اینفوگرافیک رایحه عطر

عطرها نقش مهمی در ساخت تصویر شما در ذهن افراد ایفا می کنند و به ذهنیت مخاطبتان نسبت به شما جهت می دهند. برای اینکه راحت تر بتوانید بهترین عطر را با توجه سلیقه و شخصیتتان را انتخاب کنید، باید با ساختار عطر و انواع رایحه های آن بیشتر آشنا شوید. در این اینفوگرافیک به صورت کامل ساختار یک عطر خوب و رایحه هایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد را توضیح داده ایم.

هر عطر یک هرم بویایی دارد که از سه نت اولیه، میانی و پایه تشکیل می شود. برای ساخت یک عطر به میزان 30% از نت اولیه، 50% رایحه های نت میانی و در نهایت تنها 20% از رایحه های نت پایه استفاده می کنند. اولین روایحی که بعد از اسپری کردن عطر به مشامتان می رسد نت اولیه است. با گذشت زمان به مرور رایحه نت های اولیه جای خود را به  نت میانی می دهند در نهایت پس از گذشت چندین ساعت نت پایه بوی خود را به نمایش می گذارد. رایحه عطرها به 4 گروه اصلی تقسیم می شود که شامل رایحه های گلی، چوبی، شرقی و خنک می باشد. همچنین بر اساس طبع هر عطر آن را در یکی دسته های گرم، خنک، تند، ملایم، شیرین، تلخ یا ترکیبی از دو گروه قرار می دهند.

گروه رایحه آروماتیک چیست؟

این واژه به معنای معطر ، خوشبو یا گیاه خوشبو می باشد رایحه های آروماتیک اغلب از ترکیب مریم گلی، رزماری، زیره سبز، اسطوخودوس، و دیگر گیاهانی که بوی تند علف گون دارند ، ساخته می شوند . رایحه های آروماتیک اغلب با رایحه مرکبات و رایحه های تند ترکیب می شوند. استفاده از این رایحه در ساختار عطر مردانه بهترین انتخاب است.

آیا نحوه نگهداری عطر در ماندگاری آن تاثیر گذار است؟

بله. نحوه درست نگهداری عطر نه تنها در ماندگاری بلکه در ساختار رایحه عطر نیز تاثیر می گذارد. اگر عطری به درستی نگهداری نشود ساختار بویایی آن تغییر می کند و ماندگاری آن می شود.

اینفوگرافیک ساختار عطر و چرخه رایحه

منابع

https://www.realmenrealstyle.com/fragrance-life-cycle-infographic/