مدل موهای خانواده های سلطنتی

سلطنتی ها همیشه منبع الهام زیبایی بوده اند و این شامل مدل موی آنها هم می شود. وقتی بهترین آرایشگرهای دنیا را در اختیار دارید و آخر هفته ها به رویدادها و قرار ملاقات های بسیاری دعوت می شوید، بعید است که روی فرش قرمز جذاب به نظر نرسید. به همین دلیل، ما در قرن گذشته تعداد زیادی مدل موهای خانواده های سلطنتی پیچیده و خلاقانه داشته ایم که در این مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

۱. مدل موهای خانواده سلطنتی: ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم کسی نیست که انواع مدل موهای مختلف را امتحان کند. او تقریبا از سال ۱۹۵۰ مدل موی خاص خودش را حفظ کرده است. در مقابل، ملکه الیزابت دوم ترجیح می دهد استایل موی خود را از طریق کلکسیون کلاه هایش نشان دهد. همچنین او از سال۱۹۵۰ از روسری کوچک در استایل موهای خود استفاده می کرد که آن را تاکنون حفظ کرده است.

مدل موهای خانواده سلطنتی: ملکه الیزابت دوم

۲. مدل موهای خانواده سلطنتی: شاهزاده مارگارت

در سال ۱۹۶۹، شاهزاده مارگارت برای اهدای جایزه تونی دعوت شد. در آن زمان او مدل موی نیمه باز را انتخاب کرد. شاهزاده مارگارت به موهای پرپشت و زیبا شهرت داشت. دلیل این امر نیز استفاده از آرایشگران حرفه ای و باتجربه بود. به گفته یکی از نویسندگانی که زندگینامه شاهزاده مارگارت را نوشته است، او تقریبا دو بار در روز به آرایشگاه می رفت.

مدل موهای خانواده سلطنتی: شاهزاده مارگارت

در سال ۱۹۷۴، پرنسس مارگارت تصمیم گرفت استایل موی عجیب و غریبی را برای یک رویداد رسمی امتحان کند. او روی شینیون موی خود چند پروانه قرار داد و با این کار چشم ها را به خود خیره کرد.

مدل موهای خانواده سلطنتی: شاهزاده مارگارت

۳. مدل موی سلطنتی پرنسس دایانا

در سال ۱۹۸۱، پرنسس دایانا که تازه نامزد کرده بود با مدل موی کوتاه و تاب دار خود ظاهر شد و طولی نکشید که یکی از زیباترین استایل ها را از آن خود کرد. کوین شانلی، استایلیست وی بود که به پرنسس دی کات معروف شد. کوین شانلی به مدت ۴ سال هیر استایلیست پرنسس دایانا بود اما این دو به دلیل تفاوت سلیقه با هم قطع همکاری کردند. مدل موی کوتاه پرنسس دایانا باعث می شد چهره او شاداب تر و جوان تر به نظر برسد.

مدل موی شیک پرنسس دایانا زمینه را برای مدل موی جدید در دهه ۹۰ میلادی فراهم کرد. او در سال ۱۹۹۰ زمانی که برای عکاسی به مجله ووگ رفته بود، درخواست کرد موهایش را کوتاه کنند. این بار اما مدل کوتاهی مو او کمی متفاوت بود. به این شکل که موهای جلوی سر به صورت چتری روی پیشانی ریخته و جلوه حجیم و پر ایجاد می کرد.

پرنسس دایانا که تا دو دهه از مدل موی کوتاه استفاده می کرد، بسیار مورد توجه عوام بود و مردم مدل موی او را تقلید می کردند. برای اولین بار هیر استایلیست او تشخیص داد دایانا با موهای کوتاه بسیار جذاب تر و جوان تر به نظر می رسد.

مدل موهای خانواده سلطنتی: پرنسس دایانا

۴. مدل موی سلطنتی گریس کلی

در سال 1969، گریس کلی در مراسمی شرکت کرد که موهایش را به صورت یک مدل موی شیک جمع کرده بود. بالای این استایل با روبان بسته شده بود تا جلوه ای طناب مانند ایجاد کند و پشتش هم حتما طراحی مفصلی داشته چون می ‌توان آثار تور را روی موی او دید.

کیت میدلتون نیز از این ترفند توری مو استفاده می‌کند، مخصوصا وقتی شینیون پیچیده دارد. توری مو به حفظ استایل او کمک کرده و تضمین می‌ کند که این مدل شینیون دهه 60 از هم باز نشود و نیفتد.

مدل موهای خانواده های سلطنتی: گریس کلی

۵. مدل موهای خانواده های سلطنتی: ملکه رانیا

ملکه اردن در سال ۱۹۹۹ بهترین لباس خود را به تن و یک مدل موی فرانسوی به همراه یک تاج ۲ میلیون دلاری انتخاب کرد. او این استایل را به افتخار به سلطنت رسیدن همسرش، ملک عبدالله دوم پوشید. او در آن زمان تنها ۲۸ سال سن داشت. مدل موی حجیم او برای قرار دادن تاج ۲ میلیون دلاری اش بسیار مناسب به نظر می رسید.

با وجود اینکه ملکه رانیا اردن در چند دهه قبل تمایل زیادی به بالا بردن مدل شینیون خود داشت، از آن زمان تاکنون مدل موهای خود را به یک مدل موی ساده و زیبا تغییر داده است. او معمولا ترجیح می دهد موهای خود را به صورت لایه ای کوتاه کند و روی شانه های خود بریزد.

مدل موهای خانواده های سلطنتی: ملکه رانیا

۶. مدل موهای خانواده های سلطنتی: پرنسس لالا سلما

پرنسس لالا سلما مراکشی به خاطر موهای فر قرمز زیبایش معروف است و اغلب موهایش را کوتاه می کند، مانند آنچه در این عکس در سال 2002 انجام داد. این رنگ قرمز جذاب به استایل ملکه تبدیل شد. لالا سلما اولین همسر خانواده سلطنتی مراکش است که به طور عمومی از او قدردانی و عنوان سلطنتی اعطا شد. قبلا تنها عنوانی که یک همسر پادشاه داشت، صرفا “همسر پادشاه” بود و عنوان سلطنتی به او نمی داند. او و شوهرش همچنین تصمیم گرفتند که سنت چند همسری داشته باشند.

مدل موهای خانواده های سلطنتی: ملکه رانیا

۷. مدل موی فرح پهلوی

شهبانوی ایران، فرح پهلوی در سال ۱۹۶۶ ظاهری کلاسیک داشت. او ترجیح می داد از مدل موی باب کلاسیک استفاده کند که ظاهر بسیار شیک و مرتبی به وی می داد. این مدل موی فرحی قدیمی به این صورت بود که موها به صورتش نزدیک می شد و انتهای آن به سمت گونه هایش می چرخید.

مدل موهای خانواده های سلطنتی: فرح پهلوی

فرح پهلوی در سال ۱۹۶۳ هنگام بازدید از پاریس، موهای خود را به شکل بسیار جذابی آراسته بود. او مدل موی کوتاهی را انتخاب کرده بود که به صورت چتری روی پیشانی ریخته و قسمت بالای آن حجیم بود. او در آن رویداد میزبان یک شام خیریه برای کودکان یتیم بود. ملکه ایران در کنار مدل موی شیک و خاص خود، یک لباس بسیار شایسته نیز بر تن کرده بود.

فرح پهلوی

۸. مدل موهای خانواده های سلطنتی: ملکه لتیزیا

ملکه لتیزیا اسپانیا به استایل بی عیب و نقصش معروف است و این به انتخاب موهایش هم بستگی دارد. ملکه معمولا موهایش را بلند و صاف آراسته می کرد، اما در سال 2015 موهای خود را به شکل یک باب صاف کوتاه کرد. سال قبل از آن، او مدل موی باب را زیرکانه آزمایش کرد تا ببیند با موهای کوتاه ‌تر چگونه به نظر می ‌رسد. البته که کلاه گیس نیست! در عوض آرایشگر موهایش را طوری جمع کرد که به نظر می رسید موهایش را مدل باب کوتاه کرده است. مشخصا ملکه این مدل مو را دوست داشت؛ چون چند ماه بعد آن را به عنوان استایل دائمی خود انتخاب کرد.

مدل موهای خانواده های سلطنتی: ملکه لتیزیا

۹. مدل موهای سلطنتی کیت میدلتون

هنگامی که کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام نامزدی خود را در سال ۲۰۱۰ اعلام کردند، کیت مدل موی باز براشینگ شده داشت. البته او پس از یک دهه همچنان این مدل مو را حفظ کرده است. استایل موهای او تا پایین شانه بوده و صاف و براق است که در ادامه فرهای زیبایی پیدا می کند. او حتی در روز عروسی خود نیز حاضر نشد استایل موهایش را تغییر بدهد و برخلاف تمایل دربار که می خواستند کیت شینیون کند، مدل موی باز و فر خود را حفظ کرد.

مدل موهای خانواده های سلطنتی: کیت میدلتون

در سال 2012، کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در مراسم گالا تیم المپیک بریتانیا در لندن حضور یافتند و در آن جا ظاهر زیبایی را به نمایش گذاشت. شینیون پیچیده و کم ارتفاع بود که با بافت تزئین شده بود. این اولین بار بود که کیت شینیون می کرد.

در سال 2015، کیت میدلتون برای مراسم بزرگداشت سربازانی که در افغانستان مستقر بودند، یک شینیون بسیار شیک انجام داد. شینیون به نظر می رسید که مانند یک بافت دم ماهی (انواع بافت مو را در مقاله دیگر ما بیاموزید) شروع شده بود و سپس به صورت گوجه ای در پشت گردن او می پیچید.

عروس پرنسس دایانای فقید یعنی کیت میدلتون، تا سالیان سال مدل موی ساده و باز خود را داشت و حتی در روز عروسی نیز حاضر به انجام شینیون نشد. البته در سال های اخیر در مراسم های مختلف از شینیون نیز به همراه کلاه استفاده می کند.

کیت میدلتون

۱۰. مدل مو سلطنتی مگان مارکل

در فوریه 2019، مگان مارکل در اجرای گالا  The Wider Earth  در موزه تاریخ طبیعی لندن شرکت کرد و موهای خود را به سبک رترو تغییر داد. دوشس به خاطر علاقه اش به شینیون های کم حجم و دم اسبی های ساده معروف است. اما هر چند وقت یک بار او مدل موهای خود را تغییر می دهد و مدل جدیدی را آزمایش می کند. آن شب او یک شینیون الهام گرفته از دهه 60، با تاج و چتری های براق انتخاب کرده بود. شینیون ساده به یکی از شیک ‌ترین مدل‌های موی شب او تبدیل شد.

قبل از ازدواج مگان مارکل با شاهزاده هری، او یک بازیگر موفق در سریال Suits بود. در طول مدت حضورش در هالیوود، این بازیگر به خاطر عشقش به شینیون های کوتاه و نامرتب معروف بود. این سبک به خوبی با شخصیت و زیبایی شناسی ساده او مطابقت داشت. هنگامی که او با شاهزاده نامزد و در نهایت با خانواده سلطنتی وصلت کرد، شینیون نامرتب او به یک مدل شیک تر ارتقا یافت. دوشس هنوز هم مدل های شینیون شلوغ و نامرتب را انتخاب می کند. این شینیون ها معمولا با پیچک های مجعدی که صورت او را قاب می کند، برجسته می شود.

مدل موی مگان

۱۱. استایل سلطنتی و مدل موی ملکه ماکسیما

ملکه ماکسیما هلند باید یکی از بهترین آرایشگرها در اروپا را داشته باشد، زیرا آرایش های او همیشه دقیق و ظریف هستند. این عکس در سفر دو روزه او به لندن گرفته شده است، جایی که او و همسرش پادشاه ویلم الکساندر برای اقامت در کاخ باکینگهام دعوت شدند.  اما این اولین باری نبود که ملکه از مدل موی الهام گرفته از گل استفاده می کرد. در سال 2015 هم، ملکه ماکسیما در یک شام دولتی با پادشاه ویلم الکساندر شینیون الهام گرفته از گل رز را انتخاب کرد.

ملکه ماکسیما

۱۲. مدل موهای پنسس آن

تنها دختر ملکه الیزابت دوم، پرنسس آن، به داشتن انواع مدل موها معروف است. اما او بیشتر به خاطر مدل موهای با ظاهر حجیمش مشهور است. او ترجیح می‌ داد که شینیون هایش حجم زیادی داشته باشند.

مدل موهای پنسس آن

۱۳. مدل موهای ملکه سیریکیت

ملکه سیریکیت تایلند هنگام بازدید از اقامتگاه خصوصی پادشاه و ملکه تایلند در بریتانیا، یک شینیون ساده اما شکیل به سر داشت. سال 1966 بود، و مدل موی بزرگ همچنان مد بود.

ملکه سیریکیت همیشه در صدر جدول خانم های زیبا و روی مد قرار داشت. در واقع، در سال 1966 او در ” لیست خوش پوش ترین زنان در جهان ” نامزد شد و به “تالار مشاهیر مد” پیوست. کارشناسان مد در سراسر جهان به این نامزد رأی دادند، بنابراین ملکه سیریکیت یکی از اعضای محترم جامعه مد محسوب می شد.

مدل موهای ملکه سیریکیت

۱۴. ملکه آن ماری

ملکه آن ماری یونان در سال 1966 یک مدل موی کوتاه شیک را مد کرد. این سبک بیش از یک دهه بود که وجود داشت اما او آن را با کمی تغییر اجرایی کرد. در سال 1956، لایف مقاله ‌ای با عنوان «برآمدگی بزرگ در مو» منتشر کرد که ادعا می ‌کرد این مدل موی تابستانی جایگزینی برای کلاه های بزرگ است.

ملکه آن ماری

سخن آخر

مدل موهای خانواده های سلطنتی از دیرباز تاکنون مورد توجه نشریات و مردم قرار می گرفته است. ما در این مطلب سعی کردیم مدل موهای چند خانواده سلطنتی را از گذشته تاکنون مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم از آن لذت برده باشید.

سوالات متداول درباره مدل موهای خانواده سلطنتی

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات پیرامون مدل موهای خانواده های سلطنتی پاسخ دهیم.


استایل خانواده سلطنتی چگونه باید باشد؟

در خانواده سلطنتی باید متناسب با هر مراسمی، یک پوشش خاص داشت. کلاه و دستکش یک استایل مخصوص خانواده های سلطنتی است. همچنین آرایش صورت و رنگ لاک ناخن ها باید بسیار ملایم باشد.

مدل موهای قدیمی زنانه ایرانی چگونه بودند؟

مدل موهای قدیمی زنانه در ایران به این صورت بودند که به صورت بوکل و حجیم در بالای سر قرار می گرفتند.

مدل مو فرحی چیست؟

فرح پهلوی دو مدل موی بسیار پرطرفدار داشت که یکی از آنها باب صاف و کوتاه تا پایین گوش و دیگری مدل مو کوتاه بوکل همراه با چتری بود.

استایل موهای کیت میدلتون چگونه است؟

استایل مو کیت میدلتون تا چندین سال به صورت باز تا پایین شانه و صاف بود که در انتها فر می شد. البته اواخر کیت با مدل های مختلفی از شینیون نیز دیده شده است.