فواید روغن بچه

احتمالا زمانی که نام روغن بچه را می شنوید، اولین چیزی که به ذهن تان می رسد، فواید آن برای پوست بچه است. روغن بچه یک روان کننده فوق العاده است که برای ماساژ و تقویت پوست کودک مورد استفاده قرار می گیرد. اما برخلاف اینکه همه این محصول مراقبتی را مخصوص کودکان و نوزادان می دانند، فواید آن به قدری است که برای بزرگسالان هم کاربردهای زیادی دارد. روغن بچه حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مفید از جمله ویتامین E و اسیدهای چرب است و به همین خاطر تاثیر شگفت انگیزی بر زیبایی پوست و موی شما دارد. اگر شما هم مایل هستید، با فواید روغن بچه برای سلامت پوست و مویتان آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این مقاله با توجه به اهمیت این روغن برای پوست و مو به چند مورد از مهم ترین فواید روغن بچه برای پوست و مو اشاره شده است.

  • برای داشتن به پوستی سالم ، خوب و مرطوب می توانید از روغن بچه استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر پوستی حساس یا مستعد آکنه دارید ، با وجود فواید متعدد روغن بچه برای پوست به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.
  • روغن بچه فقط مخصوص نوزاد نیست بلکه برای همه مفید است.

تحقیقاتی که روی روغن بچه صورت گرفته، نشان می دهد که فواید روغن بچه بی نظیر است. در این قسمت از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر تلاش می کنیم تا فواید این روغن را به شما معرفی کنیم. وقتی با فواید این روغن آشنا شوید، بی شک ترغیب می شوید تا هر چه زودتر از آن برای خود و کودکتان استفاده کنید.

مرطوب کنندگی؛ از فواید روغن بچه برای پوست صورت

مرطوب کردن پوست، اولین فایده ای است که در ابتدای این مطلب قصد داریم، به معرفی آن بپردازیم. حتما می دانید، که اگر پوست به‌طور منظم مرطوب نشود، به‌تدریج پیر و کدر به‌نظر خواهد رسید. روغن بچه از آن جایی که حاوی ویتامین E است، می تواند اثر اکسیدکنندگی رادیکال‌های آزاد را که به کلاژن آسیب می‌رساند، خنثی‌ کند. آسیب کلاژن یکی از دلایل اصلی آسیب و خشکی پوست است.

علاوه بر این برخی از روغن های بچه در ترکیبات خود روغن اسطوخودوس و آلوئه ورا هم که هر کدام جزو مرطوب کننده های طبیعی فوق العاده هستند، دارند. روغن بچه با این فرمولاسیون غنی به راحتی به عمق پوست نفوذ می کند و رطوبت پوست را تامین می نماید. بنابراین یکی از بهترین فواید روغن بچه برای افرادی که پوست خشک دارد، همین خاصیت مرطوب کنندگی است.

بهترین زمان استفاده از روغن بچه برای مرطوب کردن پوست زمانی است که دوش گرفته اید و پوستتان مقداری از رطوبت خود را از دست داده است. به منظور بهره بردن از فواید روغن بچه وقتی که هنوز پوستتان مرطوب است، مقداری روغن بچه را روی دست‌ها، پاها و سایر نواحی پوست‌تان بمالید. قسمت های آرنج، زانو و پاشنه پا که جزو مناطق خشک تر پوست هستند را هم فراموش نکنید. سپس با استفاده از حرکات دایره‌ای، آن را به‌آرامی ماساژ دهید. این کار را برحسب نیاز، هر روز یا چند بار در هفته انجام دهید. به این ترتیب با خشکی پوست خداحافظی می کنید و پوستی مرطوب و شفاف خواهید داشت.

مرطوب کنندگی؛ از فواید روغن بچه برای پوست صورت

پاک کردن آرایش با روغن بچه

یکی دیگر از فواید روغن بچه کمکی است که به پاک کردن آرایش چشم و صورت می کند. حتما می دانید، در صورتی که باقی‌مانده مواد آرایشی روی سطح پوست باقی بماند، جذب روزنه‌های پوستی می شود و به دنبال آن می‌تواند سلامت پوست را به خطر بیندازد. برای در امان ماندن از این خطرات نیاز به یک پاک کننده آرایش قوی دارید. روغن بچه خیلی خوب می تواند، تمام مواد آرایشی را از روی پوست پاک کند و بعد از آن پوستی تمیز و هیدراته برایتان به ارمغان آورد.

روغن بچه از آن جایی که برای پوست نرم و لطیف نوزادان ساخته شده‌اند، بنابراین با پوست شما هم مهربان خواهند بود و می تواند بهترین پاک کننده آرایش صورت شما باشد؛ بدون آن که پوستتان را خشک کند. این فواید روغن بچه برای پوست آن را به بهترین جایگزین برای پاک‌کننده‌های شیمیایی که معمولا حاوی الکل و سایر ترکیباتی هستند که پوست را خشک می‌کنند، کرده است.

برای پاک کردن آرایش صورت و بهره بردن از فواید بی نظیر روغن بچه برای پوست، تنها کافی است چند قطره روغن بچه را کف دست خود بریزید و آن را به‌آرامی روی صورت خود بمالید یا اینکه آن را روی دستمال‌های پنبه‌ای بمالید و روی صورتتان بکشید. در ضمن می توانید، از آن برای پاک کردن آرایش چشم و از بین بردن سرسخت ترین مواد آرایشی استفاده کنید. بعد از اینکه با این روش آرایش را پاک کردید، صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

پاک کردن آرایش با روغن بچه

طریقه استفاده از روغن بچه برای مو و درمان موخوره

یکی دیگر از فواید روغن بچه جلوگیری از ایجاد موخوره است. موخوره از شایع ترین مشکلات موست که بسیاری از خانم ها را به خود گرفتار می کند. موخوره به دلیل خشکی و شکنندگی موها ایجاد می شود و جلوی رشد موها را هم می گیرد. روغن بچه وقتی در تماس با موها و پوست سر قرار می گیرد، خیلی خوب می تواند تولید روغن طبیعی در پوست سر را تحریک کند و با مرطوب کردن موها  از شکستن، دو شاخه شدن موها و ایجاد موخوره جلوگیری کند.

برای این که بتوانید، از فواید روغن بچه برای موهایتان استفاده کنید، لازم است مقداری از آن را کف دست خود بریزید و به آرامی کف سر و موهای خود را با آن ماساژ دهید. حدود۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس، موهایتان را با شامپو بشویید. در استفاده از روغن بچه توجه داشته باشید که اگر موهایتان چرب است، برای پیشگیری از موخوره فقط لازم است، انتهای مو را با روغن ماساژ دهید و دیگر لازم نیست، پوست کف سر را هم به روغن آغشته کنید. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید. مطمئن باشید از فواید روغن بچه و تغییرات چشمگیری که در سلامت و ظاهر موهایتان به وجود می آید، شگفت زده می شوید. روش های دیگر درمان موخوره بدون کوتاهی را از مقاله دیگر ما بخوانید.

طریقه استفاده از روغن بچه برای مو و درمان موخوره

درمان خانگی ترک پا با روغن بچه

درمان خشکی و ترک خوردگی پا از دیگر فواید روغن بچه است. این روغن اعجاب انگیز از آن جایی که در ترکیبات خود مقادیر زیادی ویتامین E  دارد، به خوبی می تواند به ترمیم پوست آسیب دیده و ترک خورده بپردازد. خاصیت جوان سازی و ترمیم کننده ای که روغن بچه برای پوست دارد، آن را به عنوان یک درمان عالی برای پوست ترک خورده و خشک پاشنه پا کرده است.

اگر می خواهید به کمک فواید روغن بچه ترک های پاشنه پایتان را درمان کنید، ابتدا باید مقداری از این روغن را کمی گرم کنید و بعد روی پوست کف پا ماساژ دهید.  بهترین زمان استفاده از این روش وقتی است که تازه دوش گرفته اید و قصد خواب دارید. پس از ماساژ پاشنه پا با این روغن بچه یک جوراب نخی بپوشید تا روغن به خوبی جذب پوست شود. در صبح متوجه خواهید شد که پاشنه‌های پایتان نرم تر شده است.

درمان خانگی ترک پا

نرم و براق کردن لب ها

داشتن لب های نرم و براق نقش بسیار مهمی را در جذابیت و زیبایی چهره ایفا می کند. روغن بچه هم یکی از مواردی است که می تواند، نرمی و لطافت را برای لب ها به ارمغان آورد. روغن بچه علاوه بر آن که می تواند به نرم شدن و بهبود ترک و خشکی لب ها کمک کند، از آن جایی که در مواد تشکیل دهنده خود روغن طبیعی دارد، استفاده از آن به عنوان یک براق کننده لب روزمره توسط بسیاری از افراد توصیه شده است.

برای بهره بردن از فواید روغن بچه برای لب ها می توانید، آن را با مقداری شکر و چند قطره آب لیموترش ترکیب کنید و شب قبل از خواب آن را روی لب هایتان بمالید. بعد از مدت کوتاهی متوجه نرم و صورتی شدن لب هایتان خواهید شد.

نرم و براق کردن لب ها

تقویت موهای کم پشت

یکی از مهم ترین فواید روغن بچه برای مو، تقویت موهای کم پشت است. همانطور که پیش از این گفته شد، ویتامین E  در این روغن به وفور یافت می شود. این ویتامین خیلی خوب می تواند فولیکول های مو را مرطوب کند و به دنبال آن باعث سلامت ساقه های مو می شود. ضمن آن که ویتامین E، مو را از آسیب هایی که باعث کاهش رشد آن می شود، در امان می دارد و به تقویت آن می پردازد.

اگر موهای کم پشتی دارید و تمایل دارید از فواید روغن بچه برای آن استفاده کنید، تنها کافی است پوست سر و موهایتان را به این روغن آغشته کنید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از گذشت چیزی در حدود ۳۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید. انجام مداوم چنین کاری موهای پرپشتی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر با فواید روغن بچه برای پوست و مو آشنا شدید. حال اگر آشنایی با فواید متعدد این روغن شما را ترغیب به استفاده از آن کرده توجه داشته باشید که روغن بچه هم مانند سایر محصولات بهداشتی توسط برند های مختلفی تولید شده اند، در حالی که فقط تعداد انگشت شماری از آن ها روغن اورجینال و مرغوبی را عرضه می نمایند. بنابراین مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، این است که از فروشگاه های معتبر خرید نمایید. شما می توانید برای خرید روغن بچه به فروشگاه اینترنتی میس و مستر مراجعه نمایید و نسبت به خرید مرغوب ترین و با کیفیت ترین آن اقدام نمایید.

سوالات متداول در رابطه با فواید روغن بچه

در ادامه به ۲ مورد از رایج ترین سوالات در رابطه با فواید روغن بچه پاسخ می دهیم.

روغن بچه چیست؟

روغن بچه محصولی است که از فرآیند تصفیه روغن به دست می‌آید. هدف از تولید چنین محصولی یک روغن روان برای ماساژ و تقویت پوست کودک بوده است. البته فواید روغن بچه فراوان است و به واسطه فرمولاسیون قدرتمند خود برای بزرگسالان هم می تواند مفید و کاربردی باشد.

آیا استفاده از روغن بچه برای پوست و مو می تواند حساسیت زا باشد؟

روغن بچه از آن جایی که فاقد رنگ، فتالات و پارابن است و برای پوست کودک طراحی و تولید شده، برای اکثر افراد ایمن است. البته توجه داشته باشید که این روغن برای افرادی که پوست های حساس و مستعد آکنه  دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که محتوای روغن معدنی آن ممکن است منافذ پوست را مسدود کند و به دنبال آن آکنه تشدید شود.