فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر

آرایش، بدون داشتن پوستی بی عیب و نقص، کامل نمی شود. محصولات آرایشی پوست از جمله کرم پودر، پرایمر و کانسیلر تاثیر گذارترین لوازم آرایشی هستند که تا به حال تولید شده اند، اما پرایمر و کانسیلر و کرم پودر چه تفاوتی دارند؟ به طور خلاصه باید بگوییم که پرایمر پوست را برای آرایش آماده می‌ سازد، کرم پودر پوست را پوشانده و در نهایت کانسیلر تمام کننده آرایش صورت است. اگر نمی دانید کانسیلر چیست یا برای کسب اطلاعات کامل از فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر، تاثیر آن ها در آرایش، اطلاع از مزایا و معایب در شرایط مختلف در ادامه با میس و مستر همراه شوید.

آرایشی ماندگار و زیبا با پرایمر

اولین لوازم آرایشی برای پرداختن به موضوع فرق بین پرایمر و کانسیلر پرایمر است. پرایمر یکی از آن محصولاتی است که برای مصارف مختلف به آن نیاز پیدا می کنیم. به عنوان مثال پرایمر صورت، پرایمر مژه و … در دسترس هستند که البته ما در این جا درباره پرایمر صورت صحبت می کنیم. پرایمر رطوبت صورت را کامل حفظ کرده و در تمام طول روز این رطوبت را روی پوست نگاه می دارد. اما فرق پرایمر و کانسیلر در چه مواردی است؟

دارا بودن موادی چون انواع آنتی اکسیدان از جمله ویتامین A ، C و E در آن، موجب سلامتی پوست شده و گاهی سایر مواد مانند عصاره انگور و چای سبز نیز در آن بکار می رود. این ترکیبات خاصیت صاف کنندگی بر روی پوست را داشته و در عین حال رطوبت را نیز حفظ می کنند. آن قدر که تفاوت آرایش با پرایمر و بدون پرایمر کاملا مشخص است.

فرق بین پرایمر و کانسیلر چیست

پرایمر که به شکل کرم، ژل و پودر تولید می شود بر پایه سیلیکون است و اثر نرم کنندگی شگفت انگیزی دارد. برای پوشاندن انواع چروک، منافذ باز، حفره ها، جای ضخم، لک، جوش و قرمزی پوست از انواع پرایمر استفاده کنید. همچنین پرایمر برای دوام و ماندگاری طولانی مدت بسیار کاربردی است.

می توان پرایمر را بدون آرایش و برای روشن ساختن، لطافت بیشتر و صاف شدن بیشتر پوست استفاده کرد (فرق پرایمر چشم و صورت را هنگام خرید در نظر داشته باشید). دیگر تفاوت پرایمر و کانسیلر این است که پرایمر اولین گام آرایشی است و پیش از کرم پودر و کانسیلر استفاده می شود تا پوست صاف را برای آرایش آماده کند. در ادامه بیشتر به فرق بین پرایمر و کانسیلر می‌پردازیم.

کرم پودر، راز پوستی بی عیب و نقص

کرم پودر بیشترین پوشانندگی را در بین محصولات پوستی دارد و در صورت انتخابی صحیح و مصرف اصولی زیبایی افراد را دو چندان می سازد. فرق بین کانسیلر و پرایمر با کرم پودر در میزان پوشانندگی آن است. درواقع تفاوت کانسیلر و کرم پودر این است که پرایمر برای ماندگاری و حفظ رطوبت ولی کرم پودر برای پوشانندگی استفاده می شود.

کرم تراکم رنگی بالا و متنوعی دارد. هدف اصلی این محصول یکنواخت و صاف کردن پوست صورت است و در عین حال همه نوع نقص را پوشانده و مدتی به طور موقت رنگ طبیعی پوست را تغییر می دهد.

امروزه طیف رنگی وسیعی از کرم پودر ها تولید می شوند، که به شما امکان می دهد متناسب با تن پوست خود، رنگ مورد علاقه و مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید. همچنین با تناژ رنگی متفاوت می توانید رنگ پوست خود را از پیشانی تا چانه، گردن و شانه ها کامل تغییر دهید. در واقع فرق کرم پودر با کرم سفیدکننده چندان زیاد نیست.

میزان تراکم رنگدانه های محصول در ۴ پوشش متفاوت عرضه می شود که به شرح زیر هستند.

  • شفاف: پوشانندگی بسیار کم است و تراکم رنگدانه پایینی دارد.
  • سبک و ملایم: مناسب استفاده روزانه و مشکلات پوستی و جای جوش کامل پوشانده نمی شوند.
  • متوسط: رنگدانه کافی برای پوشش انواع بریدگی ها و لکه ها به اندازه کافی است.
  • کامل: در این دسته، نسبت رنگدانه برای پوشاندن حتی علائم و زخم ها کافی است. نتیجه استفاده از آن ها پوستی صاف و بدون هیچ گونه علامتی جوش، لک و … است.

بعد از متوجه شدن فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر انتخاب محصول مناسب، حتما آموزش زدن کرم پودر با اسفنج را از مقاله‌های دیگر ما بیاموزید. 

کانسیلر، شادابی بخش انواع پوست

پس از آماده شدن زیر ساز آرایش و استفاده از کرم پودر نوبت به استفاده از کانسیلر می رسد، اما فرق بین پرایمر و کانسیلر چه چیزی است و کانسیلر چه کاربری دارد؟ از این چالش برانگیزتر اینکه تفاوت کانسیلر با هایلایت چیست؟ داشتن حلقه سیاه دور چشم، قرمزی، جای جوش و لک برای برخی افراد ناخوشایند است. برای رفع این مشکلات بهترین گزینه استفاده از کانسیلر یا تصحیح کننده های رنگی است که زیبایی طبیعی پوست را دو چندان می سازند.

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگی نوعی کرم رنگی بسیار فشرده است که به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می دهد. اگرچه در نگاه اول کانسیلر شباهت بسیاری به کرم پودر دارد اما در واقع از آن ضخیم تر است و لک هایی که کرم پودر توانایی پوشش را ندارد، بخوبی کاور می کند و همین باعث متمایز شدن کاربردهای کانسیلر و کرم پودر و قبل و بعد کانسیلر می شود.

بعد از فهمیدن فرق بین پرایمر و کانسیلر، کانسیلری را خریداری کنید که دقیقاً با رنگ پایه پوست شما مطابقت دارد. از خرید کانسیلرهایی دارای سایه ها و تناژ رنگی (حتی بسیار کم) صورتی، سرخ، هلویی، سفید، زرد یا مسی خودداری کنید چرا که این رنگ ها جلوه زیادی دارند و به شما ظاهری غیر طبیعی می دهند. برای تیرگی دور چشم استفاده از کانسیلر بین ۱ تا ۲ درجه روشن تر از رنگ پوست پیشنهاد می شود، چرا که در غیر است صورت دور چشم به طور غیر طبیعی سفید به نظر می رسد. همچنین برای آرایش حرفه‌ای‌تر طریق استفاده از کانتور و کانسیلر را بیاموزید. 

فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر 

در واقع تفاوت کانسیلر و پرایمر آن قدر ها هم زیاد نیست‌ و هر کدام در انواع و اهداف گوناگونی تولید می شود،‌ اما در مقایسه و بررسی فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر ، باید به موارد زیر اشاره کرد:

مهم ترین فرق کانسیلر و پرایمر و کرم پودر این است که در روتین آرایشی، پرایمر اولین گام آرایشی است، کرم پودر بعد از آن و سرانجام با استفاده از کانسیلر آرایش پوست تکمیل می شود.

دیگر فرق کانسیلر و کرم پودر با پرایمر در آن است که پرایمرها اغلب فاقد رنگ هستند. این محصول وظیفه حفظ رطوبت پوست را بر عهده دارد و مانع از عرق کردن و چرب شدن پوست و در نهایت به هم ریختگی آرایش می شود، در حالی که کرم پودر و کانسیلر بیسی برای صاف کردن پوست و استفاده از دیگر لوازم آرایشی هستند.

فرق کرم پودر و کانسیلر در آن است که کرم پودر پوست را صاف و شفاف می سازد اما کانسیلر آخرین گزینه برای پوشاندن لکه ها و آکنه هایی است که هنوز بعد از مصرف کرم پودر دیده می شوند. یکی از کاربردهای کانسیلر برای پوشاندن حلقه تیره دوره چشم یا قرمزی استفاده می شود.

فرق کانسیلر و پرایمر با کرم پودر

آخرین تفاوت پرایمر و کرم پودر با کانسیلر در این است که دو مورد اول براق نیستند و حتی اکثرشان خاصیت مات کنندگی دارند ولی بیشتر کانسیلرها درخشندگی ملایمی را به آرایش چهره می بخشند. البته لازم به ذکر است انتخاب بهترین کرم پودر ، کانسیلر یا پرایمر، باعث بالا رفتن دوام آرایش شما می شود. بنابراین علاوه بر در نظر داشتن تفاوت کرم پودر و کانسیلر و همچنین فرق بین پرایمر و کانسیلر در انتخاب خودتان دقت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله میس و مستر به بررسی سه تا از مهمترین لوازم آرایشی پرداختیم. هم اکنون می دانید که فرق کانسیلر  با کرم پودر با  پرایمر صورت چیست و هرکدام چه کاربردی دارند. هر سه این لوازم برای آرایش و پوستی بی عیب و نقص کاربردی هستند اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید ترتیب استفاده صحیح آن ها را رعایت کنید (ترتیب استفاده مهم‎ترین فرق بین پرایمر و کانسیلر است). بین هر مرحله یک دقیقه صبر کنید تا پرایمر،‌ کانسیلر یا کرم پودر خشک شده و سپس به سراغ مراحل بعدی آرایشتان بروید. ترتیب اول پرایمر، سپس کرم پودر و در نهایت کانسیلر را فراموش نکنید؛ چرا که این مهم‌ترین فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر است. اگر سوال یا پیشنهادی درباره فرق بین پرایمر و کانسیلر دارید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر

 

مهم ترین فرق بین پرایمر و کانسیلر چیست؟

فرق بین پرایمر و کانسیلر و کرم پودر این است که پرایمر پیش از کرم پودر و برای ماندگاری و دوام بیشتر آرایش استفاده می شود، در حالی که هدف اصلی کانسیلرها پوشاندن نهایی لک ها، جای جوش و منافذی است که پس از زدن کرم پودر همواره دیده می شوند.

آیا استفاده از پرایمر و کانسیلر ضروری است؟

برای داشتن آرایشی کامل و بی عیب و نقص، استفاده از هر دوی این لوازم نتیجه بهتری دارد، اما به طور کلی می توان هر یک از آن ها را جداگانه به کار برد.