از بین بردن سیاهی زیر چشم به دغدغه افراد بسیاری تبدیل شده و داشتن چشمانی گیرا و چهره ای شاداب برای کسانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، یک آرزوست. سیاهی زیر چشم در زیبایی و شفافیت چهره شما تاثیر زیادی می گذارد و به دلایل مختلفی به وجود می آید. بعضی از دلایل سیاهی و گودی زیر چشم می تواند به خاطر مشکلات ارثی، کم خوابی و استرس یا حتی تغذیه و سبک زندگی نادرست باشد. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر در کنار بررسی عواملی که در به وجود آمدن این مشکل سهیم هستند، انواع روش های درمانی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم را برای شما صورت کامل آموزش می دهیم. برای داشتن چشمانی زیبا و چهره ای شفاف با ما همراه باشید.

سیاهی زیر چشم معمولا به صورت یک هلال یا یک نیم دایره تیره رنگ در زیر چشم دیده می‌شود. به دلیل حساس و خیلی نازک بودن پوست زیر چشم، این بخش از پوست آسیب پذیرترین ناحیه به حساب می آید و همین امر باعث می شود سیاهی زیر چشم بیشتر به چشم می آید. اما چه چیزی باعث افتادن این اتفاق می شود؟

دلایل به وجود آمدن سیاهی زیر چشم

1. کمبود خواب

میتوان گفت کمبود خواب شایع ترین دلیل این اتفاق است. وقتی شما کمبود خواب داشته باشید اجازه نمی دهید که چشم هایتان به اندازه کافی استراحت کنند در نتیجه، پوست شما دچار خستگی شده و گردش خون در پوست افت می کند و باعث می شود که پوست به اندازه کافی اکسیژن و مواد مغذی لازم را دریافت نکند. همین امر باعث ایجاد چین و چروک زیر چشم و سیاهی زیر چشم می شود. همچنین کمبود خواب باعث ایجاد و جمع شدن مایع در زیر چشم شما می شود که با خود پف و سیاهی پوست زیر چشم را به همراه می‌ آورد، بنابراین اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به اندازه کافی زمان برای استراحت و خواب خود نمی گذارند، اولین کاری که باید برای از بین بردن سیاهی زیر چشم خود انجام دهید تنظیم ساعت خواب تان است.

کمبود خواب باعث سیاهی زیر چشم

2. برنامه غذایی نامناسب

برنامه غذایی نامناسب یکی دیگر از دلایلی است که باعث ایجاد سیاهی زیر چشم می شود. خوردن غذاهایی که برای سلامت شما ضرر دارد یا نگنجاندن مواد مغذی به اندازه کافی در رژیم غذایی‌تان، مثل استفاده نکردن از میوه و سبزیجات، در به وجود آمدن سیاهی زیر چشم نقش زیادی را ایفا می کند. برای از بین بردن سیاهی زیر چشم، در برنامه غذایی خود از موادی استفاده کنید که ویتامین D بالایی داشته باشند، چون به درخشندگی و شادابی پوست تان کمک زیادی می کنند. برای جلوگیری و از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم از خوردن غذاهای چرب و فست فودها اجتناب کنید. فست فودها مقدار زیادی نمک مخفی در فرمول غذایی خود دارند. نمک بیش از حد باعث به دام افتادن آب و گشاد شدن رگ های خونی زیر چشم ها می شود. برای از بین بردن این سیاهی ها مدتی از خوردن قهوه هم اجتناب کنید.

بهتر است غذاهایی مانند ماهی تن، تخم مرغ که حاوی ویتامین D هستند، را انتخاب کنید.

تغذیه مناسب در از بین بردن سیاهی زیر چشم

3. ژنتیک

تحقیقات زیادی درباره تاثیر ژنتیک بر سیاهی زیر چشم افراد صورت گرفته که نشان داده است که ژنتیک واقعا در سیاهی و کبودی زیر چشم تاثیر گذار است. بسیاری از افراد پوست نازک یا رگ های خونی کوچک در زیر چشم خود دارند و پس از بررسی مشخص شد که والدین آن ها هم دارای چنین خصوصیاتی هستند. علاوه بر آن توزیع ملانین دور چشم هم تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد. همچنین کمبود یا ازدیاد رنگدانه ها در پوست زیر چشم هم یکی دیگر از دلایلی است که تحت تاثیر همین عوامل ژنتیکی به وجود می آید.

اما اگر سیاهی زیر چشم شما در اثر عوامل ژنتیکی است، چرا در کودکی این سیاهی زیر چشم مشاهده نشده است؟ باید گفت معمولا بعد از سنین بلوغ، جوان و میانسالی این بیماری خود را نشان می دهد. سیاهی زیر چشم برای بعضی از افراد موضوع مهمی نیست، اما برای بعضی افراد بسیار مهم است. اگر از دسته دوم هستید و این سیاهی ژنتیکی است بهتر است از لوازم آرایشی مثل کانسیلر کمک بگیرید تا آن را پنهان کنید.

4. تجمع رنگدانه ها زیر چشم

گاهی دلیل سیاهی زیر چشم، وجود بی نظمی در رنگدانه های پوست شماست. شایع ترین نوع آن هیپرپیگمانتاسیون است، که در این مشکل نقاطی از پوست تیره می شود. آکنه، لوپوس، اگزما می توانند بی نظمی در تجمع رنگدانه ها را به همراه داشته باشند. این مشکل در اروپایی ها کمتر به چشم می خورد. این بی نظمی تیرگی زیر چشم را بیشتر در دید قرار می دهد.

علت سیاهی زیر چشم

5. کم آبی بدن

سیاهی زیر چشم شما می تواند به دلیل کم آبی بدن‌تان باشد. زمانی که بدن شما دچار خشکی و کم آبی است، رگ های خونی دور پوست چشم متورم می‌شوند و این تورم تیرگی پوست را به همراه دارد.

حتما جهت حفظ نشاط و شادابی پوست و از بین بردن سیاهی زیر چشم خود روزانه به مقدار کافی آب بنوشید.

درگیری های روزانه گاهی باعث می شوند نوشیدن به اندازه کافی آب را از یاد ببریم. پس اگر به ظاهر چهره خود اهمیت می دهید و به فکر از بین بردن سیاهی زیر چشم های خود هستید، نوشیدن 8 لیوان آب را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

6. اختلال در قاعدگی

برای زنان، سیاهی زیر چشم، ممکن است نشانه ای از اختلالات قاعدگی در طولانی مدت باشد؛ که دلیل آن به هم ریختن تعادل هورمون ها و کم خونی خانم ها در این دوره است. در واقع قاعدگی بیش از حد سنگین یا خونریزی رحم ممکن است باعث سیاهی زیر چشم شود. برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ناشی از این مشکل سعی کنید مواد خون ساز و سرشار از ویتامین A مثل جگر ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

اختلال در قاعدگی علت سیاهی زیر چشم

7. تلویزیون، موبایل و کامپیوتر

تماشای تلویزیون یا خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش کامپیوتر به دو دلیل می‌تواند باعث بروز سیاهی زیر چشم و پف و پیری پوست دور چشم شما شود، دلیل اول اینکه تلویزیون و صفحه نمایش کامپیوتر و گوشی همگی دارای اشعه UV هستند که همان اشعه مضر آفتاب است و به چشم شما آسیب می رساند. دلیل دوم فشاری است که در اثر استفاده از این وسایل به چشم شما وارد می شود و این فشار می‌تواند باعث بزرگ شدن عروق خونی اطراف چشم شما شود که در نتیجه، پوست اطراف چشم شما تیره‌ تر و کبود تر به نظر می‌ رسد.

8. افزایش سن

پوست زیر چشم انسان نازک ترین و حساس ترین پوست بدن است، به همین دلیل هنگام لمس این ناحیه باید خیلی مراقب باشید و خیلی با احتیاط این کار را انجام دهید. با افزایش سن پوست این ناحیه نازک تر می شود و به دلیل شکست کلاژن و کمبود آن خاصیت ارتجاعی خود را  از دست می دهد. بلافاصله با از بین رفتن و شکسته شدن کلاژن ها، پوست می افتد و در نتیجه سیاهی زیر چشم بیشتر  نمایان می شود.

افزایش سن علت سیاهی زیر چشم

9. بیماری ها و نقش آن ها در سیاهی زیر چشم

وجود برخی از بیماری ها هم باعث به وجود آمدن سیاهی زیر چشم می شود. در این بخش به چند مورد بیماری‌ که به وجود آمدن سیاه زیر چشم را در پی دارند، اشاره کرده ایم.

  • نارسایی کلیوی: نارسایی کلیه باعث به هم خوردن سلامت بدن می شود. چراکه سموم بدن به درستی دفع نمی شوند. بنابراین رنگ پوست فرد تغییر کرده و چشم هایشخسته به نظر می رسند. که این موضوع باعث افزایش کبودی زیر چشم شده و  سیاهی زیر چشم افزایش می یابد.
  • اگزما: اگزما یکی دیگر عوامل سیاهی زیر چشم است که باعث خارش و التهاب پوست می شود. اگر این وضعیت برای پوست زیر چشم رخ دهد، مالیدن بیش از حد آن سبب ایجاد تیرگی زیر چشم می شود.
  • بیماری معده: بیماری معده باعث افزایش فعالیت دستگاه گوارش و جذب مواد ضروری می شود اگر التهاب معده چندین بار پیش بیاید باعث ایجاد سیاهی زیر چشم می شود. بیماران مبتلا به اختلالات عصبی یا به وجود آمدن خلل در اندام های داخلی هم جزو آن دسته از افرادی هستند که دچار این مشکل می شوند.
  • بیماری تیروئید: همچنین به نظر متخصصان کم کاری یا پر کاری تیروئید هم می‌تواند یکی دیگر از علل ایجاد سیاهی و پف زیر چشم باشد.

اگر دچار هرکدام از این بیماری ها هستید، بهترین کاری که برای از بین بردن سیاهی زیر چشم هایتان می توانید انجام دهید پیگیری و درمان مشکل تان می باشد.

10. واکنش آلرژیک و حساسیت

اگر بدن تان قادر به هضم نوع خاصی از غذا نباشد، این مشکل را در پوست شما به نمایش می گذارد. برای مثال برخی افراد در هضم شیر مشکل دارند، که همین موضوع باعث بروز سیاهی زیر چشم می شود. یک تست حساسیت به غذا مشخص می کند که چه غذاهایی به بدن شما نمی سازد، تا بتوانید به راحتی از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید. اگر به خاطر این موضوع زیر چشمانتان دچار سیاهی شده است نگران نباشید، دانستن دلیل به وجود آمدن آن می تواند کمک کند که سیاهی های زیر چشم شما به مرور و با نخوردن آن غذا کمتر به چشم بیایند.

سیاهی زیر چشم بابونه حساسیت

11. استفاده نادرست از لوازم آرایشی

اگر تنها راه حل شما برای از بین بردن سیاهی زیر چشم استفاده از لوازم آرایشی ست باید بگوییم که شما ساده ترین راه اما نه بهترین را انتخاب کرده اید. بهتر است در کنار پیدا کردن یک راه سالم برای حل مشکل خود از آرایش هم برای محو کردن مشکل تان استفاده کنید. اما فراموش نکنید خیلی از لوازم های آرایشی نامرغوب یا درست پاک نکردن لوازم آرایشی از زیر چشم هایتان به مرور زمان باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شما خواهند شد. بنابراین تا می توانید در انتخاب و خرید لوازم آرایشی حساسیت لازم را به خرج دهید. برای جلوگیری و از بین بردن سیاهی زیر چشم حتما هنگام پاکسازی صورت در خانه حوصله و دقت کافی را به کار بگیرید.

همان طور گفته شد برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ابتدا باید علت آن را پیدا کنید و بیشتر تمرکز خود را روی رفع مشکل اصلی بگذارید. روش های درمانی زیادی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارند. در ادامه به معرفی بهترین راه های از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم می پردازیم. این روش های درمانی را به راحتی در خانه هم می توانید امتحان کرده و نتایج اثر بخش آن ها در از بین بردن سیاهی چشم را در طول زمان مشاهده کنید.

بهترین راه های از بین بردن سیاهی زیر چشم

در ادامه شما را با چندین روش ساده اما به شدت کاربردی را برای از بین بردن سیاهی زیر چشم آشنا می کنیم.

 روغن بادام

روغن بادام، یک روش طبیعیِ فوق‌العاده‌ کارآمد برای از بین بردن سیاهی زیر چشم است. چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به از بین بردن کبودی و سیاهی زیر چشم کمک می‌کند، بادام منبع بسیار خوبی از ویتامین E به شمار می رود.

مصرف روغن بادام به عنوان نرم کننده طبیعی روی پوست باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و نرمی آن خواهد شد.

برای استفاده از دروغن بادام به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم می توانید از دستور زیر کمک بگیرید:

  1. قبل از خواب، صورت خود را کامل پاکسازی کنید
  2. کمی روغن بادام روی تیرگی پوست زیر چشمتان بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید.
  3. اجازه دهید شب تا صبح روی پوست تان بماند.
  4. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.
  5. این کار را به صورت روزانه انجام دهید تا به مرور تیرگی‌ها محو شود.

 

روغن بادام برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

چای کیسه‌ای راه حلی سریع برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای با جمع کردن رگ‌های خونی و کاهش آب حبس شده و تورم در زیر چشم راهکاری بسیار مفید برای کاهش سیاهی و همچنین پف‌کردگی زیر چشم است.

برای استفاده از این روش کافی است دو چای کیسه‌ای سبز یا معمولی استفاده‌ شده را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار داده تا سرد شوند. سپس هرکدام از آن ها را روی یکی از چشم های خود بگذارید و اجازه دهید ۱۵-۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را بردارید و صورت تان را بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید. حواستان باشد که چای در چشم ‌هایتان نرود.

درمان سریع سیاهی زیر چشم

 

آب‌لیمو

آب لیموترش سرشار از ویتامین C است به همین خاطر دارای خواص روشن‌کنندگی است و به از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک کند. برای این منظور، یک تکه پنبه را به کمی آبلیمو آغشته کنید و آن را زیر و اطراف چشم‌هایتان بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس صورتتان را شستشو دهید. برای از بین بردن سیاهی زیر چشم این کار را روزانه یک بار تا چند هفته انجام دهید.

همچنین می‌توانید خمیر غلیظی از ترکیبات زیر درست کنید و به آرامی دور چشم هایتان بمالید:

  • یک قاشق غذاخوری آب لیموترش،
  • دو قاشق غذاخوری پوره گوجه‌فرنگی،
  • کمی آرد نخودچی
  • پودر زردچوبه

سپس بعد از 10 الی 15 دقیقه آن را شستشو دهید، این کار را هفته ای یک تا دو بار انجام دهید.
دقت کنید که اگر آب لیمو ترش روی پوست تان احساس سوزش ایجاد کرد، مصرف آن را قطع کنید.

آبلیمو و ویتامین سی

همچنین می توانید چند قطره گلیسیرین را با یک قاشق غذاخوری آب پرتقال طبیعی ترکیب کنید و آن را با یک پنبه زیر چشم ها بزنید، بگذارید ده دقیقه بماند و بعد آن را با آب سرد شستشو دهید. این روش از بین بردن سیاهی زیر چشم را می توانید 2 بار در هفته یا حتی روزانه انجام دهید. پرتقال هم مانند لیمو سرشار از ویتامین C می باشد که به عنوان ماده غذایی برای کاهش سیاهی و کبودی زیر چشم شناخته می شود.

خیار از بین بردن کبودی زیر چشم

خیار خواص زیادی برای پوست دارد. یکی از این خواص روشن‌کنندگی پوست است که می‌توان از آن برای از بین بردن سیاهی زیر چشم تیرگی استفاده کرد. همچنین خیار باعث تازگی و سرزندگی پوست تان می ‌شود.

برای از بین بردن کبودی زیر چشم یک خیار را به قطر ضخیم برش داده و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. برش‌های خیار را روی پوست زیر چشم‌هایتان گذاشته و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس آن ناحیه را بشویید. این روش از بین بردن سیاهی زیر چشم را دو بار در روز به مدت یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

یک روش موثر دیگر برای استفاده از خواص خیار برای رفع سیاهی زیر چشم این است که آب خیار را با آب لیموترش مخلوط کنید، پنبه‌ای را به آن آغشته کرده و زیر چشم‌هایتان بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، سپس شستشو دهید. این کار را روزانه به مدت یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

خیار برای سیاهی زیر چشم

گلاب

گلاب در جوان سازی و طراوت بخشیدن به پوست تاثیر زیادی دارد و این روز ها به خاطر خواص زیبایی خود بسیار مشهور شده است. همچنین عملکردی سریع در از بین بردن سیاهی زیر چشم دارد. فقط گلوله پنبه را در گلاب قرار دهید و بر روی چشمان خود بگذارید. پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید. برای مشاهده نتیجه، هر شب به مدت یک ماه تکرار کنید. گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی باعث تقویت سلول های پوست و جوان سازی آن‌ها می شود و از پوست در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کند و باعث کاهش تیرگی زیر چشم می شود.

گوجه فرنگی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

گوجه‌فرنگی قابلیت سفیدکنندگی دارد که می‌تواند و باعث شفافیت و روشن تر شدن پوست شما شود. برای استفاده از گوجه فرنگی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم کافی است یک قاشق چای خوری آب گوجه‌فرنگی را با نصف قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی زیر چشم‌هایتان مالیده و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب شستشو دهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

گوجه فرنگی

آب گوجه‌فرنگی به تنهایی هم می‌تواند موثر باشد. روش بلند مدت اما موثر دیگری که می توانید امتحان کنید این است که یک لیوان آب گوجه‌فرنگی به همراه برگ نعنا، آب ‌لیموترش و نمک را بلافاصله پس گرفتن آب آن ها روزی یک الی دو بار بنوشید و تاثیر شگفت انگیز آن را پس از چند هفته مشاهده خواهید کرد.

زردچوبه

زردچوبه خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی دارد که می‌تواند تیرگی زیر چشم را کمتر کند. همچنین باعث صاف‌تر و نرم‌تر شدن پوست زیر چشم شما می‌شود. برای در از بین بردن سیاهی زیر چشم با زردچوبه کافی است دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را زیر چشم‌ها بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید. این کار را به طور روزانه انجام دهید تا تیرگی زیر چشم‌هایتان بهتر شود.

زردچوبه

روغن نارگیل برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

روغن نارگیل خواص زیادی برای رفع چین و چروک و خشکی پوست زیر چشم دارد، اما به تنهایی با سیاهی زیر چشم مبارزه نمی‌کند، این روغنِ همیشه در دسترس به دلیل داشتن ویتامین و مواد مغذی فراوان به‌ عنوان یک “سوپر فود” لقب گرفته است و در عین‌حال فرآورده‌ای اثر بخش و مفید در زیبایی پوست و مو شناخته می شود که با غلظت بالای اسیدهای چرب کوتاه زنجیره‌ای که دارد، خاصیت ضد التهابی داشته و شما می‌توانید با به ‌کارگیری دقیق و منظم از آن، پوست تان را آبرسانی کنید. ماساژ دادن اطراف چشم به وسیله روغن نارگیل یکی از راه های از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم است. برای بهره بردن از خواص روغن نارگیل به روش زیر عمل کنید:

  1. روغن نارگیل را زیر چشم‌ های خود مالیده و آن را ماساژ دهید.
  2. اجازه دهید روغن چند ساعت روی پوست بماند و بعد آن را پاک کنید.
  3. روزی 2 الی 3 بار، به مدت چند هفته این کار را تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

روغن نارگیل برای کبودی دور چشم

شیر سرد

شیر دارای اسید لاکتیک است که در سفت شدن و لطافت پوست تاثیر زیادی دارد و همچنین به رفع خطوط زیر چین و چروک کمک زیادی می کند. یک تکه پنبه را داخل کاسه شیر سرد انداخته و سپس آن را روی چشم و نواحی تیره زیر چشم قرار دهید، ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس با آب معمولی صورت خود را بشویید. برای مدت دو هفته این روش را هر روز یک بار انجام دهید.

شیر سرد برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

نعناع برای از بین بردن سیاهی زیر چشم 

برگ نعناع جریان خون در پوست زیر چشم را افزایش می دهد در از بین بردن سیاهی زیر چشم بسیار موثر است. برگ های نعناع سرشار از ویتامین C هستند که به کاهش تیرگی زیر چشم و بهبود سلامت پوست کمک زیادی می کنند.

  • تعدادی برگنعناع را بکوبید و له کنید، سپس با آب مخلوط کنید و یک خمیر نرم بسازید.
  • زیر پوست چشم و نواحی سیاه و کبود زیر چشم قرار دهید و بعد از 15 دقیقه، آن را با آب سرد بشویید.
  • 2 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

همچنین در ویدئو زیر یک روش ساخت ماسک خانگی برای از بین بردن سریع سیاهی زیر چشم با استفاده از نعناع را برای شما فراهم کرده ایم:

جوز هندی

جوز هندی به عنوان یکی از موثرترین راه های از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم شهرت زیادی دارد و دلیل آن هم وجود ویتامین C و E در ترکیبات آن است. برای نتیجه گرفتن از این ادویه دو قاشق چای خوری پودر جوز هندی را با کمی شیر ترکیب کنید و شب هنگام خواب آن را روی نواحی تیره رنگ زیر چشم قرار دهید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. این روش را هر شب تا رسیدن به نتیجه دلخواه تکرار کنید.

آلوئه ورا

طبق مطالعات صورت گرفته روی این گیاه، مشخص شده است که گیاه آلوورا سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنزیم‌ها، اسیدهای چرب و دارای ویژگی ‏های ضدالتهابی برای پف زیر چشم و یک روش مفید در از بین بردن سیاهی زیر چشم  است. شما می‌توانید با استفاده از برگ آلوئه ورا و ماسگ های خانگی برای قسمت های مختلف پوست استفاده کنید و از خواص آلوئه ورا برای پوست خود نهایت بهره را ببرید.

آلوئه ورا برای سیاهی دور چشم

 

روغن هسته انگور از بین بردن سیاهی زیر چشم

تحقیقات انجام شده روی هسته انگور و تاثیر آن روی پوست نشان می دهد که روغن هسته انگور حاوی ترکیبات فعال زیستی است که باعث کاهش ملانین شده و در از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک می کند. برای گرفتن نتیجه از این روش کافی است 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور را به آرامی در زیر چشم های خود بمالید، اجازه دهید یک شب بماند و روز بعد صورت خود را با آب بشویید.

روغن هسته انگور برای سیاهی اطراف چشم

کمپرس سرد

اگر سیاهی های زیر چشم هایتان به علت تورم و التهاب پوست چشم ایجاد شده است، کمپرس سرد در کاهش تورم و از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک زیادی می کند. برش های سرد خیار اندازه و فرمی مناسب برای چشم ها دارند و برای پوشاندن تمام دور چشم و از بین بردن سیاهی زیر چشم بسیار موثرند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که به پشت دراز بکشید، چشم هایتان را ببندید. خیار ها را به مدت 15 دقیقه روی پلک ها بگذارید تا زمانی که دیگر سرمای خود را از دست بدهند. اگر می خواهید که این درمان اثر دراز مدت داشته باشد باید آن را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید. شما می توانید به جای خیار چند وقت یک بار از سیب زمینی سرد، چای کیسه ای یخ یا تکه های یخ درون یک پارچه هم کمک بگیرید.

کمپرس سرد

همچنین می توانید از قاشق یخ زده برای درمان تیرگی چشم استفاده کنید. ممکن است این روش برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما جالب است بدانید که روشی کارآمد و موثر برای از بین بردن سیاهی زیر چشم به حساب می آید. دو عدد قاشق را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون فریزر قرار دهید و آن ها را روی چشم های بسته شده اعمال کنید، تا زمانی که سرمای خود را از دست بدهند.

سخن آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به بررسی علل سیاهی زیر چشم پرداختیم و روش های خانگی موثر برای درمان این مشکل را به صورت کامل برای شما توضیح دادیم. برای از بین بردن سیاهی زیر چشم باید اول دلایل آن را بشناسید. اگر این سیاهی ها به دلیل وجود یک بیماری یا مشکلی در سلامتی شما ایجاد شده اند، بهتر است ابتدا در پی درمان مشکل خود باشید و در کنار آن، درمان های خانگی که معرفی کرده ایم در درمان سیاهی دور چشم به شما کمک زیادی خواهند کرد.

سوالات متداول درباره از بین بردن سیاهی زیر چشم

دلیل سیاهی زیر چشم کودک چیست؟

سیاهی زیر چشم کودک می تواند دلایل مختلفی مثل اگزما، حساسیت و… داشته باشد، یکی از این دلایل کمبود ویتامین A و K در بدن کودک شماست. چون ناحیه چشم حساس است بهتر برای تشخیص بهتر به پزشک مراجعه فرمایید.

راه های درمان گودی و سیاهی زیر چشم چیست؟

برای گودی زیر چشم روش های درمانی مختلفی مثل مزو فیلر وجود دارد همچنین از روش کربوکسی تراپی برای ترمیم و بهبود تیرگی میتوان استفاده کرد.

بهترین روش برای درمان سریع برای کاهش سیاهی و پف زیر چشم چیست؟

استفاده از کیسه چای سرد یکی از سریع ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن سیاهی زیر چشم است.