تست لوازم آرایشی با استفاده از حیوانات چیست و چه نتایجی دارد ؟

در روزهای اخیر، جنبش رالف را نجات دهید سر و صدا زیادی ایجاد کرده و عموم مردم را با مفهومی به نام تست حیوانی لوازم آرایش آشنا کرده است. اما مسئله اصلی اینجاست که آیا تست لوازم آرایشی با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی، عملی صحیح است یا خیر؟

در ادامه این مطلب قصد داریم به سوالاتی چون تست حیوانی محصولات آرایشی چیست و چه تاثیری در صنعت لوازم آرایش دارد، پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • جنبش رالف را نجات دهید چیست ؟
  • تست حیوانی محصولات آرایشی چیست ؟
  • معایب تست حیوانی لوازم آرایشی
  • مزایای تست حیوانی محصولات بهداشتی
  • لیست لوازم آرایش بدون تست حیوانی

 

لیست لوازم آرایش بدون تست حیوانی

جنبش رالف خرگوش آزمایشگاهی را نجات دهید

همانطور که اشاره کردیم در روزهای اخیر جنبشی به نام رالف را نجات دهید ( Save Ralph ) در شبکه های اجتماعی به راه افتاده که داستان زندگی یک خرگوش آزمایشگاهی سفید که برای تست لوازم آرایشی استفاده می شود را از زبان این خرگوش شرح می دهد.

در این ویدئو رالف که یک چشم خود را در اثر تست لوازم‌ آرایشی روی خرگوش از دست داده، برای بار دوم تحت آزمایش قرار می گیرد و در انتهای ویدئو علاوه بر از دست دادن بینایی هر دو چشمش، با زخمی روی بدنش به بیننده نشان داده می شود.

این ویدئوی تست لوازم آرایش روی خرگوش به سرعت در فضای مجای و در تمام جهان دیده شد. پخش شدن این ویدئو باعث شد تا شرایط برای بسیاری از کمپانی های تولید کننده لوازم آرایش که از تست وسایل آرایشی روی حیوانات استفاده می کردند، سخت شود؛ چراکه بسیاری از مردم به استفاده از محصولاتی که از تست حیوانی استفاده نمی کنند، تمایل پیدا کردند.

برای بررسی درست و غلط این جنبش لازم است تا بدانیم که تست حیوانی چیست و چه معایب و مزایایی دارد.

تست حیوانی لوازم آرایشی چیست؟

محصولات زیبایی به خصوص لوازم آرایشی که برای چشم به کار می روند مانند ریمل و خط چشم قبل از تولید انبوه و ورود به بازار، روی حیوانات آزمایشگاهی تست می شوند. تست لوازم آرایش روی حیوانات به این دلیل انجام می شود که از سلامت این محصولات و عدم ایجاد حساسیت در مصرف کننده اطمینان حاصل شود. تمامی شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی دارای آزمایشگاه های تخصصی برای تست محصولات تولید شده خود هستند.

مدت هاست که فعالان حقوق حیوانات در تلاشند تا از آزمایش وسایل آرایشی روی حیوانات جلوگیری کنند اما قدرت و نفوذ شرکت های بزرگ آرایشی مانع از موفقیت این افراد شده است. فعالان حقوق حیوانات تنها توانستند، انجام آزمایشات مربوط به “مواد سمی” روی حیوانات را در کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع کنند. با این حال، همچنان انواع آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات در آمریکا و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مانند انگلستان انجام می شود.

این افراد معتقدند که تست لوازم آرایشی روی حیوانات ، عملی غیرانسانی است و استفاده از جیوانات در لوازم آرایشی باعث آسیب رساندن به آن ها می شود.

تست حیوانی محصولات آرایشی چیست

برای درک عمیق این ماجرا باید بدانید که سالیانه در حدود 38 هزار حیوان در کشورهای اتحادیه اروپا برای تست آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. در این تست ها، محصولات جدید روی چشم، دهان، بینی و دستگاه گوارش حیوانات تست می شوند تا از سلامت این محصولات و آلرژی زا نبودن آن ها اطمینان حاصل شود.

طی این آزماشات حیواناتی مانند موش، خرگوش و خوکچه هندی در معرض مواد شیمایی قرار می گیرند؛ به این صورت که این حیوانات مجبور به خوردن یا بو کردن این مواد می شوند و حتی مواد شیمایی روی چشم آن ها تزریق می شود که سرانجام این آزمایش لوازم آرایش روی حیوانات چیزی جز مرگ برای آن ها نیست.

ناراحت کننده ترین بخش این آزمایشات، مدت زمان آن هاست. باید بدانید که هر آزمایش تست کردن لوازم آرایشی روی حیوانات بین 7 تا 14 روز زمان می برد. به این صورت که ابتدا حیوان در معرض ماده شیمایی قرار می گیرد. این مرحله می تواند یک باره به اتمام رسد یا اینکه مواد مذکور طی چند روز و به صورت مرحله به مرحله به بدن حیوان وارد شود. سپس باید به مدت حداقل یک هفته صبر کرد تا بتوان تاثیر این مواد روی بدن حیوان را مشاهده کرد. در صورتی که حیوان طی تست لوازم آرایشی دچار مشکل نشود برای تست بعدی مورد استفاده قرار می گیرد و این مرحله تا زمان مرگ او ادامه می یابد. البته باید بدانید که شمار زیادی از این حیوانات در آزمایش اول، جان خود را از دست می دهند.

انجام تست‌های حیوانی برای لوازم آرایشی در کشور چین ضروری است. این در حالی است که این آزمایشات در اتحادیه اروپا ممنوع هستند.

معایب تست حیوانی لوازم آرایشی

تا این جا با مرگ حیوانات که مهمترین مشکل آزمایش لوازم آرایشی روی خرگوش و دیگر حیوانات است، آشنا شده اید. مرگ دردناک حیوانات اصلی ترین عامل مخالفت بخشی از مردم جهان با این گونه آزمایشات است.

از نگاه مدافعین حقوق حیوانات، در گذشته شرکت های بزرگ مجبور به انجام تست آرایش روی خرگوش و حیوانات دیگر بودند اما در حال حاضر و با پیدا شدن روش های نوین آزمایشگاهی دیگر نیازی به سوءاستفاده از حیوانات و آزار رساندن به آن ها نیست.

این دسته از افراد معتقدند که بشر نباید باعث درد کشیدن و آسیب دیدن سایر حیوانات شود.

بهتر است بدانید که تست حیوانی به دلیل وجود مواد شیمایی در لوازم آرایشی و بهداشتی صورت می گیرد و به نظر می رسد که در صورت استفاده از مواد اولیه ارگانیک، نیاز به انجام این گونه تست ها تا حد قابل قبولی کاهش می یابد.

در سال های گذشته برخی از کمپانی ها اقدام به تولید محصولاتی کردند که از تست حیوانی در فرآیند ساخت آن ها استفاده نشده است. این شرکت ها از علامت تست حیوانی روی محصولات خود استفاده می کنند تا مصرف کننده متوجه این موضوع شود. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با علامت های روی لوازم آرایشی به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کنید.

تست حیوانی لوازم آرایشی

تصویر فوق، نماد تست حیوانی لوازم آرایش است. هرجا این علامت تست حیوانی روی لوازم آرایشی را دیدید، به این معناست که کمپانی تولیدکننده از خرگوش های تستر لوازم آرایشی و دیگر حیوانات برای تولید محصولات خود استفاده نکرده است.

مزایای تست حیوانی محصولات بهداشتی

آسیب رساندن تست های لوازم آرایشی بر حیوانات امری اثبات شده و کاملا درست است اما انجام این آزمایشات، مزایایی داشته که بشر را به ادامه آن ها ترغیب کرده است. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهیم شد.

همانطور که می دانید، در ترکیبات بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند شامپوها، لوازم آرایش، انواع کرم های دست و صورت و… از مواد اولیه شیمایی استفاده شده است. هر کدام از این مواد شیمایی می توانند باعث ایجاد مشکلاتی در پوست یا بدن مصرف کننده شوند. به همین دلیل هم باید قبل از تولید انبوه مورد آزمایش قرار بگیرند تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل کرد.

باید بدانید که استفاده از محصولات تست نشده می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت چشم به لوازم آرایش در بدن شما شود.

البته همانطور که قبلا اشاره کردیم، در صورت استفاده از محصولات ارگانیک، نیاز مردم به محصولات تست شده تا میزان زیادی کاهش می یابد.

لیست لوازم آرایش بدون تست حیوانی

مهم ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که آیا برند نوت تست حیوانی دارد؟ آیا محصولات اسنس روی حیوانات تست میشود و آیا گلدن رز تست حیوانی دارد؟ در بخش پایانی این مقاله تصمیم داریم تا شما را با برخی از کمپانی های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی که از تست حیوانی برای محصولات خود استفاده نمی کنند، آشنا کنیم. علامت های تست حیوانی روی محصولات این برندها به چشم می خورد (یعنی از تست حیوانی استفاده نمی کنند).

موارد مذکور تنها بخشی از کمپانی هایی هستند که از تست های حیوانی روی لوازم آرایشی و بهداشتی خود استفاده نمی کنند. اما بهتر است بدانید که بسیاری از برندهای معتبر و شناخته شده محصولات آرایشی در این فهرست قرار ندارند و به شدت در برابر توقف تست های حیوانی مقاومت می کنند.

کدام لوازم آرایشی تست حیوانی دارند؟

برخی از این کمپانی ها به شرح زیر هستند:

  • کمپانی اورئال L’oreal : این کمپانی یکی از مخالفان سرسخت جنبش رالف را نجات دهید است و همواره از حیوانات آزمایشگاهی برای تست محصولات خود بهره می گیرد.
  • Avon
  • Estée Lauder
  • MAC
  • Lancôme
  • Maybelline
  • NARS

همانطور که مشاهده می کنید، نام برترین شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی در این فهرست قرار گرفته است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما خواننده گرامی را با تست حیوانی لوازم آرایشی و بهداشتی و معایب و مزایای آن آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده در این بخش از وبلاگ میس و مستر مورد توجه شما قرار گرفته باشند.

در پایان از شما تقاضا می کنیم تا نظرات خود را در این خصوص از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره تست لوازم آرایشی با حیوانات


آیا محصولات کامان تست حیوانی دارد؟

شواهدی مبنی بر استفاده از حیوانات در تولید محصولات این برند وجود ندارد؛ اما با این وجود علامت های مخصوص حمایت از حیوانات هم روی محصولات کامان به چشم نمی خورد.

آیا بیوآکوا تست حیوانی دارد؟

خیر؛ هیچ گونه تست حیوانی روی محصولات این برند انجام نمی شود.

آیا برند مای تست حیوانی دارد؟

شواهدی مبنی بر استفاده از حیوانات در تولید محصولات این برند وجود ندارد؛ اما با این وجود علامت های مخصوص حمایت از حیوانات هم روی محصولات مای به چشم نمی خورد.

آیا برند کالیستا تست حیوانی دارد؟

شواهدی مبنی بر استفاده از حیوانات در تولید محصولات این برند وجود ندارد؛ اما با این وجود علامت های مخصوص حمایت از حیوانات هم روی محصولات کالیستا به چشم نمی خورد.

 

منبع

crueltyfree