انواع کاندوم ضد حساسیت

اگر خارش مکرر و بدون علت مشخصی را پس از رابطه جنسی و استفاده از یکی از انواع کاندوم تجربه می‌کنید، می‌تواند نشانه‌ای از واکنش آلرژیک باشد. واکنش آلرژیک ممکن است آلرژی به نوعی از انواع کاندوم و یا مواد دیگری مثل اسپری شما یا شریک جنسی شما باشد. اگرچه این امکان وجود دارد که افراد به نوع خاصی از انواع کاندوم حساسیت داشته باشند اما لاتکس مهم‌ترین دلیل بیشتر حساسیت‌هاست و استفاده از انواع کاندوم ضد حساسیت راه‌حل ماجراست. آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که بین 1 تا 6 درصد اشخاص به انواع کاندوم لاتکس حساسیت دارند.

انواع کاندوم ضد حساسیت

آلرژی به لاتکس ناگهان پیدا نمی‌شود و در طی سال‌ها استفاده از انواع کاندوم به وجود می‌آید. جالب است که هر چه استفاده از انواع کاندوم در روابط جنسی بیشتر می‌شود، درصد حساسیت هم افزایش می‌یابد. این واقعیت وقتی مشخص شد که کارکنان بهداشت و درمان، 8 تا 12 درصد حساسیت و آلرژی دارند. این کارکنان بیشتر از افراد عادی، از انواع کاندوم استفاده می‌کنند. دلایل زیادی برای استفاده از انواع کاندوم ضد حساسیت هست اما بهتر است که بتوانید از انواع کاندوم استفاده کنید و این نشان دهنده سلامتی و استقامت بدن شماست.

لایف استایل اسکین، در فهرست بهترین کاندوم ضد حساسیت در دنیاست. همچنین 003 و 004 را نیز می‌توان جزو بهترین مارک انواع کاندوم ضد حساسیت به حساب آورد. کاندوم‌های مارک مای وان (myone) هم از بهترین انواع کاندوم ضد حساسیت هستند.

انواع کاندوم ضد حساسیت

علائم حساسیت به انواع کاندوم

در بیشتر موارد افرادی که به لاتکس یا مواد دیگر حساسیت دارند، واکنش موضعی را تجربه می‌کنند. این بدان معنی است که علائم تنها در مکان‌هایی ظاهر خواهد شد که پوست شما در تماس مستقیم با انواع کاندوم بوده است. در صورتی که هر کدام از این علائم را دارید، به سراغ انواع کاندوم ضد حساسیت بروید.

علائم واکنش آلرژیک به انواع کاندوم

در زیر شایع‌ترین علائم حساسیت به کاندوم را می‌خوانید:

  • خارش
  • قرمزی
  • برجستگی
  • تورم
  • کهیر
  • بثورات جلدی

در موارد شدید حساسیت، امکان واکنش در تمام بدن (سیستمیک) امکان‌پذیر است. خانم‌ها بیشتر اوقات واکنش سیستمیک را تجربه می‌کنند. این اتفاق به این دلیل است که غشاهای مخاطی موجود در مهبل، پروتئین‌های لاتکس را سریع‌تر از غشاهای روی آلت تناسلی مرد جذب می‌کنند. به این دلیل انواع کاندوم ضد حساسیت روی مخاط و پروتئین‌ها تاثیر می‌گذارند.

علائم یک واکنش آلرژیک سیستمیک به انواع کاندوم عبارت‌اند از:

  • کهیر در مناطقی که با کاندوم در تماس نبوده
  • تورم در مناطقی که با کاندوم در تماس نبوده
  • آبریزش بینی
  • اشک چشم
  • خارش گلو
  • قرمزی صورت

با بروز چنین علائمی جای نگرانی نیست و مطمئن باشید که علائم مربوط به حساسیت به انواع کاندوم است و به زودی برطرف می‌شود. به جز این موارد، گاهی علائمی که می‌توانند خطرناک باشند، بروز می‌کنند. اگر هر یک از علامت‌های زیر را داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید. پس از آن هم به سراغ انواع کاندوم ضد حساسیت بروید. این علائم عبارت‌اند از:

  • تنگی نفس
  • مشکل بلع
  • تورم دهان، گلو یا صورت

چرا حساسیت به کاندوم اتفاق می افتد؟

لاتکس طبیعی که برخی از انواع کاندوم با آن ساخته می‌شود، بسیار با لاتکس مصنوعی تفاوت دارد. لاتکس طبیعی که از درخت کائوچو گرفته می‌شود؛ اگر چه جزو بهترین هدایای طبیعی برای انسان است، دارای چندین پروتئین است که گاهی باعث واکنش آلرژیک در برخی اشخاص می‌شود.

سیستم ایمنی کسانی که به لاتکس آلرژی دارند، در هنگام استفاده از لوازم لاتکسی فعال می‌شود. سیستم ایمنی بدن در این‌گونه مواقع، پروتئین‌های کائوچو را با مهاجمان مضر اشتباه می‌گیرد و آنتی‌بادی آزاد می‌کند تا با مهاجم مبارزه کند. پاسخ ایمنی ممکن است منجر به التهاب یا سایر علائمی شود که به آن‌ها اشاره شد. بنابراین استفاده از انواع کاندوم ضد حساسیت ضروری به نظر می‌رسد.

حساسیت به کاندوم

آیا حساسیت به کاندوم با آلرژی به غذاها یکی است؟

عاقلانه است که فکر کنیم افراد مبتلا به آلرژی لاتکس انواع کاندوم، شاید به گروهی از مواد غذایی هم آلرژی داشته باشند و این شک، شکی درست است. طبق یک مطالعه در سال 2002 در آمریکا، 30 تا 50 درصد افرادی که به پروتئین‌های کائوچو یا لاتکس حساسیت دارند، به تعدادی از مواد غذایی هم آلرژی دارند. غذاهایی که ساختار گیاهی دارند و پروتئین‌های مشابه با لاتکس در آن‌ها بوده هم باعث بروز آلرژی در افراد مبتلا به آلرژی لاتکس می‌شود. مبتلایان به آلرژی لاتکس احتمالاً نسبت به چندین میوه حساسیت دارند و ممکن است پاسخ ایمنی مشابه با حساسیت از خوردن این میوه‌ها مشاهده کنند:

  • آووکادو
  • موز
  • کیوی
  • میوه‌های شور
  • شاه بلوط
  • گوجه‌فرنگی
  • فلفل دلمه‌ای
  • سیب‌زمینی

راهکارهایی برای جلوگیری از حساسیت به کاندوم

اگر چه بهترین کاندوم‌ها با لاتکس ساخته می‌شوند اما جایگزین‌های زیادی در دسترس است. در مورد آلرژی با شرکای جنسی خود صحبت کنید تا هر دو از انواع کاندوم ضد حساسیت استفاده کنید و بهترین گزینه غیر لاتکس را خریداری کنید.

انواع کاندوم با جنس پلی اورتان

پلی اورتان ماده اصلی در انواع کاندوم ضد حساسیت است. پلی اورتان می‌تواند نازک‌تر از لاتکس شود و گرما را به خوبی انتقال می‌دهد؛ بنابراین تقریباً حسی طبیعی دارد. پلی اورتان قدرت کشسانی خوبی مثل لاتکس ندارد و به همین دلیل، ممکن است به راحتی استفاده از انواع کاندوم لاتکس نباشد.

انواع کاندوم ضد حساسیت با پلی ایسوپرن (Polyisoprene)

این ماده جدیدترین ماده در ساخت کاندوم‌های غیر لاتکس و انواع کاندوم ضد حساسیت است. پلی ایسوپرن یک لاستیک مصنوعی است که گرما را بهتر از لاتکس هدایت می‌کند و احساس طبیعی‌تری در زمان رابطه جنسی به طرفین می‌دهد. همچنین بهتر از پلی اورتان کشیده می‌شود. این کاندوم از درصد محافظت خوبی برخوردار است و انواع مختلفی مبتنی بر آب یا سیلیکون دارد. می‌توانید با خواندن محتویات روی جعبه انواع کاندوم پلی ایسوپرن، متوجه ترکیب آن بشوید.

کاندوم  Skyn’s original و Durex Real Feel از بهترین انواع کاندوم ضد حساسیت هستند.

کاندوم Lambskin

از انواع کاندوم ضد حساسیت می‌توان به نوع لامبسکین اشاره کرد. کاندوم لامبسکین مدت‌ها قبل از توسعه کاندوم‌های لاتکس، مورد استفاده قرار می‌گرفت و دوباره مورد تأیید قرار گرفته است؛ به خصوص برای کسانی که به لاتکس حساسیت دارند. کسانی که مطمئن هستند ایدز ندارند، بهتر است از انواع کاندوم پوست بره استفاده کنند. امکان بروز حساسیت با استفاده از این کاندوم تقریباً صفر است. طبیعی است که کاندوم پوست بره نمی‌تواند مثل لاتکس و سایر کاندوم‌ها تولید انبوه داشته باشد و به همین دلیل گران‌تر از سایر کاندوم‌هاست.

این کاندوم از پوشش روده گوسفند ساخته شده و کاملاً طبیعی است. در واقع خیلی از انواع کاندوم ضد حساسیت از چنین مواد طبیعی ساخته شده‌اند. خیلی از کسانی که از این نوع کاندوم استفاده کردند، گفته‌اند که وجود کاندوم را احساس نکردند. با این حال بیشترین نگرانی در مورد انواع کاندوم‌ های لامبکسین، متخلل بودن و احتمال عبور ویروس و انتقال آن است. اگر چه انواع کاندوم‌ های پوست بره در برابر بارداری به خوبی عمل می‌کنند، نمی‌توانند از شیوع بیماری‌های مقاربتی صد در صد جلوگیری کنند. استفاده از کاندوم‌های پوست بره برای زن و شوهرها بهترین انتخاب است. بر خلاف سایر کاندوم‌ها که مردانه و زنانه دارند، انواع کاندوم پوست بره فقط برای مردان وجود دارد.

کاندوم Lambskin

کاندوم زنانه نیتریل

با آن که اغلب تصور می‌کنند که استفاده از کاندوم زنانه می‌تواند سخت باشد با مدل‌های جدید کاندوم داخلی این‌طور نیست (اگر نمی‌دانید کاندوم زنانه چیست مقاله دیگر ما را بخوانید). در میان انواع کاندوم ضد حساسیت می‌توان چند نمونه برای زنان هم یافت. کاندوم‌های زنانه ساخته شده با نیتریل، کیفیت خوب و لذت جنسی بالایی برای شرکای عاطفی دارند. کاندوم‌های نیتریل همچنین جایگزینی برای کسانی است که نمی خواهند از لاتکس استفاده کنند. نیتریل حساس به گرما است و وقتی کاندوم نیتریل در معرض اصطکاک قرار می‌گیرد، گرم شده و می‌تواند حس جنسی را تحریک کند و مهم‌ترین ویژگی کاندوم‌های زنانه، به حداکثر رساندن لذت در اوج رابطه جنسی است.

دوری اجتماعی به دلیل همه‌گیری کووید-19 به زودی پایان می‌یابد و تقویت زندگی جنسی و روابط اجتماعی زیاد، نیاز به انواع کاندوم دارد. استفاده از کاندوم‌های ضد حساسیت در حال حاضر بهترین انتخاب است. در مجموع می‌توان گفت برای انواع کاندوم ضد حساسیت پس از لاتکس، می‌توان به سراغ کاندوم‌های پلی ایسوپرن و لامبسکین رفت. لاستیک مصنوعی علاوه بر ضد آلرژی بودن، دارای عطر و انتقال خوب گرما شبیه به رابطه جنسی طبیعی است. کاندوم‌های نازک لاتکس همچنین جزو گران‌ترین و پرطرفدارترین کاندوم‌ها هستند. استفاده آسان و مطمئن، بو نداشتن و کیفیت خوب هر چند باعث گرانی کاندوم‌های لاتکس شده ولی باید گفت که بهترین، همیشه گران است.

استفاده از کاندوم‌ های تاریخ گذشته

کاندوم پس از مدتی امکان دارد خشک، چسبنده یا سفت شود. اگر چه از نظر بهداشتی، کاندوم‌های قدیمی نمی‌تواند خطری داشته باشد ولی کاندوم‌های قدیمی در کیفیت جلوگیری از انتقال ویروس، ضعیف‌تر هستند. در حالی که تبلیغ برای استفاده از کاندوم‌های غیر لاتکس بسیار شدت گرفته و آمار نیز گاهی این هیاهو را دامن می‌زنند. می‌توان نگاهی عاقلانه‌تر به کاندوم‌های لاتکس داشت.

خلاصه اینکه به تاریخ تولید و انقضای کاندوم توجه کنید. استفاده از کاندوم را در اولین فرصت به فرزندان خود بیاموزید.

نتیجه گیری

انواع کاندوم‌ های لاتکس موفق‌ترین و پرطرفدارترین کاندوم‌های موجود هستند و همچنان بهترین خواهند ماند. علی رغم سود سرشاری که شرکت‌های تولید مواد مصنوعی دارند، تجربه ثابت کرده که استفاده از ساخته‌های مبتنی بر مواد طبیعی سالم‌تر و بی‌خطرتر است. تولید کاندوم لاتکس با استفاده صد در صد از کائوچو و کاندوم پوست بره، می‌تواند شما را از خطرات زیادی نجات دهد. استفاده از کاندوم‌های غیر لاتکس و انواع کاندوم ضد حساسیت هم ضرر چندانی ندارند. به خصوص اگر در کارخانه‌های معتبر و زیر نظر کارشناسان جهانی تولید شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند با بروز نشانه‌های خفیف، نگران نشوید ولی رعایت بهداشت فردی و کاندوم می‌تواند رابطه‌ای لذت‌بخش را برای همه زوج‌ها فراهم کند.