بهترین روغن برای ناخن

داشتن ناخن های سالم و محکم بی شک آرزوی هر خانمی است که به زیبایی دست هایش اهمیت می دهد. اگر شما هم می خواهید، ناخن های سالم و زیبایی داشته باشید، می توانید، از روش های خانگی بسیاری برای مراقبت و تقویت ناخن ها وجود دارد، استفاده کنید. روغن های گیاهی جزو بهترین مواد طبیعی هستند که می توانند، آرزوی شما را در داشتن ناخن هایی سالم و زیبا برآورده نماید.  روغن‌های گیاهی به کمک فرمولاسیون قدرتمندی که دارند، می‌توانند، ناخن‌های شما را به خوبی تغذیه کنند و سلامتی آن ها را تضمین کنند. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم به معرفی بهترین روغن برای ناخن بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

  • روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آرگان هر کدام بهترین روغن برای ناخن هستند.
  • به منظور درمان انواع مشکلات مربوط به ناخن مانند شکنندگی و پوسته پوسته شدن می‌توانید از انواع روغن‌های طبیعی استفاده کنید

یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای رفع مشکلات ناخن و داشتن ناخن های زیبا و سالم استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی است. در طبیعت روغن های گیاهی و طبیعی بسیاری هستند که می توانند، ناخن های تان را تقویت کنند. ما در ادامه لیستی از بهترین روغن برای ناخن را برایتان گردآوری کرده ایم.

 روغن نارگیل، بهترین برای استحکام ناخن

اولین روغنی که قصد داریم، در ابتدای این مطلب آن را به عنوان بهترین روغن برای ناخن معرفی کنیم، روغن نارگیل است. بشر هزاران سال است که از این روغن به منظور زیبایی و سلامتی خود استفاده می کند. بهترین خاصیتی که روغن نارگیل برای ناخن ها دارد، رفع شکنندگی ناخن و افزایش استحکام آن ها است. قطعا مشکل شکنندگی ناخن ها را زمانی که خواسته اید، ناخن‌های بلند و زیبایی داشته باشید، به طور کامل حس کرده اید. اکنون ما به شما این نوید را می دهیم که به کمک روغن نارگیل که بهترین روغن برای ناخن است، می توانید ناخن های محکمی داشته باشید. دلیل این که روغن نارگیل را بهترین روغن برای استحکام ناخن می نامند، این است که حاوی چربی اشباع است، ناخن‌ها را مرطوب می‌کند و درنتیجه از عفونت آنها پیشگیری می‌کند.

به منظور بهره بردن از خواص این روغن معجزه آسا تنها کافی است، مقداری روغن نارگیل ولرم را مستقیما به ناخن‌هایتان بمالید و ۵ دقیقه به‌آرامی ماساژ بدهید. این کار باعث بهبود جریان خون در ناخن می‌شود. این کار را اگر دو تا سه‌بار در روز انجام بدهید، در مدت کوتاهی شاهد تبدیل شدن ناخن‌های نازک و شکننده تان به ناخن‌هایی محکم و خوش فرم که به خوبی بلند می‌شوند و هرگز ترک نمی‌خورند، خواهید بود. همچنین می‌توانید، از چند قطره آبلیمو هم در کنار آن استفاده کنید. به این صورت که روغن نارگیل و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را قبل از خواب به‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار بدهید.

 روغن نارگیل، بهترین برای استحکام ناخن

روغن زیتون، بهترین برای ترمیم ناخن

یکی دیگر از پرخاصیت ترین روغن های گیاهی که هم پزشکی مدرن و هم روایات دینی به فواید آن اشاره می کند، روغن زیتون است. این روغن بهترین روغن برای ترمیم ناخن است. دلیل آن هم این است که این روغن شگفت انگیز حاوی ویتامین E می باشد و به کمک آن می تواند، ناخن های شما را تقویت کند، آن ها را مرطوب نگه دارد. خاصیت مرطوب کنندگی که روغن زیتون دارد، به ترمیم ناخن‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود کوتیکول ناخن‌ها نرم و قوی باشند.  علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند.

روغن زیتون علاوه بر ویتامین ای سرشار از ویتامین‌های مختلف دیگری از جمله A. D. K هم هست که به کمک آن ها می تواند در تقویت و زیبایی ناخن ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و بهترین روغن برای ناخن لقب بگیرد. روغن زیتون همچنین از ایجاد پوسته‌ها ریز در اطراف ناخن‌ها  که می‌تواند موجب ایجاد درد و ناراحتی زیادی شود، جلوگیری می کند.

به منظور بهره بردن خواص بهترین روغن برای ناخن فقط کافی است، هر شب قبل از رفتن به رختخواب، چند دقیقه روغن زیتون را روی ناخن‌های خود ماساژ دهید. سپس دستکش‌های نخی به دست کنید و بعد بخوابید. توجه داشته باشید که این کار را حتما قبل از خواب انجام دهید تا روغن مدت طولانی تری روی سطح ناخن باقی بماند و با شستشو از بین نرود. صبح روز بعد ناخن‌های خود را با آب گرم بشویید. سعی کنید حداقل روزی یکبار این عمل را انجام دهید تا صاحب ناخن هایی زیبا و سالم شوید.

روغن آرگان، بهترین روغن برای کوتیکول ناخن

روغن آرگان یک روغن گیاهی خالص، طبیعی و غنی از مواد مغذی است که هزاران سال است که توسط مراکشی ها از هسته درخت آرگان استخراج شده است. حال ما قصد داریم، این روغن را به عنوان بهترین روغن برای کوتیکول ناخن معرفی کنیم. جالب است، بدانید که در سالن های زیبایی از روغن آرگان برای التیام آسیب به ناخن و همچنین کوتیکول اطراف ناخن استفاده کنند. عواملی مانند کم آبی ناشی از سرما، آفتاب، شستشوی دست با آب داغ یا مواد شوینده تهاجمی باعث می شود که روغن طبیعی کوتیکول ها از بین برود و به دنبال آن به راحتی شکافته می شوند و لبه های آنها ترک خورده می شود که به راحتی می توانند ملتهب شوند.

روغن آرگان از آن جایی بهترین روغن برای ناخن است که به کمک فرمولاسیون قدرتمند خود می تواند، کوتیکول ها را به شدت هیدراته کند و از ترک خوردن آن جلوگیری نماید. علاوه بر این، روغن آرگان خاصیت ضد قارچی نیز دارد که می تواند از مشکلات آزاردهنده ناخن ها جلوگیری کند. برای این که بتوانید، این اثر جادویی روغن آرگان را روی ناخن هایتان ببینید، باید روغن آرگان را روی پایه ناخن‌ها بزنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید، ماساژ دادن را به مدت چند دقیقه ادامه دهید و روی کوتیکول ناخن‌ها و پوست اطراف آن را نیز به خوبی روغن بزنید و ماساژ دهید تا جذب شود. اگر این کار را هر شب و قبل از خواب انجام دهید، می توانید، زودتر شاهد تغییرات زیبایی روی ناخن های تان باشید و به روغن آرگان به عنوان بهترین روغن برای ناخن ایمان بیاورید.

روغن آرگان، بهترین روغن برای کوتیکول ناخن

روغن کرچک، بهترین روغن برای تقویت ناخن

روغن کرچک یکی دیگر از روغن های گیاهی است که فواید زیادی برای ناخن ها دارد. یکی از بهترین این فواید کمک به تقویت ناخن هاست. روغن کرچک از آن جایی که حاوی ویتامین E و مواد معدنی است، به خوبی می تواند، باعث تقویت ناخن ها شود. بنابراین برای داشتن ناخن های زیبا و بلند از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن علاوه بر این که باعث استحکام و تقویت ناخن‌ها می شود، با قدرت می تواند، انواع عفونت‌های قارچی ناخن‌ها را هم از بین ببرد. همچنین راه درمانی موثری برای ناخن‌های ترک خورده و شکننده هم محسوب می‌شود. با این حساب بی جهت نیست که از روغن کرچک سال هاست به عنوان بهترین روغن برای ناخن یاد می شود.

اگر می خواهید، ناهمواری های روی ناخن‌های تان را هم به ویژه روی ناخن های پا را از بین ببرید، می توانید از این روغن شگفت انگیز استفاده کنید. برای این که بتوانید از خواص فوق العاده روغن کرچک برای ناخن های خود بهره ببرید، لازم است تا شب قبل از خواب ناخن های تان را با روغن کرچک آغشته کنید و ماساژ دهید. سپس اجازه دهید تا روز بعد روغن روی ناخن های تان بماند. همچنین می توانید، برای اثربخشی بیشتر روغن کرچک، مقداری نمک اپسوم (نمک حمام) هم به آن اضافه کنید.

روغن سیاه دانه، بهترین روغن برای دور ناخن

خشکی و پوست پوست شدن ناخن، یکی از مشکلاتی است که همه ما حداقل یک بار به آن دچار شده ایم. یکی از بهترین روغن هایی که به کمک آن می توان از شر این گونه مشکلات رها شد، روغن سیاه دانه است. این روغن اعجاب انگیز به کمک خواص بی نظیری که دارد، می تواند، رطوبت پوست اطراف ناخن را تأمین کند. روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نیز هست. به همین خاطر می تواند به درمان و تسکین خشکی‌های شدید و جراحات کمک کند. به همین خاطر است، که روغن سیاه دانه را بهترین روغن برای دور ناخن معرفی می کنیم.

دیگر مشکلی که روغن سیاه دانه می تواند حل کند، لک‌های تیره و شیارهای ایجاد شده در روی ناخن‌هاست. دلیل آن هم این است، که این روغن منبع غنی از ویتامین A است و با تکیه بر آن قادر است، عملکرد غدد چربی در این ناحیه را بهبود ببخشد و شیار های ایجاد شده را از بین ببرد. اگر می خواهید از خواص روغن سیاه دانه که بهترین روغن برای ناخن است، بهره مند شوید، باید مقداری از آن را روی سطح ناخن و پوست اطراف آن بریزید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. برای اثر بخشی بهتر اجازه دهید، روغن به مدت چند ساعت روی ناخن‌های تان باقی بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید .

روغن بذر کتان، بهترین روغن برای رشد سریع ناخن

یکی دیگر از روغن های گیاهی که می توان نام آن را در لیست بهترین روغن برای ناخن قرار داد، روغن بذر کتان است. اگر از رشد ناخن‌های خود راضی نیستید و به دنبال راهی برای رشد سریع آن هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این روغن معجزه آسا برای ناخن های تان است. روغن بذر کتان منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 و حاوی مواد مغذی همچون ویتامین B، منیزیم، پتاسیم، لسیتین، روی و پروتئین می باشد که وجود هر یک از این ریز مغذی ها برای افزایش رشد ناخن و سلامت آن مفید است. علاوه بر این از روغن بذر کتان می توانید، برای درمان ترک خوردگی ناخن، شکنندگی و خشکی ناخن هم استفاده کنید و به تقویت ناخن های تان بپردازید.

برای این که بتوانید از این همه خواص برای ناخن های تان بهره ببرید، قبل از خواب مقداری روغن بذر کتان را مستقیما روی ناخن ها مالیده و به آرامی و برای چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه دست های خود را با دستکش پوشانده و بگذارید، تا ناخن ها کاملا مرطوب شوند. اگر این کار را به صورت مداوم انجام دهید، می توانید ناخن های بلند و سالمی داشته باشید و از زیبایی آن لذت ببرید. آیا این همه دلیل کافی نیست تا روغن دانه کتان را بهترین روغن برای ناخن بنامیم؟!

روغن بذر کتان، بهترین روغن برای رشد سریع ناخن

روغن بادام

دیگر روغنی که می خواهیم، آن را به عنوان بهترین روغن برای ناخن معرفی کنیم، روغن بادام است. روغن بادام شیرین از آن جایی که سرشار از ویتامین E است و بهترین منبع منیزیوم، پتاسیوم و مس نیز هست، از آن برای تقویت ناخن ها استفاده می شود. ویتامین E موجود در آن با رطوبت رسانی به ناخن ها  شکنندگی آن ها را کاهش می دهد و از ناخن ها در برابر عفونت های قارچی به خوبی محافظت می کند. مواد مغذی موجود در روغن بادام سبب رشد سالم ناخن می شود. علاوه بر این پوست اطراف ناخن ها را هم می تواند، نرم و لطیف نماید.

اگر می خواهید، ناخن های تان را با ساده ترین و کم هزینه ترین روش تقویت کنید و ناخن هایی سالم، محکم و زیبا داشته باشید، فقط کافی است، مقداری روغن بادام را روی دست بریزید و آن را بر روی ناخن ها و دست ماساژ دهید. این کار را به مدت چند دقیقه ادامه دهید. سپس به آن فرصت کافی دهید تا روغن به خوبی جذب شود. توجه داشته باشید که هرچه روغن مدت بیشتری روی سطح ناخن بماند اثرگذاری آن بهتر و بیشتر خواهد. اگر می خواهید، نتیجه بگیرید، این روش را برای دو هفته هر روز تکرار کنید. پس از دو هفته متوجه خواهید شد که روغن بادام بهترین روغن برای ناخن است.

روغن بنفشه

آخرین روغن گیاهی که قصد داریم، نام آن را در لیست بهترین روغن برای ناخن قرار دهیم، روغن بنفشه است. در ترکیبات این روغن فوق العاده ویتامین ث و اسید های چرب به وفور یافت می شود، به همین خاطر برای پیشگیری و درمان شکنندگی ناخن و همچنین، تقویت آن مفید می باشد.  مقداری سالیسیلیک اسید نیز در روغن بنفشه وجود دارد که به درمان عفونت های قارچی و پوسته شدن پوست اطراف ناخن کمک می کند. همه این خواص در کنار هم روغن بنفشه را به بهترین روغن برای ناخن تبدیل می کند.

برای داشتن ناخن های زیبا، سالم و بلند به کمک روغن بنفشه باید مقداری از آن را به مدت 5 دقیقه روی ناخن ها مالش دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. همچنین، می توانید ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در این روغن قرار دهید. پس از چندین بار استفاده از این روغن اعجاب انگیز تماشای ناخن های تان شما را شگفت زده خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا لیستی از بهترین روغن گیاهی برای ناخن ها را برایتان تهیه کنیم. لذا امیدوارم به کمک این روغن ها علاوه بر بر طرف کردن مشکلات ناخن هایتان، زیبایی و سلامتی را برای ناخن های تان به ارمغان آورید. لازم به ذکر است، تقویت ناخن ها با روغن، دو تا سه هفته به طول می‌انجامد. بنابراین در استفاده از آن‌ها، پیگیر و صبور باشید. در پایان از شما تقاضا می کنیم تا نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر دنبال کنندگان وبلاگ میس و مستر به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد بهترین روغن برای ناخن

در پایان این مطلب به سه مورد از رایج‌ترین سوالات در مورد بهترین روغن برای ناخن پاسخ خواهیم داد.


چگونه ناخن های زیبا و سالمی داشته باشیم؟

برای داشتن ناخن های سالم و زیبا باید مجموعه‌ای از اقدامات مراقبتی را انجام دهید. یکی از این روش‌ها، استفاده از روغن‌های ضروری به همراه حامل به طور مرتب تا چندین ماه است.  معمولا تقویت ناخن ها با روغن، دو تا سه هفته به طول می‌انجامد. بهترین روغن‌ برای ناخن را در این مقاله معرفی کردیم.

بهترین روغن گیاهی برای ناخن کدام است؟

روغن های تقویت کننده ناخن تنوع بسیاری داشته اما به جرات می توان گفت، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن دانه کتان، روغن بنفشه و روغن آرگان جزو بهترین ها هستند.

آیا استفاده از بهترین روغن برای ناخن ممکن است، عوارضی هم داشته باشد؟

تمامی روغن‌های گیاهی بدون ضرر هستند و برخلاف لوسین‌ها و مواد شیمیایی موجود در بازار، هیچ آسیبی به ناخن‌ها نمی‌رسانند. بنابراین با خیال راحت می توانید از این روغن ها برای ناخن‌ها و پوست کنار ناخن‌ها استفاده کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که در استفاده از هیچ داروی گیاهی نباید  زیاده روی کرد.