راهنمای قدم به قدم آرایش صورت کک و مکی برای محو کردن آن ها

وقتی صورت پر از کک و مکی دارید، آرایش کردن می‌تواند گیج کننده باشد و ندانید دقیقا باید با کک و مک‌ها چه کرد. کل صورت را با لایه‌های سنگین کرم پودر بپوشانید؟ یا فقط بر محو کردن کک و مک‌ها تمرکز کنید؟ و یا پوست‌تان را همان طور که هست بپذیرید و مانند اروپایی‌ها کک و مک‌ها را نشانه زیبایی بدانید؟ به هر حال آرایش صورت کک مکی به آن راحتی که همیشه فکرش را می‌کردید، نیست. از آنجایی که اکثر خانم‌های ایرانی دوست دارند بعد از آرایش پوست‌شان عاری از هر گونه لک و کک و مکی باشد، در این مقاله به آموزش آرایش با هدف محو کردن کک و مک‌ها می‌پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  1. انتخاب کرم پودر و کانسیلر
    • با توجه به نوع پوست
    • با توجه به رنگ پوست
    • با توجه به میزان پوشانندگی
    • تست کردن چند نمونه
  2. آرایش صورت کک و مکی
    • مرطوب کننده زدن
    • استفاده از ضدآفتاب
    • پرایمر زدن
    • استفاده از کرم پودر و کانسیلر
    • نوع و نحوه زدن رژگونه و برنزر
  3. تثبیت آرایش صورت کک و مکی
    • استفاده از پودر تثبیت کننده
    • استفاده از اسپری فیکساتور
  4. ویدیوی آموزش آرایش ملایم صورت کک و مک دار

صورت کک و مک دار

1. کرم پودر و کانسیلر برای آرایش صورت کک و مکی

برای اینکه در پایان آرایش صورت‌تان یکدست شود، باید کرم پودر و کانسیلر شما دقیقا متناسب با نیاز پوست‌تان باشد. در واقع بتواند برای پوست شخص شما به اندازه‌ای پوشانندگی داشته باشد که کک و مک‌ها را محو کند. در این بخش با 4 نکته مهم، شما را در انتخاب بهترین‌ها راهنمایی می‌کنیم.

1.1 انتخاب کرم پودر با توجه به نوع پوست

انواع کرم پودر و کانسیلرهای موجود در بازار فرمول‌های متنوعی دارند و بعضی از آن‌ها بسته به نوع پوستی که دارید، بهتر از بقیه کار می‌کنند. پودرها و محصولات مایع فاقد چربی با جلوه نهایی مات، بهترین کرم پودر برای پوشاندن کک و مک صورت کسانی است که پوست چرب یا مختلطی دارند. اما برای پوست‌های خشک، محصولات مایع و کرمی که در نهایت جلوه براقی ایجاد می‌کنند، بهتر است. اگر پوست نرمالی هم دارید، می‌توانید به سلیقه خودتان از هر کدام برای آرایش صورت کک و مک دار خود استفاده کنید.

اگر پوست‌تان بسیار حساس است، از کرم پودرهای معدنی که حاوی مواد طبیعی هستند، استفاده کنید. معمولا این نوع کرم پودرها با فرمول‌های پودری عرضه می‌شوند، اما نمونه‌های مایع را هم می‌توانید پیدا کنید.

1.2 انتخاب کانسیلر متناسب با رنگ پوست

در مقاله دیگری مفصلا توضیح داده‌ایم که با توجه به رنگ پوست‌تان بهتر است چطور بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. اما نکته مهم در آرایش صورت کک و مکی این است که رنگ کانسیلرتان را هم به درستی انتخاب کنید. رنگ کانسیلر را با پوست اطراف کک و مک مطابقت دهید؛ نه خود کک و مک. در واقع اگر از کانسیلری تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان استفاده کنید، کک و مک‌ها بیشتر جلب توجه خواهند کرد.

1.3 میزان پوشانندگی در آرایش صورت کک و مکی

ممکن است فکر کنید برای آرایش صورت کک و مکی باید حتما از کرم پودرهای سنگین با پوشانندگی کامل استفاده کرد؛ در صورتی که این مورد همیشه در مورد همه صدق نمی‌کند. اگر به جز نواحی کک و مک دار بقیه قسمت‌های پوست‌تان نسبتا شفاف است، بهتر از یک کرم پودر سبک و یا حتی مرطوب کننده رنگی یا بی بی کرم استفاده کنید تا رنگ پوست یک دست شود. سپس با کانسیلر کک و مک‌ها را محو کنید.

اگر تغییر رنگ دیگری هم (مانند جای جوش و جای زخم) در صورت‌تان دارید، کرم پودری که پوشش متوسط تا کاملی دارد گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

1.4 نحوه تست کردن نمونه‌ محصولات

حتی اگر فکر می‌کنید فرمولاسیون و رنگ درست کرم پودر و کانسیلرتان را پیدا کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید آن‌ها را روی پوست‌تان تست کنید. معمولا تمام فروشگاه‌ها، تسترهای متنوعی دارند که البته بهتر است در دوران کرونا بیخیال این مورد شوید و به اطلاعاتی که تاکنون آموخته‌اید، اعتماد کنید.

اما اگر زمانی که این مقاله را می‌خوانید، پاندمی کرونا به پایان رسیده برای تست کردن کرم پودر و کانسیلر به این نحو عمل کنید: کمی کانسیلر و یا کرم پودر را در امتداد خط فک‌تان بزنید و این خط را با رنگ طبیعی پوست‌تان مقایسه کنید. مطمئنا شما هم نمی‌خواهید خط واضحی از کرم پودر، در حد فاصل گردن و صورت‌تان خودنمایی کند.

این نوع محصولات را برای آرایش صورت کک و مکی باید در نور طبیعی خورشید آزمایش کنید. نور مهتابی و فلورسنت می‌تواند سایه‌هایی ایجاد کند که تشخیص رنگ درست را دشوار سازد. در نهایت اگر باز هم در انتخاب کرم پودر و کانسیلرتان مردد بودید، از یک آرایشگر کاربلد کمک بگیرید و یا سوال‌تان را در بخش دیدگاه‌های این مقاله از ما بپرسید.

تست کردن محصولات

2. طرز آرایش صورت کک و مک دار

در این بخش در 5 مرحله ساده اما مهم می‌آموزید چطور صورت کک و مک دارتان را آرایش کنید و از محو شدن این ناهمواری‌های رنگی پوست لذت ببرید.

2.1 انتخاب و استفاده از مرطوب کننده

قبل از آرایش صورت کک و مکی پوست‌تان باید تا حد ممکن نرم باشد؛ چرا که در غیر این صورت احتمالا کرم پودر بدتر به کک و مک‌ها بچسبد و صورت‌تان کیکی به نظر برسد. بنابراین قبل از اینکه به مرحله بعد بروید، حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست شود.

اگر پوست چربی دارید، از مرطوب کننده‌های برپایه آب استفاده کنید تا منافذ پوست‌تان بسته نشود. برای پوست‌های خشک، مرطوب کننده‌های برپایه روغن گزینه بهتری است تا پوست را به طور موثری آبرسانی کنند. معمولا کرم‌ مرطوب کننده های سنگین‌تر (به جای آبرسان‌های ژلی) بهترین انتخاب برای این افراد هستند.

برای پوست‌های مختلط هم معمولا مرطوب کننده‌های برپایه آب عملکرد بهتری دارند تا بدون بستن منافذ، پوست را آبرسانی کنند. با این وجود بهتر است کرم مرطوب کننده غلیظ‌تری هم داشته باشید تا قسمت‌های خشک‌تر صورت عمیق‌تر آبرسانی شوند. اگر هم پوست حساسی دارید، به دنبال مرطوب کننده‌ای بدون عطر و رنگ باشید تا احتمال تحریک پوست به حداقل برسد.

2.2 ضد آفتاب زدن در آرایش صورت کک و مکی

با وجود اینکه معمولا کک و مک ارثی است، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند کک و مک‌ها را تیره‌تر کند. بنابراین حتما این مرحله را جدی بگیرید. حداقل SPF کرم ضدآفتاب شما باید 15 باشد تا کاملا از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB خورشید محافظت کند.

برای اینکه در وقت‌تان صرفه جویی کنید، می‌توانید از یک مرطوب کننده حاوی SPF استفاده کنید. اما اگر جدا مرطوب کننده می‌زنید، مطمئن شوید قبل از ضدآفتاب زدن، مرطوب کننده کاملا جذب پوست‌تان شده است.

ضدآفتاب زدن

2.3 پرایمر زدن در آرایش صورت کک و مکی

حتما نیازی نیست که هر روز پرایمر بزنید. اما زمانی که می‌خواهید آرایش صورت کک و مکی دوام داشته باشد و تا پایان روز کک و مک‌ها محو بمانند، این مرحله ضروری است. علاوه بر این پرایمر می‌تواند منافذ و خطوط ریز را پر کند و در نتیجه آرایش‌تان حالت نرم و یکدستی داشته باشد.

درست مانند مرطوب کننده، پرایمر را هم با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. برای پوست‌های چرب محصولات فاقد چربی گزینه بهتری هستند تا براق شدن و درخشش نهایی پوست را کم کنند. از طرفی برای پوست خشک، یک پرایمر آبرسان که پوست را درخشان‌تر می‌کند، عملکرد بهتری دارد.

2.4 نحوه استفاده از کرم پودر و کانسیلر

برای آرایش صورت کک و مکی باید نحوه استفاده از کرم پودر و کانسیلر را بدانید. می‌توانید کرم پودر را با انگشت و یا براش به صورت‌تان بمالید. اما به یاد داشته باشید هنگامی که پای محو کردن کک و مک‌ها در میان است، اسفنج گزینه بهتری خواهد بود تا با آن بتوانید کرم پودر را به پوست فشار دهید. کرم پودر را با دقت به کل صورت‌تان بزنید و به ویژه قسمت‌هایی مانند خط ریش، کناره‌ها صورت و خط فک را جا نیندازید.

قبل از آرایش کردن، کمی اسفنج‌ را مرطوب کنید تا کرم پودر را به خود جذب نکند.

اما اگر هنوز هم با وجود کرم پودر کک و مک‌ها پیدا هستند، نگران نباشید. کانسیلر حتما به ویژه برای آرایش صورت کک و مک دار معجزه می‌کند. برای اینکه بیش از حد کانسیلر نزنید، از یک براش کوچک کمک بگیرید تا کانسیلر فقط در نقاط خاصی از صورت و دقیقا روی کک و مک‌ها زده شود. بعد از آن باید کانسیلر را به خوبی با کرم پودر زیری آن ترکیب کنید. بهترین ابزار برای این کار، انگشت‌های شماست؛ چرا که گرمای دست‌تان کمک می‌کند کانسیلر به خوبی با پوست ترکیب شود.

کانسیلر زدن در آرایش صورت کک و مک دار

2.5 نوع و نحوه زدن رژگونه و برنزر

وقتی که کک و مک‌ها را با استفاده از کرم پودر و کانسیلر محو کردید، ممکن است صورت‌تان بیش از حد صاف به نظر برسد. بنابراین برای کمی عمق و بُعد بخشیدن به آن، از رژگونه و برنزر استفاده کنید. در مقاله دیگری راهنمایی‌تان کردیم چطور رژگونه مناسب رنگ پوست‌ را تشخیص دهید. اما نکته مهم رژگونه زدن در آرایش صورت کک و مکی این است که از رژگونه‌های قهوه‌ای خودداری کنید؛ چرا که رنگ‌شان بسیار شبیه کک و مک‌های شماست. رنگ صورتی و هلویی معمولا گزینه بهتری است.

در این مرحله ممکن است متوجه شوید که با کرم پودر و کانسیلر، اطراف کک و مک‌ها کمی خاکستری به نظر می‌رسد. در این مواقع برای اینکه رنگ طبیعی را به پوست‌تان برگردانید، از یک برنزر مات استفاده کنید. برنزرتان نباید خیلی تیره باشد و نباید آن را به همه جای پوست بزنید. برنزر صرفا برای نقاطی است که به طور طبیعی آفتاب به آن‌ قسمت‌ها برخورد می‌کند؛ یعنی شقیقه، استخوان گونه و بینی.

3. تثبیت آرایش صورت کک و مکی

در مرحله آخر آرایش صورت کک و مکی باید کاری کنید که کانسیلر و کرم پودر روی کک و مک‌ها تا پایان روز باقی بمانند. به این منظور می‌توانید از پودرهای تثبیت کننده و یا اسپری‌های مخصوص استفاده کنید.

3.1 نحوه استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش

پودرهای تثبیت کننده چربی پوست را جذب می‌کنند تا بعد از گذشت چند ساعت، آرایش‌تان خراب نشود. معمولا بهترین گزینه یک پودر شفاف بی رنگ است. با استفاده از براش‌های کرکی، پودر را به دقت روی کرم پودر و کانسیلر فشار دهید تا اصطلاحا در طول روز آرایش روی صورت‌تان بلند نشود (با انواع براش‌ در این مقاله آشنا شوید). دقت داشته باشید که حدود 3 تا 5 دقیقه باید برای این کار زمان بگذارید.

البته اگر پوست خشکی دارید، لازم نیست از این پودرها استفاده کنید. زیرا معمولا دوام آرایش روی چنین پوست‌هایی زیاد است. اگر پوست‌تان مختلط است، احتمالا فقط لازم باشد روی ناحیه T صورت، یعنی پیشانی و بینی و چانه، پودر بزنید؛ چرا که معمولا این نواحی در صورت شما چرب‌تر است.

3.2 روش استفاده از اسپری فیکساتور در آرایش صورت کک و مکی

آخرین مرحله استفاده از اسپری‌های فیکساتور یا تنظیم کننده‌ای است که برای انواع پوست و رنگ‌های متفاوت وجود دارد. به اندازه یک بازو اسپری را از صورت دور کنید و آن را چندین بار روی پوست‌تان اسپری کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این اسپری‌ها، باعث به راه افتادن آرایش روی پوست می‌شود!

در پایان از شما دعوت می‌کنیم با تماشای ویدیوی زیر نحوه آرایش صورت کک و مک دار را به طور کامل بیاموزید. با این آموزش فوق العاده، کک و مک‌ها محو شده و در عین حال آرایش سبک، طبیعی و ملایمی خواهید داشت:

سخن پایانی

در این مقاله طرز آرایش صورت کک و مکی را آموختید و یاد گرفتید چگونه با محصولات متنوع و جذاب آرایشی می‌توان این ناهمواری‌های رنگی پوست را محو کرد. اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها پاسخگوی شما همراهان عزیز مجله زیبایی میس و مستر باشیم.

سوالات متداول درمورد آرایش صورت کک و مکی


آیا کک و مک زیباست؟

به باور بسیاری از اروپایی‌ها، کک و مک نه تنها زشت نیست که زیبایی محسوب می‌شود. تا آنجا که بعضی از دختران روی پوست‌شان کک و مک تتو می‌کنند. اما اگر به هر دلیلی دوست دارید آن‌ها را محو کنید، مقاله ما برای‌تان کاربردی خواهد بود.

چگونه کک و مک را بپوشانیم؟

برای پوشاندن کک و مک در آرایش صورت کک و مکی ابتدا باید نهایت دقت را در انتخاب کرم پودر و کانسیلر داشته باشید. در این مقاله راهنمایی‌تان کردیم دقیقا از چه نوع و رنگ کرم پودر و کانسیلری و چگونه از آن‌‌ها استفاده کنید.

برای کک و مک صورت چی خوبه؟

برای از بین بردن دائمی کک و مک‌ها می‌توانید از لیزر استفاده کنید. اما اگر در حال حاضر برایتان مقدور نیست، می‌توانید موقتا کک و مک‌ها را با ترفندهای آرایشی این مقاله بپوشانید.

 

منابع

wikihow

self