وار بهداشتی مخصوص شب

اغلب زنان به دلیل جریان خون زیاد یا ترس از لکه دار شدن ملحفه و لباس، خواب آرام شان در شب دچار مشکل می شود. اما اگر از پدهای معمولی استفاده نکنید و هنگام خواب به نوار بهداشتی مخصوص شب روی بیاورید، این مشکل تا حدی حل می شود. این پدها دارای پوشش وسیع و ایمنی هستند که به شما اجازه می ‌دهند راحت بخوابید و ترس لکه‌ دار شدن لباس و ملحفه را نداشته باشید. برای دانستن این که نوار بهداشتی مخصوص شب چیست و کمک به انتخاب یک گزینه خوب، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. اینجا لیستی از برخی محبوب ترین نوارهای بهداشتی شب وجود دارد که به شما اجازه می دهند بدون هیچ نگرانی بخوابید.

از چه نوع نوار بهداشتی استفاده کنیم؟

پدها از لحاظ قدرت جذب و اندازه دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آنها و کاربردهایشان اشاره خواهیم کرد.

انواع پد از نظر قدرت جذب

قدرت جذب متوسط: این پد از قابلیت جذب متوسط ​​برخوردار است و در محدوده متوسط ​​بین خونریزی سبک و سنگین قرار می گیرد. افرادی که خونریزی قاعدگی شان نه خیلی کم و نه زیاد است می توانند از این نوع پد استفاده کنند.

قدرت جذب بالا: پدهای ماکسی ضخیم تر هستند. بسیاری از مردم ترجیح می‌ دهند پدها تا حد امکان نازک باشند، اما برخی دیگر امنیت انواع ضخیم ‌تر را ترجیح می ‌دهند. اینها معمولاً جریان متوسط ​​یا سنگین خونریزی را در خود جای می دهند.

قدرت جذب سوپر: همانطور که از نام آن حدس می زنید، یک سوپر پد قدرت جذب بیشتری دارد. اینها برای چند روز اول پریود یا هر روز دیگری که خونریزی شدید دارید مناسب است.

انواع پد از نظر قدرت جذب

انواع پد از نظر ضخامت

نوار بهداشتی نازک: همانطور که تصور می کنید، یک پد نازک یا فوق نازک به طور قابل توجهی نازکتر از انواع دیگر است. آنها ضخیم تر از آستر شورت هستند، اما نه چندان زیاد. این نوع پد معمولاً برای افرادی که خونریزی زیادی ندارند یا زمان انتهای دوره پریود بهترین گزینه است.

نوار بهداشتی باریک: باز هم نام گویای همه چیز است. این پدها نسبت به انواع دیگر باریک تر هستند و برای لباس های باریک تر یا افرادی که سایز لباس های کوچکتر می پوشند بهتر هستند.

نوار بهداشتی مخصوص شب: اینها ملکه پدها، بلندتر و نازک ‌تر از سبک ‌های دیگرند، و حتی برخی از برندها در قسمت پشت پهن ‌تر هستند تا از نشتی خون در عقب جلوگیری کنند. همه اینها منجر به محافظت از لباس ‌ها و ملحفه ‌های شما در برابر نشت شبانه می شود. نوار بهداشتی مخصوص شب همچنین دارای بالهایی هستند که بهتر روی لباس زیر قرار گرفته و از نشتی خونریزی از اطراف آن جلوگیری می کنند.

این نوع پدهایی که به شما معرفی کردیم، اصول اولیه را پوشش می دهد. اما انواع مختلفی از نوار بهداشتی مانند معطر و بدون عطر، بلند و کوتاه، بالدار یا بدون بال و … نیز وجود دارد.

نوار بهداشتی دارای انواع مختلفی از لحاظ اندازه و قدرت جذب است که با توجه به نیاز خود باید آن را خریداری کنیم. به عنوان مثال، اگر خونریزی قاعدگی شما زیاد نیست، نیازی به استفاده از نوار بهداشتی مکسی با قابلیت جذب زیاد و ضخیم ندارید.

نوار بهداشتی مخصوص شب چیست؟

این نوار بهداشتی دارای نوعی پوشش خشک است که رطوبت را از پوست شما دور نگه می دارد تا در تمام شب محافظت شوید. آنها دارای پدهای انعطاف‌ پذیر جاذب هستند که با شما حرکت می ‌کنند و اصطکاک را از پوست شما دور نگه می ‌دارند. از این رو تضمین می ‌کنند که در طول شب تمیز می ‌مانید. موانع ضد نشتی در قسمت جلویی، پشت و وسط نوار بهداشتی تضمین می کند که هنگام خواب حداکثر راحتی را تجربه کنید.

نوار بهداشتی مخصوص شب چیست؟

فرق نوار بهداشتی روز و شب چیست؟

تفاوت نوار بهداشتی روز و شب در طول و میزان جذب است. از آنجایی که خونریزی در اوایل دوره قاعدگی بیشتر است، خصوصا در شب، احتمال نشتی آن در خواب وجود دارد. نوار بهداشتی های مخصوص روز معمولا بین ۱۷ تا ۲۵ سانتی متر هستند. این پدها را بهتر است هر ۴ تا ۸ ساعت یک بار تعویض کنید. اما نوار بهداشتی مخصوص شب تا ۳۵ سانتی متر نیز طول دارد و این باعث می شود طی استراحت ۸ ساعته خود، ترسی از بابت نشتی خونریزی نداشته باشید. علاوه بر این، پدهای شبانه معمولا قدرت جذب بالاتری دارند که باعث می شود حین جابجایی در خواب، خونریزی به بیرون نشت پیدا نکند.

چرا باید نوار بهداشتی مخصوص شب استفاده کنیم؟

وقتی پریود می ‌شوید، باید این اطمینان را داشته باشید که نوار بهداشتی شما قابلیت جذب قابل قبول و بدون نشتی را برای شما فراهم می ‌کند. به هر حال، چه چیزی می تواند شرم آورتر از وجود لکه ای روی دامن یا شلوار شما باشد؟ یا ملحفه های شما لک شود و مجبور شوید هر روز صبح آن را بشویید. راحتی از اهمیت بالایی برخوردار است، مطمئن شوید که پد شما راحت است و باعث خارش یا تحریک شما نمی شود. در انتخاب نوار بهداشتی مخصوص شب به سه نکته مهم توجه کنید:

قابلیت جذب بالا

یکی از مهمترین عناصر نوار بهداشتی خوب، توانایی جذب حجم زیادی از خون در مدت زمان کوتاه است. خون جذب شده نیز باید در هسته مرکزی نگه داشته شود و احتمال برگشت پس از اعمال فشار به پد (مثلاً هنگام نشستن) از بین برود.

یک راه برای تشخیص اینکه آیا خون تخلیه شده به هسته مرکزی جذب می شود یا خیر، مشاهده رنگ خون روی سطح پد است. هر چه رنگ روشن ‌تر یا تازه ‌تر باشد، خون به سطح نزدیک ‌تر است و به طور بالقوه منجر به جریان برگشتی و رطوبت می ‌شود. برعکس، اگر رنگ قرمز تیره ‌تر به نظر می ‌رسد، به این معنی است که خون به طور موثری جذب شده است، به طوری که شما احساس خشکی، اعتماد به نفس می ‌کنید و می‌ توانید بدون نگرانی از نشتی به فعالیت‌های خود بپردازید!

دارای طول و اندازه مناسب

ترشحات خون معمولاً در شروع پریود شدیدتر است، بنابراین انتخاب پدی که بتواند به سرعت و به طور موثر جریان خون شما را جذب کند، ضروری است. نوارهای بهداشتی به عنوان روز یا شب طبقه بندی می شوند، پدهای روز کوتاه تر هستند (از 17 سانتی متر تا 25 سانتی متر) و نوارهای شب تا 35 سانتی متر یا بیشترطول دارند. هرچه این پد بلندتر باشد، مایعات بیشتری را می تواند جذب کند. به همین دلیل اهمیت دارد که در هنگام خواب از نوار بهداشتی مخصوص شب استفاده کنید تا در طول ۸ ساعتی که استراحت می کنید، جریان خون به راحتی جذب شود و بیرون نریزد.

نوار بهداشتی مخصوص شب همچنین دارای ویژگی های اضافه شده ای مانند محافظ های پهن باسن هستند تا به طور موثر از نشت هنگام دراز کشیدن جلوگیری کنند. برخی از پدها نیز دارای دسته های جانبی هستند که متناسب با خطوط بدن شما طراحی شده اند. این ویژگی برای جلوگیری از نشت جانبی در طول شب موثر است.

مزایای نوار بهداشتی مخصوص شب چیست؟

ساخته شده از مواد مرغوب

نوارهای بهداشتی یا از نخ پنبه ای ساخته شده اند یا از توری پلاستیکی. پوست هر کس متفاوت است، بنابراین سطح راحتی با مواد خاص نیز متفاوت است. برخی از بانوان پدهای نرم را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر ممکن است لایه رویی توری یا مشبک را ترجیح دهند. نوع ماده به کار رفته در نوار بهداشتی مخصوص شب نیز بر تنفس پوست تأثیر می گذارد.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط آزمایشگاه کائو در ژاپن، وقتی نوار بهداشتی را مورد استفاده قرار می دهید، سطح رطوبت در آن ناحیه از بدن شما به 85 درصد یا بیشتر می ‌رسد. این تغییر می تواند پوست را مرطوب، حساس و مستعد عفونت و قارچ کند.

خود جریان قاعدگی می تواند منجر به ناراحتی شما شود. در روزهای ابتدایی قاعدگی سطح رطوبت کمتر است، اما مالش مداوم پوست شما به نوار بهداشتی می تواند باعث ساییدگی شود و پوست شما را قرمز و حساس کند. یک تصور غلط رایج در بین زنان این است که بثورات پوستی در ناحیه شرمگاهی چیزی است که همه زنان در طول دوره قاعدگی خود باید با آن مواجه شوند. حقیقت این است که این مشکل به راحتی با تعویض نوار بهداشتی از نوع پنبه ای برطرف می شود! بنابراین هنگام انتخاب نوار بهداشتی مخصوص شب بسیار دقت کنید و نوع پنبه ای آن را تهیه و مصرف نمایید.

“نوار بهداشتی مخصوص شب مشبک و دارای شیارهایی برای جلوگیری از نشتی خون است. همچنین برخی از برندها در قسمت عقب بزرگ تر هستند تا پشت بدن را به خوبی پوشانده و از نشتی جلوگیری کنند. نوار بهداشتی شب به دلیل این که مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرد، آنتی باکتریال نیز است.

به طور کلی مزایای استفاده از نوار بهداشتی مخصوص شب چیست؟

  1. دارای قدرت جذب بالا و جلوگیری از نشتی خونریزی حین خواب
  2. دارای رویه مشبک و خشک برای دور نگه داشتن پوست از رطوبت و جلوگیری از قارچ و عفونت
  3. دارای باله های بزرگ برای جلوگیری از حرکت پد هنگام خواب
  4. دارای فناوری آنتی باکتریال و ضد بو به جهت اینکه مدت زمان زیادی از پد استفاده می شود
  5. القای حس تمیزی و عدم نیاز به شستشوی روزانه لباس و ملحفه

 

معرفی بهترین برندهای نوار بهداشتی مخصوص شب

در ادامه لیستی از بهترین برندهای نوار بهداشتی مخصوص شب را تهیه و همچنین بررسی کرده ایم که می توانید متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

نوار بهداشتی مخصوص شب تافته

در حالی که نوار بهداشتی های معمولی تا سایر ایکس لارج هستند، نوار بهداشتی مخصوص شب تافته معمولا دارای اندازه بزرگتر معمولا ۳۱ سانتی متر است تا از محافظت در برابر نشتی خون در طول شب اطمینان خاطر بیشتری ببخشد. قدرت بالای جذب و جنس پنبه ای این برند نوار بهداشتی، احساس ناراحتی ناشی از خیسی بدن در طول شب را از بین می برد. سطح این نوع نوار بهداشتی خشک و مشبک است(آیا می دانید نوار بهداشتی مشبک چیست؟) و خون معمولا در داخل آن قرار می گیرد تا خطر نشت را کاهش دهد. این پدها در بسته بندی های ۷ و ۱۰ عددی روانه بازار می شوند تا بر اساس نیاز خود خریداری کنید که عکس نوار بهداشتی مخصوص شب را در زیر مشاهده می کنید.

نوار بهداشتی مخصوص شب تافته

نوار بهداشتی مخصوص شب پنبه ریز

پنبه ریز یکی دیگر از برندهای محبوب است که به ارائه نوار بهداشتی باکیفیت و راحت شهرت دارد. پدهای شبانه این برند دارای قدرت جذب خیلی خیلی زیاد و سریع بوده و به لایه رویی مشبک ویژه مجهز است. این طراحی هوشمندانه باعث شده تا در هنگام خواب از نشت خون جلوگیری شود. سایز بزرگ نوار بهداشتی مخصوص شب پنبه ریز باعث می شود خیال شما راحت باشد که در طول ۸ ساعت خواب شبانه، هیچ یک از لباس ها و ملحفه تان آلوده نخواهد شد.

نوار بهداشتی مخصوص شب پنبه ریز

نوار بهداشتی مخصوص شب مای لیدی

مای لیدی یکی دیگر از برندهای شناخته شده و کار درست در حوزه محصولات بهداشتی خصوصا نوار بهداشتی است. لایه رویی نوار بهداشتی مخصوص شب مای لیدی از نوع مشبک و به نرمی پنبه است تا مصرف کننده حس لطافت و خشکی بیشتری داشته باشد. همچنین، کانال های محافظ جلویی و عقبی نوار تعبیه شده تا از نشتی خون جلوگیری شود. قسمت میانی پد ضخیم تر است تا خون قاعدگی بیشتر در این ناحیه جذب شود و بیرون نریزد. علاوه بر این، این پدها به نوارهای آب گریز کناری مجهز هستند تا از نشت در محدوده کناره ها نیز جلوگیری شود. به طور کلی می توان گفت این نوار بهداشتی طراحی بسیار هوشمندانه ای دارد و خیال شما را از بابت یک خواب مطمئن در زمان قاعدگی راحت می کند.

نوار بهداشتی مخصوص شب مای لیدی

نوار بهداشتی مولپد مخصوص شب

نوار بهداشتی مخصوص شب مولپد برای جریان خون شدید و محافظت در شب طراحی شده است و حتی برای پوست های حساس نیز مناسب می باشد. از آنجایی که خطر ایجاد بثورات، عفونت، خارش و آلرژی در افراد دارای پوست حساس بیشتر است، این نوع محصول به خوبی از این عوارض جلوگیری می کند. پدهای نازک و فوق العاده راحت مولپد، حس راحتی و اطمینان خاطر شما را تضمین می کنند. اندازه این محصول خیلی بزرگ است و سه تا شده با بسته بندی تکی عرضه می شود. بافت مشبک و آرایش شش گوش این نوار بهداشتی برای سطحی همواره خشک و مطلوب تعبیه شده است.

نوار مولچد

قیمت نوار بهداشتی مخصوص شب

قیمت نوار بهداشتی مخصوص شب با توجه به نوع برند، جنس مواد، تعداد پدها در بسته بندی، قدرت جذب، مشبک بودن یا نبودن و … متغیر است. با توجه به این ویژگی ها، قیمت این محصول از ۱۷ هزار تومان تا حدود ۳۰ هزار تومان تعیین می شود.

سخن آخر

میزان خون قاعدگی در زنان متفاوت است. به همین دلیل برخی از خانم ها نسبت به دیگران از خونریزی بیشتری برخوردارند و هنگام خواب معمولا با نشت آن مواجه می شوند. برای راحتی بیشتر حین خواب و جلوگیری از نشت خون قاعدگی، توصیه می شود از نوار بهداشتی مخصوص شب استفاده کنید. این پدها دارای اندازه بزرگ تر، قدرت جذب بیشتر و مشبک هستند تا از بیرون زدن خون هنگام خواب پیشگیری کنند.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات در مورد نوار بهداشتی مخصوص شب پاسخ دهیم.


تفاوت نوار بهداشتی شب و روز چیست؟

تفاوت نوار بهداشتی شب و روز در اندازه و میزان جذب خون است. معمولا پدهای شبانه بزرگ تر از نوع روزانه هستند و اندازه آنها به حدود ۳۵ سانتی متر نیز می رسد. این در حالی است که پدهای روزانه حداکثر ۲۵ سانت هستند. قدرت جذب و نگهداری خون قاعدگی در پدهای شبانه نیز بیشتر از روزانه است.

مزیت نوار بهداشتی بالدار شبانه چیست؟

وجود بال در نوار بهداشتی باعث می شود تا پد به خوبی روی لباس زیر فیکس شود و امکان جابجایی و نشتی خون حین فعالیت وجود نداشته باشد.

نوار بهداشتی خارجی بهتر است یا ایرانی؟

نوار بهداشتی ایرانی از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب و خوب بوده و تفاوت چندانی با نوع خارجی خود ندارد. ضمن این که از قیمت بسیار پایین تری هم نسبت به نوار بهداشتی های خارجی برخوردارند.

نوار بهداشتی مشبک بهتر است یا ساده؟

در مورد نوار بهداشتی مخصوص شب بهتر است نوع مشبک آن را انتخاب و خریداری کنید. چرا که پدهای مشبک بدن را خشک نگه داشته و از بروز عفونت، بثورات و هر گونه آلرژی جلوگیری می کنند.

 

منابع

laurier

timesofindia.indiatimes

healthline