دکو کرم چیست

اگر موهای تیره ای داشته و اهل تغییر و تنوع در رنگ موهایتان باشید، احتمالا برای شما هم پیش آمده که بر سر این دوراهی گیر کنید: دکو کرم بهتر است یا پودر دکلره؟ در واقع روشن کردن موها، تصمیم ساده ای نیست؛ به ویژه اگر بخواهید بیش از چند درجه موهایتان را بلوند و روشن کنید. نگرانی اصلی در این فرایند، آسیب احتمالی موهاست. از طرف دیگر اگر سفید و بی رنگ شدن موها به خوبی و با مواد باکیفیت انجام نشود، نتیجه نهایی دقیقا همان چیزی نخواهد شد که دنبال آن هستید. در این مقاله توضیح می دهیم دکو کرم چیست و چرا در برخی موارد نسبت به پودر دکلره گزینه بهتری برای ایجاد پایه رنگ موهاست. اگر شما هم قصد تغییر رنگ موهای خود را دارید، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله درباره دکو کرم چیست، همراه ما باشید.

رنگ مو دکو کرم چیست؟

برای پاسخ به سوال دکو کرم چیست، ساده ترین جواب این است که دکو کرم دقیقا مانند پودر دکلره عمل می کند. به این معنا که پیگمنت های رنگ را از مو جدا کرده و باعث بی رنگ شدن موها می شود. معمولا در این نوع محصولات، روغن های مفیدی مانند روغن جوجوبا یا آرگان به کار رفته و بنابراین موها را تقویت و آسیب کمتری به آن ها وارد می کند. اما از سوی دیگر، قدرت کمتری نسبت به پودر دکلره دارد و بنابراین مورد پسند بسیاری از آرایشگران نیست. پس چه باید کرد و مزایا و معایب دکو کرم چیست؟ برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، لازم است بدانید مزایا و معایب پودر دکلره و دکو کرم چیست و سپس با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. پس توصیه می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کرم دکلره بهتره یا پودر؟

انتخاب بین دکو کرم و پودر دکلره زمانی سخت می شود که شما به عنوان یک آرایشگر، باید خواسته های مشتری و رنگ طبیعی موی آن ها را با توجه به نتیجه احتمالی با رنگ موی دلخواهشان، در نظر بگیرید. گزینه های بسیاری از جمله تونرها، رنگ مو‌ها، عوامل رنگ ‌برنده، انواع کرم با حجم ‌ها و غلظت‌ های مختلف، دکو کرم و سفیدکننده‌ های پودری وجود دارند.

همچنین محصولات مراقبت بعد از رنگ موی بی ‌شماری برای رسیدن به رنگ موی دلخواه مشتری و محافظت از موها از ریشه تا انتها وجود دارد؛ فارغ از اینکه از چه ماده ای برای ایجاد پایه رنگ مو استفاده کرده اید. بنابراین تعجبی ندارد که مشتریان این همه نگرانی درباره رنگ و سلامت موهای خود داشته باشند. پس لازم است از همان ابتدای کار، بهترین تصمیم را برای مشتری خود بگیرید. فقط در این صورت است که مشتریان بیشتری جذب آرایشگاه شما خواهند شد.

دکو کرم چیست

مزایای دکلره چیست؟

اکسیداسیونی که در طول هایلایت استفاده می شود، ساقه موها را پرتر و ضخیم تر می کند. بنابراین اگر به عنوان آرایشگر با موهای نازک کار می کنید یا خودتان موهای نازکی دارید، چه دکلره و چه دکو کرم ها موها را حجیم تر می کنند. با این حال، مزایای بلیچینگ نسبت به دکو کرم چیست؟

  • می توانید تنها با یک بار استفاده از پودر دکلره به نتیجه خوبی برسید. لازم نیست این روش را بیش از یک بار تکرار کنید و در نتیجه به موها آسیب بیشتری وارد شود.
  • پودرهای سفید کننده معمولا تا 9 درجه موها را روشن تر می کنند.
  • اگر مشتری شما قبلا موهای رنگ شده داشته، بهتر است از پودر دکلره استفاده کنید.

معایب دکلره چیست؟

به همان اندازه که پودر دکلره مو قوی ترین ماده رنگ برنده موهاست، جنبه های منفی و معایبی هم دارد که بعضا به قیمت به خطر افتادن سلامت موهای شما تمام می شود.

  • در صورت امکان، نباید برای موهای خیلی خشک، شکننده و غیر قابل ارتجاع از پودر دکلره استفاده کنید. این مورد برای موهایی هم که مستعد شکستگی یا موخوره هستند، صدق می کند؛ چرا که دکلره به راحتی می تواند این مشکلات را تشدید کند.
  • اگر عادت به آرایش موها با انواع و اقسام ابزارهایی مانند اتو مو یا مواد شیمیایی دارید، پودر دکلره ممکن است برای موهای شخص شما بیش از حد تهاجمی باشد. البته اتو مو تنها دشمن موهای دکلره شده نیست. موهای دکلره شده در شرایط نامساعد آب و هوایی هم آسیب پذیرتر هستند و باید با احتیاط بیشتری از آن در برابر آفتاب و باد شدید محافظت کنید.
  • اکثر متخصصان آرایش مو توصیه می کنند بیش از یک بار از مواد دکلره استفاده نکنید. بنابراین، اگر می‌ خواهید مکررا رنگ موهای خود را تغییر دهید، بهتر است از دکو کرم استفاده کنید.

به یاد داشته باشید موهایی که دکلره می شوند، به مراقبت منظم نیاز دارند. برای اینکه موهای خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید، حتما از نرم کننده های قوی قبل از شستشو، محافظ حرارتی مو برای سشوار کشیدن (مقاله محافظت از مو در برابر حرارت را بخوانید) و سرم یا اسپری های نرم کننده به طور روزانه استفاده کنید. در ادامه می خوانید که مزایا و معایب دکو کرم چیست.

مزایای رنگ دکو کرم مو چیست؟

مهم ترین مزیت دکو کرم چیست؟ اینکه کرم های روشن کننده یا دکو کرم ها، برخلاف پودرهای دکلره، به دلیل قوام کرمی و مغذی خود برای موها ملایم تر عمل می کنند. در نتیجه بعد از رنگ کردن موها، خبری از وز شدن و تخریب بافت مو نخواهد بود.

  • دکو کرم ها ترکیبات مغذی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن آرگان دارند. بنابراین، این محصولات نسبت به پوست سر شما ملایم تر هستند و حتی موها را تقویت و محکم تر می کنند. کسانی که خارش و پوست سر حساسی دارند، ممکن است با دکو کرم تجربه بهتری از رنگ کردن موهای خود داشته باشند.
  • همزمان با استفاده از دکو کرم، از نرم کننده هم استفاده می شود؛ بنابراین در این روش موها نسبت به دکلره نرم تر خواهند بود.
  • قاعده کلی این است که دکو کرم ها تا 6 یا 7 درجه موها را روشن تر می کنند؛ که آن ها را نسبت به بسیاری دیگر از محصولات روشن کننده رنگ مو، گزینه بهتری می سازد. البته قدرت روشن کنندگی دکو کرم، به ضخامت موهای هر فرد بستگی دارد.

دکو کرم یا پودر دکلره

معایب دکو کرم چیست؟

یکی از اصلی ترین معایب استفاده از دکو کرم ها این است که با این محصولات، نمی ‌توانید رنگ ‌های «گرم» را از بین ببرید و بعد از آن رنگ موهای «سرد» را امتحان کنید. در نتیجه دکو کرم ها برای کسانی که به طور طبیعی موهای بلوند و روشنی دارند، مناسب تر است. علاوه بر این به یاد داشته باشید بهتر است دکو کرم ها صرفا برای موهای طبیعی که قبلا رنگ نشده اند، استفاده شوند؛ زیرا این محصولات روی موهایی که رنگ دارند، به خوبی کار نمی کند و استفاده از دکوکرم روی موی رنگ شده توصیه نمی شود.

با این مزایا و معایب بهتر می توانید تصمیم بگیرید که پودر دکلره بهتره یا کرم دکلره.

نحوه استفاده از دکو کرم چیست؟

اگر انتخاب شما برای ایجاد پایه رنگ مو دکو کرم بود، باید طرز استفاده از آن را بلد باشید. در این بخش قدم به قدم می آموزید چطور باید از دکو کرم برای رنگ بری موهای خود استفاده کنید.

مواد و وسایل مورد نیاز برای استفاده از دکو کرم چیست؟

  • دکو کرم
  • اکسیدان (اگر می خواهید موهای خود را 4 تا 6 درجه روشن کنید، از اکسیدان 10 یا 20 درصد و اگر می خواهید بیش از 8 درجه موهایتان روشن شود، از اکسیدان 30 تا 40 درصد استفاده کنید)
  • دستکش و تایمر
  • کاسه و براش رنگ مو
  • شانه و کلیپس
  • کلاه حمام یا حوله

قبل از اینکه بیاموزید نحوه کار با دکو کرم چیست، باید تست حساسیت را انجام دهید. این تست، باید 48 ساعت قبل از رنگ کردن موها انجام شود و فرقی نمی کند از دکو کرم یا پودر دکلره استفاده می کنید.

  1. ناحیه 1 اینچی (تقریبا 2 تا 3 سانتی متری) را در قسمت داخلی آرنج یا پشت گوش خود بشویید و با پنبه خشک کنید.
  2. مقدار کمی از قسمت های مساوی اکسیدان و رنگ موی مورد نظر خود را مخلوط کنید.
  3. مخلوط را با استفاده از یک اپلیکاتور با نوک پنبه در ناحیه شسته شده بمالید.
  4. صبر کنید خشک شود. به مدت 48 ساعت این ناحیه را بدون پوشش و در معرض هوای آزاد بگذارید.
  5. بعد از 48 ساعت ناحیه مورد آزمایش را بررسی کنید. اگر هیچ واکنشی رخ نداد، می توانید موهای خود را رنگ کنید.

دکوکرم

روش استفاده از کرم دکلره چیست؟

ابتدا باید در کاسه ای غیر فلزی، دکو کرم را با نسبت برابر یک به یک با اکسیدان مخلوط کنید. برای ترکیب شدن این دو ماده، از براش استفاده کنید و خوب هم بزنید. توجه داشته باشید که بعد از ترکیب دکو کرم و اکسیدان، حداکثر تا 30 دقیقه بعد باید روی موها استفاده کنید؛ چرا که بعد از این مدت زمان دکو کرم دیگر خاصیت رنگ بری نخواهد داشت. علاوه بر این دکو کرم حداکثر باید 60 دقیقه روی موها استفاده شود.

طرز استفاده از ترکیب اکسیدان و دکو کرم چیست؟ ترکیب را با شانه مخصوص، روی موهای خشک بمالید. سپس هر 10 دقیقه یک بار موها را بررسی کنید تا به روشنی موردنظرتان برسد. همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، دکو کرم حداکثر تا 60 دقیقه باید روی موها باشد. بنابراین برای رسیدن به حداکثر میزان رنگ بری، می توانید فقط تا یک ساعت صبر کنید. بعد از آن باید موهای خود را خوب با شامپو و نرم کننده بشویید.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم دکو کرم چیست و چه معایب و مزایایی نسبت به پودرهای دکلره دارد. اما مقایسه کرم های روشن کننده با پودرهای دکلره از این هم پیچیده تر است و صرفا نمی توان با این معایب و مزایا تصمیم گیری کرد. در واقع بسیاری از پودرهای دکلره یا بلیچینگ امروزی حاوی ترکیبات ضد شکستگی هستند که خاصیت ارتجاعی مو را خراب نکرده و از داخل ساقه مو از آن محافظت می کنند. از طرف دیگر، برخی از کرم ‌های روشن‌کننده یا دکو کرم ها بسته به ترکیباتی که دارند، ظرفیت رنگ ‌زدایی قوی ‌تری دارند. بنابراین باید با احتیاط از آن ها استفاده کرد؛ زیرا حتی دکو کرم ها هم می توانند به مو آسیب برسانند. علاوه بر این ضخامت موهای هر فرد هم تاثیر زیادی بر انتخاب درست محصولات رنگ بر مو دارد. در نتیجه توصیه می کنیم قبل از هر کاری، با یک متخصص و رنگ کار حرفه ای و باتجربه مو مشورت کنید و دقیقا پاسخ این سوال را بپرسید که تاثیر دکو کرم چیه و مزیت های دکو کرم برای موهای شخص شما چیست.

منابع

amr

glamot

zotosprofessional