درمان مشکلات جنسی با کاندوم و بدون نیاز به دارو

مشکلات جنسی یکی از عواملی است که منجر به نارضایتی طرفین و حتی ناراحتی های جسمی و روحی می شود. در واقع اکثر کارشناسان ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی را در مشکلات جنسی یکی از زوجین یا هر دو آن ها می دانند. اما چرا یک رابطه جنسی سالم و کامل مهم است؟ و آیا درمان مشکلات جنسی اهمیت دارد یا بدون درمان هم همچنان می توان به زندگی زناشویی با آرامش ادامه داد؟

اثرات رابطه جنسی

قبل از ارائه اطلاعات درباره راه های درمان مشکلات جنسی به مزایای داشتن رابطه با کیفیت می پردازیم. رابطه جنسی یکی از کارهای روتین زناشویی نیست که انجام آن فقط یک وظیفه باشد بلکه این کار تاثیر مستقیمی بر سلامت روح و جسم زوجین دارد. این آثار شامل موارد زیر می شوند:

1.     آزاد کردن دوپامین

دوپامین هورمونی است که توسط مغز ترشح شده و باعث احساس لذت و خوشحالی در بدن انسان می شود. رابطه جنسی یکی از کارهایی است که منجر به آزاد شدن دوپامین می شود و لذت شما از زندگی را بالا می برد.

آزاد کردن دوپامین یکی از اثرات رابطه جنسی

2.     ضد افسردگی

داشتن رابطه جنسی خوب باعث جلوگیری از افسردگی یا کمک به درمان آن می شود که این اتفاق به دلیل آزاد شدن سروتونین در اثر رابطه است؛ سروتونین باعث ایجاد حس شادی می شود اما در صورت وجود مشکلات جنسی و عدم رضایت طرفین از رابطه، ممکن است افسردگی به وجود آید یا تشدید شود.

3.     کاهش درد

تحقیقات بسیار و همچنین تجربه نشان داده است که داشتن یک رابطه جنسی سالم درد را کاهش می دهد و آستانه تحمل درد را بالا می برد.

4.     تقویت حافظه

داشتن رابطه جنسی به میزان کافی باعث رشد نورون های بیشتر در منطقه هیپوکامپوس مغز می شود که باعث تقویت حافظه است.

5.     ایجاد آرامش

تولید اکسی توسین بیشتر در زمان رابطه جنسی، سطح استرس دو طرف را پایین آورده و باعث افزایش آرامش در آن ها می شود. اکسی توسین باعث از بین رفتن هورمون استرس یا کورتیزول می شود. این اتفاق می تواند تاثیر مستقیمی در زندگی روزانه افراد داشته باشد.

ایجاد آرامش یکی دیگر از اثرات رابطه جنسی

6.     کوچک کردن شکم

کورتیزول باعث بزرگ شدن شکم می شود بنابراین داشتن رابطه جنسی خوب و رسیدن به ارگاسم منجر به تولید اکسی توسین و مبارزه با کورتیزول می شود. این اتفاق می تواند چاقی شکم ناشی از تولید کورتیزول را هم از بین ببرد.

7.     بهبود خواب

بعد از رابطه جنسی معمولا احساس خواب آلودگی به خصوص در آقایان به وجود می آید و این احساس به همراه آرامش بعد از رابطه باعث می شود که خوابی آرام و دلچسب تجربه شود.

8.     افزایش زیبایی و جوانسازی

استروژن تولید شده در اثر رابطه جنسی باعث می شود پوست و مو درخشان شده و به خصوص خانم ها زیباتر به نظر آیند. داشتن رابطه جنسی مکرر و تولید استروژن بیشتر، تولید کلاژن را هم افزایش داده و باعث درمان مشکلات پوستی همچون چین و چروک یا بهبود انعطاف پذیری پوست می شود.

9.     افزایش اعتماد به نفس

رسیدن به ارگاسم باعث تولید فنیل اتیل آمین می شود که این ترکیب اعتماد به نفس و تمرکز را در افراد بالا می برد.

تمام موارد گفته شده در بالا نشان می دهند که داشتن یک رابطه جنسی خوب و رسیدن به ارگاسم چه تاثیری در سلامت روح و جسم زوجین خواهد داشت. اما در صورت داشتن مشکلات جنسی و عدم درمان آن، علاوه بر اینکه از رابطه جنسی لذت نخواهید برد بلکه تاثیری مستقیمی بر روابط زناشویی و زندگی روزانه شما خواهد داشت.

اختلالات جنسی می تواند به روابط زناشویی آسیب برساند. بنابراین اگر یکی از زوجین احساس رضایت و شادی در زندگی ندارد یا پرخاشگر و افسرده شده است، بهتر است به روابط زناشویی خود نگاهی داشته باشند. موارد زیادی به خصوص در خانم ها وجود دارد که ممکن است به ارگاسم نرسند یا به اندازه کافی از رابطه جنسی لذت نبرند. حتی ممکن است بسیاری از افراد خودشان هم خبر نداشته باشند که حرکات پرخاشگرانه یا افسردگی شان ممکن است از مشکلات جنسی باشد یا اگر خبر دارند به آن اهمیتی نمی دهند. این افراد می توانند با بهبود رابطه و کاهش مشکلات جنسی خود به درمان این مسائل کمک نمایند. 

مشکلات جنسی و درمان آن ها

مشکلات جنسی چه هستند؟

اختلالات جنسی یکی از مشکلات شایع در میان آقایان است که عدم پذیرفتن و درمان آن باعث نارضایتی در زندگی و حتی طلاق زوجین می شود. ادامه این مطلب را بخوانید تا با انواع این مشکلات جنسی و راه های درمان آن ها آشنا شوید.

1.     مشکل نعوظ

اختلال نعوظ یکی از مشکلات جنسی شایع در آقایان است که در آن آلت تناسلی با مشکل بزرگ و سفت شدن مواجه است؛ این اختلال بسیار جدی است و باید هر چه سریعتر برای درمان آن اقدام کرد.

دلایل اختلال نعوظ

مشکل نعوظ به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که از آن جمله می توان به دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی، کلسترول بالا و برخی بیماری های خاص و همچنین افسردگی، استرس، خشم و اضطراب اشاره کرد. به غیر از این موارد، یکی از دلایل بسیار شایع برای اختلال نعوظ چاقی و کاهش جریان خون است.

درمان های مشکل نعوظ

در صورتی که دلیل اختلال مشکل نعوظ بیماری های جسمی و روحی گفته شده در بالا باشد، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرد و تحت درمان قرار گرفت اما اگر چاقی و کلسترول بالا باعث این اختلال شده باشند، باید سبک زندگی و رژیم غذایی را تغییر داد. در هر صورت این کارها در طولانی مدت جواب می دهند پس در کوتاه مدت برای رفع مشکل نعوظ در آقایان چه باید کرد؟

استفاده از کاندوم که باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی شود را می توان به عنوان یکی از راه های رفع مشکل نعوظ بدون دارو در نظر گرفت. البته این روش بیشتر به صورت موقت می تواند در درمان این اختلال کارساز باشد تا زمانی که به کمک دارو یا تغییر سبک زندگی مشکلات جنسی ناشی از اختلال نعوظ درمان شوند. این مدل کاندوم ها با تحریک پوستی آلت تناسلی، جریان خون ورودی به آلت را تشدید کرده و باعث بزرگ شدن آن می شوند. این اتفاق معمولا به دلیل ترکیبات خاص موجود در این کاندوم ها است.

کاندوم یکی از درمان های رایج برای برخی از مشکلات جنسی

2.     مشکل زود انزالی

یکی دیگر از مشکلات رایج جنسی در آقایان زود انزالی است که باعث می شود قبل از به ارگاسم رسیدن زوج، رابطه جنسی پایان پذیرد. این مشکل برای بسیاری از آقایان کابوس جدی به حساب می آید و نارضایتی خانم ها را هم در پی دارد.

حال ببینیم چه افرادی دچار اختلال زود انزالی هستند؟ شاید صحیح نباشد که برای زود انزالی زمان خاصی در نظر بگیریم. یعنی مثلا بگوییم اگر کسی در یک دقیقه اول رابطه جنسی دچار انزال شد پس حتما به زود انزالی مبتلا است. مدت زمان رابطه بین زوجین مختلف، متفاوت است و ممکن است در بعضی از روابط هر دو طرف به سرعت به ارگاسم برسند.

در واقع مشکلات جنسی ناشی از زود انزالی از آنجا به وجود می آید که مرد نمی تواند انزال خود را به تاخیر اندازد و همیشه قبل از به ارگاسم رسیدن زن دچار انزال می شود. در واقع انزال بر خلاف میل مرد و بدون کنترل او انجام می گیرد. این اتفاق علاوه بر اینکه برای مرد احساس ناامیدی و گناه به همراه می آورد، برای زن هم نارضایتی و در نتیجه افسردگی یا پرخاشگری را به همراه خواهد داشت.

دلایل زود انزالی

همانطور که گفتیم یکی از مشکلات جنسی قابل درمان ، مشکل زود انزالی است. عوامل مختلفی می تواند به زود انزالی منجر شود که از بین آن ها می توان به عوامل روحی روانی همچون استرس و اضطراب اشاره کرد. بیماری هایی همچون دیابت نیز می توانند منجر به زود انزالی شوند. استفاده از سیگار، قلیون یا مواد مخدر یکی دیگر از علل زود انزالی هستند. جالب است بدانید که در صورت داشتن مشکل نعوظ و عدم نعوظ کامل آلت هم ممکن است زود انزالی صورت گیرد. البته مشکل نعوظ برای آقایان با استرس همراه است و همین استرس باعث زود انزالی هم می شود.

زود انزالی یکی از مشکلات رایج و درمان آن

درمان زود انزالی

به دلیل رایج بودن مشکلات جنسی ناشی از انزال زودرس ، درمان های بسیاری برای آن وجود دارد و جای نگرانی نیست. به همین دلیل در صورتی که شما یا شریک جنسی تان به این مشکل مبتلا است، بهتر است هر چه زودتر به فکر درمان باشید تا از نارضایتی های بعدی آن جلوگیری کنید.

یکی از راه های رفع مشکل زود انزالی در آقایان، ورزش کردن و رسیدن به آرامش است که باعث کاهش استرس و اضطراب در آن ها می شود. استفاده از اسپری های تاخیری هم یکی از راه های رفع مشکل زود انزالی است. از کاربرد کاندوم می توان برای درمان زود انزالی هم بهره برد. استفاده از کاندوم های تاخیری بسیار رایج و محبوب است. در کاندوم های تاخیری انواع مختلفی دارند و راهی ساده و ارزان برای درمان مشکلات جنسی ناشی از زود انزالی هستند.

سه مدل کاندوم تاخیری وجود دارد که از لحاظ مکانیسم یا ماده به کار رفته در آن ها متفاوت بوده و می توانند به درمان برخی از مشکلات جنسی کمک نمایند. یک مدل از این کاندوم ها در خود ماده بنزوکائین دارند. این ماده ژل مانند است و با رسیدن گرما به آن فعال می شود.

مدل دیگر کاندوم های تاخیری در خود لیدوکائین دارند که تاثیر بیشتری نسبت به بنزوکائین داشته و برای افرادی که از زود انزالی شدید رنج می برند مناسب است.

نوع سوم کاندوم های تاخیری مکانیسم فیزیکی دارند و با کمک یک حلقه لاستیکی، رگ روی آلت تناسلی آقایان را گرفته و از زود انزالی جلوگیری می کند. این مدل کاندوم ها اگر دارای مواد لیدوکائین یا بنزوکائین هم باشند، تاثیری دو چندان خواهند داشت و فقط به افرادی که دچار زود انزالی حاد هستند توصیه می شود. البته توجه داشته باشید که این مدل، به دلیل خاصیت تاخیری بالا ممکن است موجب انزال طولانی یا حتی عدم انزال شود. 

استفاده از این نوع کاندوم ها می توانند راهی برای درمان برخی مشکلات جنسی مانند زود انزالی باشند.

3.     مشکل دیر انزالی

یکی دیگر از مشکلات جنسی قابل درمان در زوجین، مشکل دیر انزالی یا حتی عدم انزال است که در آن مرد دچار انزال نشده و به ارگاسم نمی رسد. این نوع از مشکلات جنسی نیز باید درمان شود زیرا در این موارد مرد با وجود میل جنسی بالا باز هم در مدت زمان بالای رابطه به ارگاسم نمی رسد و با به ارگاسم رسیدن یا خستگی خانم مجبور به خاتمه رابطه جنسی می شود. در برخی موارد حتی ممکن است انزال اصلا صورت نگیرد یا در شرایط خاصی همچون خود ارضایی یا آمیزش از طریق دهان به انزال برسد.

دلایل دیر انزالی

استرس و اضطراب یکی از عواملی است که می تواند در زمان رابطه جنسی منجر به اختلالات مختلفی شود. دیر انزالی هم یکی از این اختلالات است. از دیگر عوامل دیر انزالی مصرف مواد مخدر، خود ارضایی و اختلالات هورمونی است. دیر انزالی می تواند منجر به کاهش میل جنسی و همچنین احساس عدم رضایت شود. بنابراین هرچه سریعتر باید به دنبال درمان این نوع مشکلات جنسی بود تا از وقوع پیامدهای بعدی آن در روابط زناشویی جلوگیری کرد.

دیر انزالی از مشکلات غیر رایج در آقایان

درمان دیر انزالی

اگر نمی دانید دلیل انزال دیررس شما چیست، قبل از هر کاری سعی کنید سطح استرس خود را پایین آورید و با آرامش بیشتری در رابطه جنسی حاضر شوید. در صورتی که مشکلتان حل نشد، احتمالا نیاز به مراجعه پزشک متخصص و درمان دارویی دارید اما اگر گاهی اوقات دچار دیر انزالی می شوید، سعی کنید تغییراتی در حالات و روش رابطه جنسی خود ایجاد کنید. یک درمان ارزان برای این نوع از مشکلات جنسی استفاده از کاندوم های نازک یا کاندوم های خاص است که باعث می شود شما در رابطه هیجان بیشتری داشته باشید و زودتر به انزال برسید. همچنین استفاده از کاندوم های طعم دار باعث می شود شریک شما به رابطه دهانی تمایل بیشتری پیدا کرده و زمان بیشتری این کار را انجام دهد. در این صورت احتمال انزال زودتر شما در زمان رابطه جنسی بالاتر می رود.

4.     کاهش میل جنسی

از دیگر مشکلات جنسی رایج بین زوجین کاهش میل جنسی است که ممکن است در هر دو طرف به وجود آید. چند دلیل اصلی می توانند باعث این مشکل شوند. ریشه یابی و یافتن دلیل مشکلات جنسی ناشی از کاهش میل جنسی می تواند تاثیر بسزایی در درمان آن داشته باشد.

دلایل کاهش میل جنسی

دلایل اصلی این اتفاق روحی روانی هستند. تنش، استرس، اضطراب یا کم خوابی و خستگی مفرط از دلایل اصلی این اتفاق بوده و کاهش هورمون تستوسترون در آقایان هم می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. حتی میانسالی نیز می تواند یکی از عوامل این اتفاق باشد. یکی دیگر از موارد جالب کاهش میل جنسی، بارداری و ترس از عواقب رابطه جنسی در آن زمان است. حال با توجه به عوامل گفته شده، در صورتی که میل جنسی شما یا شریکتان کاهش یافته است، فکر می کنید کدام عامل باعث ایجاد این نوع از مشکلات جنسی در شما و شریکتان شده است؟ راه درمان آن چیست؟

دلایل کاهش میل جنسی

درمان و افزایش میل جنسی

همانطور که گفتیم کاهش میل جنسی یکی از مشکلات زناشویی قابل درمان است و راه های بسیاری برای افزایش میل جنسی وجود دارد. برای اینکه راهکار مناسبی پیدا کنید زمانی را اختصاص دهید و رابطه جنسی خود را بررسی کنید. چه چیزی در آن باعث می شود که میل شما به رابطه کم شود؟ اگر به دلیل استرس یا خستگی از رابطه فراری هستید، از خوردنی های انرژی زا استفاده کنید تا سرحال شوید. به خصوص مواد غذایی که طبع گرمی دارند علاوه بر اینکه شما را سرحال می آورند، میل جنسی شما را هم افزایش می دهند. به طور مثال وجود فلفل و زنجبیل در غذاها می توانند در این راه به شما کمک کنند یا استفاده از شکلات و آجیل انرژی شما را دو چندان می کند.همچنین هندوانه، انار یا سبزیجات مختلف برای افزایش میل جنسی آقایان بسیار مناسب است.

به غیر از خوردنی ها، ورزش کردن می تواند نشاط را برای شما و روابطتان به ارمغان آورد. سعی کنید با ورزش هایی همچون یوگا تنش و استرس را از خود دور کنید تا علاوه بر آرامش به درمان مشکلات جنسی خود در روابط زناشویی هم کمک کنید.

اگر به دلیل بارداری میلی به داشتن رابطه جنسی ندارید، می توانید از کاندوم در بارداری استفاده کنید و بدون ترس رابطه جنسی داشته باشید.

این روزها ژل ها و کاندوم های مختلفی هم تولید می شوند که قطعا در افزایش میل جنسی شما موثر هستند. رابطه جنسی خود را متنوع کنید. به طور مثال اگر تا به حال فقط از کاندوم کلاسیک استفاده می کردید، شروع به خرید و استفاده از کاندوم های دیگر موجود در بازار کنید که هر کدام ویژگی های جذابی را در اختیار شما می گذارند و این کار میل شما به رابطه جنسی را افزایش می دهد. عصاره های مختلف، رنگ ها، طرح ها و ویژگی های متنوع بسیاری در کاندوم ها وجود دارند که استفاده از آن ها حتما برای شما جالب خواهد بود. به خصوص کاندوم هایی که در خود عصاره انار دارند، با تنگ کردن واژن، قطعا میل جنسی را در آقایان افزایش می دهد. همچنین استفاده از کاندوم های بسیار نازک هم می تواند لذت رابطه را برای دو طرف بیشتر کرده و میل جنسی را افزایش دهد.

5.     درد در زمان رابطه جنسی

درد در رابطه از دیگر مشکلات جنسی بوده که ممکن است برای خانم ها و آقایان وجود داشته باشد. بهتر است بدانید که عوامل مختلفی منجر به آن می شود. این اتفاق قطعا میل به رابطه جنسی را کاهش داده و باعث ایجاد استرس و ترس برای فرد می شود. یک باور قدیمی به خصوص برای خانم ها، درد را جزئی از رابطه جنسی می داند اما باید بدانید که این باور کاملا اشتباه است و رابطه ای سالم و صحیح است که بدون درد صورت گیرد. وجود درد در رابطه قطعا فرد را به ارگاسم نمی رساند و حس نشاط و لذت را از او می گیرد. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که در زمان رابطه با درد مواجه هستید، چه خانم و چه آقا، ادامه این مطلب را بخوانید تا درباره دلایل این اتفاق و راهکارهای احتمالی آن صحبت کنیم.

دلایل درد در خانم ها

برخی از خانم ها در زمان رابطه جنسی دچار درد یا سوزش در واژن خود می شوند که این دردها می توانند از عوامل مختلف روحی یا جسمی باشند. خشکی واژن، جراحت در ناحیه تناسلی، عفونت و التهاب، انقباض عضلات لگن که به واژینیسموس معروف است، اگزما و اختلالات پوستی، فیبروم یا کیست تخمدان می توانند برخی از دلایل جسمی باشند که در اثر درمان نشدن این نوع از مشکلات جنسی تشدید می شوند.

از طرفی اضطراب، ترس و افسردگی، تجربه ناخوشایند همچون تجاوز و همچنین استرس در زمان رابطه جنسی نیز ممکن است از نظر روحی شما را تحت فشار قرار داده و منجر به عوامل جسمی همچون انقباض در زمان رابطه یا خشکی واژن شده و در نهایت رابطه دردناکی را برای شما به همراه آورد.

دلایل درد در زمان رابطه جنسی در خانم ها

دلایل درد در آقایان

با وجودی که معمولا خانم ها از درد در رابطه شکایت می کنند اما گاهی پیش می آید که آقایان هم در زمان انزال دچار درد شوند. دلایلی همچون عفونت اعضای تناسلی و پروستات، التهاب یا حساسیت به کاندوم می توانند انزالی دردناک برای آقایان به ارمغان آورند.

درمان درد در رابطه جنسی

با توجه به اینکه درد در زمان رابطه یکی از مشکلات نادر جنسی در آقایان به حساب می آید، بهتر است در صورت بروز، هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه شود اما در صورتی که عفونت یا التهابی در ناحیه تناسلی مرد پیدا نشد، ممکن است این دردها به دلیل حساسیت به کاندوم باشد. شما می توانید با بررسی علائم حساسیت به کاندوم در مردان که شامل خارش، قرمزی، التهاب، برآمدگی، کهیر و جوش های پوستی می شود، برای رفع حساسیت به کاندوم از کاندوم های ضد حساسیت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که مشکلات جنسی ناشی از حساسیت به کاندوم را نباید سرسری بگیرید زیرا در موارد حاد ممکن است به مشکلات تنفسی یا بلع غذا منجر شود. بنابراین در صورت داشتن علائم گفته شده در بالا، برای درمان آن هرچه سریعتر اقدام کنید.

اما درد در رابطه جنسی برای خانم ها چیزی است که بارها شنیده می شود و برای درمان مشکلات آن اقدامی صورت نمی گیرد. جالب اینجاست که مشکلات بعضی از خانم ها به راحتی قابل رفع شدن و درمان است. به طور مثال یک مشکل بسیار رایج در خانم ها خشکی واژن است که باعث درد در زمان رابطه جنسی می شود. استفاده از لوبریکنت ها یا کاندوم هایی که به روان کننده یا لوبریکنت آغشته هستند درصد بسیار زیادی از این مشکل را به راحتی و بدون نیاز به دارو و درمان خاص حل می کند. اما ممکن است خشکی واژن در اثر عفونت دستگاه ادراری باشد که در آن صورت نیاز به درمان و مراجعه به پزشک متخصص است.

حساسیت به کاندوم یکی دیگر از مشکلات جنسی و درمان آن

علائم حساسیت به کاندوم در خانم ها همانند آقایان شامل خارش، التهاب، قرمزی و غیره است که باعث درد در زمان رابطه جنسی می شود. در این صورت نیز برای رفع این مشکل باید از کاندوم های ضد حساسیت استفاده شود. اکثر کاندوم ها از لاتکس ساخته می شوند و پروتئین های موجود در لاتکس برای برخی افراد باعث حساسیت می شود. بنابراین باید از کاندوم هایی که جنسی غیر از لاتکس دارند استفاده شود. کاندوم های پلاستیکی همچون پلی اورتان یا پلی ایزوپرون ممکن است چاره مشکل باشد. هر دو نوع این کاندوم ها به خوبی از بارداری یا انتقال بیماری های مقاربتی جلوگیری می کنند اما باید بدانید کاندوم های پلی ایزوپرون تنها به صورت کاندوم مردانه وجود دارند و کاندوم زنانه این جنس تولید نشده است. در کل استفاده از کاندوم زنانه برای خانم هایی که حساسیت به کاندوم دارند می تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا این کاندوم ها به هیچ وجه از لاتکس ساخته نمی شوند و امکان حساسیت در خانم ها را کاهش می دهند.

کاندوم پوست بره نیز در بازار وجود دارد که با وجود قدمتی بیش از کاندوم های لاتکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این کاندوم ها کاملا طبیعی هستند و در انتقال حس فوق العاده هستند. کاندوم های پوست بره فقط از بارداری ناخواسته جلوگیری می کنند و در جلوگیری از انتقال بیماری های مراقبتی موثر نیستند.

از دیگر عوامل ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی برای خانم ها می تواند عفونت باشد. با وجودی که عفونت ها باید حتما تحت نظر پزشک از بین بروند اما استفاده از ژل های شستشوی بانوان برای جلوگیری از عفونت یا کمک به درمان آن موثر خواهند بود. همچنین سعی کنید بیشتر از کاندوم های ضد قارچ استفاده کنید تا در زمان مقاربت دچار عفونت نشوید.

در انتها

در این مطلب به بررسی مشکلات جنسی و راه های درمان آن ها پرداختیم. البته قرار بر این نبود که درمان های پزشکی و دارویی معرفی کنیم. بلکه سعی کردیم راه هایی برای کمک به درمان یا جلوگیری از مشکلات جنسی بعدی معرفی کنیم. یکی از راه هایی که در جلوگیری از بیماری ها بسیار موثر است، استفاده از کاندوم در رابطه جنسی است. کاندوم های متنوعی که در بازار وجود دارند علاوه بر اینکه از بارداری ناخواسته جلوگیری خواهند کرد، رابطه ایمنی برای شما می سازند.

البته آنچه که انواع کاندوم برای شما به ارمغان می آورند، تنها جلوگیری از حاملگی یا انتقال بیماری های مقاربتی نیست بلکه کاندوم ها ویژگی های مختلفی دارند که می توانند درمان برخی از مشکلات جنسی باشند و علاوه بر این لذتی دو چندان در رابطه را برای شما به وجود آورند.

کاندوم های فانتزی

به طور مثال کاندوم های خاردار به عنوان یکی از محبوب ترین کاندوم ها هستند. از آنجایی که استفاده از کاندوم ممکن است میزان انتقال حس را کمتر کند، خارهای روی این کاندوم ها باعث تحریک بیشتر شده و لذت رابطه را افزایش می دهد. به همین دلیل هم می توانند باعث درمان موقت برخی از مشکلات جنسی شوند. همچنین تعداد و سایز این خارها چیزی است که در برندها و انواع مختلف کاندوم متفاوت است.

کاندوم های نازک یا بسیار نازک هم یکی دیگر از پرطرفدارها هستند که انتقال حس را بیشتر می کند.

همچنین استفاده از مواد تاخیری در کاندوم ها علاوه بر اینکه خاصیت درمان برای مشکلات جنسی همچون انزال زودرس را دارد، به آقایان و خانم ها کمک می کند که زمان ارگاسم مشابهی داشته باشند و از انزال آقایان قبل از خانم ها جلوگیری می کند.

از دیگر مواد پر کاربرد در کاندوم می توان به لوبریکنت یا مواد روان کننده اشاره کرد که خشکی واژن خانم ها را برطرف کرده و رابطه ای بدون درد را برای آن ها ایجاد می کند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ایجاد درد در رابطه یکی از مشکلات جنسی قابل درمان می باشد.

وجود عصاره های مختلف در ترکیبات کاندوم ها علاوه بر اینکه خاصیت های مختلفی از جمله تنگ کردن واژن یا کمک به نعوظ را در کاندوم ها ایجاد می کنند، باعث طعم دار شدن کاندوم شده و برای رابطه جنسی از طریق دهان گزینه های جذابی هستند.

کاندوم های ضد حساسیت، ضد قارچ و ضد اسپرم از دیگر کاندوم های موجود در بازار هستند که برای افراد با شرایط ویژه بسیار کاربرد دارند.

نکته جالب اینجاست که به جز کاندوم کلاسیک که فقط از بارداری و انتقال بیماری جلوگیری می کند، بیشتر کاندوم ها چند ویژگی همزمان دارند و شما با خرید آن ها می توانید چندین مشکل خود را رفع نمایید.

اما اگر تمام این کاندوم ها را استفاده کردید و به دنبال تجربه رابطه متفاوتی هستید، کاندوم های طرح دار یا رنگی شاید بتوانند برای شما رابطه جذابی را ایجاد کنند.

فروشگاه اینترنتی میس و مستر با فراهم کردن انواع کاندوم، قدمی در جهت سلامت خانواده ها برداشته است. شما می توانید به راحتی با مراجعه به این فروشگاه، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

سوالات رایج درباره مشکلات جنسی و درمان آن ها بدون دارو

 

رابطه جنسی چه اثراتی در زندگی مشترک دارد؟

داشتن رابطه جنسی مناسب، اثرات بسیاری در زندگی مشترک یا زندگی شخصی افراد دارد. آزاد شدن دوپامین که باعث ایجاد حس لذت و خوشحالی می شود، داشتن خاصیت ضد افسردگی، کاهش درد، تقویت حافظه، ایجاد آرامش، بهبود خواب، افزایش اعتماد به نفس، جوانسازی پوست و حتی کوچک کردن شکم برخی از تاثیرات یک رابطه جنسی خوب در زندگی افراد است.

دلایل اختلال نعوظ در آقایان چیست؟

مشکل نعوظ یکی از مشکلات قابل درمان جنسی است که می تواند به دلایل جسمی و روحی باشد که از آن جمله می توان به دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی، کلسترول بالا، چاقی و همچنین افسردگی، استرس، خشم و اضطراب به عنوان برخی از دلایل اختلال نعوظ آقایان اشاره کرد.

درمان اختلال نعوظ آقایان چیست؟

دلایل مختلفی منجر به اختلال در نعوظ می شود. با توجه به عامل ایجاد این اختلال، در برخی موارد باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرد اما در بعضی موارد دیگر می توان با راه هایی همچون تغییر سبک زندگی یا استفاده از کاندوم های خاص تا حدودی به درمان مشکلات جنسی ناشی از نعوظ کمک کرد.

برای درمان زود انزالی چه کنیم؟

این مشکل یکی از اختلالات رایج در مردان است که باعث می شود قبل از ارگاسم زن، رابطه جنسی به پایان رسد. این اتفاق در طولانی مدت اصلا خوشایند نیست و باعث نارضایتی یا حتی پرخاشگری شریک جنسی می شود. از آنجایی که معمولا دلیل این نوع از مشکلات جنسی استفاده از برخی داروهای خاص یا مواد مخدر و همچنین داشتن استرس و اضطراب است، معمولا نیاز به درمان های تخصصی ندارد و به کمک ورزش، تغییر رژیم غذایی یا استفاده از مواد و کاندوم های دارای مواد تاخیری قابل درمان است.

آیا دیر انزالی یا عدم انزال آقایان قابل درمان است؟

بله این مشکل یکی از مشکلات جنسی قابل درمان است اما با توجه به اینکه عوامل مختلفی منجر به انزال دیررس می شوند، بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه شود تا عامل این اختلال به درستی شناسایی شود. سپس اقدام به درمان صورت گیرد.

آیا درد در زمان رابطه جنسی طبیعی است؟

درد در رابطه جنسی اختلالی شایع در خانم ها است اما ممکن است در مواردی برای آقایان هم اتفاق افتد. در هر صورت این مشکل طبیعی نیست و باید هر چه زودتر نسبت به درمان آن اقدام شود. در بسیاری موارد به خصوص درباره خانم ها این اختلال به راحتی قابل درمان است و بعد از آن لذت از رابطه جنسی دوباره بر می گردد.

 

منابع

mayoclinic