فرق بادی اسپلش با اسپری بدن چیست؟+ بهترین زمان استفاده از آن ها

تنوع و گستردگی محصولات ضد تعریق و خوشبو کننده بدن روز به روز در حال افزایش است. هر یک از این محصولات مانند: اسپری بدن، دئودورانت ها، بادی اسپلش، بادی میست و … دارای کاربردهای متفاوتی هستند. در این مطلب قصد داریم فرق بادی اسپلش با اسپری بدن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چرا باید از ضد تعریق و خوشبو کننده بدن استفاده کنیم؟

تعریق ناشی از فعالیت روزانه مثل ورزش کردن، کار، گرما، استرس و … نوعی واکنش طبیعی بدن بوده و منجر به کاهش سطح دمای بدن می شود. عرق کردن فواید زیادی برای بدن دارد اما میزان زیاد آن گاهی اوقات برای فرد ناخوشایند است و حتی می تواند جایگاه اجتماعی او را با مشکلاتی مواجه سازد.

روی پوست همه ما نوعی از باکتری ها وجود دارند که در ترکیب با عرق منجر به ایجاد بوی بد بدن می شوند. بوی بد ناشی از تعریق می تواند اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد و حس آزار دهنده ای برای خود و دیگران به وجود بیاورد. چنانچه این بوی بد قابل کنترل نباشد، باید جهت بررسی علت این بیماری و درمان آن به پزشک مراجعه شود. لازم به ذکر است که راهکارهایی سریع و در دسترس نیز برای کنترل بوی بد بدن وجود دارد و آن، استفاده از ضد تعریق ها و خوشبو کننده های بدن است. در ادامه به معرفی بادی اسپلش و اسپری بدن پرداخته و فرق آن ها را با یکدیگر برای شما توضیح می دهیم.

فرق بادی اسپلش با اسپری بدن

انواع مختلف اسپری بدن و فرق آن با بادی اسپلش

خوشبو کننده ها و ضد تعریق ها در انواع مختلفی وجود دارند که از جمله آنها می توان به عطر، اسپری بدن، دئودورانت، بادی اسپلش و بادی میست اشاره کرد.

عطر یا پرفیوم چیست؟

عطر دارای تاریخچه بسیار طولانی است. مواد اولیه عطرها از منابع گیاهی و حیوانی است. در برخی مواقع نیز در تولید عطرهای ارزان قیمت از مواد مصنوعی یا شیمیایی استفاده می شود. عطرها از لحاظ غلظت دارای انواع مختلفی شامل ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادوکلن، میست و اسپلش هستند. در واقع بادی میست و بادی اسپلش نیز در دسته عطرها قرار دارند که میزان غلظت آن ها از سایر انواع عطر کمتر است.

اسپری بدن چیست؟

اسپری بدن در دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده در بازار موجود است. نوع ضد تعریق مخصوص جلوگیری از تعریق بیش از حد بوده و با مواد شیمیایی که دارد، راه ترشح عرق را مسدود می کند. اسپری های خوشبو کننده تنها در خوشبو کردن بدن موثر بوده و تاثیری در مسدود کردن راه بروز تعریق ندارند. اسپری بدن در انواع مختلف زنانه و مردانه به فروش می رسد.

اسپری

بادی اسپلش در زیرمجموعه عطرها قرار دارد که دارای کمترین میزان غلظت بوده و ماندگاری کمتری نسبت به سایر محصولات عطر دارد. فرق بادی اسپلش با اسپری بدن و سایر محصولات در ترکیبات روغنی آن است که باعث طراوت و شادابی بیشتر پوست می شود.

دئودورانت چیست؟

دئودورانت یکی دیگر از محصولات بهداشتی بوده که در دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده در بازار موجود است. دئودورانت با نام مام نیز شناخته شده است. این محصولات دارای سری غلتکی بوده که روی پوست حرکت کرده و در جلوگیری از تعریق بیش از حد و همچنین خوشبو کردن بدن موثر واقع می شوند. دئودورانت ها هم به صورت مایع و هم به صورت جامد در بازار موجود هستند.

بادی اسپلش و بادی میست چیست؟

بادی اسپلش و بادی میست در سال های اخیر به بازار عرضه شده اند و هنوز بسیاری از افراد آشنایی چندانی با کاربرد آن ها ندارند. بادی اسپلش و بادی میست مخصوص خوشبو کردن بدن هستند و تاثیری در جلوگیری از تعریق بدن ندارند. این محصولات زیرمجموعه عطرها هستند و در ترکیبات آن ها از آب، الکل، روغن و سایر ترکیبات طبیعی استفاده می شود.

اگر می خواهید به جای این که لکه عطر و اسپری روی لباس هایتان خودنمایی کند، بدن تان بوی خوش و دل انگیز بگیرد، پیشنهاد می کنیم از بادی اسپلش و بادی میست استفاده کنید. بادی اسپلش ها در واقع نوعی آبرسان پوست هم هستند که آن را مرطوب کرده و از بروز چین و چروک و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کنند.

بادی اسپلش و بادی میست را می توانید در نواحی زیربغل، کشاله ران، گردن، پشت زانو و سایر نقاطی که در آن نبض وجود دارد، استفاده کنید.

بادی اسپلش ها و بادی میست ها از لحاظ کارایی بسیار شبیه به اسپری بدن هستند اما فرق هایی هم در این محصولات وجود دارد. در ادامه با فرق بادی اسپلش با اسپری بدن بیشتر آشنا خواهید شد.

 بادی میست

فرق بادی اسپلش با اسپری بدن چیست؟

همان طور که به آن اشاره کردیم، بادی اسپلش در ترکیبات خود حاوی روغن بوده که استفاده از آن باعث شادابی و طراوت بیشتر پوست می شود. فرق بادی اسپلش با اسپری بدن در این است که در ترکیبات اسپری بدن از روغن استفاده نشده و در آن تنها آب، الکل و سایر ترکیبات شیمیایی به کار رفته است که در برخی مواقع منجر به خشکی پوست می شود. این در حالی است که در ترکیبات بادی اسپلش و بادی میست ها بیشتر از مواد طبیعی و روغن ها استفاده می شود که پوست را خشک نکرده و آن را شاداب و باطراوت نگه می دارد.

یکی دیگر از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن این است که بادی اسپلش را باید فقط روی بدن استفاده کرد. در واقع ترکیبات روغنی محصول باعث شده که استفاده از آن روی لباس مناسب نباشد. این در حالی است که اسپری بدن را می توان را روی لباس هم مورد استفاده قرار داد. البته به شرطی که اسپری بدن شما از نوع ضد تعریق نباشد و وظیفه خوشبو کردن را برعهده داشته باشد؛ چراکه اسپری ضد تعرق هم باید فقط روی پوست به کار برده شود.

در فرآیند ساخت اسپری بدن از گاز استفاده می شود که باعث می شود پس از هر بار فشار مخزن، مقدار زیادی محصول روی بدن اسپری شده و سریعا خشک شود. در حالی که بادی اسپلش بر پایه مایعات ساخته شده و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا روی پوست خشک شود.

فرق بادی اسپلش با اسپری بدن

از دیگر فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن می توان به رایحه قوی تر آن نسبت به اسپری اشاره کرد. با این حال، بادی اسپلش ها و بادی میست ها نیز دارای ماندگاری کمتری نسبت به سایر انواع عطر هستند و باید چند بار در طول روز آن ها را تمدید کرد.

یکی دیگر از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن در قیمت این دو محصول است. بادی اسپلش نسبت به اسپری بدن، قیمت بالاتری دارد. البته تفاوت قیمت این دو محصول چندان فاحش نبوده و با توجه به برند و حجم مصرفی آن متغیر است.

از جمله فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن می توان به روغنی بودن بادی اسپلش اشاره کرد که برخلاف اسپری بدن نه تنها باعث خشکی پوست و بروز آلرژی نمی شود، بلکه آن را مرطوب و شاداب می کند.

فرق بین بادی اسپلش و بادی میست چیست؟

بادی اسپلش و بادی میست از لحاظ ساختار بسیار شبیه به هم بوده و در ترکیبات آن ها از روغن استفاده شده است. همچنین به دلیل این که اغلب ترکیبات آن ها گیاهی و ارگانیک بوده و برخلاف دئودورانت ها یا اسپری های ضد تعریق از مواد شیمیایی و مشتقات آلومینیوم استفاده نشده است، منجر به حساسیت و خارش های پوستی نمی شوند. تنها فرق بین این دو محصول این است که بادی میست نسبت به بادی اسپلش از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله بادی میست چیست مراجعه نمایید.

بهترین زمان مصرف محصولات خوشبو کننده

هر یک از محصولات خوشبو کننده و ضد تعریق که در بالا به شما معرفی کردیم را بهتر است، بلافاصله پس از استحمام مورد استفاده قرار دهید. در این زمان بدن هنوز مرطوب است و استفاده از این محصولات نه تنها باعث شادابی و طراوت بیشتر آن می شود، بلکه ماندگاری بیشتری نیز پیدا کرده و از بروز بوی بد جلوگیری می کنند.

البته یکی از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن در زمان مصرف آن هاست. یعنی بادی اسپلش را باید فقط بلافاصله پس از حمام و روی پوست استفاده کنید. در حالی که اسپری بدن اگر از نوع خوشبو کننده باشد را می توانید در هر زمانی روی لباس مورد استفاده قرار دهید.

پس از حمام کردن ابتدا آب اضافی بدن را به آرامی با حوله بگیرید. سپس محصول مورد نظر خود را کمی تکان داده و با فاصله اندکی از محل مورد نظر، روی پوست اسپری کنید. اگر از دئودورانت استفاده می کنید، باید رول غلتکی آن را روی پوست حرکت دهید تا محل مورد نظر به اندازه کافی به محصول آغشته شود.

نکته دیگری که در مورد مصرف محصولات ضد تعریق و خوشبو کننده باید به یاد داشته باشید، این است که نباید آن ها را روی پوست کثیف و چرک استفاده کنید؛ چراکه کارایی شان کاهش می یابد. باید هر روز دوش بگیرید یا محل مورد نظر را خوب بشویید و سپس اسپری ضد تعریق یا محصولات خوشبو کننده را استفاده کنید. به این صورت هم ماندگاری محصول افزایش می یابد و هم این که بدن برای مدت زمان بیشتری خوشبو خواهد ماند.

فرق بادی اسپلش با اسپری بدن

سوالات متداول در رابطه با فرق بادی اسپلش با اسپری بدن

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات در مورد فرق بادی اسپلش با اسپری بدن پاسخ دهیم.

اسپری بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش محصولی است که اخیرا وارد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده و از لحاظ ساختار شبیه عطر و از نظر ظاهری شبیه اسپری بدن است. با این تفاوت که ماندگاری کمتری نسبت به عطر داشته و حاوی ترکیبات روغنی است که پوست را تغذیه و آبرسانی می کند.

اسپری بدن چیست؟

اسپری بدن دارای دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده است. از اسپری ضد تعریق برای مسدود کردن منافذ پوست و جلوگیری از تعریق بیش از حد استفاده می شود. اسپری خوشبو کننده وظیفه معطر کردن پوست و لباس را دارد و منجر به مسدود شدن منافذ پوست نمی شود.

معایب بادی اسپلش چیست؟

از آنجایی که در ترکیبات بادی اسپلش از الکل و مواد شیمیایی کمتری استفاده شده است، معایب چندانی ندارد. تنها عیبی که می توان به این محصول نسبت داد، ماندگاری نسبتا کم آن است که نیاز به تمدید در طول روز را افزایش می دهد.

اسپری خوشبو کننده بدن چی خوبه؟

برندهای مختلفی از اسپری خوشبو کننده بدن در بازار موجود هستند که با توجه به رایحه مورد نظر و قیمت آن ها می توانید مناسب ترین محصول را برای خود خریداری کنید. از جمله بهترین برندهای اسپری خوشبو کننده بدن موجود در بازار می توان به داو، نیوا، رکسونا، اکو، آکس و … اشاره کرد.

بادی اسپلش اکلیلی چیست؟

برخی بادی اسپلش ها در بازار موجود هستند که دارای اکلیل بوده و استفاده از آن نه تنها منجر به خوشبو شدن بدن می شود، بلکه باعث ایجاد یک نمای شاین دار و براق نیز می شود. از این محصول اغلب برای شرکت در مجالس استفاده می شود؛ چراکه درخشش اکلیل ها زیر نور باعث جلوه زیبا و خیره کننده ای می گردد.

اسپری بدن بهتره یا بادی اسپلش؟

پاسخ این سوال کاملا به شما بستگی دارد. همان طور که گفتیم، اسپری بدن در نوع ضد تعریق هم موجود است که از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می کند. علاوه بر این، در ترکیبات آن از الکل و گاز استفاده شده است که ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند. در صورتی که بادی اسپلش، ضد تعریق نبوده و فقط خوشبو کننده است. همچنین، مواد ارگانیک بیشتری دارد و منجر به بروز حساسیت و آلرژی نمی شود. پس اگر شما تعریق زیادی دارید، می توانید از اسپری ضد تعریق استفاده کنید. اما اگر پوست شما حساس است، بادی اسپلش را به شما توصیه می کنیم. این مورد یکی از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن است.

 

سخن آخر

امروزه محصولات متنوعی از ضد تعریق ها و خوشبو کننده های بدن در دسترس قرار دارند که انتخاب را برای ما سخت می کنند. در بین تمامی این محصولات، اسپری بدن و بادی اسپلش ها بیشترین کاربرد را دارند. در این مطلب به بررسی فرق بادی اسپلش با اسپری بدن پرداختیم و گفتیم اسپری بدن را می توان روی لباس هم استفاده کرد در صورتی که بادی اسپلش را باید فقط روی پوست مورد استفاده قرار داد. همچنین، در ترکیبات بادی اسپلش ها از انواع مواد طبیعی و روغن های مفید استفاده شده است که پوست را شاداب و مغذی می کنند. در صورتی که اسپری بدن حاوی مقدار بیشتری الکل و گاز بوده و ممکن است واکنش های آلرژیک به همراه داشته باشد.

منبع

themakeup