روشن شدن پوست

داشتن پوستی زیبا آرزوی هر خانمی است. یکی از فاکتورهای مهم زیبایی پوست، روشن و درخشنده بودن آن است و اما سوالی که مطرح می شود این است که برای روشن شدن پوست چه باید کرد؟ ابتدا بگذارید علت تیره شدن پوست را بررسی کنیم و سپس به دنبال ارائه راه حل برویم. تیره شدن پوست به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که اصلی ترین دلیل آن تولید بیش از حد رنگدانه است. پوست های تیره ملانین بیش تری نسبت به پوست های روشن دارند که همین موضوع علت تیرگی آن هاست. پس برای روشن شدن پوست صورت باید تولید ملانین پوست را کنترل کرد. این کار با استفاده از ماسک های خانگی و کرم های روشن کننده امکان پذیر است. در این مقاله ماسک های خانگی و کرم های روشن کننده پوست را به شما معرفی می کنیم. پس اگر شما هم می خواهید پوستی روشن و شفاف داشته باشید تا انتها با ما همراه باشید.

راه هایی برای روشن شدن پوست صورت

روش های مختلفی برای روشن شدن پوست وجود دارد در ادامه به معرفی موثرترین روش ها برای روشن شدن پوست می پردازیم.

ماسک های خانگی برای روشن شدن پوست صورت

برای داشتن پوستی روشن، زیبا و درخشان نیاز به صرف هزینه های گزاف برای خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت نیست و با ارزان ترین و در دسترس ترین مواد می توان ماسک های خانگی تهیه کرد و با استفاده از آن ها زیبایی و سلامت را برای پوست به ارمغان آورد. در این قسمت انواع ماسک برای روشن شدن پوست صورت را به شما آموزش می دهیم. این ماسک ها را به طور مرتب استفاده کنید و صبور باشید چون این فرآیند کمی زمان بر است.

آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای پوست به حدی زیاد است که می توان به عنوان یک عصای جادویی برای درمان انواع مشکلات پوستی معرفی کرد. این گیاه سرشار از آلوسین است. آلوسین در بهبود تولید ملانین پوست موثر است و از این طریق تیرگی پوست را کاهش می دهد و پوستی روشن و درخشان را به شما هدیه می دهد.

روش انجام کار:

برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل موجود در آن را استخراج کنید. ژل را روی نواحی تیره پوست بمالید. برای رسیدن به نتیجه ایده آل به مدت دو هفته هر روز ۴ بار این کار را تکرار کنید.

آلوئه ورا

جودوسر

اگر ترکیبات بسیاری از اسکراب های بدن، صابون ها و کرم های لایه بردار را بررسی کنید، می بینید که جو دوسر جز مواد اصلی تشکیل دهنده آن ها است. جو دوسر با خاصیت لایه برداری فوق العاده قوی که دارد سلول‌های مرده‌ پوست را برطرف کرده و باعث روشن شدن پوست صورت می شود.

روش انجام کار:

برای اینکه بلغور جو دوسر تاثیر بهتری داشته باشد آن را با آب گوجه ‌فرنگی مخلوط کنید و روی پوست تیره بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوستتان را با آب سرد بشویید. با این ماسک پوستتان مثل آیینه شفاف، براق و درخشان خواهد شد.

جو دو سر

لیمو ترش

لیمو برای روشن شدن پوست صورت عالی است. چون حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. ویتامین C  آنزیم تیروزیناز را مهار می کند. در نتیجه، رنگدانه‌ی ملانین کم ‌تر آزاد می‌شود. و پوست شما روشن می شود. همچنین ویتامین C با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به پوست کمک می کند تا با رادیکال‌های آزاد که باعث تیره شدن و پیری پوست می‌شوند، مقابله کند. پس اگر به دنبال بهترین ماسک برای روشن شدن پوست صورت خود هستید از لیمو و سایر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C غافل نشوید.

روش اول:

آب یک عدد لیموترش را گرفته و درون یک کاسه بریزید با استفاده از پنبه آب لیمو را روی نواحی تیره پوست بمالید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد با آب بشویید.

روش دوم:

اگر پوست خشکی دارید. آب لیمو را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیب صاف و یکدستی حاصل شود. ترکیب را روی پوست خصوصا قسمت های تیره بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید.

روش سوم:

افرادی که پوست صورتشان چرب است. آبلیمو، خاک رنگ‌ بر و گلاب را با هم مخلوط کنند. این ترکیب را روی صورت و دیگر قسمت‌های تیره شده‌ پوستشان بمالند و بعد از گذشت حدود نیم ساعت آن را با آب شستشو دهند.

لیمو

ماست

اگر به دنبال یک روش طبیعی، مطمئن و ارزان برای روشن شدن پوست صورت خود هستید. می توانید از ماست استفاده کنید. ماست علاوه بر اینکه یک خوراکی خوشمزه است فواید بی نظیری برای سلامتی پوست دارد. یکی از این فواید روشن کردن پوست صورت است. لاکتیک ‌اسید موجود در ماست، آنزیم تایروزیناز را مهار می کند. این آنزیم عامل تولید ملانین است که باعث تیرگی پوست صورت می شود. پس با کنترل تولید ملانین، تیرگی پوست کاهش پیدا می کند و پوست شما درخشان و شاداب می شود.

روش اول:

مقداری ماست را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

روش دوم:

یک قاشق غذاخوری ماست را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. این خمیر را روی پوست صورتتان اعمال کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

همچنین می توانید ماست را با یک قاشق غذاخوری لیمو برای روشن شدن پوست صورت مخلوط کنید.

برای رسیدن به نتایج مطلوب باید از این ماسک خانگی سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک-ماست

سیب زمینی

سیب زمینی به واسطه داشتن مقدار زیادی ویتامین B6 ، ویتامین C، فیبر و پتاسیم بهترین ماسک برای روشن شدن صورت است. استفاده از این ماسک همچنین موجب حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست می شود.

روش انجام کار:

سیب زمینی را شسته و پوست بکنید. آب سیب زمینی را بگیرید و آن را ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. بعد از گذشت این زمان آن را از روی پوست بشویید. دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

سیب زمینی برای روشن شدن پوست

روغن نارگیل برای روشن شدن پوست صورت

یکی از علل تیره و کدر به نظر رسیدن پوست، سلول های مرده ای است که روی سطح پوست باقی مانده اند. پس یکی از راه های روشن شدن پوست صورت، از بین بردن سلول های مرده و بازسازی سلول های جدید است. روغن نارگیل سرشار از پروتئین است. پروتئین های موجود در روغن نارگیل، سلول های مرده پوست را از بین می برد و سلول های سالم و جدید را جایگزین آن می کند.

روش اول:

مقداری روغن نارگیل را داخل ظرفی ریخته و حرارت دهید. پس از اینکه سرد شد روی قسمت های تیره پوست بمالید و با ملایمت ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و بگذارید روغن تا صبح روی پوستتان باقی بماند و صبح با آب ولرم پوستتان را شستشو دهید. استفاده از روغن نارگیل را به مدت یک ماه هر روز تکرار کنید تا پوستتان روشن و شفاف شود.

روش دوم:

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید. با استفاده از یک تکه پنبه تمیز ترکیب را روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه روی پوست بماند. در آخر با آب گرم بشویید. از این ماسک برای روشن شدن پوست صورت دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک برای کسانی که پوست خشک و حساسی دارند مناسب نیست و نباید از آن استفاده کنند. این افراد بهتر است مقداری عسل به این ماسک اضافه کرده و بعد از آن استفاده کنند.

نارگیل برای روشن شدن پوست

زرد چوبه

ماسک زرد چوبه، موثرترین ماسک خانگی برای روشن شدن پوست صورت است. سال هاست که از این ماسک در سراسر دنیا به خصوص کشور هندوستان برای زیبایی و روشن شدن پوست صورت استفاده می کنند. آنتی اکسیدان ها و کورکومین موجود در زردچوبه، تولید ملانین را کاهش می دهند و موجب روشن شدن پوست صورت و بدن می شوند. از زردچوبه برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران هم استفاده می شود.

روش انجام کار:

مقداری زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. این خمیر را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتایج مطلوب این کار را هر روز تکرار کنید.

زردچوبه برای روشن شدن پوست

زعفران

زعفران یکی از ارزشمندترین و گران ترین چاشنی هاییست که دارای فواید زیادی می باشد. یکی از این فواید روشن و درخشان کردن پوست است. این ماده سرشار از گلیکوزیدهای کاروتنوئید و ترپنوئیدهاست. این ترکیبات تیرگی ها و لکه های پوست را از بین می برند و باعث درخشان و روشن شدن پوست صورت و به طور کلی حفظ سلامت پوست می شوند.

روش انجام کار:

۲ قاشق غذاخوری شیر را درون کاسه بریزید و مقداری زعفران هم به آن اضافه کنید. اجازه دهید یک تا دو ساعت زعفران داخل شیر خیس بخورد. پس از گذشت زمان ذکر شده یک تکه پنبه را آغشته به این محلول کنید و به تمامی قسمت های پوست بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. برای روشن شدن پوست صورت این کار را هر روز تکرار کنید.

زعفران برای روشن شدن پوست

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبعی فوق العاده از ویتامین C است که با مهار تولید ملانین موجب روشن شدن پوست صورت می شود. به علاوه، گوجه ‌فرنگی به خاطر خاصیت اسیدی که دارد باعث می‌شود پوست روشن به نظر برسد و با متعادل کردن PH پوست از وجود چربی بیش از حد جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی هم با رادیکال های آزاد که موجب تیره شدن و پیری پوست می شود، مبارزه می کنند و پوست را جوان و شاداب نگه می دارند.

روش اول:

یک عدد گوجه فرنگی را شسته و رنده کنید. رنده های گوجه فرنگی را روی پوست بمالید بعد از اینکه خشک شد پوستتان را با آب شستشو دهید. استفاده هر روزه از این ماسک برای روشن شدن پوست صورت فوق العاده است.

روش دوم:

این روش روشن شدن پوست صورت برای افرادی است که پوستشان به دلیل آفتاب ‌سوختگی تیره شده است.

مقداری آب گوجه فرنگی و آب دوغ را داخل کاسه ای بریزید و به خوبی مخلوط کنید. با یک تکه پنبه یا پد آرایشی مخلوط را روی صورت، گردن و تمامی قسمت های تیره پوست بمالید. پس از گذشت نیم ساعت آن را با آب بشویید.

گوجه فرنگی

آرد نخود

آرد نخود به عنوان یک لایه بردار طبیعی با از بین بردن سلول های مرده و چربی اضافه پوست به روشن شدن پوست صورت کمک می کند. همه افراد چه آن هایی که پوستشان چرب است و چه آن هایی که پوست خشکی دارند می توانند از این ماسک برای روشن شدن پوست صورت خود استفاده کنند و از تاثیرات فوق العاده آن نهایت لذت را ببرند.

روش انجام کار:

دو قاشق چای خوری آرد نخود را با یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. مقداری شیر به مخلوط اضافه کنید. تمامی مواد را به خوبی ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را روی پوست صورتتان به خصوص قسمت‌های تیره شده‌ پوست پخش کنید. ۲۰ دقیقه که گذشت با آب شستشو دهید. از این ماسک صورت برای شفاف و روشن شدن پوست هر روز به مدت یک ماه استفاده کنید بعد از یک ماه از تاثیرات آن شگفت زده خواهید شد.

آرد نخودچی برای روشن شدن پوست

عصاره ریشه شیرین بیان

شیرین بیان فواید بی نظیری برای پوست دارد از این رو برای ساخت بسیاری از محصولات مراقبتی پوست مانند کرم های ضدلک و روشن کننده از آن استفاده می شود. شیرین بیان با داشتن یک ترکیب فعال شناخته شده به نام گلابریدین مانع از تیره شدن پوست توسط آنزیم به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید (UV) می‌شود. این ترکیب فعال، تیروزیناز را که آنزیم اصلی تولید ملانین در پوست است را مهار می‌کند و موجب روشن شدن پوست صورت می شود.

لیکوئیریتین ماده مؤثر دیگری است که در ترکیبات این گیاه وجود دارد. البته عملکرد این ترکیب فعال کمی فرق دارد و تیروزیناز را مهار نمی‌کند اما موجب پخش شدن و محو شدن ملانین در پوست می شود.

روش انجام کار:

مقداری از عصاره شیرین بیان را داخل ظرفی بریزید و یک تکه پنبه تمیز را به آن آغشته کنید و به نواحی تیره پوست بمالید. بهتر است این کار را شب ها قبل از خواب انجام دهید و صبح آن را بشویید.

شیرین بیان برای روشن شدن پوست

آب آناناس

این میوه گرمسیری یک ضد لک قوی است که در رفع لکه های تیره پوست معجزه می‌کند. آناناس حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین آ و سی است به همین دلیل  با رادیکال‌های آزاد که موجب تیرگی پوست می شوند، مبارزه می کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. تمامی این مواد در کنار هم باعث نابودی لکه های تیره و روشن شدن پوست صورت می شود. همچنین، آناناس سرشار از روملین است که به قوام، نرمی و افزایش کشسانی پوست شما کمک می کند و برای رفع چروک پیشانی و نقاط دیگر صورت موثر است.

روش اول:

آب یک چهارم آناناس را بگیرید و با یک توپ پنبه روی لکه های تیره بمالید اجازه دهید، خشک شود و بعد آن را بشویید.

روش دوم:

آب آناناس و ماست را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری غلیظ حاصل شود. این خمیر را روی نواحی تیره پوست استفاده کنید و بگذارید ۲۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید.

آناناس برای روشن شدن پوست

ماسک گلاب و عسل

گلاب، این مایع معطر و خوشبو که از گل های محمدی به دست می آید فواید بی نظیری برای پوست دارد. ترکیب این ماده با عسل این فواید را دو چندان می کند و باعث روشن شدن پوست صورت می شود. با استفاده منظم از ماسک گلاب و عسل لکه های تیره پوستتان از بین می رود و پوست سفید و روشنی خواهید داشت.

روش انجام کار:

مقداری عسل و گلاب را با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد صورت خود را بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین این ماده شگفت انگیز به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و با از بین بردن جای جوش و لکه های تیره، باعث روشن شدن پوست صورت می شود.

روش انجام کار:

آب یک عدد گوجه فرنگی تازه را بگیرید و به یک قاشق جوش شیرین اضافه کنید. آن را روی سراسر پوست زده و اجازه دهید خشک شود به محض خشک شدن، آن را بشویید. این ماسک، پوست را به طرز معجزه آسایی روشن کرده و سلول های تیره را از بین می برد. همچنین با کاهش تولید سبوم، از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

گلاب

شیر

شیر فواید زیادی برای سلامت و زیبایی پوست دارد. با استفاده از شیر می‌توانید تیرگی ها و لکه های روی پوست را از بین ببرید و پوستی سفید و زیبا داشته باشید. میزان لاکتیک ‌اسیدِ بالای موجود در شیر علاوه بر اینکه موجب روشن شدن پوست صورت می‌شود، سلول‌های مرده‌ سطح پوست را هم از بین می برد. به علاوه شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم است، کلسیم باعث تنظیم رنگ طبیعی پوست می شود.

روش انجام کار:

مقداری شیر گاو یا بز را روی حرارت شعله بگذارید تا گرم شود (نه داغ). یک تکه پارچه تمیز را در شیر گرم خیس کنید. آن را فشار دهید تا شیر اضافی خارج شود. پارچه آغشته به شیر را روی پوست گذاشته و چند دقیقه مالش دهید وقتی خشک شد آن را بردارید و مراحل گفته شده را تکرار کنید. تا زمانی که تمام پوست آغشته به شیر شود. برای روشن شدن پوست صورت این روش را هر روز به مدت چند هفته انجام دهید.

شیر

عسل

این ماده شیرین و خوش طعم به عنوان یک لایه بردار طبیعی با از بین بردن سلول های مرده پوست به روشن شدن پوست صورت کمک می کند. همچنین، عسل با خواص ضد باکتری که دارد می‌تواند به محو شدن آکنه و زخم‌های روی پوست کمک کند که نتیجه آن روشن شدن پوست صورت است.

روش اول:

مقداری عسل خالص را روی پوست صورت، گردن و هر قسمتی که تیره شده بمالید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. برای کسب نتایح مطلوب این فرآیند را هر روز تکرار کنید.

روش دوم:

این روش به شما کمک می کند تا از شر تیرگی پوست خلاص شوید. همچنین موجب مرطوب شدن پوست می شود، این رطوبت هم به نوبه خود باعث روشن شدن پوست صورت می‌شود. چون یکی از عوامل تیرگی پوست خشک بودن آن است. آب لیمو، عسل، شیر خشک و روغن بادام را داخل یک ظرف ریخته و به خوبی مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را روی پوست بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد از زمان ذکر شده آن را با آب سرد بشویید. این ماسک خانگی برای لک صورت هم موثر است.

عسل

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که به جوان ماندن و روشن شدن پوست صورت شما کمک شایانی می کند. این میوه خوشمزه برای انواع پوست خصوصا پوست چرب و مستعد آکنه مفید ‌است. چون با کاهش تولید سبوم پوست را عاری از چربی اضافی نگه می دارد.

روش انجام کار:

۵ عدد توت فرنگی تازه را برش دهید و با یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری آب لیمو تازه داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید. ماسک را روی تمامی قسمت های تیره پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را با آب بشویید.

توت فرنگی

پاپایا

پاپایا یک لایه بردار طبیعی است که از طریق از بین بردن سلول های مرده پوست و جایگزین کردن آن با سلول های سالم درخششی طبیعی به پوست می دهد و آن را زیبا می کند. همچنین ویتامین C موجود در این میوه با کاهش تولید ملانین پوست باعث سفید شدن پوست صورت می شود.

روش اول:

پاپایا را پوست کنده و برش دهید و برش های پاپایا را داخل مخلوط کن بریزید. اکنون ماسک شما آماده است. آن را روی پوست صورت، گردن و هر قسمتی که می خواهید بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه پوستتان را با آب گرم بشویید.

روش دوم:

پاپایا را برش دهید و با یک فنجان آب لیمو تازه داخل مخلوط کن میکس کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست پخش کنید. صبر کنید ۳۰ دقیقه بگذرد و آن را با آب سرد بشویید.

پاپایا

خیار

خیار سرشار از آبِ فراوان و مواد مغذی ضروری و ویتامین‌هایی است که موجب طراوت و روشن شدن پوست صورت می شود.

روش اول:

یک عدد خیار تازه را به صورت حلقه ای برش دهید و مستقیما روی پوست بگذارید. چند دقیقه که گذشت برش های خیار را از روی پوست بردارید و پوستتان را با آب ولرم بشویید.

روش دوم:

یک عدد خیار را رنده کرده و با عسل مخلوط کنید. ترکیب آماده شده را روی صورت و گردن خود بگذارید ۲۰ دقیقه که گذشت آن را با آب سرد بشویید. برای کسب نتیجه‌ بهتر، روزی دو بار از این ماسک صورت برای روشن شدن پوست استفاده کنید.

روش سوم:

آب خیار و آب لیموی تازه را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. محلول را روی پوست صورت و گردن بمالید. بعد از پانزده دقیقه ماندن روی پوست، آن را با آب بشویید.

خیار

استفاده از کرم روشن کننده

در این قسمت تعدادی کرم روشن کننده را به شما معرفی می کنیم. این کرم ها دارای ترکیبات گیاهی فوق العاده ای هستند که فواید بی نظیری برای پوست دارد.

علاوه بر مصرف کرم ها حتما از یک کرم ضد آفتاب خوب با SPF بالا استفاده کنید. چون یکی از ضروری ترین کرم ها برای پیشگیری و کامل شدن فرآیند درمان لک های پوست صورت کرم ضد آفتاب است.

کرم روشن کننده و ضد لک کلوگل

این کرم با خاصیت لایه برداری فوق العاده ای که دارد به روشن شدن پوست صورت کمک می کند. همچنین فرمولاسیون ویژه این محصول، با جلوگیری از تجمع رنگدانه های جدید که منجر به ایجاد لکه های پوستی می شوند. پوستی سفید و با طراوت را به شما می دهد. یکی از مزیت های این محصول این است که فاقد پارابن و ترکیبات مضر و شیمیایی می باشد. پس استفاده از آن هیچ گونه آسیبی برای پوست ندارد.

کرم دکتر کلوگل

کرم روشن کننده پوست آلفا هیدروکسی اسید AHA ۱۰% سینره

این کرم روشن کننده دارای مقادیر زیادی AHA می‌باشد که با لایه برداری ملایم پوست و همچنین بازسازی آن هر گونه جای جوش و لک را از روی صورت پاک می کند و در نهایت موجب روشن شدن پوست صورت می شود. به علاوه از اسید میوه‌هایی نظیر لیمو، آناناس، انگور و گل ساعتی در ساخت این کرم استفاده شده است که هم خواص AHA را دارد و هم باعث حفظ جوانی و شادابی پوست می شوند.

کرم روشن کننده پوست سینره

ژل روشن کننده لکه های پوست لکسیون

این ژل حاوی عصاره شیرین بیان است. همانطور که قبلا هم گفته شده شیرین بیان با کنترل تولید ملانین تیرگی پوست را از بین می برد و پوستی سفید و شفاف را به شما تحویل می دهد.

کرم روشن کننده لکسیون

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر راهکارهایی برای روشن شدن پوست صورت را به شما آموزش دادیم. در کنار این موارد از مصرف غذاهای چرب و تند خودداری نموده و میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از ویتامین A ،B ،C ،E  هستند را مصرف کنید.

اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا لیزر روشن کننده پوست عوارض دارد؟

بله. احساس سوختگی روی پوست و ایجاد التهاب و قرمزی از عوارض لیزر روشن کننده غیرتهاجمی است، که کاملا طبیعی می باشد. البته این عوارض خفیف و موقتی است و بعد از گذشت چند ساعت یا چند روز برطرف می شوند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

برای روشن پوست صورت چه کنیم؟

برای روشن کردن پوست صورت روش های مختلفی وجود دارد از ماسک های خانگی و کرم های روشن کننده گرفته تا روش های پیشرفته تر مانند لیزر. که در این مقاله ماسک های خانگی و کرم های روشن کننده را معرفی نمودیم . شما با استفاده از آن ها می توانید پوستتان را زیبا، روشن و درخشان کنید.

علت تیره شدن پوست صورت چیست؟

تیرگی پوست در اثر عواملی مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید، قرارگرفتن طولانی مدت در معرض هوای آلوده، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی، افزایش سن و سبک زندگی ناسالم ایجاد می شود.