بهترین کرم ضد جوش

بسیاری از ما به دنبال بهترین کرم ضد جوش می‌گردیم تا از شر جوش‌های خود خلاص شویم. جوش‌ها در اثر عوامل مختلفی پدید می‌آیند و هر بار نه‌تنها از زیبایی ما می‌کاهند بلکه موجب رنجش خاطر ما می‌شوند. اغلب افراد، به‌ویژه در دوره نوجوانی و جوانی، گاه‌به‌گاه با تعداد محدودی جوش، دسته و پنجه نرم می‌کنند. در مواردی نیز وضعیت پوست از این اوصاف بدتر است و شخص همواره و تعداد زیادی جوش  در صورت خود دارد.

علاوه بر این، همان‌طور که بسیاری می‌دانند، برخی از جوش‌ها تنها منتظرند که ما به یک مجلس مهم دعوت شویم. در این زمان است که آن‌ها خود را نشان می‌دهند. ازاین‌رو اشخاص زیادی مایل به خرید بهترین کرم ضد جوش فوری هستند. درهرصورت، وضعیت پوست شما هرگونه که باشد بهتر است ابتدا درباره انواع جوش و علل ایجاد آن اطلاعاتی کسب کنید. پس از آن برای ازبین‌بردن جوش‌های خود به طور صحیح و بدون اینکه اثری از آن‌ها باقی بماند، می‌بایست از کرم ضد جوش استفاده کنید.

آکنه چیست؟

در حقیقت آکنه و انواع جوش صورت نوعی بیماری پوستی است. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شوند. در نتیجه چنین شرایطی جوش‌های سرسفید، سرسیاه و پیمپل‌ها پدیدار می‌شوند. باوجوداینکه آکنه در هر سنی ممکن است ایجاد شود،‌ بیشتر این نوجوانان هستند که به این بیماری پوستی دچار می‌شوند.

آکنه چیست؟

درمان بیماری پوستی جوش

اغلب افراد برای درمان آکنه در جست‌وجوی بهترین کرم ضد جوش هستند. درمان‌هایی آکنه بسیار گوناگون هستند و اثربخشی متفاوتی دارند. درهرصورت، آکنه ممکن است باز هم ایجاد شود. امکان دارد زمانی که یکی یا تعدادی از جوش‌ها به‌آرامی بهبود یافتند و از بین رفتند،‌ جوش‌های بعدی به‌سرعت پدیدار شوند. بسته میزان درگیری پوست با آکنه،‌ احتمال دارد فرد از زخم روی پوست یا ناراحتی عاطفی رنج ببرد. ازاین‌رو بهتر است درمان آکنه را هرچه سریع‌تر آغاز کنید تا از به‌جاماندن اثرات آن‌ها جلوگیری نمایید.

بررسی انواع و علائم آکنه

برخی از انواع آکنه رایج‌تر از سایر نمونه‌های دیگر هستند. ازاین‌رو بسیاری از ما آن‌ها را می‌شناسیم و برای درمان آن‌ها از بهترین کرم ضد جوش استفاده می‌کنیم. گذشته از موارد آشنا،آکنه انواع متفاوتی دارد که علائم و شکل ظاهری هرکدام با دیگری متفاوت است. همچنین،‌ آن‌ها بر اساس شدت بیماری،‌ علائم مختلفی نیز دارند. اما نشانه مشترکی در بین همه آن‌ها وجود دارد و آن این است که آکنه معمولاً در صورت، پیشانی، سینه، قسمت بالایی پشت کمر و شانه‌ها ظاهر می‌شود.

بهترین کرم ضد جوش سرسفید

جایگاه اولین و آشناترین نوع آکنه، به جوش سرسفید اختصاص می‌یابد. هرکدام از ما مطمئناً تابه‌حال این مهمان ناخوانده را در صورت خود مشاهده کرده‌ایم. این نوع جوش اندازه بزرگی ندارد و یکی از مهم‌تریم علائم آن این است که در منافذی کاملاً بسته هستند، یافت می‌شود. چنین جوش‌هایی، هنگامی به وجود می‌آیند که منافذ پوست با چربی اضافی، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست مسدود شده باشند. جوش‌های که در این منافذ بسته به وجود میآیند، به شکل برآمدگی کوچک سفید یا گوشتی به نظر می‌رسند.

بهترین کرم ضد جوش سرسفید

درمان جوش سرسفید

استفاده از بهترین کرم ضد جوش انتخابی عاقلانه و بی‌دردسری برای درمان جوش سرسفید است. علاوه بر این،  متخصصان پوست به‌منظور باز کردن منافذ پوست، استفاده از رتینوئید را پیشنهاد می‌کنند. این ماده را می‌توانید بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه نمایید. همچنین، شستشوی پوست با بنزوئیل پراکسید نیز گزینه دیگری برای درمان جوش سرسفید است. با انجام این کار، باکتری‌های P. acnes اضافی که روی پوست شما زندگی می‌کنند، از بین خواهند رفت.

بهترین کرم ضد جوش سرسیاه

خرید‌ بهترین کرم ضد جوش سرسیاه یکی از اهداف کسانی است که به این نوع بیماری دچار هستند. دومین و متداول‌ترین نوع جوش، جوش‌های سرسیاه هستند. این جوش‌ها نیز موجب شده‌‌اند تا زیبایی بسیاری از مردم کاهش پیدا کند. این جوش‌ها در منافذ بازیافت می‌شوند.

درصورتی‌که منافذ پوست شما با انواع آلودگی‌ها پر شود اما همچنان باز بماند، شما جوش سرسیاه در صورت خود مشاهده خواهید کرد. در واقع برخی از لکه‌های کوچک سیاهی که در پوست شما دیده می‌شوند، لکه و آلودگی حاصل آغشته شدن پوست به ماده‌ای خاص نیستند. آن‌ها جوش سرسیاه هستند. به یاد داشته باشید که دست‌کاری کردن آن‌ها، تنها‌ شرایط را بدتر می‌کند.

بهترین کرم ضد جوش سرسیاه

درمان جوش سرسیاه

بهترین کرم ضد جوش خارجی یا ایرانی، ممکن است راه درمان مؤثری برای درمان جوش‌های سرسیاه یا سرسفید سرسخت باشد. همچنین، شما می‌توانید از درمان‌هایی که برای جوش‌های سرسفید معرفی کردیم، برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه نیز استفاده کنید. منتها با این تفاوت که طول دوره درمان باید شش تا هشت هفته طول بکشد تا اثر کند.

درمان جوش سرسیاه با کرم ضد جوش

اگر پس از گذشت این مدت‌زمان همچنان بر روی پوست خود جوش مشاهده کردید، بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید. درمان آکنه با نسخه قوی حاوی بهترین کرم ضد جوش گزینه مناسبی برای درمان است. روشی مانند استخراج کومدون نیز (اصطلاح پزشکی برای جوش‌های سرسیاه و سرسفید) ممکن است به بهبود پوست کمک کند. در این نوع درمان، از نوعی میله فلزی که نوک‌تیز است و یا یک دایره فلزی در سر خود دارد (تیر کمدون)، برای خارج کردن جوش استفاده می‌شود.

سفت‌دانه‌ها

مردم از بهترین کرم ضد جوش برای ازبین‌بردن این نوع آکنه نیز استفاده می‌کنند. سومین نوع، سفت‌دانه یا پاپول است که گهگاه پوست افراد بسیاری را درگیر می‌کند. مهم‌ترین نشانة این نوع جوش این است که به شکل برآمدگی‌های کوچک، قرمز و حساسی در پوست یافت می‌شوند. این نوع جوش زمانی به وجود می‌آید که چربی اضافی، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست به عمق پوست فشار وارد می‌کنند.

در نتیجه این فشار پوست ملتهب شده و برجستگی‌های متورم و قرمز ظاهر می‌شوند. کلمه پزشکی برای این نوع لک آکنه مورداستفاده قرار می‌گیرد، پاپول است. این نوع آکنه‌ها سفت هستند. اگر سفت‌دانه‌های زیادی پوست شما را درگیر کرده است، ممکن است احساس کنید این ناحیه همچون کاغذ سنباده است. بهترین کرم ضد جوش می‌تواند به‌راحتی شما را از شر این جوش‌ها خلاص کند.

سفت‌دانه‌ها

درمان سفت‌دانه‌ها

به‌منظور درمان پاپول‌ها یا همان سفت‌دانه‌ها،‌ سعی کنید دو بار در روز صورت خود را با استفاده از یک شوینده آکنه صورت، حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک بشویید. این کار به بهبود این نوع جوش،‌ کمک شایانی خواهد کرد. اما درصورتی‌که تعداد سفت‌دانه‌ها بسیار زیاد باشند،‌ می‌توانید با مراجعه به متخصص پوست از بهترین کرم ضد جوش بهره‌مند شوید.

جوش‌های چرکی یا پوستول

چهارمین نوع آکنه جوش‌های چرکی یا به‌اصطلاح پزشکی پوستول نام دارند. این نوع جوش‌ها بسیار شبیه پاپول و در واقع که پاپول‌هایی هستند در نوک خود مقداری چرک دارند و دارای ماده‌ای زردرنگ هستند. چنین آکنه‌هایی همیشه با یک مرکز زرد یا سفیدرنگ مشاهده می‌شوند.

جوش‌های چرکی یا پوستول

درمان پوستول

استفاده از بهترین کرم ضد جوش انتخاب مناسبی برای درمان پوستول است. علاوه بر این، از دیگر روش‌های درمان می‌توان به شست‌وشو با محلول بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک اشاره کرد. برای انجام این کار، باید محصولاتی را که حاوی این دو ماده هستند، خریداری کرده و صورت خود را با آن‌ها بشویید.

هرچند که این جوش‌ها ظاهری نامناسب دارند، آن‌ها را فشار ندهید و سعی نکنید که آن‌ها را تخلیه نمایید. چراکه این کار نه‌تنها کمکی به شما نمی‌کند،‌ بلکه جوش‌ها را در وضعیت بدتری قرار می‌دهد. اگر در مدت شش تا هشت هفته، درمان تأثیر قابل‌قبولی بر آکنه‌ها نداشت، به متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین محصولات درمانی و بهترین کرم ضد جوش را به شما معرفی کند.

ندول‌ها

ندول‌ها همانند دیگر انواع  آکنه که تا کنون با آن‌ها آشنا شدیم، متداول نیستند. این نوع جوش‌ها در واقع توده‌های بزرگ، جامد و دردناکی در زیر پوست هستند. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، سایز این نوع جوش بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است. ندول‌ها در عمق پوست جای دارند.

 درمان ندول‌ها

اغلب پس از بهبودی، جای این آکنه‌ها بر روی پوست باقی می‌ماند. ازاین‌رو استفاده از بهترین کرم ضد جوش و لک اهمیت زیادی در درمان ندول‌ها دارد. اگر دارای آکنه‌هایی شبیه به آنچه که گفته شد هستید، بهتر است سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه و درمان را آغاز کنید. به‌این‌ترتیب جای جوش کمتری خواهید داشت.

ضایعات کیست مانند

آخرین نوع آکنه که قصد داریم به شما معرفی کنیم، ضایعات کیستی هستند. می‌توان گفت که این نوع آکنه بد‌ترین نوع است. چنین جوش‌هایی اغلب با درد همراه هستند.  این نوع آکنه از توده‌ای پر از چرک تشکیل شده‌اند که در زیر پوست قرار دارند. در نتیجه،‌ مصرف بهترین کرم ضد جوش زیر پوستی می‌تواند تأثیر مناسبی در درمان آن‌ها داشته باشد. برای درمان آن‌ها بهتر است با پزشک مشورت نمایید.

بهترین کرم ضد جوش کدام است؟

انواع مختلفی از کرم ضد جوش با فرمولاسیون و برند‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و تعداد آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اگر شما به آکنه مبتلا شده‌اید و در جست‌وجوی کرم ضد جوش خوب و مناسبی هستید،‌ باید بدانید که انتخاب آن اصلاً کار ساده‌ای نیست. با همراه باشید تا ویژگی‌های بهترین کرم‌های ضد جوش را که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید، بررسی کنیم.

بهترین کرم ضد جوش کدام است؟

انتخاب بهترین کرم ضد جوش از نظر میزان تأثیرگذاری

میزان تأثیرگذاری بهترین کرم ضد جوش را نمی‌توان از ظاهر آن تشخیص داد. برای فهمیدن میزان تأثیر یک کرم ضد جوش راه‌های متفاوتی وجود دارد. مطمئن‌ترین راه برای آگاهی از کارایی چنین محصولی مراجعه به پزشک است. او با معاینه وضعیت پوست شما، کرم ضد جوشی با تأثیر بالا و درعین‌حال مناسب شما، تجویز خواهد کرد.

علاوه بر این،‌ می‌توانید از دوستان و آشنایان خود نام محصولاتی را که تأثیر مناسبی بر پوست آن‌ها داشته و جوش‌های آن‌ها را درمان کرده است، جویا شوید. ناگفته نماند که محصولات توصیه شده توسط آن‌ها لزوماً کارایی بالایی برای شما نخواهد داشت و حتی ممکن است برای شما ایجاد حساسیت کند. زیرا شرایط پوستی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. پس، در استفاده از چنین کرم‌های ضد جوشی بادقت عمل کنید.

راه دیگری که می‌توانید با آن میزان تأثیر بهترین کرم ضد جوش را حدس بزنید، توجه به مواد و به‌کاررفته در ساخت آن محصول و میزان هرکدام است. برخی از مواد تأثیر به سزایی در بهبود آکنه‌ها دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

انتخاب بهترین کرم ضد جوش از نظر میزان تأثیرگذاری

مواد احتمالی موجود در کرم‌ها و محصولات ضد جوش

بنزوئیل پراکسید را می‌توان به‌صورت کرم، لوسیون، شستشوی صورت و صابون یافت. این محصول با ازبین‌بردن باکتری‌ها و پوست مرده جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این ماده بر اغلب پوست‌ها تأثیر مناسبی دارد  اما ممکن است سبب سفید شدن لباس یا ملحفه شخص شود. اسید سالیسیلیک نیز یک لایه‌بردار است که با ازبین‌بردن پوست مرده،‌ منافذ پوست شما را باز نگه می‌دارد. ویتامین C که ممکن است در بهترین کرم ضد جوش به‌کاررفته باشد، آنتی‌اکسیدان است و با خواص ضدالتهابی خود باعث کاهش قرمزی و تورم پوست می‌شود. تاثیر اعجاب انگیز ویتامین سی بر پوست را در مقاله دیگر ما بخوانید.

از دیگر مواد موجود در محصولات ضد جوش می‌توان به روغن درخت چای، اسید آزلائیک، آداپالن، گوگرد، آلفا هیدروکسی اسیدها و غیره اشاره کرد. هرکدام از این موارد که در ترکیبات کرم‌های ضد جوش و برخی دیگر محصولات پوستی یافت می‌شوند، به روش خود از بروز آکنه جلوگیری می‌کنند.

حساسیت‌زا نبودن کرم ضد جوش

بسیاری از اشخاص به بعضی از مواد حساسیت دارند. ازاین‌رو باید در هنگام خرید، حتماً به فرمولاسیون محصول دقت کنید تا مبادا دچار حساسیت شوید. همچنین، می‌توانید با امتحان کردن مقدار کمی از محصول بر روی قسمت کوچکی از پوست، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. البته بهترین کرم ضد جوش  باید از موادی ساخته شود که اغلب افراد جامعه به آن حساسیت نداشته باشند.

حساسیت‌زا نبودن کرم ضد جوش

انتخاب بهترین کرم ضد جوش مناسب شما

اشخاص با سن و جنسیت متفاوت به کرم‌های ضد جوش متفاوتی نیاز دارند. زیرا وضعیت پوست آن‌ها و شرایطی که در آن قرار می‌گیرند متفاوت است. برای مثال جای جوش بر روی پوست برخی از افراد بیشتر باقی می‌ماند. نوجوانان نیز بیشتر مستعد آکنه هستند. همچنین، برخی از مردان زمان طولانی‌تری را بیرون از خانه و در معرض نور خورشید و آلودگی‌های مختلف سپری می‌کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از محصولات مراقبت پوست، در دو نوع مردانه و زنانه تولید می‌شوند. در نتیجه استفاده از بهترین کرم ضد جوش و سفیدکننده مردانه انتخاب مناسبی برای این مردانی است که ساعات زیادی از روز را در بیرون از خانه سپری می‌کنند.

بهترین کرم‌های ضد جوش چندکاره

مصرف کرم‌های ضد جوشی که علاوه بر ازبین‌بردن جوش، خواص دیگری نیز دارند، نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر نمونه‌ها هستند بلکه سلامت پوست شما را سریع‌تر به شما بازمی‌گردانند. به طور مثال، دست‌کاری جوش‌ها و کندن جای آن‌ها عملی بسیار شایع در بین نوجوانان و کسانی است که به این بیماری مبتلا هستند. این کار سبب به‌جاماندن جای جوش بر روی صورت می‌شود. پس،‌ آن‌ها باید از کرم ضد جوش همراه با خواص لکه بری استفاده نمایند.

همچنین، استفاده از کرم ضد جوشی که بر میزان سفیدی پوست نیز تأثیر بگذارد، فرد را سریع‌تر و راحت‌تر به پوست دلخواهش می‌رساند. ازاین‌رو، مصرف بهترین کرم ضد جوش و سفید کننده به افرادی که می‌خواهند پوست سفید‌تری داشته باشند توصیه می‌شود.

بهترین کرم‌های ضد جوش چندکاره

چه زمانی باید برای کرم ضد جوش به پزشک مراجعه کنید؟

حال که با انواع آکنه و ویژگی‌های یک کرم ضد جوش خوب آشنا شدیم زمان آن رسیده است که بدانیم چه زمانی باید به پزشک مراجعه نماییم. ناگفته نماند که تا زمانی که درمان‌های خانگی شما مؤثر واقع می‌شوند،‌ نیازی به پزشک ندارید. اما درصورتی‌که با درمان‌های خودمراقبتی آکنه شما را از بین نمی‌برد، می‌توانید مشکل خود را با پزشک عمومی در میان بگذارید. او می‌تواند داروهای قوی‌تر با تأثیرگذاری بیشتری را برای شما تجویز کند.

اما اگر آکنه همچنان ادامه‌دار بود و یا حتی شدید شد، لازم است از یک پزشک متخصص پوست بخواهید بهترین کرم ضد جوش یا دیگر روش‌های درمانی را به شما معرفی کند. اگر کودک شما نیز دچار این بیماری شده باشد،‌ می‌توانید با مراجعه به متخصص پوست کودکان، بهترین درمان‌ها را به کار بگیرید.

بسیاری از بانوان ممکن است برای چندین دهه با آکنه سروکار داشته باشند. این آکنه‌ها احتمالاً یک هفته قبل از شروع قاعدگی به اوج خود می‌رسند و اغلب بدون هیچ‌گونه درمانی در بانوانی که از داروهای ضدبارداری استفاده می‌کنند، ناپدید می‌شوند. در بزرگسالانی که پا به سن گذاشته‌اند، ابتلای ناگهانی به آکنه شدید، احتمالاً نشان از یک بیماری زمینه‌ای است. این افراد برای مراقبت‌های بیشتر باید به پزشک مراجعه نمایند تا ابتدا بیماری زمینه‌ای درمان شود. سپس، با استفاده از بهترین کرم ضد جوش آکنه‌ها نیز درمان شوند.

زمان مناسب برای مراجعه به متخصص پوست

سازمان غذا و دارو (FDA) به مردم گوشزد می‌کند که بعضی از لوسیون‌های رایج آکنه که بدون نسخه پزشک به فروش می‌رسند، پاک‌کننده‌ها و سایر محصولات پوستی ممکن است سبب بروز واکنش‌های جدی شوند. البته باید بدانید که این نوع واکنش‌ها به‌ندرت اتفاق می‌افتند. پس، آن‌ها را با قرمزی، تحریک یا خارشی که در مناطق آغشته به داروها یا محصولات ایجاد می‌شود، اشتباه نگیرید.

درصورتی‌که پس از مصرف بهترین کرم ضد جوش یکی از حالت‌های زیر را داشتید باید فوراً به پزشک مراجعه نموده تا او اقدامات لازم را انجام دهد. البته باز هم تأکید می‌کنیم که این علائم بسیار نادر هستند. اگر شخصی پس از استفاده از کرم ضد جوش غش کرد، باید فوراً به بیمارستان منتقل شود. همچنین، اگر پس از آغشته کردن پوست خود به کرم ضد جوش،‌ دچار تنگی نفس، تورم چشم‌ها، صورت، لب‌ها یا زبان و گرفتگی گلو شدید باید به‌سرعت خود را به یک مرکز درمانی برسانید.

مهم‌ترین عوامل ایجاد جوش

مهم‌ترین عوامل ایجاد جوش

پیش‌ازاین نیز کمابیش به دلایل ایجاد آکنه اشاره کردیم. آکنه ممکن است به دلایل متفاوتی ایجاد شود. به طور مثال، اصلاح کردن به‌ویژه با موم، ممکن است سبب شود که در صورت فرد به یکباره تعداد زیادی آکنه ظاهر شود. ازاین‌رو، استفاده از بهترین کرم ضد جوش بعد از اصلاح کار مناسب برای جلوگیر از ظاهرشدن این آکنه‌هاست.

اما دراین‌بین چهار عامل، عنوان اصلی‌ترین دلایل بروز آکنه را به خود اختصاص می‌دهند. تولید روغن اضافی (چربی پوست) از مهم‌ترین دلایل بروز آکنه است. به‌علاوه، اگر فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود شوند، آکنه ایجاد می‌شود. باکتری‌ها نیز از مهم‌ترین عواملی هستند که در بروز آکنه نقش دارند. التهاب نیز موجب ظاهرشدن آکنه‌های جدید می‌شود.

پیش‌ازاین نیز بیان کردیم که آکنه معمولاً در دوره نوجوانی روی صورت، پیشانی، سینه، قسمت بالایی پشت و شانه‌ها دیده می‌شود و مصرف بهترین کرم ضد جوش برای نوجوانان راه‌حلی مناسب برای ازبین‌بردن آن‌هاست. دلیل این امر آن است که در این قسمت‌ها پوست داری بیشترین تعداد غدد چربی است. فولیکول‌های مو به این غدد چربی متصل هستند. گاهی اوقات، دیواره  فولیکول مو ممکن است برآمده شود که در سطح پوست به‌صورت یک جوش سرسفید دیده می‌شود. همچنین ممکن است این برآمدگی در سطح باز و تیره شود و جوش سرسیاه ایجاد کند.

جوش سرسیاه ممکن است شبیه آلودگی‌های باشد که در منافذ پوست گیر کرده‌اند. اما در حقیقت،‌ این منافذ پر از باکتری و روغن هستند که وقتی در مجاورت هوا قرار می‌گیرند، تغییر رنگ داده و قهوه‌ای می‌شود. برای درمان منافذ باز پوست می‌توان از بهترین کرم ضد جوش سرسیاه استفاده کرد.

پستول‌ها نیز که لکه‌های قرمز برجسته با مرکز سفید هستند، زمانی ظاهر می‌شوند که فولیکول‌های مسدود شده مو، ملتهب شده و یا به دلیل وجود باکتری‌ها، عفونت کند. افزون بر این، انسداد و التهاب در اعماق فولیکول‌های مو،‌ دلیل ایجاد ضایعات کیست مانند در زیر پوست است. منافذ دیگر پوست که منافذ غدد تولید‌کننده عرق  هستند، اغلب سبب بروز آکنه نمی‌شوند.

عواملی که امکان دارد جوش را تحریک یا بدتر کنند

یکی از عواملی که سبب تحریک یا شدید‌تر شدن آکنه می‌شود،‌ تغییرات هورمونی است. به‌عنوان‌مثال افزایش آندروژن‌ها ممکن است باعث ایجاد جوش شوند و شما را وادار به استفاده از بهترین کرم ضد جوش کنند. آندروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که در دوران بلوغ هم در بدن پسران و هم در بدن دختران، افزایش می‌یابند. افزایش آن‌ها به بزرگ‌شدن غدد چربی و تولید روغن پوست بیشتر کمک کرده و در نتیجه باعث بروز آکنه می‌شوند. همچنین،‌ تغییرات هورمون‌ها در دوران میان‌سالی، به‌خصوص در بانوان، ظاهرشدن جوش را در پی دارد.

داروهای خاص نیز همانند تغییرات هورمونی از عوامل تشدید یا تحریک جوش به‌حساب می‌آیند. از این داروها می‌توان داروهایی را نام برد که دارای کورتیکواستروئیدها، تستوسترون یا لیتیوم هستند. علاوه بر این،‌رژیم غذایی نیز ممکن است چنین تأثیری بر آکنه‌ها داشته باشد. نتایج برخی از مطالعات حاکی از آن است که مصرف برخی مواد غذایی از جمله کربوهیدارت‌ها همانند نان،‌ شیرینی،‌ چیپس و غیره، ممکن است آکنه را بد‌تر و یا تحریک کنند.

البته با استفاده از بهترین کرم ضد جوش می‌توانید مانع از تأثیر این مواد بر جوش‌ها شوید. ناگفته نماند که برای اظهارنظر درباره تأثیر محدودیت‌های غذایی بر کاهش آکنه به مطالعات بیشتری نیاز است. پس هنوز کاملاً مشخص نیست که پرهیز از خوردن برخی از مواد غذایی جوش‌های شما را کاهش می‌دهد یا خیر. همچنین، باید بدانید که استرس نقشی در ایجاد آکنه ندارد اما اگر پیش‌ازاین دچار آکنه شده باشید، استرس ممکن است سبب تشدید آن شود.

عواملی که امکان دارد جوش را تحریک یا بدتر کنند

افسانه‌هایی درباره جوش

برخی از باور‌های نادرست درباره رابطه مصرف برخی از مواد غذایی و بروز آکنه در بین مردم جاافتاده است. به طور مثال برخی از اشخاص گمان می‌کنند که پس از مصرف شکلات و غذاهای چرب، می‌بایست به‌سرعت از بهترین کرم ضد جوش خود استفاده کنند تا مانع از ایجاد جوش بشود. اما حقیقت این است که خوردن شکلات یا غذای چرب هیچ تأثیری بر آکنه ندارد.

همچنین، بعضی از مردم فکر می‌کنند که آکنه به دلیل پوست کثیف ظاهر می‌شود. اما باید بدانید که کثیف بودن پوست تأثیری بر ایجاد جوش ندارد. حتی، شست‌وشو و تمیزکردن بی‌رویه پوست با صابون‌های خشن یا مواد شیمیایی پوست را تحریک کرده و ممکن است جوش‌ها را تشدید نماید.

این باور غلط نیز در بین مردم جاافتاده است که استفاده از لوازم آرایشی،‌ ایجاد آکنه در به دنبال دارد. شایان‌ذکر است که لوازم آرایشی لزوماً آکنه را بدتر نمی‌کنند. علاوه بر این، خوب است بدانید،‌ لوازم آرایشی بدون چربی مانع از اثربخشی بهترین کرم ضد جوش نمی‌شوند. اگر محصولات آرایشی بدون چربی را خریداری می‌نمایید که منافذ پوست مسدود نمی‌کنند (غیرآکنه‌زا) و همچنین،‌ درصورتی‌که همیشه آرایش خود را پاک می‌کنید، نیازی به نگرانی در رابطه این مورد ندارید. در مقاله دیگری روش صحیح پاک کردن آرایش ضدآب را می خوانید.

افسانه‌هایی درباره جوش

عوارض دچار شدن به بیماری آکنه چیست؟

دسته و پنجه نرم کردن با این بیماری علاوه بر اینکه به‌خودی‌خود از زیبایی پوست و ظاهر می‌کاهد، عوارض ناشی از آن نیز مزیدی بر این امر هستند. برخلاف باور عمومی، افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر از افرادی که دارای پوست روشن‌تری هستند، این عوارض را تجربه می‌کنند. ازاین‌رو، استفاده از بهترین کرم ضد جوش برای اشخاصی با پوست تیره اهمیت بیشتری دارد.

از این عوارض می‌توان به‌جای جوش اشاره کرد. جای جوش به دو صورت است. جای بعضی از جوش‌ها به‌صورت حفره‌هایی روی پوست باقی می‌مانند و جای بعضی دیگر به‌صورت اسکارهای ضخیم (کلوئید) دیده می‌شوند. هر دوی آن‌ها از زیبایی پوست می‌کاهند و احتمال دارد پس از بهبود آکنه به مدت طولانی بر روی پوست به‌جای بمانند. مضاف بر این،‌ ممکن است رنگ پوست نیز در اثر آکنه تغییر کند. پس از ناپدیدشدن جوش‌ها، پوست آسیب‌دیده امکان دارد تیره‌تر (هیپرپیگمانته) یا روشن‌تر (هیپوپیگمانته) از قبل شده باشد.

سخن پایانی

بهترین کرم ضد جوش ویژگی‌هایی دار که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. هر کرم ضد جوش مناسب گروه خاصی از افراد و همچنین انواع خاصی از جوش‌ها است. استفاده از کرم‌های ضد جوش عوارض همانند قرمزی دارد که طبیعی هستند و از بین می‌روند. گذشته از آن‌، در موارد بسیار نادری استفاده از این محصولات سبب بروز عوارض شدیدی چون تنگی نفس می‌شود. در این موارد باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. در کل استفاده از کرم ضد جوش راه بسیار مناسبی برای ازبین‌بردن جوش‌هاست.