لیست بهترین عطرهای مردانه دنیا

هیچی به اندازه یک بوی خوب و قدرتمند محرکِ حس خوب نیست. از آن گذشته عطر ها فقط ابزاری برای تکمیل تیپ و استایل شما به حساب نمی آیند. آن ها در بیان حس عاطفی هم از اهمیت زیادی برخوردار هستند. عطرها می توانند یک میلیون حس ( از آرامش و بازیگوشی گرفته تا اقتدار و قدرت) را در مخاطب ایجاد کنند و آینه ای از شخصیت شما در ذهن افراد باشند. به همین دلیل انتخاب بهترین نوع عطر مردانه متناسب با خلق و خوی شما امری مهم است. برای اینکه در پیدا کردن رایحه مناسب تان راحت تر باشید، در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر 16 مورد از بهترین عطر های مردانه دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. چه به یک عطر جدید برای استفاده روزمره نیاز داشته باشید یا به دنبال چیزی شگفت انگیز و جسورانه برای لحظات خاص زندگی، در این لیست استثنایی آن را پیدا خواهید کرد. از این گذشته، به طور علمی ثابت شده است که زنان حس بویایی بهتری نسبت به مردان دارند، بنابراین اگر به دنبال یافتن راهی برای جلب نظر خانمی هستید، با زدن عطری ماندگار و مطابق سلیقه اش در ذهن او از خود حسی ماندگار بر جای بگذارید.

موضوعات مورد بحث در این مقاله:

  • بهترین ادکلن مردانه دنیا
  • معرفی بهترین ادکلن مردانه با ماندگاری بالا
  • بهترین برندهای عطر مردانه
  • معرفی بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی
  • بهترین و خوشبوترین عطر مردانه

معرفی بهترین عطرهای مردانه

در ادامه این بخش قصد داریم به سراغ بهترین ها در صنعت عطر و ادکلن مردانه برویم:

1.    گوچی گیلتی مردانه ( Gucci Guilty For Men )

گوچی گیلتی مردانه

اولین عطر لیست خارق العاده از بهترین عطر های مردانه عطر گوچی گیلتی مردانه است که با رایحه وسوسه انگیز و پر حرارت خود لقب بهترین عطر مردانه جهان را به خود اختصاص داده است، به گزارش مجله لوکس دیجیتال این عطر، همان عطری است که پسران بد سال ها منتظر آن بوده اند. اسم بهترین عطر مردانه گوچی، “گیلتی” به معنای گناهکار هم استعاره ای از قدرت های خارق العاده این عطر در اغوای مخاطب است. گوچی سال 2015 در کمال افتخار اين عطر را به تمام آقايانی كه عشق را دلیلی برای زندگی كردن می دانند تقديم كرده است. می توان گفت اين عطر آهنربایی قوی در جذب نظر اطرافيان به شما محسوب می شود و در ايجاد یک شخصيت كاريزماتيك از شما تاثیری شگرف دارد. طراحی بطری این عطر که آميخته از فلز و شيشه با رنگ خاكستری است برای آقايان اصالت بهترین برند عطر مردانه را به خوبی به نمایش می گذارد.

ترکیبات اين عطر آميزه ای از ليمو، اسطوخودوس، شكوفه پرتقال، سدر، نعناع هندی و ديگر مواد معطر شكوفه ای و جنگلی می باشد که رایحه ای اغواگر و مرموز را پدید آورده است.

نت اولیه: لیمو ترش، اسطوخودوس

نت میانی: شکوفه پرتغال، ریشه زنبق

نت پایه: سدر، نعناع هندی

گروه بویایی این عطر چوبی معطر می باشد و طبع معتدلی دارد.

2.      کرید اونتوس Creed Aventus by Creed یکی از بهترین عطر های مردانه

کرید اونتوس بهترین عطر مردانه دنیا

به دنبال عطری هستید که ماندگاری و خط بوی فوق العاده قوی داشته باشد و تا مدت ها بعد از ترک یک مکان اطرافیان شما را مسخ رایحه خود کند؟ پیشنهاد ما به شما اونتوس کرید می باشد. اونتوس کرید بهترین و خوشبو ترین عطر مردانه چند سال اخیر بوده که توجه بازارهای جهانی را به خود جلب کرده است. این عطر مسحور کننده توانسته است بسیاری از برند های معروف عطر و ادکلن زنانه و مردانه را پشت سر بگذارد و به بالاترین رتبه در صنعت عطر برسد. بسیاری از افراد مشهور مانند جرج کلونی این عطر را امضای خود می دانند. شرکت سلطنتی کرید در سال 2010 به مناسبت بزرگداشت دویست و پنجاهمین سالگرد شروع به کار خود، بهترین ادوپرفیوم مردانه خود را با نام به یاد ماندنی اونتوس در فرانسه به جهانیان معرفی کرد.

اين عطر رایحه خود را از زندگی دراماتیک در جنگ، صلح و عاشقانه امپراطور ناپلئون بناپارت الهام گرفته است.

تضاد و پارادوکس عجیب و غریب درون این شیشه جادویی همان رازی است که باعث شده تا این عطر شگفت انگیز افراد زیادی را به سمت خود بکشد و با قدرت خیره کننده خود حسی وسوسه انگیز و لذت بخش در ذهن همگان ایجاد کند.

این عطر مانند هر عطر گرانبها و مرغوب دیگری دارای یک هرم بویایی است، با این تفاوت که قادر است در هر مرحله استعداد خود را در جلب نظر دیگران به خوبی به رخ می کشد. هرم بویایی عطر ادوپرفیوم کرید اونتوس به صورت زیر است:

 نت ابتدایی: رايحه‌ انگور سياه، ترنج، سيب و آناناس

نت میانی: رايحه‌گل رز، درخت قان، نعناع هندی

نت پایانی: عنبر سائل، مُشک، وانیل و گلسنگ

عطر کرید اونتوس طبعی خنک و طعمی شیرین دارد که آن را به گزینه مناسبی برای استفاده در فصول گرم تبدیل می کند. همچنین این عطر در گروه بویایی میوه ای – قبرسی قرار دارد.

3.      میسون فرانسیس کرکجان عود سیلک Oud Silk Mood by Maison Francis Kurkdjian

میسون فرانسیس کرکجان عود سیلک Oud Silk Mood by Maison Francis Kurkdjian

رایحه این عطر گرانقیمت پلی بین فرهنگ شرقی و غربی می باشد. میسون فرانسیس کرکجان عود سیلک یکی از بهترین عطر های زنانه و مردانه می باشد که در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد. این عطر در سال 2013 توسط عطار مشهور فرانسوی، فرانسیس کرکجان به بازار عطر و ادکلن معرفی شد و از آن موقع تا کنون یکی از برترین عطرهای مردانه و زنانه در جهان به شمار می آید. عطر عود سیلک مود برای مصرف در شب های سرد زمستانی بهترین انتخاب بوده و برای زوج هایی که می خواهند در انتخاب عطر از یک رایحه مشابه و لطیف استفاده کنند، می تواند گزینه ای مناسب باشد. خلق و خوی سبک و ملایم نشانه ای از رمز و راز این عطر اعجاب انگیز است. ادکلن عود سیلک مود در ترکیبات خود از رایحه های گرم رز، عود، بابونه و پاپیروس بهره برده است که حسی سرشار از سرزندگی را در شما به ارمغان می آورد.

نت پایه : رز، عود، بابونه و پاپیروس

 این عطر در گروه بویایی رایحه های شرقی قرار دارد و طبع آن گرم است.

4.      پاکو رابان وان میلیون لاکی مردانه Paco Rabanne 1 Million Lucky

پاکو رابان وان میلیون لاکی مردانه Paco Rabanne 1 Million Lucky

اگر حس آرامش غروب خورشید را بتوان در بو و رایحه به تصویر کشید، قطعا بویی مشابه بوی این عطر خواهد داشت. در سال 2018  یکی از بهترین عطرهای مردانه توسط فرانسیسکو پاکو رابان طراح مد اسپانیایی مقیم فرانسه به بازار معرفی شد. شعار این عطر لذت بردن از زندگی بی هیچ حد و مرزی است. این عطر برای افراد جسور که در پی تسخیر شادی بی قید و بند از چارچوب های دنیوی هستند، ساخته شده است. برخی منتقدان این عطر را بهترین عطر مردانه جهان می دانند.

رایحه مسحور کننده این عطر حس بویایی شما را به بازی می گیرد و با پایه‌ چوبی فرح‌بخش، طعم هیجان خالص را بی هیچ محدودیتی جلوی چشمان شما به تصویر می‌کشد. ابتدا بوی خوش آلوی سبز در آن برجسته شده و در ادامه رایحه اعتیاد‌آور فندق را به همراه دارد و در انتها طعم آجیلی و چوبی را حس می‌کنید. این عطر تجسمی از زندگی است که آن هم نوعی بازی است.

نت اولیه: آلو، ترکیبات اوزونیک، گریپ فروت

نت میانی: فندق، یاس، عسل، سدر، چوب کشمیر

نت پایه: خزه درخت بلوط، خس خس، نعناع هندی

پاکو رابان وان میلیون لاکی پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد و در فصل های بهار، زمستان و پاییز به صورت روزانه قابل استفاده است. این عطر در گروه بویایی چوبی قرار دارد و طبع آن معتدل است. 

5.      تام فورد عود وودTom Ford Oud Wood؛ پرطرفدارترین عطر مردانه

تام فورد عود وود Tom Ford Oud Wood

عود یکی از قدرتمندترین، گرانترین و پرطرفدارترین موادی است که می توانید در دنیای عطرسازی پیدا کنید. بنابراین عطر تام فورد عود یک عطر فوق العاده لوکس به حساب می آید. این عطر یکی دیگر از عطرهای تحت حفاظت و بایگانی شده برند سلطنتی و بسیار لوکس تام فورد است. این گروه شامل 12 عطر تخصصی، بی نظیر و اعجاب انگیز در جهان عطر می باشد که در سال 2007 ساخته شد. بسیاری از عطرسازان برند تام فورد را بهترین برند ادکلن مردانه می دانند.

اگر به شیشه‌ی عود وود نگاه کنید، روی پلاک طلایی ‌رنگی که به شیشه چسبیده است، نام تام فورد و در زیر آن نام عود وود را مشاهده خواهید کرد. رنگ بطری قهوه‌ای تیره است و با پلاک طلایی و دری که مثل یک کلاه روی آن قرار دارد، هماهنگی بسیار مناسبی دارد.

این عطر با توجه به نام و رایحه آن کاملا نشان از وجود عنصر عود و رایحه بسیار سنگین، ماندگار، کاملا خاص و بی نظیر دارد که به خوبی در ترکیب با رایحه های دیگر ادکلنی ماندگار با رایحه ای دل انگیز را پدید آورده است، به طوری که میتوان این اکسیر را بهترین ادکلن مردانه ساخته شده از عود دانست. ادوپرفیوم تام فورد عود وود با رایحه ای تند، تلخ و چوبی مخصوص شب های سرد و برفی زمستانی طراحی شده است. این عطر یکی از بهترین ادوپرفیوم های مردانه و زنانه برای آن دسته از کسانی که متفاوت و منحصر به فرد بودن را دوست دارند به حساب می آید. این عطر دارای رایحه غالب و تلخ تنباکوست که با تندی ادویه جات مخلوط شده و در ادامه به عطر خوشی از ویسکی و عود به مشام می رسد. رایحه ویسکی و تنباکو در ترکیبات این عطر به وضوح حس می شود و ردی ماندگار و جادویی را از خود به یادگار می گذارد .

نت های پایه: وانیل، دانه تونکا، روایح چوبی، دارچین، چوب صندل سفید، خس خس، فلفل، سیچوان، کهربا، عود

این عطر در گروه بویایی شرقی چوبی قرار داشته و طبعی معتدل دارد.

6.      ادوپرفیوم کریستین دیور ساوج Christian Dior Sauvage Eau De Toillette

ادوپرفیوم کریستین دیور ساوج Christian Dior Sauvage Eau De Toillette

شاید به سختی بتوان لیستی از بهترین عطر های مردانه را پیدا کرد که دیور ساوج جزو آن ها نباشد. این عطر ترکیبی خارق العاده از قدرت خالص مردانه و بازیگوشی ها و شیطنت های جوانی است. رایحه وسوسه انگیز و جسورانه در عطرهای این برند آن را به بهترین مارک عطر مردانه تبدیل کرده است. ساوج یکی از جدیدترین آثار کریستین دیور، بهترین مارک ادکلن مردانه، است که در سال 2015 به بازار عرضه شد و با تبلیغ پر سر و صدای آن توسط جانی دپ محبوب، به شهرت زیادی رسید.

این محصول نامی برگرفته از چند سری از عطرهای قبلی دیور را داراست با این تفاوت که پسوند یا پیشوندی در کنار اسم خود ندارد. همچنین نسخه جدیدتر این عطر با نام Dior Sauvage Parfum به عنوان یک نسخه جدید و به روز رسانی شده از این عطر می باشد که نسبت به نمونه قبلی خود که ادوتویلت بود، غلیظ تر شده است، رایحه آن تا حدی رسمی تر بوده و مخصوص افراد با رنج سنی بالاتر طراحی شده است. ساوج رایحه‌ای معتدل و چهار فصل دارد و می‌توان آن را در طول سال استفاده کرد.

نت اولیه: ترنج، فلفل

نت میانی: اسطوخودوس، شمعدانی، فلفل صورتی، لامی، خس خس، فلفل سیچوان، نعناع هندی

نت پایه: لابدانیوم، آمبروکسان، سدر

این عطر در گروه بویایی مرکباتی معطر قرار داشته و طبعی معتدل دارد.

7.      بلو د شنل ادوپرفیوم مردانه Bleu de Chanel Eau de Parfum

بلو د شنل ادوپرفیوم مردانه Bleu de Chanel Eau de Parfum

زمانی که صحبت از بهترین مارک ادکلن زنانه و مردانه می شود نمی توان از درخشش و ظرافت برند شنل چشم پوشی کرد. برند شنل به خاطر ظرافتی که در تغییر خط بوی عطرهای خود به کار می گیرد به شدت مورد توجه قرار گرفته است. عطر بلو د شنل یکی از عطرهای معروف در صنعت عطر سازی به حساب می آید که با رایحه ای کاملا متفاوت به عنوان عطری خاص و تک از سوی شرکت شنل در سال 2010 معرفی گردیده است. ژاک پولژ عطار مشهور برند شنل این عطر را با رایحه ای خنک و تلخ چوبی مخصوص روز های گرم و معتدل تابستانی ساخته است. اما نکته جالب توجه درباره عطر بلو د شنل این است که شما با کمک آن حتی در زمستان هم می توانید حسی مثبت و تاثیر گذار را از خود بر جای بگذارید. این عطر ادای احترامی است به مردانی که آزادی خود را محدود قوانین نمی دانند. رایحه این عطر ترکیبی از جوز، صندل، نعناع هندی، یاسمن، گریپ فروت، وتیور، بخور، فلفل صورتی، سدر، زنجبیل و دیگر مواد معطر چوبی می باشد .

نت ابتدایی : گریپ فروت، لیمو، پرتقال، نعناع، جوز، فلفل قرمز

نت میانی : گل یاس، زنجبیل، درخت سدر، درخت خس خس

نت پایانی : رزین لبدانوم، رزین کندر هندی، درخت پچولی، چوب صندل

عطر بلو دی شنل در گروه بویایی چوبی معطر و دارای طبعی تلخ و خنک می باشد.

8.      جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو Giorgio Armani Acqua Di Gio Absolu

جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو Giorgio Armani Acqua Di Gio Absolu

بسیاری از مجلات صنعت عطر، جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو را عطری پرحرارت و وسوسه انگیز توصیف کرده اند که با رایحه قوی خود هوش و حواس مخاطبان شما را خواهد ربود. این عطر توسط آلبرتو موریلاس عطار مشهور ایتالیایی برند جورجیو آرمانی در سال 2018 رو نمایی شد. در معرفی عطر مردانه  ACQUA DI GIÒ ABSOLUباید گفت که این عطر پیوند بین آب شیرین و گرمای چوب را جشن می‌گیرد. از نگاه این عطار مشهور جورجیو آرمانی بهم پیوستن آب و چوب با عصاره ای از نوعی بینش آگاه و عمیق‌تر، ما را به سفری درون دنیای جاودان مردانگی می‌برد.

جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ابسولو رایحه ای بسیار دلپذیر و پرطرفدار دارد که با سرآغازی شیرین و شاداب از ترکیب رایحه میوه‌ها و همراهی مشک شروع می شود. با گذشت زمان رایحه میوه ای به آرامی ضعیف تر می شود و جای خود را به رایحه مشک می بخشد، در عین حال حسی شاداب و خنک از روایح دریایی به ترکیب عطر اضافه می گردند. رایحه میانی و پایه عطر رایحه ای شاداب، دریایی همراه طبعی نیمه شیرین و کمی میوه ای است که حسی بسیار به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می آورد.

نت اولیه: لیمو ترش، ترنج، آب دریا، سیب

نت میانی: رومارن (رزماری)، گل شمعدانی، اسطوخدوس

نت پایه: لوبیا تونکا، گالبانوم، نعنا هندی، نمونه های چوبی

این عطر در گروه بویایی چوبي معطر با طبعی ملایم و معتدل دارای ماندگاری بالا و پخش بویی زیاد می باشد و انتخابی مناسب برای فصول گرم به حساب می آید.

9.      عطر ادکلن ورساچه اروس مردانه Versace Eros Eau de Toilette

عطر ادکلن ورساچه اروس مردانه Versace Eros Eau de Toilette

شما وقتی ادکلن ورساچه اروس مردانه را به تیپ و استایل خود اضافه می کنید، در واقع در حال آماده کردن خود برای کسب موفقیت هستید. این عطر انتخاب مردانی اصیل اما بی پرواست که قصد تسخیر روح مخاطب خود را دارند. برند ورساچه اسم بهترین ادکلن مردانه خود را از Eros، خدای عشق و پسر آفرودیت الهام گرفته است. ادکلن ورساچه اروس، با هدف به تصویر کشیدن و تحریک عواطف، احساسات درونی و شور و هیجان عشق در بخش های عمیق انسان طراحی و ساخته شد. طبق گفته خود دوناتلا ورساچه این عطر روح و DNA ورساچه را در ترکیبات مسحور کننده خود دارد و نمادی از کیفیت و اصالت عطرهای این برند به شمار می آید. اروس در سال 2012 توسط برند ورساچه به بازار عرضه شد و با رایحه‌ای از گیاهان معطر به همراه خود، تبدیل به یکی از بهترین عطر های مردانه تاریخ گردید.

رایحه چوبی و کمی شرقی، ماندگاری عطر و پخش بوی بالا، آن را به انتخابی قابل اعتماد برای استفاده در همه فصول سال مبدل کرده است. زمانی که بوی نت های این عطر به مشام شما می رسد حس شادی و هیجان در شما را به همراه خواهد داشت. به مرور پس از گذشت نت های اولیه عطر، آمیزه ای از رایحه وانیل، علف وتیور، خزه‌ی اوک موس، چوب سدر ویرجینیا و چوب اطلس با کمی دقت حس می شود. این رایحه چوبی و شیرین، حس آرامش و تعادل روحی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

نت اولیه : پرتقال، پتی دانه، لیمو

نت میانی : لوبیا تونکا، گل شمعدان

نت پایه : غلات هندی، گلسنگ، سدر، وانیل

این عطر در گروه بویایی معطر فوژه قرار دارد و دارای طبع معتدل می باشد.

10.   عطر دیور هوم اینتنس Dior Homme Intense

عطر دیور هوم اینتنس Dior Homme Intense

این عطر با رایحه قوی و گرم خود بهترین عطر برای مردان شیک پوش و سخت پسند به حساب می آید و برای کسانی که به دنبال عطری شیک، رسمی و با ابهت می گردند انتخاب مناسبی است. این عطر عین جدیت، با شیرینی نهایی خود، حسی بسیار محرک و صمیمی به شما می بخشد. عطر دیور هوم اینتنس در سال 2007 بعد از دیور هوم، به عنوان جایگزین و نسخه به روز شده آن توسط برند سلطنتی دیور، طراحی و روانه بازار شد و بعد از آن همچنان یکی از پرچم داران بهترین عطر مردانه به حساب می آید.

طراحی شیشه این عطر شبیه Dior Homme است با این تفاوت که رنگ مایع آن کمی تیره تر است. دیور هوم اینتنس با رایحه‎ای گرم و غنی، همچنین با خط بویایی بالا، عطری بی نظیر برای فصل های سرد سال از جمله پاییز و زمستان به شمار می آید و برای مهمانی های شبانه و رسمی مناسب می باشد.

نت ابتدایی: گل زنبق، اسطوخدوس

نت میانی: کهربا، وانیل

نت پایانی: گیاه مشک مالو، درخت سد، درخت خس خس

این عطر در گروه بویایی چوبی گلی مشکی قرار دارد و طبع آن گرم و تلخ است.

11. بولگاری آکوا پور هوم Aqva Pour Homme

بهترین عطر مردانه خنک بولگاری آکوا

به لحظات آرامش بخش قدم زدن کنار اقیانوس فکر کنید؛ بوی خوش دریا مشام شما را پر کرده است و نسیمی خنک پوست شما را نوازش می کند، این نزدیک ترین توصیف از عطر خارق العاده آکوا پور هوم است. ادکلن آکوا بولگاری پور هوم یکی از بهترین عطر های مردانه است که توسط برند فوق العاده محبوب بولگاری در سال 2005 رونمایی شد. برند ایتالیایی  BVLGARI در واقع نام یک جواهر فروشی لوکس و گرانبها در کشور ایتالیا، رم است که از زیر مجموعه های شرکت ال وی ام اچ می باشد. این برند ابتدا در زمینه جواهر فعالیت داشت و سپس اقدام به تولید عطر و لباس های متنوع هم کرد. هم اکنون عطر‌ بولگاری به اندازه جواهرات این برند از شهرت و کیفیت بالایی برخوردار است. بولگاری آکوا پرفروش ترین ادکلن این برند محسوب می گردد و سال هاست که به عنوان یکی از بهترین عطر های مردانه از آن یاد می شود. بوی لطیف و اعجاب انگیز این عطر اعتبار تازه‌ای به عطر های طبع خنک بخشید و تبدیل به الگویی تازه در ساخت عطرهای هم سبک خود گردید.

شروع ترکیب این عطر خنک شروعی دل انگیز با رایحه خنک و ترش، بویی برگرفته از برگ درخت نارنج، پرتقال و نارنگی ماندارین دارد و با گذر زمان نت های اولیه جای خود را با رایحه های اسطوخودوس، جلبک دریایی و گل پنبه عوض می کنند. در نهایت رایحه‌ای که تا پایان روز با شما همراه می ماند، رایحه ای از نعناع هندی، سدر، روایح چوبی، عنبر و مریم گلی کبیر است که تکمیل کننده رایحه این عطر مردانه می باشند.

نت اولیه : پرتقال، برگ درخت نارنج، نارنگی ماندارین

نت میانی : اسطوخودوس،گل پنبه، جلبک دریایی

نت پایه : روایح چوبی، سالویا، کهربا، سدر، نعناع هندی

ادکلن مردانه بولگاری اکوا پور هوم در گروه مرکباتی قرار داشته و دارای طبعی خنک و طعمی ترش می باشد.

12. عطر مون بلان لجند Mont Blanc Legend

بهترین ادکلن مردانه-مون بلان لجند

اگر فردی خونسرد و آرام هستید و اطرافیان در شرایط سخت می توانند روی شما حساب باز کنند، نیاز به عطری دارید که با شخصیت قاطع و پایدار در عین حال خونسرد شما همخوانی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما عطر مون بلان لجند است. عطر مون بلان لجند در سال 2011 توسط عطار مشهور برند محبوب مون بلان، اولیویه پشو، به بازار عطر و ادکلن مردانه معرفی گردید و توانست فروش بالایی را در همان سال های اولیه خود به دست آورد. این عطر با رایحه شاداب و میوه ای مناسب مردانی است که رایحه شیرین و سنگین در عین حال خنک را می پسندند. این عطر دوست داشتنی با رایحه آناناس شروع می شود و در کنار آن حضور رایحه اسطوخدوس حسی تمیز و خنک به آن می دهد که به سرزندگی و شادابی این عطر می افزاید.

خط بویایی این عطر خطی است و تغییر بوی زیادی ندارد، اما می توان نت های آن را با طبقه بندی زیر عنوان کرد.

نت اولیه : ترنج ایتالیایی، اسطوخودوس فرانسوی

نت میانی : سرو سفید

نت اصلی : خزه درخت بلوط

این عطر گروه بویایی معطر فوژه قرار دارد و دارای طبعی خنک و شیرین می باشد، رایحه شیرین این عطر آن را به انتخابی هوشمندانه برای فصول سرد تبدیل کرده است.

13.  عطر دولچه گابانا د وان مردانه Dolce & Gabbana The One

بهترین عطر مردانه دولچه گابانا د وان

این عطر پارادوکسی از رایحه مدرن و کلاسیک را به خوبی به تصویر می کشد. این انتخابی همیشگی با رایحه ای دل انگیز، گرم و صمیمی را به همراه دارد. این عطر می توان شاهکار دیگری از اولیویه پولژ دانست که در سال 2008 توسط برند مطرح دولچه گابانا به بازار عرضه شد و یکی از بهترین عطر های مردانه دنیا لقب گرفت.

هرم بویایی این عطر با بوی گرم و شیرین و مسخ کننده کهربا شروع می شود و رایحه بسیار ظریفی از مرکبات را در کنار آن میتوان حس کرد. رایحه مرکباتی به مرور تبخیر می شود و رایحه تنباکو به کهربا می پیوندد. رایحه تنباکو استفاده شده در این عطر تلخ نیست و تنها حسی تاریک، کمی سنگین و رمز آلود به کهربا اضافه می کند و در ادامه زنجبیل و سدر حس و حال مردانه این عطر را افزایش می دهند.

نت اولیه: گریپ فروت، ریحان، گشنیز

نت میانی: شکوفه پرتقال، زنجبیل، هل

نت پایه: تنباکو، کهربا، سدر

این عطر در گروه بویایی چوبی ادویه ای قرار دارد و طبع آن گرم است.

در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین عطر مردانه با پخش بوی عالی بپردازیم.

14.  عطر لالیک انکر نویر LALIQUE Encre Noire

عطر لالیک انکر نویر LALIQUE Encre Noire

اگر به دنبال عطری هستید که از شما جلوه ای با اصالت و جدی به یادگار بگذارد، پیشنهاد ما به شما عطر لالیک انکر نویر است. عطر لالیک انکر نویر با رایحه تلخ و چوبی غلیظ خود به عطری جاودان با رایحه ای خاص مبدل شده است. این عطر به امضای بسیاری از افراد موفق تبدیل گردیده است. این عطر که یکی از بهترین عطر های مردانه برای استفاده روزانه حساب می آید در سال ۲۰۰۶ توسط عطرساز مطرح، ناتالی لارسن، طراحی شد. این عطر رایحه ای مرموز، غلیظ و تاریک نام خود را از جوهر سیاه گرفته است. طراحی بطری شیشه انکر نویر هم الهام گرفته از مرکبدان است. طراحی ساده اما شکیل شیشه این عطر توصیف خوبی از حس تسخیر شده در این عطر می باشد.

 وقتی این عطر سحر انگیز را روی پوست بزنید، رایحه چوب سرو شما را به خلسه‌ای عمیق فرو می برد. با گذشت زمان به دلیل دارا بودن رایحه علف وتیور نوعی هارمونی معنوی از ترکیب بوی جنگل در ذهن شما شکل می گیرد. به ‌واسطه‌ این هماهنگی، حس آرامش و اعتماد ‌به ‌نفس در فرد ایجاد می شود. در نهایت در نت پایانی بوی مشک و چوب کشمیر در رایحه‌ی لالیک انکر نویر جانشین بوی علف وتیور و چوب سرو می شود. در کل این ادو تویلت بویی مثل رایحه‌ چوب سوخته از خود به جا می‌گذارد. خط نت‌های این عطر، حتی وقتی از محیطی که در آن بودید خارج می‌شوید، همچنان حس می‌شود که گواهی از کیفیت و اصالت این عطر است.

نت اولیه : سرو

نت میانی : خس خس

نت پایه : چوب کشمیر، مشک

این عطر در گروه بویایی چوبی معطر است و طبعی گرم تلخ دارد که بهترین گزینه برای انتخاب یک عطر مردانه زمستانی به حساب می آید.

15.  آمواژ اینترلود Amouage Interlude

آمواژ اینترلود Amouage Interlude

اگر به دنبال بهترین عطر مردانه با ماندگاری بالا و طبعی گرم و شرقی می گردید تا حس صمیمیت و خونگرمی شما را در روزهای سرد برفی به زیبایی در ذهن مخطب به تصویر بکشد، بهترین انتخاب عطر برای شما عطر آمواژ اینترلود مردانه می باشد. این عطر مخصوص مردان شرقی که همواره در کنار ظاهر پر ابهت خود طبعی خونگرم و صمیمی دارند، ساخته شده است. عطر آمواژ اینترلود مردانه در سال 2012 توسط برند لوکس و سلطنتی آمواژ در کشور عمان رونمایی شد. بطری بسیار ظریف و سلطنتی این عطر با تزئینات مجلل خود، شکوه این عطر را به رخ همگان می کشاند.

این عطر با رایحه ای غلیظ و فوق العاده قوی شروع می شود، با گذشت زمان به زیبایی شروع به ملایم تر شدن می‌کند و در نهایت رایحه ای ماندگار و باور نکردنی را از خود بر جای می گذارد.

رایحه این عطر با اینکه در ابتدا بسیار پر قدرت پخش می شود، اما بسیار زیبا و نرم بر روی پوست می نشیند و حسی باور نکردنی به وجود می آورد. شاید در ابتدا از غلظت بوی آن تعجب کنید و دل شما را بزند ولی بعد از گذشت چند ساعت رایحه باور نکردنی آن شما را مسحور می کند.

نت اولیه : ترنج، فلفل، پونه کوهی

نت میانی : روایح دودی، لابدانیوم، اوپوپوناکس، کهربا

نت پایه : چوب صندل سفید، چرم، عود، نعناع هندی

این عطر در گروه بویایی شرقی چوبی است و طبعی گرم دارد.

16.  کالوین کلین ایفوریا Calvin Klein Euphoria

عطری اغوا کننده با رایحه ای ملایم و تلخ است که خط بویی قوی دارد. عطر ادکلن مردانه کلوین کلین ایفوریا با الهام از حس آزادی خواهی مردان، توسط برند مشهور کالوین کلین در سال ۲۰۰۶ با همکاری چندین عطرساز معروف طراحی و رونمایی شد. بطری این عطر در عین سادگی به زیبایی طراحی شده است، رنگ نقره ای دور شیشه و محتویات طلایی رنگ درون آن حکایت هارمونی زیبا و دلپذیر رایحه این عطر مشهور را بازگو می کنند. این عطر از هرم بویایی و کنتراست بسیار غنی در بین نت های خود برخوردار است و هماهنگی و تعامل روایح چوبی و ادویه ای این عطر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به محض تماس ایفوریا روی لباس یا محل نبضتان، بوی زنجبیل و فلفل فضای اطراف شما را پر خواهد کرد. بوی غنی ناشی از فلفل، هر آدم خسته‌ای را شاداب و پر انرژی می کند. بعد از مدتی آمیزه ای از گیاه ریحان، گل مریم و چوب درخت سرو در رایحه عطر به خوبی خودنمایی می کند. تلخی این ترکیب سه‌تایی برای آقایان بسیار مطبوع است و شخصیت جدی و با جذبه آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند. در آخر نت پایانی این عطر با ترکیبی از عنبر، چوب قرمز برزیلی، جیر و پاتچولی جای نت های میانی را می گیرند. تندی و گرمای مسرت بخش و به یادماندنی این نت‌های پایانی در تمام طول روز در شما و اطرافیانتان حسی گرم و پرخاطره را ایجاد می کند.

نت اولیه: زنجبیل، فلفل

نت میانی: سالویا، نعناع، سدر

نت پایانی: اقاقیای برزیلی، جیر، کهربا، نعناع هندی

عطر ایفوریا مردانه نام خود را از شادی و سرخوشی گرفته است. این عطر را میتوان در دسته گروه بویایی رایحه های چوبی معطر دسته بندی کرد. این عطر که دارای طبع ملایم و تلخ می باشد، بهترین عطر مردانه برای استفاده روزانه در هر چهار فصل سال به شمار می رود و برای آقایان رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال مناسب می باشد.

سخن آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به معرفی بهترین عطر های مردانه بررسی روایح آن ها پرداختیم. درست است که در انتخاب عطر سلیقه شخصی حرف اول را می زند، اما بعضی از عطر های ساخته شده در دنیا توانسته اند با رایحه مسحور کننده خود و ماندگاری بالایشان سلیقه بسیاری از افراد را تغییر داده و حتی طبع مطبوع آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهند. داشتن یک عطر با کیفیت و مرغوب اصیل نقش زیادی در میزان پخش بو و ماندگاری آن دارد، اما بحث مهم دیگری که اغلب افراد به آن توجه نمی کنند نحوه نگهداری عطر برای افزایش ماندگاری آن است.

شما حتی اگر خوشبوترین عطر های زنانه و مردانه را هم خریداری کنید، اما در نحوه نگهداری آن دقت لازم را به خرج ندهید، فرمول آن عطر دچار تغییر شده و پس مدتی اصالت و کیفیت خود را از دست خواهد داد. بنابراین حتما مقالات دیگر مجله میس و مستر درباره نحوه نگهداری عطر و روش های افزایش ماندگاری آن را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین بهره را از عطر مردانه مورد علاقه‌تان ببرید.

 

منابع:

https://luxe.digital/lifestyle/beauty/best-men-colognes/

https://www.thetrendspotter.net/18-best-smelling-irresistible-cologne-men/