بهترین عطر پاییزی مردانه و زنانه

همچنان که هوا رو به سردی می‌رود، علاوه بر تعویض لباس‌ها، باید عطر و ادکلن و اکسسوری‌های‌تان را هم متناسب با فصل سال تغییر دهید. اگر کمی در این زمینه سررشته داشته باشید، حتما می‌دانید که بهترین عطرها برای تابستان و روزهای گرم سال، عطرهای خنک و ملایم هستند. در مقابل این نوع عطرها برای روزهای خنک پاییزی کارکردی ندارند. معمولا عطر مناسب پاییز رایحه تندتر و گرم‌تری دارد که حال و هوای این روزهای سرد و بارانی را گرم‌تر و دلنشین‌تر سازد. در این مقاله ویژگی‌های مهم عطرهای پاییزی را توضیح می‌دهیم و سپس بهترین عطرهای پاییزی مردانه و زنانه را معرفی می‌کنیم. مطالعه این مقاله را به تمام کسانی که همواره به دنبال آخرین ترندهای روز دنیا و به ویژه عطر پاییزی هستند، بسیار پیشنهاد می‌کنیم.

عطر پاییزی چه ویژگی ‌هایی دارد؟

یکی از سوالات آقایان و خانم‌های شیک پوش این است که چطور می‌توانند عطر مناسبی را تشخیص دهند. در مقاله دیگری مفصلا راهنمایی در مورد انتخاب عطر و همه مواردی که باید در این انتخاب مدنظر داشته باشید، تهیه کرده‌ایم. یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب عطر، خرید عطری مناسب حال و هوای فصول مختلف سال است.

به طور خلاصه انتخاب عطر پاییزی دقیقا از همان قانونی پیروی می‌کند که شما برای انتخاب لباس‌های‌تان در این فصل درنظر می‌گیرید. در واقع همان طور که در فصل پاییز از لباس‌های گرم‌تری استفاده می‌کنید، رایحه عطر شما هم باید این گرما را به مخاطب منتقل کند. به این ترتیب عطر مناسب فصل پاییز در یک یا چند گروه زیر جای می‌گیرد:

عطر پاییزی

عطرهای تند

اگر مقاله راهنمای کامل انتخاب عطر را خوانده باشید، حتما با 4 رایحه اصلی عطرها آشنایی دارید. برای اینکه رایحه تندتری از عطرهای پاییزی به مشام برسد، معمولا در فرمولاسیون آن‌ها نت‌های خاکی و یا ادویه‌ها به کار می‌رود. رایحه‌های شرقی مانند دود و عنبر هم برای فصل پاییز گزینه مناسبی هستند.

اگر آقا هستید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز عطر و ادکلن‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر رایحه تند، کمی رایحه تلخ (مانند قهوه و الکل) هم دارند. این نوع رایحه‌ها جذابیت شما را در فصل خنک پاییز، دو چندان می‌کنند.

عطرهای گرم

همان طور که پیش از این هم تاکید کردیم، عطر پاییزی باید گرمابخش شما و اطرافیان در روزهای خنک پاییزی باشد. به این منظور بهتر است عطرهایی را انتخاب کنید که در آن‌ها رایحه‌های گروه چوبی، نعناع و مشک به کار رفته است.

عطرهای شیرین

بهترین عطرهای پاییزی زنانه عطرهایی هستند که رایحه‌های شیرینی دارند. این رایحه‌های شیرین در روزهای سرد سال، بسیار مطبوع و دلنشین بوده و از طرف دیگر ماندگاری‌شان هم در این روزها بیشتر است. معمولا در عطرهای شیرین رایحه‌های میوه‌ای، چوبی شرقی، وانیل و شکلات به کار رفته و این شیرینی در نت پایانی آن‌ها به مشام می‌رسد. اما منظور از نت های عطر چیست؟

اگر می‌خواهید انتخاب حرفه‌ای‌تری داشته باشید، لازم است نت‌های مختلف عطر را بشناسید. به طور خلاصه اولین بویی که در اثر استشمام عطر می‌شنوید، نت اولیه یا بالایی است. در واقع این نوت حاوی مولکول‌های سبک و کوچک و فراری است که به سرعت تبخیر می‌شوند و ردی از بوی آن‌ها برای مدت طولانی نمی‌ماند.

بعد از آن نت میانی احساس می‌شود و قلب عطر را تشکیل می‌دهد. در آخر هم نت پایانی یا نت پایه به مشام شما می‌رسد که به همراه نت میانی، رایحه اصلی عطر را می‌سازند. توجه داشته باشید که تمام رایحه‌هایی که برای عطر پاییزی معرفی کردیم، باید در این دو نت، و به ویژه نت پایانی، وجود داشته باشد؛ چرا که رایحه این نت، دقیقا چیزی است که تا ساعت‌ها روی بدن یا لباس شما ماندگار خواهد بود.

از آن جایی که ترکیبات نت میانی و پایانی بسیار غنی و عمیق است، معمولا این نت‌ها تا 30 دقیقه بعد از مصرف عطر به مشام نمی‌رسند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پس از امتحان کردن یک عطر، در فروشگاه‌های دیگر دوری بزنید تا پس از این مدت زمان بتوانید رایحه این نت را استشمام کرده و بر این اساس تصمیم بگیرید.

بهترین عطرهای پاییزی را بشناسیم

با وجود توضیحاتی که درمورد انتخاب عطر پاییزی دادیم، ممکن است هنوز در انتخاب عطر مورد نظرتان سردرگم باشید و ندانید چطور می‌توان نت پایه یک عطر را تشخیص داد. علاوه بر این اگر قصد خرید اینترنتی عطر و ادکلن داشته باشید، کار از این هم سخت‌تر می‌شود و نیاز به راهنمایی دقیق‌تری خواهید داشت. بنابراین در این قسمت از مقاله تصمیم گرفتیم بهترین عطرهای پاییزی را معرفی کنیم که محبوبیت زیادی داشته و کاملا متناسب با حال و هوای خنک روزهای پاییزی هستند.

بهترین عطرهای پاییزی مردانه

عطر مردانه وان میلیون (1milion) از برند پاکورابان (Paco Rabanne)

عطر پاییزی وان میلیون

یکی از برندهای معروف و معتبر اسپانیایی در زمینه تولید عطر، برند پاکورابان است که در سال 1934 توسط فرانسیسکو پاکورابان، طراح مد اسپانیایی، تاسیس شده است. از جمله محصولات پرفروش و محبوب این برند، عطر وان میلیون مردانه آن است که در سال 2008 برای آقایان شیک پوش با طراحی شمش طلا متولد شد.

رایحه عطر وان میلیون مردانه گرم و شیرین است و به همین دلیل یک گزینه مناسب برای عطر پاییزی محسوب می‌شود. این رایحه با ماندگاری نسبتا زیاد و پخش بوی مناسب، اعتماد به نفس و شادابی را در وجود شما تقویت می‌کند. به گفته شرکت سازنده این عطر، اگر آن را روی نبض‌تان اسپری کنید، رایحه آن به مدت 5 تا 8 ساعت باقی می‌ماند.

در واقع نت‌های عطر پاییزی وان میلیون از رایحه‌های شیرینی تشکیل شده‌اند. نت اولیه آن ترکیبی از گریپ فروت، پرتقال خونی و نعناع است که حس سرزندگی را در وجود شما بیدار می‌کند. نت میانی آن ترکیب شیرین و تندی از رایحه گل رز و ادویه‌های شرقی مانند دارچین است که انرژی مثبتی به شما می‌بخشد. در پایان هم نت پایه این عطر، رایحه چوب‌های جنگلی، چرم و عنبر را برجای می‌گذارد که اعتماد به نفس‌تان را افزایش خواهد داد.

عطر مردانه فارنهایت (Fahrenheit) از برند دیور (Christian Dior)

عطر فارنهایت (Fahrenheit) مردانه از برند دیور (Christian Dior)

یکی از سرشناس‌ترین و نام آشناترین برندهای مد فرانسوی، برند دیور است که در سال 1994 توسط کریستین دیور تاسیس شده است. عطر فارنهایت از این برند که در سال 1988 روانه بازار عطر و ادکلن شد، در عرض مدت زمان کوتاهی به فروش بسیار بالایی رسید و از این رو گفته می‌شود یکی از عطرهای تاریخ ساز در دنیای عطر و ادکلن است.

رایحه گرم و تند شرقی عطر فارنهایت، شخصیت جذابی از شما می‎سازد. ترکیب رایحه میوه‌ای و گلی به کار رفته در آن، این عطر پاییزی را به انتخاب ایده آلی برای مهمانی‌ها و مراسمات خاص به خصوص در شب‌های سرد پاییز و زمستان بدل کرده است. ماندگاری این عطر بین 6 تا 8 ساعت بوده و به دلیل رایحه قوی گرم و تندی که دارد، میزان پخش بوی آن هم مناسب است.

به عقیده بسیاری از آقایان شیک پوش، عطر فارنهایت با فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد نت‌های خود، بهترین عطر پاییزی مردانه است. برای نت آغازی این عطر رایحه گرم و شرقی شیرین بیان، جیر و ماندارین استفاده شده و در نت میانی آن رایحه برگ بنفشه، گشنیز، عرق نیشکر و زیره سبز به مشام می‌رسد. همچنین رایحه تند این عطر، از بوی وانیل و چرمی که در نهایت نت پایه برجای می‌گذارد، سرچشمه می‌گیرد.

عطر مردانه د وان (The One) از برند دولچه گابانا (Dolce & Gabbana)

برند بسیار محبوب دولچه گابانا از سال 1995 در ایتالیا آغاز به کار کرده است و امروزه عطر و ادکلن‌های آن طرفداران پروپاقرصی بین خانم‌ها و آقایان در سراسر دنیا دارد. یکی از خوشبوترین عطرهای این برند معروف، عطر مردانه د وان آن است که در سال 2008 عنوان بهترین عطر کلاسیک مردانه را از آن خود کرد.

این عطر رایحه گرم، تلخ و در عین حال شیرینی دارد و به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در شب‌های سرد پاییزی و زمستانی است. رایحه تلخ این عطر باعث می‌شود جذابیت فوق العاده‌ای در مراسمات خاص پیدا کنید. اخیرا کیت هرینگتون (بازیگر سریال بازی تاج و تخت) در یک تیزر تبلیغاتی جذابیت عطر د وان را به معرض نمایش گذاشته است. بعد از این تیزر آمار فروش این عطر به طور قابل توجهی بالا رفت و به محبوبیت زیادی دست یافت.

در ابتدا با اسپری این عطر، رایحه ریحان، گشنیز و گریپ فروت به مشام شما می‌رسد و باعث ایجاد شادی و هیجان در وجودتان می‌شود. اما در پایان ترکیبی از رایحه‌های تنباکو، کهربا و سدر به عنوان نت پایانی یا پایه برجای می‌ماند و بدین ترتیب این عطر پاییزی آرامش فوق العاده‌ای به شما می‌بخشد.

عطر مردانه کاوالو (Cavallo) از برند ورسای (Versailles)

عطر مردانه کاوالو ورسای

یکی از برندهای باکیفیت کره‌ای، شرکت ورسای است که محصولات آن ضمن قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. ادوپرفیوم مردانه ورسای مدل Cavallo یکی از محصولات پرفروش این برند است که تاکنون توانسته نظر بسیاری از آقایان جوان و میانسال شیک پوش و خوش سلیقه را به خود جلب کند.

اگر می‌خواهید در فصول سرد سال، با گرمای عطر و ادکلن خود اطرافیان را تحت تاثیر قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار این عطر را امتحان کنید. عطر پاییزی کاوالو رایحه گرم و تندی داشته و طراحی ظاهری آن، نمادی از قدرت، سرعت و شکوه است. همچنین پخش بوی آن قوی بوده و ماندگاری متوسطی بین 3 تا 6 ساعت دارد.

نت آغازین این عطر، ترکیبی از رایحه عنبر، ترنج و گل آفتابگردان است. به دنبال آن، نت میانی عطر کاوالو ترکیبی از رایحه زیره، اسطوخدوس و گل یاسمن را به مشام شما می‌رساند و در نهایت رایحه گرم و تند وانیل و رازیانه آن، جذابیت مردانه فوق العاده‌ای برای شما می‌سازد.

بهترین عطرهای پاییزی زنانه

عطر زنانه کلویی (Chloe)

عطر زنانه کلویی

یکی از برندهای معتبر تولیدکننده عطر و ادکلن، برند کلویی است که توسط گیبی آگیون در سال 1952 در فرانسه تاسیس شد. رایحه کلاسیک عطر زنانه کلویی، آن را به محصول پرطرفداری بین خانم‌های خوش سلیقه بدل کرده و در ایران هم فروش و محبوبیت زیادی دارد.

حتی اگر در روزهای سرد سال دوست دارید از عطرهای نسبتا خنک استفاده کنید، پیشنهاد ما عطر کلویی است. این عطر مطلوب فصل خزان است و گزینه‌ای عالی برای رمانتیک‌هایی است که به سختی عطر و ادکلن مطلوب خود را انتخاب می‌کنند. ماندگاری این عطر بالاست و غلظت اسانس آن ادوپرفیوم می‌باشد.

این عطر زنانه رایحه خنک و شیرینی دارد. به همین دلیل به عقیده کسانی که عطرهای گرم مورد پسندشان نیست، بهترین عطر پاییزی زنانه به شمار می‌رود. اولین نت این عطر رایحه‌های گریپ فروت، به لیمو و ترنج را به مشام شما می‌رساند. در ادامه رایحه‌های انگور فرنگی سیاه، شکوفه پرتقال، هلو و رز به عنوان نت میانی حس شده و در پایان رایحه برنج، مشک و سدر را برجای می‌گذارد.

عطر زنانه گیلتی (Guilty) از برند گوچی (Gucci)

عطر زنانه گوچی گیلتی

کمپانی عطر و ادکلن گوچی از سال 1921 در ایتالیا آغاز به کار کرد و یکی از پیشگامان در عرصه تولید عطر و ادکلن‌های باکیفیت به شمار می‌رود. اکثر محصولات گوچی، عطرهای زنانه بوده که یکی از محبوب‌ترین‌های آن برای فصل پاییز عطر زنانه گیلتی گوچی است.

اگر می‌خواهید با عطرتان جسور، شجاع و فریبنده به نظر برسید، این عطر ایده آل شماست. ماندگاری این محصول بالا بوده و رایحه شیرین و ملایمی دارد که به راحتی اطرافیان را جذب خواهد کرد. در واقع رایحه شیرین، گرم و کمی تند این عطر پاییزی، باعث می‌شود در مجالس و مهمانی‌های شبانه خونگرم جلوه کرده و توجه دیگران را به خود معطوف کنید.

همان طور که پیش از این تاکید کردیم، گرم و شیرین بودن عطرهای پاییزی باید ناشی از نت پایانی یا پایه آن‌ها باشد. بنابراین اگر در دقایق اولیه اسپری کردن این عطر، تندی و خنکی خاصی احساس کردید، نگران نباشید. به مرور زمان و پس از گذشت تقریبا نیم ساعت رایحه نت پایه عطر گیلتی گوچی پدیدار شده و عطر گل یاس و گل شمعدانی و در ترکیب با رایحه نعناع هندی و عنبر به مشام‌تان می‌رسد.

عطر زنانه مای بربری فستیو (My BURBERRY Festive Eau de Parfum)

عطر زنانه مای بربری

برند انگلیسی مای بربری در سال 2014 این عطر زنانه محبوب و خوشبو را به بازار عطر و ادکلن عرضه کرد. این محصول سمبلی از زیبایی و جذابیت بانوان باوقار انگلیسی است و رایحه گل رز کالیفرنیایی به کار رفته در آن، لطافت و دلپذیری خاصی به مصرف کنندگان خود می‌بخشد.

عطر زنانه مای بربری فستیو رایحه بسیار جادویی و خاصی دارد و در لیست 10 عطر اول لوکس دنیا قرار گرفته است. در فرمولاسیون این ادوپرفیوم ذرات طلایی به کار رفته که باعث می‌شود پس از اسپری عطر، پوست درخشان و براق شود. همچنین ماندگاری بسیار خوب و پخش بوی متوسط دارد. رایحه گل‌های عامه پسند این عطر را به گزینه مناسبی برای فصول سرد سال مانند پاییز تبدیل کرده است.

در نت اول عطر پاییزی مای بربری رایحه نخود شیرین و ترنج شنیده شده و به تدریج این بو به رایحه گل شمعدانی، به و مانگا تغییر ماهیت می‌دهد. در پایان رایحه گل رز و نعناع هندی به عنوان نت پایه برجای می‌ماند و فضای مطبوعی را در روزهای سرد سال در اطراف شما ایجاد می‌کند.

عطر زنانه هرمس 24 فابورگ (Hermes 24 Faubourg)

عطر زنانه هرمس 24 فابورگ

این عطر پاییزی با رایحه گرم و شیرین فوق العاده مطبوع خود در سال 1995 وارد بازار عطر و ادکلن شد و طولی نکشید که به محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دست یافت. رایحه‌هایی که در این عطر به کار رفته از گروه بویایی گلی مدیترانه‌ای بوده و بسیار مناسب خانم‌های شیک و مشکل پسند است.

بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند عطر زنانه هرمس 24 فابورگ با رایحه گرم و شیرین خود، بهترین عطر پاییزی برای روزهای سرد سال است؛ چرا که علاوه بر رایحه دلپذیر آن، ماندگاری بسیار طولانی مدتی داشته و پراکندگی و پخش بوی بسیار خوبی دارد.

رایحه این عطر با بوی شیرین و شاداب شکوفه‌های پرتقال آغاز می‌شود و با ترکیب گل‌های یاس و گاردنیا حس زنانه این عطر را بیش از پیش به مخاطب القا می‌کند. با گذر زمان رایحه گل‌های زنبق و سنبل هم اضافه شده و بوی شیرین گلی قوی‌تر از قبل به مشام می‌رسد. در نهایت رایحه‌های چوب صندل، وانیل، کهربا و نعناع هندی نت پایه‌ای است که دیگران از عطر شما حس می‌کنند.

عطر زنانه کوکو نویر (Coco Noir) از برند کوکو چنل (Coco Chanel)

عطر-زنانه-کوکو-نویر-(Coco-Noir)-از-برند-کوکو-چنل-(Coco-Chanel)

سال‌های زیادی است که از تاسیس برند معروف و محبوب کوکو چنل می‌گذرد؛ با این حال این کمپانی کیفیت محصولات خود را مانند روز اول حفظ کرده و حتی روز به روز به تنوع و مرغوبیت کالاهای خود می‌افزاید. عطر زنانه کوکو نویر هم از قاعده کیفیت و محبوبیت بالای محصولات کوکو چنل مستثنی نیست؛ به نحوی که در اواخر تابستان 2012 عنوان بهترین عطر جهان را از آن خود کرد.

دلیل محبوبیت فوق العاده این محصول، ماندگاری بسیار بالا و بوی فریبنده این عطر است که همگان را شیفته خود کرده و حس منحصر به فردی را به مصرف کننده اعطا می‌کند. رایحه گرم و تلخ عطر زنانه کوکو نویر برای شب‌های پاییزی و زمستانی و به خصوص مهمانی‌های شبانه بسیار توصیه می‌شود.

در وهله اول با اسپری کردن این عطر پاییزی رایحه‌ تونکا، ترنج و نعناع شما را شگفت زده می‌کند. در ادامه رایحه‌های رویایی شیرین و گرم گل‌های بهاری رز، یاسمن و شمعدانی، جای این رایحه تلخ را می‌گیرد و در پایان عطر چوب صندل، نعناع هندی، وانیل و مشک را برجای می‌گذارد.

سخن پایانی

هر عطری مخصوص حال و هوای خاصی است و استفاده درست از هر عطر، مستلزم شناخت رایحه‌های متناسب با موقعیت و فضاست. به طور خلاصه انتخاب عطر پاییزی هم دقیقا از همان قانونی پیروی می‌کند که برای انتخاب لباس‌های‌تان رعایت می‌کنید؛ یعنی عطرهای گرم، شیرین و بعضا تند مناسب این فصل و روزهای سرد سال هستند. در این مقاله مهم‌ترین رایحه‌هایی را که باید هنگام خرید عطر پاییزی مدنظر داشته باشید، توضیح دادیم و سپس بهترین عطرهای پاییزی مردانه و زنانه را از نظر تناسب با روزهای سرد سال و همچنین فروش و محبوبیت بالا، معرفی کردیم. البته ناگفته نماند که هر عطری با رایحه‌های گفته شده می‌تواند برای پاییز مناسب باشد. شما می‌توانید عطر و ادکلن‌های اصل موردپسندتان را از سایت فروشگاه اینترنتی میس و مستر سفارش دهید و خودتان را برای روزهای جذاب و خاطره انگیز پاییز آماده کنید. برای اینکه مطمئن شوید محصول انتخابی شما اصل است، مقاله تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را بخوانید.

سوالات متداول درمورد بهترین عطر پاییزی

چه عطری برای پاییز مناسب است؟

بهترین عطر برای پاییز و روز و شب‌های سرد سال، عطرهایی است که رایحه گرم و شیرینی دارند. این رایحه در عطرهایی که بوی وانیل، کارامل و شکلات دارند، به خوبی یافت می‌شود. همچنین عطرهایی که رایحه آن‌ها تند و تیز و شرقی است، گزینه مناسبی برای پاییز محسوب می‌شوند. برای این نوع عطرها به سراغ آن دسته ادکلن‌هایی بروید که در ترکیبات‌شان رایحه دارچین، زنجبیل، زیره و جوز هندی به کار رفته است. علاوه بر این رایحه‌های چوبی هم از دسته رایحه‌های شرقی بوده و تناسب عطر را با روزهای سرد پاییزی بیشتر می‌کنند. در مقاله پیش روی‌تان بهترین عطرهای پاییزی زنانه و مردانه را از نظر فروش و محبوبیت زیاد معرفی کردیم.

ادکلن بعد از تاریخ انقضا اعتبار دارد یا خیر؟

معمولا روی جعبه ادکلن‌ها، مدت زمانی بین 12 تا 24 ماه به عنوان تاریخ انقضا درج شده است. با این حال این تاریخ به این معنا نیست که باید حتما بعد از گذشت تاریخ انقضا، با عطرتان خداحافظی کنید. در واقع بعد از تاریخ انقضای عطر باید بررسی کنید که آیا عطر شما نشانه‌های فاسد شدن را دارد یا خیر. نشانه‌های فساد عطر می‌تواند تغییر رنگ و بوی آن باشد و یا گاهی باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک و حساسیت در پوست شما شود. به طور خلاصه اگر عطرتان باعث ایجاد سوزش و خارش شد و یا بوی نامطبوع و تندی پیدا کرد، وقت آن رسیده که دیگر عطرتان را کنار بگذارید.

آیا عطر جدایی میاره؟

کسی به درستی نمی‌داند که منشا این باور نادرست از کجاست؛ اما واضح است که هیچ اساسی نداشته و تنها به خرافات مردم برمی‌گردد. هدیه دادن عطر و ادکلن نه تنها باعث دوری و جدایی نمی‌شود که حتی به عقیده کارشناسان این زمینه، رایحه خوش تا مدت‌ها در ذهن طرف مقابل باقی مانده و تصویر خوشی از شما برای او بر جای می‌گذارد. علاوه بر اینکه تاثیرات بو و رایحه بر انسان‌ها از دیرباز ثابت شده و خواص درمانی آن هم بر کسی پوشیده نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر تا امروز هم، بر این باور نادرست ارتباط عطر و جدایی بوده‌اید، وقت آن رسیده که خرافات را کنار بگذارید و عزیزان‌تان را در آستانه فصل سرد سال با خرید عطر پاییزی خوشحال کنید.