نکات مهم درباره مراقبت از موی خشک [اینفوگرافیک]

مراقبت از موی خشک یکی از مسائلی است که همواره ذهن افرادی که با این مشکل رو به رو هستند را مشغول نموده است.

برای مقابله با مشکل خشکی موی سر می توان از ماسک های آبرسان، شامپوهای مخصوص موهای خشک، نرم کننده های سازگار با مو، روغن های طبیعی و ماسک مو خانگی تقویت کننده استفاده کرد.

اما ساده ترین راه برای مراقبت از موی‌خشک، رعایت برخی اصول اساسی مراقبت مو می باشد که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

روش های مراقبت از موی خشک

برای داشتن موهایی سالم و زیبا بهتر است تا موارد زیر را رعایت نمایید.

آب: نوشیدن حداقل 8 لیوان آب به صورت روزانه علاوه بر بهبود شرایط موهای شما به متابولیسم کلی بدنتان نیز کمک می کند.

مواد معدنی و ویتامین ها: مصرف مکمل های غذایی حاوی موادی مانند امگا3، ویتامین B5 و… تاثیر قابل توجهی در رفع مشکلات مربوط به پوست و مو دارد. همچنین قرار دادن مواد غذایی حاوی این ویتامین ها در برنامه غذایی تان نیز موثر خواهد بود.

دستگاه های حالت دهنده مو: استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو و… باعث تشدید خشکی مو می شود و برای تمامی انواع مو مضر است.

خشک کردن موها: یکی از موارد اساسی در مراقبت از موی‌خشک ، روش صحیح خشک کردن موهاست. بهتر است که هنگام خشک کردن موها از یک پارچه نخی تمیز استفاده کرده و دقت کنید که هنگام استفاده از دستمال یا حوله، موهای خود را خیلی تحت فشار قرار نداده و به آرامی موها را خشک نمایید.

شستن موها: هنگام شستن موهای خشک و به منظور مراقبت از آن ها، ترجیحا از آب داغ استفاده نکنید؛ چراکه آب سرد باعث می شود تا رطوبت درون موها محبوس شود. همچنین موهای خشک را نباید بیش از 3 مرتبه در هفته شستشو داد. دقت کنید که برای شستن موها ترجیحا از شامپو و نرم کننده مخصوص موی خشک استفاده نمایید.

اینفوگرافیک پایین این صفحه تمامی موارد ضروری برای مراقبت از موی خشک را به طور خلاصه در اختیار شما خواهد گذاشت.

اینفوگرافیک مراقبت از موی خشک

منابع

medicalnewstoday