خواص کاندوم انتی باکتریال

کاندوم انتی باکتریال چیست؟ در بازار کاندوم‌های زیادی با انواع خواص مختلف وجود دارد که یکی از بهترین انواع آن کاندوم انتی باکتریال است. اگر پس از حین رابطه جنسی و استفاده از کاندوم احساس خارش و یا سوزش دارید، این مقاله مناسب شماست. مطالعه خواص کاندوم انتی باکتریال به شما در انتخاب یک روش مناسب برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • خواص کاندوم انتی باکتریال
  • بهترین برندهای کاندوم انتی باکتریال
  • نکات مهم در رابطه با کاندوم‌های مردانه

خواص کاندوم انتی باکتریال

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها با آن مواجه‌اند، احساس خارش و سوزش پس از رابطه جنسی است.  این احساس خارش به چند دلیل رخ می‌دهد که در ادامه به بررسی آنها پزداخته خواهد شد اما مهم ترین نکته، خواص کاندوم انتی باکتریال در جلوگیری از خارش است. کاندوم آنتی باکتریال به افرادی که دارای روابط جنسی پرخطر هستند، بسیار توصیه می‌شود. در این محصول مواد ضدعفونی کننده وجود دارد که نواحی جنسی را عاری از هر گونه قارچ و باکتری غیر مفید می‌کند.

کاندوم انتی باکتریال، تمام مجاری جنسی را تمیز کرده و  بخش زیادی از عفونت‌های ناحیه تناسلی را از بین می‌برد

از خواص اصلی کاندوم انتی باکتریال: پاره نشدن

از جمله مشکلاتی که بسیاری از افرادی که از کاندوم استفاده می کنند با آن مواجه اند، احتمال پاره شدن کاندوم است. پاره شدن کاندوم دلایل متفاوتی دارد اما یکی از مهم‌ترین دلایل پاره شدن کاندوم، افزایش اصطکاک در هنگام خشک بودن واژن و یا در حین انزال پس از ورود آب منی به کاندوم است. از خواص کاندوم انتی باکتریال، پاره نشدن آن است. جنس مواد سازنده کاندوم از الیاف طبیعی و نوعی پلاستیک مصنوعی ضدحساسیت است که مقاومت بسیار زیادی در برابر پاره شدن دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کاندوم ضد حساسیت به مقاله معرفی بهترین نوع کاندوم ضد حساسیت مراجعه فرمایید

خواص کاندوم انتی باکتریال

کاندوم انتی باکتریال و خواص ضد قارچی

کاندوم ضد قارچ یکی از انواع کاندوم‌های آنتی باکتریال است. این کاندوم آغشته به مواد ضدعفونی کننده است و باعث می‌شود باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در ناحیه تناسلی رشد نکنند و امکان ابتلا به بیماری کمتر شود. ضمن آنکه افرادی که نسبت به سلامتی طرف مقابل دارای نگرانی و عدم اطمینان کافی هستند نیز می توانند از انواع کاندوم‌های ضد قارچ و آنتی باکتریال استفاده کنند و از خواص آن بهره گیرند. بسیاری از کاندوم‌های ضد قارچ و انتی باکتریال دارای مواد تاخیری برای افزایش مدت زمان انزال هستند. برخلاف کاندوم‌های معمولی، کاندوم‌های آنتی باکتریال دارای موادگیاهی هستند و در ساختارشان از لاتکس استفاده نشده است. نبود لاتکس در کاندوم باعث می‌شود تا افرادی که به این ماده حساسیت دارند و بر اثر استفاده از آن دچار التهاب می‌شوند، بدون ترس از این کاندوم استفاده کنند.

تاریخچه کاندوم انتی باکتریال

ابتدا کاندوم صرفا برای جلوگیری از بیماری جنسی و بارداری تولید می‌شد، با گذر زمان محققان تصمیم گرفتند به کاندوم موارد دیگری اضافه کنند تا باعث حل شدن مشکلات دیگری نیز بشوند. در مرحله اول از ژل‌های روان کننده در کاندوم‌ها استفاده کردند. این کار دو مزیت داشت.

در مرحله اول باعث افزایش میل جنسی و کیفیت رابطه جنسی شد و در مرحله دوم مانع از پاره شدن کاندوم شد. در واقع ماده روان کننده از خشکی بیش از حد کاندوم جلوگیری کرد و این موضوع باعث روان شدن کاندوم و در نهایت جلوگیری از پاره شدن آن در حین رابطه جنسی شد.

پس از مدتی محققان تصمیم گرفتند خواص انتی باکتریال به کاندوم اضافه کنند. در این راستا ابتدا کاندوم را با نوعی ژل پر کردند. این ژل در جمعیت کوچک مورد آزمایش نتایج مطلوبی در از بین بردن ویروسHPV داشت اما در جمعیت بزرگ نتایج خوبی نداشت. در ادامه با تحقیقات بیشتر از نوعی نانو ژل برای ایجاد خواص آنتی باکتریال استفاده شد که پاسخ‌دهی بسیار مناسب و بالایی داشت.

در صورتی که شریک جنسی شما ترشحات دارای باکتری داشته باشد، استفاده از کاندوم آنتی باکتریال، جلوی رشد و انتقال بیماری به شما را خواهد گرفت

پیش از استفاده از این نوع کاندوم، خانم‌هایی که به سلامت جنسی خود علاقمند بوده اند، پس از رابطه اقدام به شست و شوی بدن خود با صابون و انواع ژل‌های شست و شو می‌کرده‌اند. ژل‌های شست و شو برای واژن مناسب هستند و باعث ایجاد مشکل نمی‌شوند، در حالیکه استفاده از صابون به دلیل Ph نامناسب، باعث حساس شدن واژن و همینطور از بین بردن باکتری‌های مفید بدن می‌شود.  بنابراین بهتر است با توجه به خواص کاندوم انتی باکتریال، یا از این نوع کاندوم استفاده کنید، یا برای بهبود شرایط از ژل‌های شست و شوی مناسب با شرایط خود استفاده کنید.

بهداشت جنسی

کاندوم انتی باکتریال و نقش در حساسیت

حساسیت به لاتکس در بسیاری از افراد باعث ایجاد مشکلاتی شده است. در ادامه به این مبحث پرداخته خواهد شد.

اگر پس از رابطه جنسی که با کاندوم انجام شده، در ناحیه تناسلی، احساس خارش، قرمزی، برآمگی، التهاب، کهیر و یا جوش‌های پوستی داشتید احتمالا به لاتکس موجود در کاندوم حساسیت دارید. حساسیت شدید می‌تواند باعث ایجاد شوک آنافیلاکسی شود بنابراین نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهید.

دلیل ایجاد حساسیت به لاتکس چیست؟

استفاده از لاتکس طبیعی به دلیل داشتن پروتئین باعث ایجاد حساسیت می‌شود.  در واقع بدن این پروتئین‌ها را به عنوان آنتی زن شناسایی کرده و باعث ایجاد واکنش در برابر آن می‌شود. تحقیقات نشان میدهد40تا60 درصد از افراد به لاتکس حساسیت دارند و از این میزان، 30 تا40 درصد از افراد، حساسیت بسیار زیادی نسبت به برخی غذاها دارند.

مصرف برخی غذاها حساسیت نسبت به لاتکس را نیز افزایش می‌دهند

این غذاها شامل: آووکادو، موز، کیوی، شاه بلوط انواع توت، گوجه فرنگی و مواد حساسیت‌زای دیگر است. این حساسیت صرفا برای کاندوم‌های لاتکسی نیست و امکان دارد افراد به برخی دیگر از کاندوم‌ها نیز حساسیت نشان دهند. در اینجاست که خواص کاندوم انتی باکتریال به کمک می‌آید، کاندوم آنتی باکتریال به دلیل خواص ضد قارچی مزایای زیادی دارد. این کاندوم نوعی لاتکس مرغوب و مخصوص دارد که در کمتر از 1 درصد از افراد ایجاد حساسیت می‌کند.

راهکارهای مقابله با حساسیت به کاندوم چیست؟

برای مقابله با حساسیت‌های به دلیل کاندوم، می‌توان از انواع کاندوم‌های غیر لاتکسی استفاده کرد. برای مثال کاندوم‌های ساخته شده با پلی اورتان ایکی از انتخاب‌های مناسب است. کاندوم‌های پلی اورتان نیز از خواص کاندئم انتی باکتریال برخوردار هستند و در برخی از انواع انها، از مواد انتی باکتریال استفده می‌شود. این دسته از کاندوم‌ها دارای لوبریکانت نیز هستند که باعث عملکرد بهتر در حین رابطه می‌شود. دلیل این امر خشکی بالاتر نسبت به نوع کاندون لاتکسی است. کاندوم پلی اورتان از کشسانی کمتری برخوردار است به همین دلیل امکان پارگی آنها، بیشتر است

حواص کاندوم انتی باکتریال

کاندوم‌های پلی ایزوپرون نیز دسته دیگری از کاندوم‌های غیرلاتکسی هستند که علاوه بر خاصیت کشسانی، قابلیت انتقال گرمای بسیار بالایی دارند و این موضوع باعث افزایش حس جنسی در طی رابطه می‌شود. این کاندوم‌ها خواص آنتی باکتریال ندارند نکته بعد در مورد این دسته از کاندوم‌ها،تک جنسیتی بودن آنها است. سایر کاندوم‌ها هم به صورت مردانه و هم به صورت زنانه تولید می‌شوند، اما کاندوم‌های پلی ایزوپرون، صرفا از نوع مردانه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاندوم زنانه و طرز استفاده از آن، کلیک کنید

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نکات و خواص کاندوم انتی باکتریال پرداختیم. این کاندوم‌ها مزایای بسیار زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای آن از بین بردن قارچها و باکتریهای موجود در ناحیه تناسلی است. این عملکرد باعث می‌شود تا نیاز به دکتر و حتی درمان‌های دارویی در بسیاری از موارد از بین برود و فرد با استفاده از این کاندوم‌ها در مقابل بیماری‌ها مقاوم باشد. همچنین این کاندوم تا حد زیادی از حساسیت‌های همیشگی بسیاری از افراد نسبت به لاتکس و کاندوم جلوگیری می‌کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. از شما درخواست می‌کنیم نظرات و تجربیات خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید

 

منابع

theconversation

newsroom.unsw