بهترین و ساده ترین روش برای مانیکور ناخن کوتاه در خانه

برخلاف تصور عموم، ناخن های کوتاه اصلا زشت و بی حالت نیستند. بلکه اگر خوب به آنها رسیدگی و به دقت مانیکور شود، خیلی هم شیک و زیبا خواهند بود. برخی افراد به دلایلی همچون موقعیت اجتماعی، جنس ناخن ها، سلیقه شخصی و … قادر به بلند کردن ناخن ها نیستند یا ترجیح می دهند ناخن های کوتاه و مرتبی داشته باشند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا روش های مانیکور ناخن کوتاه را به شما آموزش دهیم.

مانیکور ناخن کوتاه در خانه

مانیکور ناخن کوتاه ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. فقط کافی است وسایل مورد نظر مانیکور و انواع پولیش ناخن را آماده کنید. سپس مشغول مانیکور کردن که در ادامه مراحل آن را به طور کامل شرح می دهیم، شوید.

۱. آماده سازی ناخن

در مانیکور ناخن کوتاه ابتدا باید ناخن ها را با ناخن گیر تا حد ممکن کوتاه کنید. سپس از سوهان دستی برای فرم دادن به آنها استفاده نمایید. شما می توانید با استفاده از سوهان دستی فرم دلخواه خود را به ناخن ها بدهید و آنها را گرد یا مربعی شکل کنید. توصیه ما به شما این است که گوشه های ناخن را کمی گرد کنید تا به مرور زمان و بر اثر برخورد با اجسام نشکنند. علاوه بر این، ناخن هایی که گوشه آنها تیز هستند، به لباس گیر می کنند و احتمال پارگی آن را افزایش می دهند. ( در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش سوهان کشیدن ناخن به مقاله دیگر ما مراجعه کنید.)

پس از این که نوک ناخن ها را مرتب کردید، می توانید با استفاده از عقب زن، کوتیکول ناخن ها را به عقب ببرید. این کار باعث می شود بستر ناخن ها کمی بلندتر به نظر برسند. البته اگر از اندازه بستر ناخن هایتان راضی هستید، می توانید از این کار چشم پوشی کنید؛ چرا که عقب زدن کوتیکول در برخی مواقع منجر به زخم، خونریزی و بروز عفونت خواهد شد.

در مرحله بعد می توانید از بافر برای جلا دادن سطح ناخن ها استفاده کنید. پس از این که آماده سازی سطح ناخن ها به اتمام رسید، نوبت لاک زدن می رسد. قبل از آن بهتر است دست های خود را بشویید تا گرده ناخن که بر اثر سوهان و بافر کشیدن به وجود آمده اند، از بین بروند.

آماده سازی ناخن

۲. لاک زدن در مانیکور ناخن کوتاه

قبل از لاک زدن ناخن کوتاه، توصیه می شود از بیس کوت مناسب استفاده کنید. بیس کوت دارای انواع مختلفی است که هر کدام خواص منحصر بفردی دارند. به طور مثال، برخی از بیس کوت ها از خاصیت محکم کنندگی سطح ناخن ها برخوردارند. همچنین، برخی دیگر از بیس کوت ها می توانند ناهمواری های بستر ناخن را به خوبی ترمیم کرده و سطح آن را صاف و یکنواخت جلوه دهند.

قبل از لاک زدن ناخن کوتاه، توصیه می شود از بیس کوت مناسب استفاده کنید.

پس از این که بیس کوت متناسب با سطح ناخن های خود را زدید، صبر کنید تا کاملا خشک شود. در مرحله بعد باید ناخن های خود را لاک بزنید. لاک ناخن را می توانید با توجه به سلیقه و موقعیت اجتماعی خود انتخاب کنید. اما خوب است به تناسب میان لاک و رنگ پوست تان نیز توجه داشته باشید. به طور مثال افرادی که پوست دست آنها روشن است، به راحتی می توانند از انواع لاک های تیره و جذاب مثل قرمز، زرشکی، مشکی و … استفاده کنند. افرادی که پوست دست آنها تیره است، ترجیحا باید از لاک های روشن تر مثل صورتی، سفید، کرم، هلویی و … استفاده نمایند.

تکنیک لاک زدن ناخن به این صورت است که یک نقطه در پایین ناخن ایجاد کرده و برس را به اطراف نقطه و به سمت بالا حرکت دهید تا تمام سطح ناخن آغشته به لاک شود. در صورت نیاز می توانید یک لایه دیگر از لاک را روی ناخن ها بزنید اما قبل از آن صبر کنید تا لایه قبلی کاملا خشک شود.

پس از این که تمام ناخن ها را لاک زدید و صبر کردید تا خشک شوند، نوبت به زدن تاپ کوت می رسد. تاپ کوت نیز مانند بیس کوت انواع مختلفی دارد که هر کدام را می توان با توجه به کاربرد مورد نظر تهیه کرد. به عنوان مثال، برخی از تاپ کوت ها خاصیت خشک کنندگی سریع دارند و آنها را می توان روی لاکی که کاملا خشک نشده است هم استفاده کرد. برخی تاپ کوت ها هم از خاصیت افزایش دوام لاک برخوردارند و با مصرف آنها می توانید تا چند هفته از تجدید لاک های خود بی نیاز شوید.

در صورت تمایل برای آشنایی با بهترین ابزار مانیکور ناخن به مقاله دیگر ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کنید. 

۳. مراقبت از مانیکور ناخن کوتاه

تاپ کوت مرحله پایانی مانیکور ناخن کوتاه نیست. شما به عنوان مرحله نهایی مانیکور ناخن باید از انواع کرم مرطوب کننده یا روغن های مخصوص کوتیکول برای حفظ شادابی و طراوت ناخن ها و پوست اطراف آن استفاده کنید. روی هر کوتیکول ناخن یک قطره روغن مخصوص بریزید و کمی ماساژ دهید. همچنین می توانید از کرم مرطوب کننده دست و ناخن استفاده کنید.

در ادامه می توانید از طریق ویدئوی زیر با ساده ترین روش مانیکور ناخن در منزل آشنا شوید.

انواع مدل مانیکور ناخن کوتاه

استفاده از لاک ساده تنها ایده مانیکور ناخن کوتاه نیست. شما می توانید از انواع مدل های جذاب و متنوع برای مانیکور ناخن کوتاه استفاده کنید. در ادامه چند ایده برای لاک زدن ناخن کوتاه ارائه خواهیم داد.

استفاده از مدل فرنچ برای مانیکور

فرنچ ناخن، یکی از بهترین مدل های طراحی است که می توانید برای ناخن های کوتاه استفاده کنید. زیبایی طراحی مدل فرنچ برای ناخن های کوتاه غیر قابل توصیف است. شما می توانید از مدل کلاسیک فرنچ استفاده کرده یا آن را با کمی تغییر و با استفاده از لاک های مختلف اجرایی کنید. برای این کار کافی است از یک رنگ خنثی و طبیعی برای بستر ناخن استفاده کنید. پس از این که لاک پایه شما خشک شد، از لاکی به رنگ سفید یا هر رنگ دلخواه دیگر برای کشیدن خط لبخند استفاده نمایید. در پایان یک لایه برق ناخن یا تاپ کوت بزنید.

مدل مانیکور ناخن کوتاه

زیبایی طراحی مدل فرنچ برای ناخن های کوتاه غیر قابل توصیف است. شما می توانید از مدل کلاسیک فرنچ استفاده کرده یا آن را با کمی تغییر و با استفاده از لاک های مختلف اجرایی کنید.

استفاده از مدل آمبره برای مانیکور ناخن کوتاه

یکی دیگر از مدل های طراحی که می توان برای مانیکور ناخن کوتاه اجرایی کرد، آمبره است. در این مدل طراحی ناخن باید ابتدا از یک رنگ پایه برای بستر ناخن ها استفاده کنید. پس از این که لاک پایه خشک شد، یک تکه ابر بردارید و آن را آغشته به رنگ متناسب با پایه ناخن کنید. سپس ابر را به آرامی از قسمت وسط ناخن تا نوک ناخن ها به صورت ضربه ای بزنید. به گونه ای که در قسمت وسط ناخن ها هاله ای از رنگ به وجود بیاید و هر چه به سمت نوک ناخن ها نزدیک می شوید، ضربات بیشتری وارد کنید تا رنگ لاک واضح تر دیده شود. صبر کنید تا لاک آمبره ناخن خشک شود و سپس از برق ناخن یا تاپ کوت برای افزایش دوام آن استفاده نمایید.

مدل آمبره ناخن

استفاده از لاک شاین برای مانیکور ناخن کوتاه

اگر می خواهید مانیکور ناخن کوتاه شما نمای بیشتری داشته باشد، توصیه ما استفاده از انواع لاک شاین یا اکلیل دار است. لاک های اکلیل دار جلوه زیادی به ناخن های کوتاه داده و آنها را در مرکز توجه قرار می دهند. لاک های اکلیلی در رنگ های مختلف در بازار موجود هستند. شما با توجه به سلیقه خود می توانید آنها را خریداری و مصرف کنید.

استفاده از اکسسوری برای مانیکور

یکی از ایده های جالب برای مانیکور ناخن کوتاه، استفاده از اکسسوری هایی مثل نگین و مروارید ناخن است. برای این کار باید ابتدا لاک پایه را روی بستر ناخن ها بزنید. صبر کنید تا لاک پایه به خوبی خشک شود. سپس به اندازه یک نقطه کوچک از چسب را در مرکز یا پایین ناخن بزنید. در مرحله بعد سنگ یا نگین مورد نظر را روی آن بچسبانید. به عنوان مرحله پایانی از تاپ کوت استفاده کنید.

ناخن کوتاه با نگین

استفاده از زرورق طلایی برای مانیکور ناخن کوتاه

یکی از ایده های طراحی ناخن که اخیرا ترند شده، استفاده از زرورق طلا برای ناخن هاست. برای این کار ابتدا لاک پایه ناخن را بزنید. پیشنهاد ما استفاده از رنگ های خنثی مثل کرم، هلویی و رنگ های نود روشن است. سپس کمی برق ناخن روی ناحیه ای که قصد چسباندن ورق طلایی را دارید، بزنید. ورق طلا را از هم باز کرده و به اشکال مختلف در آورید. سپس روی ناخن قرار داده و فیکس کنید. در پایان کمی تاپ کوت بزنید.

زرورق طلایی برای مانیکور

جدیدترین مدل مانیکور ناخن کوتاه

یکی از جدیدترین مدل های مانیکور ناخن کوتاه که با استقبال بسیاری مواجه شد، استفاده از طرح های نئونی مورب است. برای این مدل دیزاین ناخن باید ابتدا به سراغ لاک پایه بروید. ترجیحا از رنگ های طبیعی مثل هلویی یا کرم استفاده کنید تا طراحی نئونی جلوه بهتر و بیشتری داشته باشد. سپس با استفاده از یک براش تمیز، طرح های مورب خود را روی ناخن پیاده سازی کنید. شما می توانید برای هر ناخن انگشت از یک رنگ نئونی متفاوت استفاده کنید.

جدیدترین مدل مانیکور ناخن کوتاه

یکی دیگر از جدیدترین مدل های مانیکور ناخن کوتاه ، استفاده از دیزاین ماربل یا مرمریت است. برای این کار نیز باید ابتدا لاک بیس بزنید. در این مرحله می توانید از انواع رنگ های نود یا روشن استفاده کنید. پس از این که لاک پایه خشک شد، یک براش نازک بردارید و با استفاده از لاک مشکی، چند شیار همانند سنگ مرمر روی ناخن بکشید. در نهایت یک لایه برق ناخن یا تاپ کوت بزنید.

دیزاین ماربل یا مرمریت

 

یکی از جدیدترین مدل های مانیکور ناخن کوتاه استفاده از دیزاین ماربل یا مرمریت است.

عکس مانیکور ناخن کوتاه

در ادامه چند عکس مانیکور ناخن کوتاه آماده کرده ایم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شوند.

دیزاین ناخن

طراحی ناخن جدید

ناخن هندسی

طرح ناخن هندسی

دیزاین ماربل

مانیکور ناخن کوتاه در خانه

دیزاین ناخن با نگین

مدل مانیکور ناخن کوتاه

دیزاین ناخن کوتاه

مانیکور ناخن کوتاه

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به چند مورد از متداول ترین سوالات پاسخ دهیم.

مانیکور ناخن چگونه است؟

به آماده سازی بستر ناخن برای طراحی یا کاشت، مانیکور ناخن گفته می شود. برای مانیکور ناخن ابتدا از ناخن گیر و سوهان دستی برای فرم دادن آن استفاده می شود. سپس کوتیکول را از بین برده و سطح ناخن را بافر می زنیم.

قیمت مانیکور ناخن چند است؟

اگر بخواهید مانیکور ناخن را در منزل انجام دهید، هزینه چندانی نخواهد داشت. فقط کافی است یک بار ناخن گیر و سوهان دستی باکیفیت بخرید. اما اگر بخواهید مانیکور ناخن را در آرایشگاه انجام دهید، هر مرتبه باید مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

مراحل مانیکور ناخن به چه صورت است؟

مراحل مانیکور ناخن به این صورت است که ابتدا ناخن با استفاده از ناخن گیر کوتاه می شود. سپس با استفاده از سوهان دستی به ناخن ها فرم می دهیم. در مرحله بعد باید از عقب زن برای از بین بردن کوتیکول ها استفاده کنیم. سپس با کمک نیپر اضافه های کوتیکول را جدا می کنیم. در صورتی که بخواهید بعد از مانیکور، کاشت ناخن انجام دهید، باید با استفاده از سوهان برقی سطح ناخن را خط و خش بیندازید.

فواید مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور ناخن باعث می شود ناخن ها سالم تر و زیباتر شوند. به همین دلیل اعتماد به نفس شخص افزایش یافته و همیشه ناخن هایی زیبا و خوش فرم خواهد داشت. علاوه بر این، روغن کوتیکول یا کرم مرطوب کننده که در مرحله آخر از مانیکور مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر زیادی در افزایش رشد ناخن ها و همچنین سلامت پوست اطراف آن خواهد داشت.

 

سخن آخر

در سال ۲۰۲۱ ناخن کوتاه ترند شده و بسیاری از بازیگران هالیوودی از این سبک استقبال کردند. مدل های مختلفی برای مانیکور ناخن کوتاه وجود دارد که در این مطلب به برخی از پرطرفدارترین آنها اشاره کردیم. اگر شما هم با طرح جدیدی از مانیکور ناخن کوتاه آشنا هستید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران وبلاگ میس و مستر به اشتراک بگذارید.

منابع

chasingdaisiesblog