معرفی برخی از موثرترین روش های درمان خانگی برای رویش مجدد مو

متاسفانه امروزه افراد زیادی در هر سن و موقعیتی ممکن است به دلایل مختلفی نظیر ژنتیک، سبک زندگی ناسالم و… دچار ریزش مو شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید، بدون شک بارها از خود پرسیده اید که آیا رویش مجدد مو امکان پذیر است یا خیر، یا برای رویش مجدد مو چه باید بکنیم.

در پاسخ به این گونه سوالات می توان گفت، روش های متفاوتی وجود دارد که می تواند به رشد مجدد و سریع موها کمک کند. در این میان روش های خانگی و طبیعی همیشه در میان عوام مردم طرفداران زیادی داشته است. به همین خاطر ما در این بخش از مجله سلامت و زیبایی میس و مستر به چندین روش خانگی برای رویش مجدد مو اشاره خواهیم کرد که هر کدام از این روش ها جزو بهترین و موثرترین راه های درمانی هستند. شما می توانید یقین داشته باشید که فواید هر یک از آن ها اثبات شده و قابل اطمینان هستند.

درمان خانگی رویش مجدد مو

همانطور که مطلع هستید، رویش مجدد مو به سادگی امکان پذیر است. در همین راستا درمان های خانگی گوناگونی وجود دارند که برای رویش دوباره مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به 6 مورد از این روش ها اشاره خواهیم کرد.

رویش مجدد مو با سیر

به جرات می توان گفت که یکی از بهترین روش ها برای رویش مجدد موهای ریخته شده ، استفاده از سیر است. سیر خام منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی مانند ویتامین‌های B۶، C، منگنز و سلنیوم است که وجود هر یک از این موارد، دلیل محکمی است تا برای رشد مجدد موها و داشتن مو‌هایی سالم به آن اعتماد کنیم. همچنین سیر خواص ضد میکروبی و ضد قارچی بی نظیری دارد که به واسطه همین خواص می تواند به رویش مجدد موی سر کمک کند.

مواد مورد نیاز:

8 حبه سیر تازه

2 قاشق سوپ خوری روغن سیر در ازای هر حبه

طرز تهیه و استفاده:

اگر به دنبال رویش مجدد مو در شقیقه ها با سیر هستید، در ابتدا لازم است تا سیر را کاملا له کنید. سپس به روغنی که از قبل گرم شده، اضافه نمایید. توجه داشته باشید که روغن نباید زیاد داغ باشد. تنها چند دقیقه لازم است تا سیر به همراه روغن تحت حرارت شعله قرار بگیرد و پس از آن باید مواد را از صافی عبور دهید. به همین ترتیب می توانید از ترکیب به دست آمده روی موهای خود استفاده کنید، به این صورت که به مقدار2  قاشق غذاخوری از آن را روی پوست سر خود بزنید و آن را ماساژ دهید. شما به مرور زمان شاهد درمان و رویش مجدد مو های خود خواهید بود. برای این که بتوانید به کمک این روش، بهترین نتیجه را به دست آورید، مراحل گفته شده را دو بار در هفته تکرار نمایید.

رویش مجدد مو با سیر

استفاده از روش‌های خانگی و ترکیب مواد طبیعی و مفید، علاوه بر فراهم کردن امکان رویش مجدد مو، سبب می شود تا مو‌های بلند و ضخیم داشته باشید.

رشد دوباره مو با روغن کرچک

روغن کرچک، یکی از بهترین روش ها برای رویش مجدد موهای ریخته شده در زنان است. این روغن با قدرت بی نظیری که در تقویت مو دارد، می تواند علاوه بر موهای سر به رشد موهای ابرو و مژه نیز کمک نماید. روغن کرچک سرشار از اسید چرب اشباع نشده امگا 9 است و با تکیه بر همین فرمولاسیون قدرتمند، بر رشد مو تأثیر می گذارد. علاوه بر این، روغن کرچک این توانایی را دارد تا در اثر تماس با پوست، به لایه های عمیق آن نفوذ کرده و با افزودن مواد مغذی به ریشه های مو، زمینه رویش مجدد آن ها را فراهم نماید. روغن کرچک برای رویش مجدد ابروهای ریخته شده هم مناسب است و می توانید از آن علاوه بر موهای سر خود، برای رشد ابروهایتان هم استفاده کنید. کافی است هر شب بعد از تمیز کردن پوست خود، پنبه ای را آغشته به روغن کرچک کنید و روی ابروهای خود بگذارید و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان باقی بماند. به علاوه از آن جایی که هیچ گونه سیلیکون، الکل و افزودنی های شیمیایی در این روغن طبیعی وجود ندارد، با اطمینان می توان از آن برای رویش مجدد مژه ها نیز استفاده نمود. روغن کرچک علاوه بر این که می تواند منجر به رویش مجدد مژه شود، باعث پرپشت و ضخیم تر شدن آنها نیز می شود. برای بهره بردن از این همه خواص تنها کافی است، قبل از خواب فرچه ریمل که کاملا تمیز و عاری از هر گونه آلودگی است را به روغن کرچک آغشته کنید و به مژه های خود بزنید.

خواص روغن کرچک برای مو

بهترین روش برای رویش مجدد مو ، ماساژ پوست سر با روغن های گیاهی می باشد. بنابراین هر روز، زمان خاصی را به ماساژ دادن پوست سرتان اختصاص دهید تا علاوه بر تقویت موها، فشار و استرس تان هم کمتر شود.

رویش مجدد مو با شنبلیله

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین درمان رویش مجدد مو های خود هستید، به هیچ عنوان شنبلیله را از قلم نیندازید؛ چرا که استفاده از شنبلیله برای رشد و تقویت مو از دیرباز یکی از ترفندهای طلایی مردم هندوستان بوده است. شنبلیله یک گیاه از خانواده نخود است و دانه های این گیاه به رشد مو و داشتن مویی سالم و زیبا کمک می کند. دانه شنبلیله سرشار از تقویت کننده های هورمونی است و وجود همین تقویت کننده ها باعث می شود تا در اثر تماس با پوست سر و موها، امکان رویش مجدد آن ها را فراهم آورد. همچنین این دانه های ارزشمند حاوی مقادیر زیادی پروتئین و نیکوتین هستند که مو را مقاوم و از شکنندگی آن جلوگیری می کنند.

مواد مورد نیاز:

یک فنجان بذر شنبلیله

مقداری آب

طرز تهیه و استفاده:

برای آن که بتوانید به کمک شنبلیله یک ماسک مو قوی برای رشد مجدد مو درست کنید، قبل از هر اقدامی لازم است تا بذر شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. سپس آن را کاملا میکس نمایید تا به شکل خمیر درآید. به همین سادگی ماسک شما آماده است و می توانید آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و از تاثیرات خارق العاده آن روی رویش مجدد مو هایتان شگفت زده شوید. برای نتیجه گیری بهتر، هرروز صبح و حداقل به مدت یک ماه از این ترکیب روی موهای خود استفاده کنید.

رویش مجدد مو با شنبلیله

رویش مجدد مو با زنجبیل

بدون شک شما هم در مورد خواص بی شمار زنجبیل برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات، زیاد شنیده اید. با این حال آیا از تاثیر زنجبیل برای تقویت و رویش دوباره مو به ویژه رویش مجدد موی جلوی سر هم آگاه هستید؟

استفاده از زنجبیل در روش های رویش مجدد مو با طب سنتی بسیار معروف و محبوب است و مسلما دلیل آن هم فرمولاسیون قدرتمند آن و نقشی است که در رویش مجدد مو بازی می کند. زنجبیل در خود ماده ای به اسم گینجرول دارد که وجود این ماده باعث می شود تا گردش خون در پوست سر بهبود یابد. در واقع همین تحریک گردش خون پوست سر باعث می شود تا فولیکول های مو دوباره متولد شوند و در نهایت نیز منجر به رویش دوباره موهای ریخته شده گردد.

مواد مورد نیاز:

۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده

۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد

نصف قاشق چای خوری آب لیموترش

طرز تهیه و استفاده:

برای تهیه یک ماسک مو قوی با زنجبیل، لازم است تا مواد گفته شده را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مواد حالت خمیری و یکدست به خود بگیرند. سپس خمیر حاصل را روی پوست کف سر خود بمالید و بعد از گذشت  20تا  30دقیقه آبکشی کنید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید از این ماسک دوبار در هفته استفاده نمایید. همچنین از آن جایی که استفاده از این ماسک به تقویت هر چه بیشتر پوست سر و موها کمک می کند، برای رویش مجدد مو بعد از رژیم غذایی، بسیار مناسب است.

خواص زنجبیل برای مو

همواره به یاد داشته باشید که رمز موفقیت شما در رویش مجدد مو به کمک روش های خانگی، استفاده و مصرف مداوم آن‌هاست.

رویش مجدد مو با پیاز

پیاز یکی از اصلی ‌ترین مواد خوراکی در آشپزخانه است که در تمامی خانه ها و آشپزخانه ها یافت می شود. موردی که ما از پیاز انتظار داریم، تنها طعم‌ دهی به غذاست، در حالی که از خواص بی شمار آن برای تقویت و رشد مو بی اطلاع هستیم. همواره مطالعات بسیار زیادی از سوی محققان روی تاثیر آب پیاز در تقویت و رشد مو انجام شده است و خوشبختانه نتایج این تحقیقات، تاثیر مثبت آب پیاز برای رویش مجدد مو و درمان ریزش آن را به اثبات رسانده است. حال سوال این است که پیاز چگونه می تواند به رویش مجدد موی سر کمک کند؟

هنگامی که آب پیاز با پوست سر و موها تماس پیدا می کند، باعث می شود تا گردش خون در پوست سر سرعت پیدا کند. در حقیقت بهبود گردش خون در پوست سر به این معنا می باشد که مواد معدنی بهتر و با سرعت بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رسند که این مورد باعث تقویت و رشد مجدد موی سر می شود. همچنین آب پیاز این قدرت را دارد تا تولید کراتین که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده مو است را افزایش داده و به همین خاطر همواره از آن به عنوان بهترین راه رویش مجدد مو یاد می شود.

مواد مورد نیاز:

چند عدد پیاز

طرز تهیه و استفاده:

برای رویش مجدد مو با آب پیاز لازم است تا ابتدا چند عدد پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس آب پیاز را روی پوست سر و موهای خود بمالید و به آن اجازه دهید تا به مدت15  تا 20 دقیقه روی پوست سرتان باقی بماند و پس از آن، سر خود را بشویید.

خواص پیاز برای مو

روغن رزماری

اگر شما هم اهل استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی برای سلامت پوست و مو خود باشید، حتما بارها نام روغن رزماری را شنیده اید و با خواص فوق العاده آن برای سلامت پوست و مو آشنایی دارید. روغن رزماری جزو نخستین روغن‌هایی است که از آن به عنوان راهی برای درمان مشکلات پوست و مو نظیر درمان رویش مجدد مو، کاهش ریزش موها و ضخامت آن از این روغن بهره گرفته شده است. روغن رزماری محرکی قوی برای رشد فولیکول مو بوده و با تکیه بر فرمولاسیون قدرتمند خود می تواند در هنگام تماس با پوست سر، گردش خون را تقویت کند. این امر در نهایت می تواند مانع از بین رفتن فولیکول های مو شده و در نتیجه به رشد مجدد و سریع آن ها کمک نماید. برای بهره بردن از خواص این روغن جادویی برای رویش مجدد موی سر خود می توانید، چند قطره از آن را با یک روغن گیاهی دیگر مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید یا می توانید آن را به شامپو روزانه خود اضافه کرده و مورد استفاده قرار دهید. بدون شک استفاده از روغن رزماری در کنار روغن های پرخاصیت دیگر همچون روغن نارگیل یا روغن زیتون بسیار موثرتر و مفیدتر است؛ چرا که هر کدام از این روغن ها، به نوبه خود می توانند نقش بسزایی را در رویش مجدد مو سر ایفا نمایند. به این منظور لازم است تا چند قطره روغن رزماری را به دلخواه با یکی از روغن های زیتون و نارگیل مخلوط کنید و آن را کف دستتان بریزید. سپس موهایتان و به ویژه تمامی نواحی پوست سرتان را به کمک آن ماساژ دهید. هفته ای یک تا دو بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید روغن رزماری را به تنهایی روی پوست سر یا موهای‌تان بزنید و باید آن را به صورت ترکیبی با یک روغن گیاهی دیگر یا با شامپو مصرف کنید.

به یاد داشته باشید که علاوه بر مصرف موضعی ماسک های خانگی برای رویش مجدد مو ، خوردن مواد غذایی مناسب نظیر سبزیجات، انواع آجیل، گوشت و میوه های حاوی ویتامین B، می تواند برای درمان رویش مجدد مو موثر باشد.

سوالات متداول پیرامون رویش مجدد مو

مبحث رویش مجدد مو یکی از پر سوال ترین مباحث است. در همین راستا در ادامه این بخش به سه مورد از رایج ترین آن ها پاسخ داده خواهد شد.

آیا رویش مجدد مو امكان پذیر است ؟

بله، کرم ها و ماسک های شیمیایی بسیاری با ترکیبات خاص و همچنین ماسک‌های طبیعی پر خاصیت بی شماری وجود دارند که استفاده از هر کدام از آن ها می تواند باعث رویش مجدد موی سر شود. در این مقاله مفصلا توضیح دادیم که برای رویش مجدد مو چه باید کرد . البته لازم به ذکر است، دانستن این مسئله که چه عاملی باعث ریزش مو در شما شده است، کمک بسیار زیادی در درمان رویش مجدد مو دارد؛ چرا که با رفع علت زمینه‌ای ریزش مو می توان دریافت که امكان رویش مجدد مو وجود دارد یا خیر.

برای رویش مجدد مو چه کنیم ؟

بدون شک استفاده از مواد طبیعی که به راحتی در دسترس شما هستند برای تهیه انواع ماسک مو، بهترین روش رویش مجدد مو می باشد. ما در این مقاله موثرترین مواد طبیعی برای درمان رویش مجدد مو را معرفی کردیم که می توانید از آن ها برای تهیه ماسک استفاده نمایید. نکته مهمی که در استفاده از هر کدام از این روش ها وجو دارد، این است که برای نتیجه گیری بهتر باید نهایت صبر و حوصله را به خرج دهید و این روش های درمانی را در طول یک تا دو ماه به صورت مداوم و مرتب انجام دهید.

برای رویش مجدد مو چه بخوریم ؟

تغدیه عاملی است که می تواند بر مدت زمان رویش مجدد مو تأثیر بگذارد. مواد غذایی بسیاری وجود دارند که هر کدام مکمل های بسیار خوبی برای رشد مجدد مو به حساب می آیند. در این قسمت به چندین مورد از این مکمل ها اشاره ای خواهیم داشت.
سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، کلم بروکلی، برگ چغندر و… به عنوان بهترین منابع ویتامین‌های A و C شناخته شدند که مصرف آن ها می تواند، امکان رشد مجدد موها را فراهم آورد.
انواع آجیل و مغزیجات نظیر بادام و گردو، منابع خوبی از سلنیوم، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای آلفا لینولنیک هستند که به رشد مو کمک می‌کنند.
انواع گوشت قرمز مانند گوشت گاو و بوقلمون و ماکیان مانند مرغ و تخم مرغ، منابع بزرگی از ویتامین B و پروتئین به حساب می‌آیند که مصرف آن ها برای رشد مجدد مو بسیار توصیه می شود.