موجب استحکام ناخن ها می شود.

اموزش سوهان کشیدن ناخن بیضی هم تقریبا شبیه به مدل بادامی است؛ فقط باید قسمت بالای آن را پهن تر سوهان بکشید. اما اگر به دنبال آموزش سوهان کشیدن ناخن بیضی مربعی هستید، باید قد ناخن ها کوتاه تر باشد.

5. آموزش سوهان کشیدن ناخن تابوتی

این ناخن های باریک که نوک هایی گرد دارند را بالرین یا تابوتی می نامند؛ چون شبیه به کفش بالرین ها بوده و یا حالتی شبیه به تابوت دارند. سوهان کشیدن ناخن بدین شکل باعث می شود انگشتان کشیده تر به نظر بیایند. این مدل ناخن محبوب کایلی جنر است.

 برای به دست آوردن فرم ناخن تابوتی مرکز ناخن را یافته و کناره ها را سوهان بکشید. سپس نوک ناخن را مربعی کنید.

6. آموزش سوهان کشی ناخن نوک تیز

این مدل حالت اغراق آمیزتر فرم بادامی است و برای ناخن ها خیلی بلند انتخاب خوبی است.

حال که با انواع مدل های سوهان ناخن و فرم های مختلف ناخن آشنا شدید زمان آن است که ببینیم چگونه ناخن ها را سوهان بکشیم؟

چگونه ناخن هایمان را سوهان بکشیم؟

بعد از اینکه فرم دلخواه خود را انتخاب کردید نوبت به آموزش سوهان کشیدن ناخن می رسد تا شما نحوه سوهان کشیدن ناخن در خانه را به صورت کامل یاد بگیرید. همچنین می توانید طرز استفاده از سوهان برقی را یاد بگیرید و جلوه زیباتری به ناخن های خود بدهید. آموزش سوهان کشیدن ناخن پا هم به همین ترتیب زیر است.

سوهان کشیدن ناخن در خانه

آماده سازی ناخن ها قبل از سوهان کشیدن

قبل از سوهان کشیدن ناخن دست ها را با آب و صابون بشویید و آن ها را کاملا خشک کنید. اگر ناخن هایتان کوتاه و بلند هستند یا به فرم غیرمتعادلی بلند شده اند قبل از اینکه کار سوهان کشیدن ناخن را شروع کنید آن ها را به یک اندازه کوتاه کنید. برای کوتاه کردن ناخن ها به جای ناخن گیر می توانید از قیچی ناخن استفاده کنید؛ به خصوص اگر فرم مستطیلی مورد نظرتان است.

برای هر مدل ناخن میزان کوتاهی متفاوت است به طور مثال:

  • برای فرم ناخن مربعی، آن ها را بیش از اندازه کوتاه نکنید برای این مدل بهتر است تمامی ناخن ها بلند باشند.
  • برای فرم بیضی باید ناخن ها تا حد بیشتری کوتاه شوند تا سر ناخن ها به راحتی فرم هلالی بگیرد. هنگام ناخن گرفتن توجه داشته باشید که ناخن ها را به شکل هلالی یا همان بیضی کوتاه کنید.

 

چگونه ناخن های خود را سوهان بکشیم؟

اکنون نوبت کار اصلی یعنی سوهان کشیدن ناخن است. برای شروع کار سوهان را موازی با ناخن بگیرید. این کار از شکسته شدن ناخن شما جلوگیری می کند. همچنین فاصله سوهان و ناخن نباید خیلی زیاد باشد چون در این صورت ممکن است ناخن بشکند یا شیار شیار شود.

طرز صحیح سوهان کشیدن ناخن به این صورت است که از گوشه کناری ناخن شروع کرده و به سمت مرکز بروید. هرگز سوهان ناخن را به صورت رفت و برگشتی روی ناخن نکشید، چون این کار باعث پوسته پوسته شدن و شکستن ناخن های تان می شود. زاویه سوهان را متناسب با فرم مورد نظرتان تنظیم کنید و با حرکات کوتاه از گوشه به سمت مرکز بروید و آنقدر این کار را تکرار کنید تا به فرم دلخواهتان برسید.

از سمت نرم برای سوهان کشیدن سر ناخن استفاده کنید

سر ناخن بسیار نازک تر و شکننده تر از قسمت های دیگر است. به همین دلیل برای سوهان کشیدن این قسمت بهتر است از قسمت نرم سوهان استفاده کنید. در بسیاری از مدل ها قسمت سر ناخن نازک و ضعیف می شود. در این گونه مدل ها از قسمت نرم سوهان استفاده کنید ولی اگر مدل انتخابی شما به گونه ای است که سر ناخن قطور است، می توانید از همان بخش سخت سوهان به آرامی استفاده کنید. اگر تاکنون به دلیل سوهان کشیدن نادرست، ناخن هایتان ضعیف و شکننده شده اند، پیشنهاد می کنیم مقاله دیگر ما را درباره بهترین ماسک های خانگی برای تقویت ناخن از دست ندهید.

سوهان کشیدن نوک ناخن ها

به نحوه حرکت سوهان برای سر ناخن توجه داشته باشید

نحوه سوهان کشیدن سر ناخن که اغلب نازک تر است، بسیار مهم است و باید به دقت انجام شود. برای این کار سوهان را موازی سر ناخن بگیرید و در جهت مستقیم، سوهان را به آرامی از جلو به سمت پایین حرکت دهید. توجه داشته باشید که سوهان را در دو جهت روی ناخن نکشید و فقط از بالا به پایین این کار باید انجام شود.

نحوه حرکت سوهان برای سر ناخن

با استفاده از بافر ناخن را پولیش کنید

بعد از اتمام سوهان کشیدن ناخن، مشاهده می کنید که سطح ناخن یکدست و تمیز نیست برای حل این مشکل می توانید از بافر استفاده کنید. بافر سطح ناخن را براق و درخشان می کند و باعث زیبایی بیشتر ناخن های تان می شود.

پولیش کردن ناخنها

 از مرطوب کننده و روغن مخصوص کوتیکول ناخن استفاده کنید

در آخر برای از بین بردن پوسته های خشک کنار ناخن از مرطوب کننده و روغن مخصوص کوتیکول ناخن استفاده کنید. یکی از بهترین محلول های نرم کننده و برطرف کننده کوتیکول ناخن محلول ریوال د لوپ است. این محصول پوست های خشک دور ناخن را نرم کرده و ظاهری زیبا به دستانتان می دهد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره آموزش سوهان کشی ناخن و هر آنچه شما برای سوهان کشیدن ناخن در خانه نیاز دارید بگوییم. امیدواریم بعد از خواندن این متن به راحتی بتوانید ناخن های خود را سوهان بکشید و به فرم دلخواه و مورد پسندتان در بیاورید. فقط توجه داشته باشید که سوهان کشیدن بیش از حد ناخن ها باعث نازک شدن ناخن و کاهش مقاومت آن می شود پس ناخن های خود را فقط هر دو هفته یکبار سوهان بکشید.

در صورتی که درباره این مطلب سوالی داشتید یا تجربه سوهان کشیدن در منزل را داشته اید، در قسمت ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.