اینفوگرافیک از بین بردن لک صورت

به هر نوع تغییر رنگ در پوست صورت، لک می‌گویند. لکه های تیره پوست نیازمند درمان نیستند، با این حال برخی افراد برای زیبایی بیشتر بخواهند این لکه ها را از بین ببرند. دلایلی مختلفی برای به وجود آمدن این لک ها وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اما چگونه از شر این لکه ها و تیرگی های پوست خلاص شویم؟ برای پاسخ به این سوال ما چندین روش درمان خانگی و راهکارهای شیمیایی برای از بین بردن لک صورت را در قالب یک اینفوگرافیک برای شما تهیه کرده ایم تا به راحتی بتوانید درمان مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

انواع لک های صورت

لک های صورت انواع مختلفی دارند که به دلایل متفاوتی ایجاد می شوند در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

  1. لک های ناشی از التهابات آکنه

در بعضی موارد بیماری‌هایی مانند آکنه و یا جراحت و التهابات پوست، می توانند باعث تغییر رنگ در برخی نواحی پوست شوند و لک پوستی ایجاد کنند

  1. ملاسما یا لک صورت ناشی از بارداری

در دوران بارداری یا هنگامی که فرد برخی از انواع قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کند، دچار تغییرات هرمونی می شود که در نتیجه آن ملانین (سلولی است که به پوست رنگ می‌بخشد) افزایش می یابد. تولید بیش از حد ملانین می‌تواند پوست را تیره تر کند

  1. لکه‌های ناشی از افزایش سن

با بالا رفتن سن به وجود می آیند و معمولاً در نواحی از پوست که در معرض آفتاب بیشتری هستند مانند صورت و پشت دست‌ها دیده‌ خواهند شد. تشخیص این نوع لک از بقیه لک های پوستی اهمیت زیادی دارد چراکه با تشخیص درست و انتخاب روش درمانی مناسب، می‌توان این مشکل را به سادگی بهبود بخشید.

  1. کک و مک

این نوع لک پوستی به دلیل وراثت و آسیب پوست به خاطر اشعه نور خورشید به وجود می آید و تشدید می شود. این لکه‌ها به شکل دانه های ریز قهوه‌ای و قرمز رنگ و با گستردگی متفاوت در افراد مختلف دیده می‌شوند.

  1. لک صورت ناشی از آفتاب

ممکن است قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدون زدن  ضد آفتاب و پوشش مناسب، باعث به وجود آمدن لک صورت در هر سنی شود. نور آفتاب حتی باعث تشدید لک های صورت که به دلایل متخلف به وجود آمده اند می شوند.

برای پیشگیری از ایجاد لک یا تشدید آن حتما قبل از خروج از خانه از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

درمان لکه های پوستی

روش‌‌های مختلفی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد. برخلاف آنچه که خیلی افراد تصور می کنند، استفاده از داروهای شیمیایی بهترین روش برای درمان لک صورت نیست؛ زیرا این گونه داروها باعث ایجاد خشکی و حساسیت در پوست می شوند. راهکارهای خانگی زیادی برای درمان این مشکل وجود دارد که در این اینفوگرافیک به موثر ترین آن ها اشاره کرده ایم. در صورتی که از این روش‌‌ها به صورت مداوم و به درستی استفاده کنید، بعد از مدتی اثرات شگفت‌انگیز آن را، مشاهده خواهید کرد.

شما می توانید با ترکیب عسل و آلوئه با موارد دیگر این لیست مثل گوجه فرنگی، علاوه بر ساخت یک ماسک لایه بردار قوی پوست خود را ترمیم و بازسازی کنید.

همچنین برای آشنایی با ساخت ماسک های خانگی بیشتر می توانید مقاله های زیر را مطاله کنید

معرفی بهترین ماسک خانگی برای لک صورت و روش تهیه آن

انواع ماسک صورت خانگی برای داشتن پوست شاداب و بدون لک

از آنجایی که پوست زیر چشم حساس ترین ناحیه پوست است، برای از بین بردن سیاهی و تیرگی های زیر چشم بهتر است از ماسک های مخصوص این ناحیه استفاده کنید. اگر قصد این کار را دارید می توانید مقاله زیر را مطلعه کنید.

درمان های خانگی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

از-بین-بردن-لک-صورت