همه ما عاشق ناخن های زیبا هستیم، اما مواد موجود در لاک ناخن می تواند به سلامت ناخن ها آسیب برساند. خوشبختانه، راهی وجود دارد که افراد، صاحبان سالن ها و تکنسین های ناخن می توانند به مشتریان خود برای دستیابی به ناخن های زیبا و سالم کمک کنند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توان از روغن آرگان برای ناخن هایی سالم و درخشان استفاده کرد. روغن آرگان هم می تواند آسیب های ناشی از مواد شیمیایی خشن مثل لاک و لاک پاک کن را برطرف کند و هم به جبران آسیب هایی که قبلاً ایجاد شده است کمک کند.

آشنایی با آناتومی ناخن

ناخن از سه قسمت مختلف تشکیل شده است:

  1. بستر ناخن: این قسمتی است که به دلیل گردش خون در ناخن شما به رنگ صورتی روشن است.
  2. ریشه ناخن: هلال روشن در پایه ناخن شما ریشه ناخن است که از عفونت محافظت می کند.
  3. کوتیکول: کوتیکول چین پوست اطراف ناخن شما بوده و از سلول های مرده پوست تشکیل شده است. کوتیکول شما وظیفه دارد از قسمت زنده ناخن شما محافظت کند.

 

چه چیزی به کوتیکول آسیب می رساند؟

کوتیکول های شما بیشتر از کم آبی ناشی از سرما، آفتاب، شستشوی دست با آب داغ یا مواد شوینده تهاجمی رنج می برند. این باعث می شود که کوتیکول ها روغن طبیعی خود را از دست بدهند. در نتیجه کوتیکول های شما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. آنها سخت می شوند، به راحتی شکافته می شوند و لبه های آنها ترک خورده می شود که به راحتی می توانند ملتهب شوند.

وضعیت کوتیکول ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • کوتیکول سالم که الاستیک و جدا از ناخن است
  • کوتیکول خشک (نشکیل شده از ذرات پوست مرده)
  • کوتیکول گیر کرده (بر روی ناخن گیر می کند، رشد ناخن را مهار می کند، باعث برجستگی می شود)

روغن آرگان برای ناخن

چگونه ناخن آسیب می بیند؟

از آنجایی که کوتیکول های خشک روی ناخن رشد می کنند، با رشد ناخن، کوتیکول را با خود می کشد. کوتیکول واقعا نمی تواند همراه با ناخن رشد کند و بنابراین بیش از حد کشیده شده و شروع به ترک خوردن می کند. به دلیل کشش روی قسمت نرم و زنده ناخن، تغییر شکل هایی روی ناخن ایجاد می شود. این می تواند باعث تغییر شکل کل ناخن شود.

به راحتی می توان فهمید که چرا مراقبت از کوتیکول مهمترین بخش درمان ناخن است. آبرسانی صحیح به کوتیکول ها “کلید” داشتن ناخن های زیبا، قوی و سالم است. ناخن ها توسط کوتیکول ها محافظت می شوند. وقتی کوتیکول ها کم آب می شوند، خشک می شوند و ترک می خورند. این باعث می شود بقیه ناخن شما در معرض التهاب قرار گیرد.

روغن آرگان چه تاثیری برای ناخن ها دارد؟

روغن آرگان به دلیل تراکم مواد مغذی بالا، ناخن ها را هیدراته، ترمیم، محافظت و تغذیه می کند. با استفاده از روغن آرگان کوتیکول ها به شدت هیدراته می شوند. شکافتن، شکستن و پاره شدن ناخن ها در نهایت با قوی تر و سفت شدن ناخن ها کاهش می یابد.

علاوه بر این، روغن آرگان خاصیت ضد قارچی نیز دارد که می تواند از مشکلات آزاردهنده ناخن ها جلوگیری کند. بنابراین اگر می خواهید به صورت صفر تا صد از ناخن های خود مراقبت کنید، این روغن یک محصول عالی است.

روغن ارگان برای ناخن خوبه؟

اگر ناخن های شما بر اثر مصرف بیش از اندازه لاک، یا عدم نوشیدن آب به میزان کافی خشک و شکننده شده است، چاره کار شما استفاده از یک محصول آبرسان و درخشان کننده ناخن، یعنی روغن آرگان است.

روغن آرگان حاوی چندین ترکیب است که برای سلامت ناخن‌ها ضروری است.

استفاده منظم به موارد زیر کمک می کند:

مرطوب کردن ناخن ها

ماده اصلی روغن که وظیفه مرطوب کردن ناخن ها را بر عهده دارد ویتامین E است. یک آنتی اکسیدان، ویتامین E همچنین به جوان سازی سلول های سازنده ناخن کمک می کند. این باعث می شود ناخن ها مرطوب و سالم باشند که در پیشگیری از بیماری های مربوط به آن ها عالی است.

تقویت ناخن

ویتامین E و چندین ترکیب دیگر موجود در این روغن برای تقویت ناخن ها بسیار مفید است. این کار با حالت دادن به کوتیکول‌ ها و جلوگیری از ترک خوردن میسر می شود. آنها همچنین از تشکیل پوست قرمز در اطراف کوتیکول جلوگیری می کنند.

بازسازی و ترمیم ناخن ها

همان ترکیباتی که به حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند، در بازسازی آن ها نیز تاثیرگذار است. روغن آرگان منجر به تعمیر نواحی آسیب دیده ناخن می شود و به آنها کمک می کند تا به حالت طبیعی خود برگردند.

بازسازی و ترمیم ناخن ها

سالم نگه داشتن ناخن ها

از آنجایی که روغن آرگان ناخن ها را سالم و تغذیه می کند، همیشه سالم و شاداب به نظر می رسند. ناخن ها درخشان و صاف خواهند بود زیرا مواد مغذی روغن آرگان سلول ها را جوان و تغذیه می کند.

مزایای مرطوب کنندگی ویتامین E همچنین ممکن است با جلوگیری از ترک خوردگی کوتیکول ها و خشکی پوست اطراف بستر ناخن، از سلامت ناخن ها نیز حمایت کند.

روغن ارگان برای ناخن خوبه؟

در پاسخ به این که ایا روغن ارگان برای ناخن خوب است باید بگوییم: آرگان یک روغن گیاهی خالص، طبیعی و غنی از مواد مغذی است که هزاران سال است که توسط قبیله آمازیغ در مراکش استفاده می شود. روغن آرگان که از هسته درخت آرگان استخراج می شود، برای مصارف آشپزی، دارویی و آرایشی استفاده می شود.

در صنعت زیبایی، روغن آرگان به دلیل فواید زیادی که برای مو، پوست و ناخن دارد مورد احترام است. سالن های ناخن می توانند از روغن آرگان برای التیام آسیب به ناخن و همچنین کوتیکول اطراف ناخن استفاده کنند.

روغن ارگان برای ناخن خوبه؟

روغن آرگان دارای خواص مرطوب کنندگی، انرژی زا و ضد التهابی بسیاری می باشد که برای سلامت انسان حیاتی است. هنگامی که روی ناخن ها استفاده می شود، ویتامین های موجود در روغن آرگان جذب بدن می شود تا درخشندگی کاملا طبیعی و سالمی ایجاد کند.

برخی از مواد مغذی موجود در روغن آرگان عبارتند از:

  • ویتامین E
  • اسید چرب امگا 6
  • اسید چرب لینولئیک
  • آنتی اکسیدان ها
  • CoQ10

به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید چگونه این ویتامین ها و مواد مغذی باعث بهبود سلامت ناخن ها و ظاهر لاک ناخن می شوند.

خواص روغن آرگان برای ناخن

فواید روغن آرگان برای ناخن بسیار زیاد است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

روغن آرگان را می توان قبل از جلا دادن ناخن استفاده کرد

مالیدن چند قطره روغن آرگان به ناخن، آن ها را مرطوب می کند و شروع به التیام بخش های ضعیف یا آسیب دیده روی ناخن می کند. پس از جذب روغن، ناخن ها بسیار صاف تر می شوند که استفاده از لاک ناخن را آسان تر می کند. استفاده از این روغن در ترکیب با لاک نیز بعد از زدن لاک باعث زیباتر جلوه دادن آن می شود.

استفاده از روغن آرگان می تواند آسیب های ناشی از پاک کننده لاک ناخن را نیز التیام بخشد. پاک کننده لاک ناخن با مواد شیمیایی خشن ساخته شده است که ناخن ها و پوست اطراف آن را خشک می کند. استفاده از روغن آرگان بعد از پاک کننده لاک می تواند ناخن ها را دوباره مرطوب کرده و از آسیب ماندگار جلوگیری کند.

با التیام بخشیدن به ناخن ها بعد از پاک کردن لاک می توانید از ضعیف شدن و شکستن ناخن ها جلوگیری کنید. لاک ناخن ماندگاری بیشتری خواهد داشت و مشتریان شما از مانیکور خود راضی تر خواهند بود.

ترمیم کوتیکول ها

روغن آرگان می تواند کوتیکول های اطراف ناخن را درمان کند

زیبایی پوستی که اطراف ناخن ها را احاطه کرده است می تواند کیفیت مانیکور را به شدت بهبود بخشد. از روغن آرگان می ‌توان برای تسریع بهبودی ناخن ‌ها و مرطوب ‌کردن کوتیکول ‌ها استفاده کرد تا انگشتان ظاهر خشکی نداشته باشند.

روغن آرگان حاوی ویتامین E است که نوعی آنتی اکسیدان قوی بوده و از ناخن در برابر عوامل زیست محیطی محافظت می کند. همچنین در درمان آسیب هایی که به ناخن وارد شده نیز موثر واقع می شود.

نکات مصرف روغن ارگان برای رشد ناخن

اگر ناخن‌ هایتان ضعیف یا شکننده هستند، می ‌توانید از روغن ارگان برای ناخن هایی قوی تر و مستحکم تر استفاده کنید. فقط مقدار مساوی روغن آرگان و آب لیمو را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. سپس ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید.

دلایل مختلفی برای کاهش برجستگی ناخن وجود دارد، اما پیری شایع ترین آنها است. اگر می خواهید از روغن آرگان استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید که به بهبود استحکام و وضعیت ناخن های شما نیز کمک زیادی می کند.

مقایسه روغن آرگان و جوجوبا

روغن آرگان بسیار مرطوب ‌کننده‌ تر از روغن جوجوبا است، بنابراین اگر واقعاً به دنبال مرطوب کردن کوتیکول ‌های خشک، زبر یا ناخن ‌های آسیب ‌دیده هستید، قبل از استفاده از روغن جوجوبا، روغن آرگان را انتخاب و مصرف کنید.

لاک ناخن حاوی روغن آرگان

بله، در واقع لاکی حاوی روغن آرگان وجود دارد که می توانید به طور مرتب برای داشتن ناخن های قوی تر از آن استفاده کنید. این لاک حاوی روغن آرگان و همچنین کراتین است که به قوی تر و سالم تر شدن ناخن های شما کمک می کند.

لاک ناخن حاوی روغن آرگان

طرز استفاده روغن آرگان برای ناخن

استفاده از روغن آرگان بسیار ساده است. شما فقط کمی به این محصول نیاز دارید و چیزی به نام استفاده بیش از حد وجود ندارد. وقتی روغن آرگان را به ناخن ها می زنید، می توانید از قطره چکان یا بطری خالی لاک ناخن و برس استفاده کنید. این ترتیب را رعایت کنید:

  • لاک ناخن قدیمی را پاک کنید.
  • ناخن ها را کوتاه کنید و سوهان بکشید.
  • روغن آرگان را با قطره چکان یا برس بمالید (حدود سه قطره در هر ناخن).
  • روغن را روی ناخن ها و کوتیکول ها ماساژ دهید.
  • روغن اضافی را به مناطق خشک مخصوصاً اطراف نیز اضافه کنید.
  • کار ماساژ اطراف ناخن را ادامه دهید.
  • روغن باقی مانده را روی ناخن ها و کوتیکول ها نیز ماساژ دهید.
  • بعد از اینکه روغن جذب ناخن ها شد، لاک بزنید.

به مشتریانی که ناخن‌ های خشک و شکننده دارند، ممکن است قبل از مصرف لاک ناخن، درمان شدیدتری با روغن آرگان داده شود. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که این درمان را به عنوان یک سرویس اضافی در سالن خود ارائه دهید.

جهت مصرف روغن آرگان برای ناخن های خیلی خشک، موارد زیر را انجام دهید:

  • لاک قدیمی را پاک کنید.
  • مقدار مساوی روغن آرگان و آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • اجازه دهید مشتری ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در محلول قرار دهد.
  • روغن آرگان را روی ناخن ها و کوتیکول ها ماساژ دهید.
  • روغن آرگان اضافی را ماساژ دهید.
  • لاک ناخن بزنید.

این مراحل ساده تجربه مشتریان شما را بهبود می بخشد و به کسب و کار شما کمک می کند.

طرز استفاده روغن آرگان برای ناخن

چگونه روغن آرگان می تواند به کسب و کار ناخن کارها کمک کند؟

استفاده از روغن آرگان در ترکیب با لاک می تواند به متمایز کردن سالن شما از رقبا کمک کند. مشتریان احساس بهتری از مراجعه به شما خواهند داشت؛ زیرا شما تجربه ای طبیعی و جامع تری به آنها می دهید. ناخن‌ های سالم، ناخن‌ های زیبایی هستند و شما می ‌توانید این مفهوم را با ارائه درمان با روغن آرگان به هر مشتری توضیح دهید. مشتریان دوست دارند بشنوند که چگونه روغن آرگان ناخن هایشان را تغذیه و التیام می بخشد و در عین حال ناخن هایشان را زیبا می کند.

استفاده از روغن آرگان یک سرویس بسیار ساده، کم هزینه و بدون ریسک است که می توان آن را به هر آرایشگاهی اضافه کرد. استفاده از روغن آسان است و فقط باید کمی از آن استفاده کنید. در حین صحبت با مشتریان خود در مورد روغن آرگان، همچنین می توانید به آنها اطلاع دهید که روغن آرگان چگونه به زیبایی بیشتر دست های آنها کمک می کند.

نحوه مصرف روغن آرگان بسیار ساده است. ابتدا باید لاک قبلی را از روی ناخن پاک کنید و روغن را با قطره چکان روی ناخن ها بریزید. سپس شروع به ماساژ دادن کرده و چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود. در نهایت می توانید روی ناخن را لاک بزنید و با این کار ناخن های شما درخشان تر و شاداب تر از همیشه خواهد بود.

ناخنکار

سخن آخر

روغن آرگان مراکشی برای مرطوب نگه داشتن ناخن ها و کوتیکول ها و قوی تر کردن آن ها عالی است. روغن آرگان سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی و یک مرطوب کننده عالی محسوب می شود. با مصرف روغن آرگان می توان سلامت بستر و کوتیکول ناخن ها را تضمین کرد. همچنین در سالن های زیبایی می توان از این روغن مفید برای بهبود وضعیت ناخن های مراجعه کنندگان استفاده کرد. در این مطلب به بررسی خواص و نحوه مصرف روغن آرگان پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

سوالات متداول


فواید روغن آرگان برای کوتیکول ناخن چیست؟

از آنجایی که وظیفه کوتیکول محافظت از ناخن و بهبود رشد آن است، با مصرف روغن آرگان روی کوتیکول می توان از شکستن و خشک شدن آن ها جلوگیری کرد و منجر به تقویت هر چه بیشتر ناخن ها شد.

قیمت روغن آرگان چقدر است؟

قیمت روغن آرگان با توجه به خلوص و حجم آن متغیر است. اما به طور کلی یک شیشه کوچک از روغن آرگان اصل حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

آیا روغن آرگان برای پوست مفید است؟

خواص روغن آرگان برای پوست، مو و ناخن به اثبات رسیده است. از این محصول برای جوانسازی، رطوبت رسانی و درخشندگی هر چه بیشتر پوست نیز می توان استفاده کرد.

 

منابع

the-socialites-closet

arganwholesale